Auteur |
Bericht |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Jtgggjwtttggg
_________________________________________ rouge et noir
|
24 jan 2016 23:56 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Maak ff paar mooie plaatjes zsm, regelt Herr knauf er wel even rotiforms onder in fotosoep.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
25 jan 2016 0:32 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Ben nu druk met nieuwe wielen en slammen... Komt er egwel een Knauffie fotoshoot!
_________________________________________ rouge et noir
|
25 jan 2016 1:08 |
|
|
mvv
roosendaal
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Ik ben zelf ook in het gelukkige bezit van een A310 Bouwjaar 1981, zelf in 2007 als koopje gekocht in Zwitserland omdat de auto daar grote problemen kende om door de lokale en kennelijk strenge APK heen te komen. zelf opgehaald, leuk uitje maar wel hoop gedoe aan de Zwitserse grens ondanks goede voorbereidingen in NL jaren later van voor tot achter bekrast (zijkanten, dak, voorklep etc) en toen maar geheel over laten spuiten. Afgelopen jaar nog eens motorisch wat laten verbeteren. Prijstechnisch doen ze volgens mij minder mee aan de gekte dan de Porsches, maar is een fantastische karakterauto. Om te houden en dan doet de waarde er minder toe
|
25 jan 2016 2:05 |
|
|
rens914
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Ook hier nog even gefeliciteerd. Rijgedrag veranderd idd bij het verlagen omdat je bij deze vlonders de camber instellingen niet kunt wijzigen. Ik heb dit opgelost door op de achterwiel ophanging een soort kettingspanner tussen te plaatsen. Jaap Reit verkoopt deze. Weggedrag verbeterd hier aanzienlijk door. Gr rens914
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
25 jan 2016 7:03 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Lammers was de R5 turbo cup koning en reed een tijdje prive een A310 (met een paar kleine stickers van Interstate, destijds een van zijn sponsors). Vind een A310 ook het einde. Die 2.7 PRV is jeugdsentiment: mijn vader reed in de jaren 70 een Peugeot 604 SL. Zelfde motor.
|
25 jan 2016 7:40 |
|
|
rens914
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Lammers heeft ook circuitwerk gedaan in een v6 turbo in Rothmans livery. Ik heb daar nog een sticker van die op mn 310 gaat nadat hij gespoten is. De 2.7 is te vinden in meerdere auto's uit die tijd. In opzet gelijk maar toch allemaal met een andere output
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
25 jan 2016 10:25 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Mooie auto, gefeliciteerd met de aankoop Maar dit slaat natuurlijk nergens op, heb je ooit zelf met een (goed afgestelde / niet kromme / deftige banden) Elise gereden?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 jan 2016 11:48 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Uhh, wat dacht je van een 111r als daily... Ja, ook top afgesteld door Jan. Zelfs nog iets 'scherper' dan de standaard afstelling. De vraag is natuurlijk of jij wel eens met een Alpine hebt gereden?
_________________________________________ rouge et noir
|
25 jan 2016 12:06 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
_________________________________________ rouge et noir
|
25 jan 2016 12:07 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Nee, wel met een Renault Fuego uit die tijd, of mag je dat niet vergelijken misschien? Top dat je dagelijks een 111R rijdt
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 jan 2016 14:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
... reed ...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2016 14:31 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Klopt. Peugeot (P), Renault (R) en Volvo (V). Resp 604, 30 en 164. Was ontwikkeld als een V8 maar als gevolg van de oliecrisis gedownsized naar een V6. Maar zuipen kon 'ie nog steeds
|
25 jan 2016 14:49 |
|
|
Ticcie
964 C2
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
In de Volvo 260, niet in de 164, daar zat een 3.0 zescilinder in. De prv zat ook in de DeLorean vlgs mij (noodgedwongen).
|
25 jan 2016 19:31 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Daar kan je een aparte topic over openen, de Volvo 5 cilinder zat weer in de snelle Ford Focus. Wat zal Saab niet gebruikt hebben, Ford V4, Triumph, Opel. Opel had vroeger van die slechte diesels en nam toen de BMW diesel in de Rekord, een topper. BMW lag begin jaren 60 bijna op zn gat en nam Hans Glas over en ging de BMW 1500, 1600, 1800 maken met de techniek van Glas (motor was identiek) en dat werd hun redding
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 jan 2016 19:57 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Konijnen, Knauff, is er dan niets meer veilig...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
25 jan 2016 20:01 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
de PRV motor is in diverse varianten in gebruik geweest van 1974 tot 1998 (dus ook XM, R25, Safrane, Laguna, Espace, MVS, 605, 780, Thema etc.) lees ik op Wiki.
Tijden veranderen, maar knap dat een blok 24 jaar in productie is gebleven!
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 jan 2016 20:29 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Zat hij ook in de Thema?, wist wel van de Ferrari motor.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 jan 2016 20:39 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
De Thema met Ferrari-motor was toch de 8.32? Fantastisch geluid!!
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
25 jan 2016 21:05 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
De klassieke Thema werd geleverd met een motoraanbod om van te smullen: 2 liter 4 cylinder turbo, de V6 PRV en de V8 8.32 er is ooit een "klokje rond" geweest van deze laatste in Autoweek, de onderhoudskosten waren echt om van te duizelen. Ook aan de dieselaars werd gedacht met een 2.5 die toen (25 jaar geleden) al 245nm leverde, nog steeds geen waarde waar je een mal figuur mee slaat. Maar de Alpine van Mick is wel een erg fraaie incarnatie van het PRV blok (Al verkies ik de Lotus Elise - even onbetrouwbaar, het dak is een lachertje, maar om mee te rijden is = perma grin)
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
26 jan 2016 0:01 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Mijn Elise is zo'n beetje de meest probleemloze auto geweest die ik gehad heb, ongetwijfeld met dank aan Toyota en GM. De laatste schroefde de kwaliteitscontrole flink op bij de introductie van de Opel Speedster. Onderhoudskosten echt een fractie van wat mijn Porsches gekost hebben. De betrouwbaarheid van de Alpine moeten we nog even afwachten, maar gezien de gebruikte techniek zal dat lang niet zo onbetrouwbaar zijn als dat iedereeen zo graag wil geloven. Heeft alles te maken met je beschikbare budget voor onderhoud. En helaas zijn Alpines veel te lang te goedkoop geweest en dus gekocht door mensen die ze niet kunnen onderhouden. Eigenlijk best vergelijkbaar met een 928. Ook zo'n auto met een reputatie onbetrouwbaar te zijn, omdat mensen ze voor 5k kochten en dan dachten voor 500€ per jaar klaar te zijn. Maar een goed onderhouden 928 is uiterst betrouwbaar.
_________________________________________ rouge et noir
|
26 jan 2016 0:16 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Yes, je hebt gelijk natuurlijk: 260/264. En DeLorean klopt ook!
|
26 jan 2016 2:43 |
|
|
rens914
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Ben niet zo van een elise. Heb een behoorlijk door PUK gekietelde Esprit SE Turbo gehad. Was toch meer Auto. Mn vorige 310 op zandvoort dermate hard laten werken dat het hele frame doorgescheurd was. Het blijft een gt. Ben nu in alle rust een fase 1 aan het opbouwen met fleischman pakket. Om me te vermaken heb ik de 996 verkocht en een vr4 3000gt gekocht.
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
26 jan 2016 4:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Dat is wel het nadeel van groot zijn, pas niet in een Lotus of MG. Werkte vroeger aan een Lotus Europa en dat is een crime om erin te komen. Maar ook een Mazda mx 5 gaat niet lukken, dito met de eerste Boxster. Een 991 cabrio gaat super maar de stoel staat op de laagste stand en zover mogelijk naar achteren. Maat van me heeft een Lotus ala miss. Peel, kan het vergeten om een rondje mee te gaan maar de GT3 is werkelijk een verademing. Ging er mee proefrijden en wist het gelijk, verkocht. Heb een bmw voor een trackday en ben al dagen bezig om de steunbalken te halveren om de stoel zo laag mogelijk te krijgen. De rolkooi en met helm op moet je wat ruimte hebben
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 jan 2016 12:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Alpine adepten onder elkaar)
Balken zijn er toch zo uit met een puntlasboortje?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
26 jan 2016 12:37 |
|
|