Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 2:39

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Boetes 2016 en meer 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Boetes 2016 en meer
rens914 schreef:
Mensen komen je echt van 600 meter afstand op de linker baan inhalen met een snelheids verschil van +1 km.

'The essence of overtaking is speeddifference' denk ik dan heel hard. Als ik inhaal en iemand vlot achterop zie komen geef ik dan meestal wat gas bij. Wanneer er van afstand wordt geknipperd weer niet... :mrgreen:

Je hebt ook van die aardappels die, wanneer je even naar rechts gaat om iemand te laten passeren, de cruisecontrol weer op +1 zetten en je vervolgens 'opsluiten' met je voorligger. Lekker meegedacht (not).

Laatst bijgewerkt door Anne 2.7 op 03 jan 2016 12:51, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jan 2016 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
rens914 schreef:
Als je een tikje harder rijdt dan doe je dat gewoon op de rechterbaan

Met een tikje harder, bedoel ik 10 tot 20 km/u te hard en ik doe dat uiteraard op de rechterbaan als daar de ruimte is.
Ik ben geen + 150 km/u rijder (tenzij ik in Duitsland zit), maar als iemand dat wil rijden, dan zit ik hem niet in de weg.
Iemand op zijn voorligger klem laten rijden heb ik een doodhekel aan, ik pas mijn snelheid aan als ik zie dat de kans daarop is.
D.w.z. als ik er al deels naast zit, dan geef ik gas bij, zodat iemand niet hoeft af te remmen, of ik los het gas, zodat iemand duidelijk ziet dat ik ruimte laat en dat hij opzij kan.
rens914 schreef:
Ik ram je echt het vanghek in met dat aso gedrag

rens914 schreef:
knal ze keihard rechts voorbij

Je betaamt anderen, die hinderlijk rijgedrag vertonen van asociaal gedraag, maar zie je wel wat je zelf doet?

03 jan 2016 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Ivo 3.6 schreef:
3AE '99 schreef:
Kon je er niet van slapen Ivo? 03:55....

Ik opteer ook de US methode "keep your lane". Kun je gewoon rechts voorbij !

Is geen optie hier, vergeet niet dat wij met vrachtwagens zitten die op 90km/u gelimiteerd zijn. Het verkeer zou gewoon amper vooruit gaan.
Ik zou liever hebben dat ze stoppen met boetes geven op rechts inhalen als de persoon die rechts ingehaald wordt in fout is.

En ook gewoon eens beginnen met boetes geven voor links rijden zou al enorm veel helpen.
Gek dat ze dat niet doen, zou gewoon énorm veel geld opbrengen. In België hoef je maar ergens op de autostrade te rijden en het zit er vol met links (midden dan vooral) - rijders. En het zijn niet enkel Belgen, ik heb de indruk dat de buitenlanders die naar België komen denken dat de rechter rijstrook enkel voor vrachtwagens bedoeld zijn. De fransen zijn hier nog het extreemste in, maar ook veel Duitsers en Nederlanders die zich hieraan zondigen. Van Duitsers dacht ik echt dat die de betere chauffeurs waren in Europa.

03 jan 2016 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Pascal schreef:
Ruimte gunnen is inderdaad een goed idee, maar aan de andere kant leer je bij het lessen (als het goed is) dat de invoegen voorrang moet verlenen aan de auto die al op de snelweg zit. Niet andersom! Als ik met 120 aan kom, en er komt iemand met 100km/uur op de invoegstrook "dreigend" naar links, blijf ik meestal rijden. Scheelt een paar seconden, dan kunnen ze gewoon achter me naar links. Krijg je meestal nog een vriendelijk dank lichtsignaal, dat ze ook de weg op mochten ;).... Zonder dollen, mensen anticiperen niet en letten niet op lijkt het wel... Blokjes beginnen -> HOP naar links... pfff...
Overigens net zo erg zijn die mensen die als enige in 200 meter rijden en dan wel naar links gaan, terwijl de invoegende auto nog niet eens bij "de blokjes" is. En dus allang gepasseerd is tegen de tijd dat er ingevoegd wordt ;) (zow, blijkbaar toch een beetje frustratie? :) )

+1 miljoen. Dat is zo erg. Maar jij en ik zijn kennelijk de enigen die het snappen, zo blijkt uit de dagelijkse praktijk op de weg! Soms, en dat is ook erg, ga ik zo'n anticiperende naar links uitwijker alsnog aan de rechterkant voorbij, voordat de invoegende auto ook nog maar in zijn spiegel heeft gekeken.... (Als hij dat al van plan was)

03 jan 2016 13:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2