Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:14

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Bekeuring gehad. Volgens mij volledig onterecht. Wat nu??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Bekeuring gehad. Volgens mij volledig onterecht. Wat nu?
Tja... Aanvankelijk had hij het ook nog over de 'vluchtstrook', maar daar had hij het later niet meer over.

Toen de Twingo naar rechts kwam en ik er al rechts schuin achter zat, ben ik -inderdaad- iets naar rechts uitgeweken om de Twingo niet te raken, dus ik zal best met de rechter wielen enigszins over de belijning rechts gekomen zijn...

Maar: als het dan al zo gebeurd zou zijn als de politie aangaf (quod non), waarom zou ik dan in godsnaam rechts inhalen (eventueel via de vluchtstrook)? Dat is toch hartstikke onlogisch? Ik had dan toch ook de Twingo (net als die Jaguar) gewoon links in kunnen halen, de rotonde via de binnenste rijstrook kunnen nemen en dan daarna naar rechts om bij het einde van de weg naar rechts af te slaan?

05 feb 2015 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Als je hem krijgt zal dit exact de reden zijn ben ik bang........

Citaat:
waarom zou ik dan in godsnaam rechts inhalen (eventueel via de vluchtstrook)? Dat is toch hartstikke onlogisch?

Succes! Hoop dit soort dingen niet mee te maken. Net als Harald met zonder riem... pffff :bang:

05 feb 2015 15:48
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Kan mij niet voorstellen dat een rechter het niet als een onterechte bekeuring ziet omdat je uitwijkt naar de vluchtstrook om een aanrijding te voorkomen. Zeker als je "legaal" rechts aan het inhalen bent.

05 feb 2015 16:20
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie vooral langgerekte strepen rond een wat onoverzichtelijke verkeerssituatie waar wordt gewerkt, en nog geen voorsoorteervakken op die plek. Ik kan me voorstellen dat je hier twijfelaars kan hebben klooien an "moet ik hier nu links of rechts". Ik denk de werkelijke situatie in de beoordeling zwaarder weegt blokken die op google maps zijn te zien (en op locatie zelf op dat moment niet...). Verder denk ik dat als de ander nog voor 3/4 voor je zit, dat je dan sneller afstand creeert met remmen dan met er voorbij accelereren. Ik vind t niet zo raar eerlijk gezegd op basis van wat ik hier voorbij zie komen.

06 feb 2015 14:46
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Als je op Google Earth kijkt zie je beeldmateriaal van 1-10-2013 en daarmee zie je de huidige situatie. Geen langgerekte strepen maar een heel duidelijk beeld.

06 feb 2015 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb even de huidige situatie voor je uit Google Earth afbeeldingen geknipt.
Wellicht heb je er wat aan als het onverhoopt, voorkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vermoed dat de agent expres eerst alles in klad heeft genoteerd, omdat hij niet zeker was op welke grond hij een bekeuring uit kon en mocht schrijven.
Je mag er inderdaad rechts inhalen, maar voor alle inhaalacties geldt; dat je daarbij geen gevaarzetting mag creëren.
Er is dus kans, dat de agent het er achteraf op gaat gooien, dat je gevaarlijk weggedrag hebt vertoont en heel het een bon rechts inhalen laat vervallen.

Ik heb soortgelijke situaties aan de hand gehad, waarbij ik in sommige gevallen behoorlijk in de remmen kon doordat er geen verkeer achter me zat, maar in andere gevallen iemand anders vlak achter me had en niets anders kon doen als gas geven en tevens wegsturen.
Ik sta zelf nog steeds achter die acties, omdat juist ik in die gevallen de alerte chauffeur was en ik door die ingrepen erger heb voorkomen.
Dit waren dan wel situaties waarbij ik links in haalde, maar ik ben van mening dat je deze niet op een andere manier mag bekijken, omdat iedere weggebruiker de verkeersregels behoort te weten en zich er van bewust moet zijn, dat hij daar rechts ingehaald kan worden.

Ik ben zelf hard aan het nadenken om een dashcam te plaatsen, want ik kom steeds meer malloten op de weg tegen, die rare capriolen uithalen.
Je hebt dan iig ook beeldmateriaal om je onschuld te bewijzen.

06 feb 2015 19:44
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Dan moet je er ook één aanschaffen, waar je de beelden snel van kan wissen.... :mrgreen:

06 feb 2015 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik geef eerlijk toe, dat ik wel eens te hard rij, maar dat is niet overdreven hard.
Normaal bewaart zo'n cam de laatste paar minuten en kan je in situaties waarbij het nodig is een bepaald gedeelte wegschrijven.

Vandaag had ik tot vier keer toe situaties voor me (kwam vanuit Duitsland), waarbij het bijna fout ging door stommiteiten van een ander.
Dit was dan tussen andere weggebruikers, maar in zo'n geval kan zo'n camera ook weer iemand anders helpen als het fout gaat.
Wanneer je normaal niet te gek doet in het verkeer, dan kan naar mijn mening zo'n ding je alleen maar van dienst zijn.

06 feb 2015 20:15
Profiel
Vinkeveen
Inmiddels heb ik de bekeuring binnen (maar nog steeds m'n verklaring niet):

Afbeelding

Overtreding: Niet links inhalen...

Sanctiebedrag: € 230,00

Hij weet nu kennelijk wél opeens hoe hoog het sanctiebedrag is. Bovendien geeft hij als overtredingscode aan 'niet links inhalen'. Dat hoeft ter plaatse toch ook helemaal niet? Ik mag daar toch een links rijdende auto rechts voorbij rijden (bloksituatie)?

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de politie én ik ben van zins om in bezwaar te gaan tegen de bekeuring die me door het CJIB wordt toegestuurd...

10 feb 2015 15:05
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
:thumleft: Zullen wij alvast De Telegraaf inlichten? :mrgreen:

10 feb 2015 15:25
Profiel
Moderator
PF #57
Wow. Is 'niet links inhalen' een overtreding? Ik haal heel vaak niet links in. Als ik gewoon op de rechter rijbaan rij, haal ik niet links in. Soms wel een uur achter elkaar... :shock: :mrgreen:

10 feb 2015 15:27
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
"niet links inhalen"als in bij voorkeur moet je links inhalen tbv van de verkeersveiligheid, maar dat heb je niet gedaan, je hebt rechts ingehaald, maar dat mag daar wel, maar alleen als links inhalen niet mogelijk is.... ik verzin ook maar wat....

10 feb 2015 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Wel handig om de boete vast te betalen en vervolgens in beroep te gaan. Mocht je geen gelijk krijgen heb je in ieder geval niet te maken met verhogingen etc. :idea:

10 feb 2015 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou zoveel mogelijk de officiële weg bewandelen.
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-bero ... eersboete/

10 feb 2015 18:43
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Als het voorkomt en je krijgt gelijk kun je trouwens een claim indienen voor gederfde inkomsten. Heb ik althans wel kunnen doen toen een politieagent mij had gezien op een busbaan in Amsterdam, althans dat dacht hij. Komt niet in de buurt van een normaal uurtarief, maar het is toch leuk.

10 feb 2015 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Staat achterop dat je alleen de boete op tijd moet betalen als je NIET in beroep gaat. Ga je wel in beroep verzoek je tot uitstel van betalen tot uitslag beroep. Geen gelijk gekregen, dan toch geen verhoging is mijn ervaring. Betaal je wel al, dan is de motivatie om het beroep af te wikkelen een stuk minder...
Maar, ik geef je weinig kans.
Mijn vrouwke exact de zelfde procedure met kladblokje, geen juiste procedure etc. Zelfs arrogante toon van agent. Gewoon prent van €275 voor iets wat echt nergens op sloeg, beetje vergelijkbaar als hier. Gewoon dokken.. Want ambtenaren mogen nu eenmaal wel liegen. De juut in kwestie toen nog wel beklaagd over z'n arrogante toon (met de elders genoemde excuusbrief als resultaat). Moraal. Je bent gewoon de jippie als een juut z'n dag niet heeft...

10 feb 2015 21:44
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Ik kan de feitcode niet lezen. Wat staat daar?

10 feb 2015 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooiski
Bizar, ik rijd daar ook regelmatig en heb dezelfde situatie ook meermaals meegemaakt, wel links, niet links.
Ik zou exact hetzelfde gedaan hebben en ga er ook van uit dat een rechter dit toch van tafel zou moeten vegen.

Uit mijn hoofd zou ik het niet weten, maar te zien aan die laatste fotos zijn het toch echt vanaf daar al BLOK strepen, lijkt me een simpel verhaal dan toch? Dat mag gewoon?

Succes!

10 feb 2015 22:06
Profiel
Vinkeveen
Anne 2.7 schreef:
Ik kan de feitcode niet lezen. Wat staat daar?

Eeeehh... Categorie 1 of 4 (ik denk 4, maar dat kan ik niet goed lezen) en nummer R320...

10 feb 2015 23:24
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Citaat:
R320: Met een doorgetrokken streep gemarkeerde fietsstrook gebruiken (rijden) als
- bestuurder van bespannen wagen

Had je een driespan voor je karretje lopen?

11 feb 2015 0:03
Profiel
3.2S
010
Betalen en een weekje goedkope wijn drinken. Dan blijft het kosten neutraal.

Ik denk dat als je naar de rechter stapt met alle documentatie en argumentatie dat je een goede kans hebt, dat de rechter de boete schrapt. Ik zou hem zelf betalen omdat iedere minuut die je hier aan besteed te veel negatieve gevoelens oplevert.

11 feb 2015 0:25
Profiel WWW
Vinkeveen
Zo, vanochtend is de zaak voorgekomen bij de kantonrechter (afdeling Mulder) bij de Rechtbank Utrecht...

Ik mocht mijn verhaal uitgebreid doen bij de kantonrechter en ik mocht bij de rechter aan de desk op basis van het door mij aangeleverde fotomateriaal (dat ik al in mijn -uitgebreide- beroep had opgenomen) aangeven hoe een en ander volgens mij gegaan was. Daarin hechtte de rechter vooral waarde aan het feit dat ik mijn relaas nooit ergens aangepast had en aangezien uit mijn verklaring die ik aan de politie had gegeven (toen ik staande was gehouden) nergens bleek dat ik ervan uitging dat mij werd verweten dat ik over de vluchtstrook zou hebben ingehaald (wat opeens in het proces verbaal was verschenen). Dat aan de agenten -blijkbaar- niet was gevraagd hoe dat kon, was er volgens de rechter gerede twijfel of ik de verkeersovertreding waarvoor ik was beboet wel zou hebben gepleegd.

Conclusie: ik ben in het gelijk gesteld en de boete wordt terugbetaald (vermeerderd met de reiskosten van Vinkeveen naar Utrecht vice versa op basis van openbaar vervoer 2de klas).

Yes! Er bestaat -kennelijk- tóch nog gerechtigheid!

21 maart 2016 14:46
Profiel
ex 993 ex 996
:cheers: :cheers: :cheers:

21 maart 2016 14:54
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
:cheers: Nu nog even de tijd declareren die je er in hebt gestoken: schadevergoeding! :mrgreen:
Is die student aan de Hogeschool uiteindelijk ook gelukt. Derving van inkomsten?

21 maart 2016 15:12
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Fijn voor jou dat het goed is afgelopen maar hoe zit het met inkomstenderving?

Als ik een ochtendje vrij moet plannen om naar de rechtbank te gaan voor een bedrag rond de 200 euro dan kan ik beter niet naar de rechtbank gaan en gewoon doorwerken :wink:

21 maart 2016 15:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende