Auteur |
Bericht |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: K(l)aagmuur kabinet
Naar mijn mening komt dat mede door een kabinet met 5 partijen; dus concessies doen aan het partijprogramma waardoor de kiezer niet krijgt waarop gestemd is. En ook al die splinterpartijen waaruit gekozen kan worden; prima, maar dat gaat ten koste van een andere (grote) partij (hoe meer keuze hoe meer verdeeldheid; denk maar aan een menu-kaart ).
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
17 sep 2022 21:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Probleem is dat iedereen altijd over ieder onderwerp gehoord wil worden. Dat kan niet. We leven in een democratie en het kabinet heeft de meerderheid. Daar moeten we het mee doen tot de volgende verkiezingen. Als je gehoord wilt worden moet je stemmen, mag je demonstreren, staken etc. Maar programma’s maken op TV of waar dan ook die puur opruiend zijn, dat mag dan weer niet (gelukkig). Opruimen die rommel. Verder eens met hehe; hogere kiesdrempel en zetelroof afschaffen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
18 sep 2022 11:58 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Door het masker van de over hun leugens struikelende en van incompetentie en ongeïnformeerdheid aan elkaar hangende Kaagen, Ruttes, Koopmansen en Paternottes. De (soms wel heel letterlijk) vlees geworden zogenaamde ‘volksvertegenwoordigers’ als Timmermans en Von der Leyen, die hun perverse conflicterende belangen afwisselen met ongekend schadelijke ‘idealen’ die zij miljoenen Europeanen vrolijk opdringen onder het mom van ‘unique opportunities’, ‘green deals’ en ‘sustainable goals’ (agenda 2030 ). Tijd dat dit kabinet valt en er nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden. Dan wel met een uitslag waarbij andere partijen een kans krijgen. Laat ze maar zien dat het anders kan, slechter kan toch niet
|
18 sep 2022 16:31 |
|
|
giulia
|
Beter ook niet…
|
18 sep 2022 17:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Als er nu nieuwe verkiezingen komen durf ik wel te wedden dat we weer hetzelfde kabinet krijgen, aangevuld met GL/PvdA. Ook prima. Echt geen enkele fatsoenlijke partij gaat regeren met de PVV/FvD/BBB etc. Laat maar komen die verkiezingen dus.
|
18 sep 2022 17:41 |
|
|
hehe
Turrrrbo
|
Ik denk ook dat we weer een vergelijkbaar kabinet zouden krijgen. Maar ik heb toch liever een regering van twee partijen, dat is veel daadkrachtiger en stabieler.
Ik ben sowieso wel benieuwd in hoeverre ‘jan met de pet’ echt weet waar hij/zij op stemt. Zo ben ik in de meeste gevallen ook niet voor referenda. Volgens mij weet de gemiddelde Nederlander dan helemaal niet goed waar het precies om gaat en dan wordt het simpelweg een proteststem tegen de gevestigde orde.
Ik woon zelf in een klein dorp en had een paar jaar geleden een werkneemster die stemde op Wilders. Ik vroeg dus ook aan haar hoeveel mensen met een hoofddoekje we nu überhaupt hebben in ons dorp. Maar ze was er van overtuigd dat buitenlanders ons benadelen. Schat van een mens verder, maar ik ben dus voor een kiessysteem waarbij je eerst 5 quizvragen over je politieke partij goed moet beantwoorden voor je stem erop meetelt. Harmen
|
18 sep 2022 18:10 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Juist reacties als deze zorgt ervoor dat een partij als PVV en FVD nog bestaansrecht heeft. De kiezers van deze partij niet serieus nemen en/of wegzetten als dom volk of tokkies is juist de grootste fout die andere partijen gemaakt hebben. Ik denk zelfs dat als we jouw voorstel zouden realiseren juist de PVV stemmers met vlag en wimpel zullen slagen omdat deze partij zeer duidelijke standpunten heeft die voor iedereen te begrijpen valt. Wat je en ik er ook van vinden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
19 sep 2022 17:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Is natuurlijk niet serieus, maar feit is dat veel mensen met de onderbuik stemmen ipv met het hoofd. Dat is de vijver waarin PVV/FvD vissen.
|
19 sep 2022 20:56 |
|
|
hehe
Turrrrbo
|
Ik had het ook over één specifieke PVV stemmer, zou ze zeker niet allemaal over één kam durven scheren. Dan zou ik net zo stigmatiseren als Wilders zelf doet Maar persoonlijk vind ik dat de PVV altijd zo hard roept over hun moslim standpunten, dat ik moeite heb om precies te duiden wat hun standpunten in andere belangrijke zaken zijn. Economie, zorg, werkgelegenheid... Dus mogelijk ben juist ik het domme volk, maar ik vind niet dat ze erg duidelijk zijn. volgens mij ben ik niet de enige
|
19 sep 2022 22:01 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
In verkiezingstijd prachtige interviews gezien van FvD stemmende Groningers. 'Hij komt tenminste voor ons (soort mensen?) op'. Als de interviewer dan vraagt wat ze vinden van het plan van FvD om het Groninger gasveld helemaal leeg te trekken, de provincie leeg te maken en alle Groningers een ton op de rekening te storten, dan kijken ze niet begrijpend om zich heen ...
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
20 sep 2022 7:24 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Het ging zelfs om twee ton + aandelen. Nu staan ze door de huidige politiek nog steeds met lege handen terwijl er nog steeds volop gas uit de grond gepompt wordt. Ik weet niet wat beter voelt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 sep 2022 12:25 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Goede plannen van het kabinet om de gevolgen van de energiecrisis te beperken. Mensen met een laag inkomen worden zo veel mogelijk ontzien. Is ook hard nodig als je ziet wat de gevolgen zijn van de extreme inflatie. En als de voltallige oppositie niet verder komt dan; het heeft te lang geduurd, maar inhoudelijk het met de plannen eens is, dan verdient Mark ook hier weer een pluimpje.
|
21 sep 2022 7:38 |
|
|
bjft
924 2.0 '84,
997.2 cabrio
|
Ik kan wat gemist hebben, maar buiten de al bekende warrige plannen voor een nieuw pensioenstelsel heb ik nog niets gehoord of gelezen over het indexeren van de huidige pensioenen. Alleen iets over de stijging van het minimumloon die is gekoppeld aan de aow. Kost de overheid ook geen geld, toch?
|
21 sep 2022 8:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
@Cazzo: Ik weet niet waar jij naar hebt zitten kijken maar ik heb er toch een duidelijke andere mening over. En volgens mij is het energie plafond te danken aan GL en PvdA
|
21 sep 2022 8:52 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@bjft; Denk dat gepensioneerden minder prio hebben dan gezinnen met kinderen die hun energierekening niet meer kunnen betalen. @Franz, GL/PvdA hebben het energieplafond bedacht idd en daar gisteren ook de credits van gekregen van Marnix van Rij.
|
21 sep 2022 9:22 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
De bezitters van koophuizen zullen versneld verduurzamen en iedereen zal bewuster met energie omgaan. Het klimaat wint erbij.
|
21 sep 2022 13:57 |
|
|
redriver
Boxster 986 2.7 TiptronicMidden-Brabant
|
Een pluimpje voor het verder verhogen van de staatschuld ?
|
21 sep 2022 14:21 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
yep, ruimte zat.
|
21 sep 2022 14:28 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Grapjas. Die plannen werden 9 maanden geleden al geopperd door de oppositie maar daar werd totaal geen gehoor aan gegeven. Dus ik weet niet wat je loopt te bazelen? En daarbij is er nog geen wetsvoorstel dus weten we nog lang en aan niet voor wie het geldt. Rutte is allang over zijn houdbaarheidsdatum heen.
|
21 sep 2022 14:29 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Maart is nog geen 9 maanden geleden en iets opperen is iets anders dan een plan maken en uitwerken. Vanaf de zijlijn kan alles sneller.
|
21 sep 2022 14:55 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Het laatste kwartaal van 2021 zelfs. Toen stegen de prijzen al. De oorlog zelf begon pas in maart. Maar feit is dat onder aan de streep de meeste Nederlanders hun energierekening betalen aan een Zweeds staatsbedrijf. Best opmerkelijk.
|
21 sep 2022 18:10 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
De oorlog begon op 24 februari. De gasprijs was toen idd al relatief hoog. De echte extreme stijgingen zijn pas van afgelopen zomer. https://zichtopenergie.nl/prijsontwikke ... asprijzen/
|
21 sep 2022 20:13 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
|
21 sep 2022 20:42 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Ik was blijven zitten, is toch onvervalst cabaret van die Baudet!?
_________________________________________ Wim
|
21 sep 2022 20:53 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Russische trol, Baudet
|
21 sep 2022 21:08 |