Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:24

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel II 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
dobbelsteen schreef:
Andre911Carrera schreef:
@Giulia; de overheid (steeds meer en vaker). Je moet vaccineren anders dan mag je ...... niet meer. Ander voorbeeld: de overheid gaat er voor het gemak maar vanuit dat je orgaandonor bent, tenzij je expliciet ‘neen’ zegt en dat in een register kenbaar Maakt. Dat is de wereld op z’n kop. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik ergens inbreek en er is niemand die zegt dat het niet mag. Of in een winkel spullen meeneem en niemand zegt dat dat niet geoorloofd is. Ik zou standaard over mijn lichaam moeten beschikken en niet tenzij....
Snappie.

De staat maakt iedereen standaard orgaandonor = iedereen mag overal inbreken?
Jaja, sterke vergelijking hoor :lol:

Maar snappie het niet dan? :wink:

21 aug 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Dat is het verschil tussen "opt-in" en "opt-out". (grr is daar geen Nederlandse uitdrukking voor?)
Inhoudelijk verandert er niet zo veel. Het is simpel: wil je het niet dan laat je je registreren. Was van te voren ook maar andersom.
In de situatie zoals we die jaren geleden hadden (opt-in) was het eerlijk geweest als mensen met donorcodicil dan ook voorrang zouden hebben bij organen. Maar dat is nooit geweest.
Je kunt niet alles hebben. Hoe dan ook, ik ben voor de donorregeling zoals die nu is. Ik was 40 jaar geleden daar al voor.

21 aug 2021 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004 03-2024 Macan
Zoetermeer
@NordRack2: ik begrijp ook wel dat er INHOUDELIJK niets verandert is in d3 orgaandonatieregeling. Maar het gast hier om het principe van wanneer ben ik het. Niet omdat de regering dat bij voorbaat al wil en zo regelt maar omdat de individu dat wil. Als ik iets wil, bloeddonor, orgaandonor, goede-doelen-donor, etc. dus als ik zelf iets wil, wat mij persoonlijk aangaat, dan moet de actie bij mij liggen. Maar dat snap je toch wel???.

22 aug 2021 8:01
Profiel
Andre911Carrera schreef:
Hahahahahahaha, dit zijn precies de reacties die ik had Verwacht. En het zijn er pas twee. Dan laat je je echt in de kaarten kijken. Ik ga weer naar tv kijken.

Sterke argumentatie. Je hebt dus geen inhoudelijke reactie en roeptoetert maar wat.

22 aug 2021 8:39
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
@Andre: Keuze voor automatisch donorschap is gebeurd na een zorgvuldige afweging in het - door ons gekozen - parlement.
Afweging van individueel belang (inbreuk op lichamelijke integriteit na overlijden) vs algemeen belang (meer donororganen).
Waarborg: iedereen heeft op elk moment de keuze om nee (opt out)te zeggen.
Afweging: veel mensen hebben geen bezwaar, maar melden zich niet expliciet aan.
Voor de prik is t iets anders:
Afweging individueel belang en algemeen belang is vergelijkbaar, maar indiv belang weegt nog zwaarder. Je hebt dus nog steeds de keuze om wel te prikken (opt in).
Tegelijkertijd wordt t wel zeer gestimuleerd om te prikken.
Waar je dus bij donorschap het 'risico' loopt op onvrijwillige donatie - na je dood, loop je hier het risico op een beperking van je vrijheid (geen toegang).
Het is allebei een keuze. En allebei een in een democratisch proces tot stand gekomen keuze.

22 aug 2021 8:48
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Eindelijk een rationeel betoog.

22 aug 2021 9:08
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Goed uitgelegd idd.

Hoop dat ie het nu zelf ook snapt. :mrgreen:

22 aug 2021 12:41
Profiel
Moderator
PF #57
Je wordt bij mijn weten in Nederland (nog?) niet verplicht je te laten vaccineren. Dan heb je wel kans dat je een pcr of antigeen test moet overleggen om ergens binnen te komen of aan mee te doen. Dat is dan de consequentie. Al dan niet een gratis test.
Je wordt in Nederland niet gedwongen orgaandonor te zijn. Dan moet je je alleen even uitschrijven uit het donorregister. Is enorm veel geld in gepompt om met spotjes mensen daar jaren over te informeren. Is door de - door ons democratisch gekozen - overheid zo besloten. Kan je heel moeilijk over doen, je kan je ook uitschrijven als je er moeite mee hebt. Ze hebben voorheen jarenlang ongelofelijk veel moeite gedaan om orgaandonors te werven. Heel veel mensen reageeerden toen met 'oja, nooit aan gedacht om dat donorcodicil in te vullen'. Als je ziet wat je voor levens kan redden door orgaandonatie ben ik persoonlijk van mening dat dit doel de middelen heiligt. Vooral omdat ik niet verplicht orgaandonor ben. Maar me alleen maar moet afmelden als ik dat niet wil zijn.

22 aug 2021 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Zijn er eigenlijk meer dingen die opt-out zijn?
Ik kan zo een-twee-drie niks verzinnen.
Ik vind overigens de argumenten tegen opt-out bij orgaandonatie wel valide. Doneren doe je inderdaad normaal uit eigen beweging.

Persoonlijk ben ik voor de regeling zoals die nu is.

Andre heb jij je dan laten inschrijven als niet-donor?

22 aug 2021 13:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
horn schreef:
Je wordt bij mijn weten in Nederland (nog?) niet verplicht je te laten vaccineren. Dan heb je wel kans dat je een pcr of antigeen test moet overleggen om ergens binnen te komen of aan mee te doen. Dat is dan de consequentie. Al dan niet een gratis test.
Je wordt in Nederland niet gedwongen orgaandonor te zijn. Dan moet je je alleen even uitschrijven uit het donorregister. Is enorm veel geld in gepompt om met spotjes mensen daar jaren over te informeren. Is door de - door ons democratisch gekozen - overheid zo besloten. Kan je heel moeilijk over doen, je kan je ook uitschrijven als je er moeite mee hebt. Ze hebben voorheen jarenlang ongelofelijk veel moeite gedaan om orgaandonors te werven. Heel veel mensen reageeerden toen met 'oja, nooit aan gedacht om dat donorcodicil in te vullen'. Als je ziet wat je voor levens kan redden door orgaandonatie ben ik persoonlijk van mening dat dit doel de middelen heiligt. Vooral omdat ik niet verplicht orgaandonor ben. Maar me alleen maar moet afmelden als ik dat niet wil zijn.

Volledig mee eens. Zolang het vrijwillig is heb ik geen bezwaar. Ben zelf mijn hele volwassen leven al orgaandonor. En dat niet-donoren hun grondwettelijke vrijheden niet wordt afgenomen is ook meegenomen :wink:

22 aug 2021 15:15
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Hopelijk niet een voorbode van wat ons komende weken te wachten staat als ook hier de scholen opengaan. Betreft de (nog)niet gevaccineerde tieners en 12-minners :(
More Kids Are Hospitalized With Covid-19, and Doctors Fear It Will Get Worse

22 aug 2021 15:38
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Weer die angstverspreiding…..het moet nog maar gebeuren hè! :wink:
Quote: That is leading to more sick kids in places where community spread of the variant is high, public-health experts say.
Allemaal aannames, waar tot nu toe nog geen één voorspelling van is uitgekomen.
De ‘levensgevaarlijke’ Delta-variant zou hier ook voor verschrikkelijke taferelen zorgen….nog niets van gemerkt…. :popcorn:
Nauwelijks opnames!

(Maar ik hou mn hart vast voor het komende griepseizoen….)

22 aug 2021 16:08
Profiel
Het is van tweeën één hè. Was dat nou juist ook niet de bedoeling van de (aanscherping van de) maatregelen waar je tegen bent, het aantal besmettingen (van de delta variant) in de hand houden. En dat jij er nou een levensgevaarlijke variant van maakt, dat is idd angst verspreiding. Je moet ook niet alles geloven wat ze zeggen.

22 aug 2021 17:04
Profiel
993 4S
steef schreef:
Nauwelijks opnames!

ja dat is nu het voordeel van vaccineren.

22 aug 2021 18:35
Profiel
Ha, je bent er weer. Ik miste je al!

22 aug 2021 18:43
Profiel
993 4S
Was ff in de Alpen/Dolomieten, was weer super :drive:

22 aug 2021 18:48
Profiel
Mooi man. En lekker gevaccineerd dus goed te doen neem ik aan :thumleft:

22 aug 2021 19:03
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Cazzo Super Veloce schreef:
steef schreef:
Nauwelijks opnames!

ja dat is nu het voordeel van vaccineren.

Het is je misschien ontgaan, maar dat was al voor de vaccinaties. Bij aanvang van de vaccinaties namen de opnames weer toe :wink:

22 aug 2021 19:29
Profiel
Beetje cherry picking in waar je op reageert of niet. :wink:

22 aug 2021 19:52
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Zat jij niet met je kop-in-t-zand? :lol:
Afbeelding

22 aug 2021 20:24
Profiel
Wat jij wil Steef … denk alleen dat je jezelf behoorlijk overschat. Kijk je wel eens in de spiegel?

22 aug 2021 20:29
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Wellicht kunnen jullie eens een bak koffie met elkaar drinken, kan zomaar helpen eye to eye..... :idea:

22 aug 2021 21:03
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
steef schreef:
Weer die angstverspreiding…..het moet nog maar gebeuren hè! :wink:
Quote: That is leading to more sick kids in places where community spread of the variant is high, public-health experts say.
Allemaal aannames, waar tot nu toe nog geen één voorspelling van is uitgekomen.
De ‘levensgevaarlijke’ Delta-variant zou hier ook voor verschrikkelijke taferelen zorgen….nog niets van gemerkt…. :popcorn:
Nauwelijks opnames!

(Maar ik hou mn hart vast voor het komende griepseizoen….)

Ik moest twee keer checken of dit van jou kwam, Steef. Verrassend genuanceerd. En dat bedoel ik niet sarcastisch.

22 aug 2021 21:04
Profiel
alvin01 schreef:
Wellicht kunnen jullie eens een bak koffie met elkaar drinken, kan zomaar helpen eye to eye..... :idea:

Dan moet ik koffie drinken … lust ik niet. :mrgreen:

22 aug 2021 22:13
Profiel
964 c2
Den Haag
alvin01 schreef:

Denk dat Steef dan wel vooraf een negatieve test moet kunnen overleggen. :mrgreen:

23 aug 2021 21:14
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende