Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 13:51

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Schade aan huurauto 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Schade aan huurauto
Of je probeert dit bij elke nieuwe huurder van dezelfde auto. 1x schade gehad en gefotografeerd, en bij elke volgende huurder claimen. Er zijn er vast wel een paar die zonder na te denken betalen. Leuk verdienmodel.

17 feb 2025 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997
Friesland
Is mij vorig jaar overkomen in Spanje.
Na een uur geen prettige discussie, want ik tekende niets, ging een slimme dame het verleden in van de auto (pc) en bleek de schade maanden ervoor al gemaakt te zijn. Ben haar nog dankbaar.
De enorme kras was ook oud, kan je zien, maar ik ging met teveel vertrouwen deze auto afhalen. Alle krassen werden vooraf bekeken, op papier gezet maar deze enorme kras was ineens nieuw toen ik hem inleverde :scratch:
Dat was mijn woord tegenover die boze man en hij weet dat ik een vliegtuig moet halen….

‘You are lucky’, zei die toen de foto boven water kwam.
Ik nog bozer want dan doen ze deze truc bij iedereen!?

Vooraf foto/video maken en dan de auto meenemen!

17 feb 2025 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997
Friesland
Enguess schreef:
En mijn antwoord:

I dont know about your entry and exit gates, but I can attest that I did NOT cause the damage and that your employee checked the car upon my return at Schiphol airport and found the car in order. The invoice was sent and the deposit was returned. Your message re. the damage came thereafter.
I will not accept liability.
Kindly let me know what I can do to get this issue resolved.

We gaan het zien :popcorn:

Ik zou volhouden. Je hebt hem correct ingeleverd en de papieren afgehandeld. Einde case.

17 feb 2025 21:20
Profiel
993 4S
Targa Floriaan schreef:
Of je probeert dit bij elke nieuwe huurder van dezelfde auto. 1x schade gehad en gefotografeerd, en bij elke volgende huurder claimen. Er zijn er vast wel een paar die zonder na te denken betalen. Leuk verdienmodel.

Kan me toch niet voorstellen dat serieuze verhuurders als Sixt en Hertz zich hiermee bezig houden.

18 feb 2025 10:31
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Misschien de bedrijven zelf niet, maar de medewerkers wel...

18 feb 2025 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Dat denk ik ook, in Italië ook wel eens bij Avis een volledig afgeragte en niet gewassen jeep cherokee meegekregen. Past toch niet echt bij Avis, maar wel bij de italiaanse beheerder die erop zat. Hoop dat het met een sisser afloopt deze!

18 feb 2025 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
meganiek schreef:
Kan me toch niet voorstellen dat serieuze verhuurders als Sixt en Hertz zich hiermee bezig houden.

Helaas wel, van Sardinië weet ik het van eerdere ervaringen en ik was vorig jaar na een vervelende ervaring met Klass Wagen in Portugal (ik kreeg een auto met meer dan 35 beschadigingen die mevrouw eerst niet op het schadeformulier wilde zetten) op zoek naar een ander verhuurbedrijf en kwam bij de reviews van bijvoorbeeld Sixt; die zijn niet veel beter. In Portugal huur ik nu bij een bedrijf dat geen mooie auto's levert, maar wel all-in, zelfs geen tol hoeven terug te betalen.

18 feb 2025 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Ik heb in Portugal eens een auto geweigerd omdat er allerlei beschadigingen werden overgeslagen tijdens het gezamenlijk inspecteren en de mevrouw in kwestie beweerde met droge ogen dat als ik een kras maakte op de plastic wieldoppen (die al onder de krassen zaten) dat dit 100 euro per kras ging kosten. Wel alles vergoed gekregen via de Nederlandse tussenpersoon. Zeer netjes. Vertelde me ook dat ze geen zaken meer gingen doen met dit specifieke bedrijf. Goede inschatting dus. Maar geen auto...

19 feb 2025 0:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Citaat:
Citaat:

Helaas wel ....

Idem, was gewaarschuwd voor Sixt in Noorwegen ... heb (net als altijd) foto's voor en na gemaakt ... maar geen vreemde achteraf factuur gekregen.

Basic schreef:
... huur ik nu bij een bedrijf dat geen mooie auto's levert.

In de regel huur ik lokaal, zeker in landen waar je eigenlijk niet als toerist gezien wilt worden.
Geen "shiny" huurwagen - en al helemaal geen sticker van Sixt, Avis of Hertz er op :idea:

19 feb 2025 11:39
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Update:

“ Thank you for reaching out to us regarding the damage to your rental vehicle.

As previously mentioned, upon reviewing and comparing the photos that were taken, we have confirmed that the newly found damage in question was not present when leaving the branch. and was indeed present at the end of your rental period. You are therefore liable for the damage to your rental vehicle.

Please, be informed the deposit is withheld for rental-related purposes. Applicable to cover late returns, additional rental days, refuelling &/or extensive cleaning. The deposit is therefore irrelevant to the settlement of any damage compensation.”

Mijn antwoord:

I do not accept liability.

You have shared with me photo’s of the car, taken by your entry gates, with date and time stamp, showing scratches.

I have not seen photos taken by your exit gates, with date and time stamp, showing clear evidence that the damage was not there when I left. I would like to see those pictures, with date and time stamp, and clearly demonstrating that there was no damage at that time.

Until you can show me compelling evidence, I will not accept liability and will not hesitate to escalate and/or seek legal support.

25 feb 2025 19:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Tja. Ik zou eerder vast blijven houden aan de ‘ik heb een afgetekend inleverbewij zonder schade’

25 feb 2025 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
+1. Simpel houden.

25 feb 2025 23:37
Profiel
….. en het bleef stil……

:popcorn:

10 maart 2025 18:29
Profiel
Nu een creditnota gekregen zonder begeleidend schrijven…. Ga ervan uit dat ze de foto’s met timestamp niet hebben kunnen leveren en dus de handdoek in de ring gooien. Ik heb nooit betaald en dat is maar goed ook. Houd er een slecht gevoel aan over maar ben blij dat ik die 700 Euro niet heb hoeven aftikken. Zal mijn auto’s voortaan elders huren (alhoewel ik niet de illusie heb dat anderen veel beter zijn….).

Enfin - hier ben ik iig vanaf. Bedankt voor het meedenken, allen.

12 maart 2025 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Goed nieuws! Inderdaad treurig dat het zo heeft moeten gaan!

12 maart 2025 14:40
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Je Engels is wel erg goed lees ik :thumleft: :res:

12 maart 2025 15:21
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Mooi! Jammer dat je als consument alles moet vastleggen.

12 maart 2025 16:52
Profiel
molen934 schreef:

Dank je Hans 8) , al bijna 35 jaar werkzaam in bedrijven waar engels de voertaal is en dan pik je af en toe wel eens een woordje op

12 maart 2025 17:55
Profiel
Cayman S
molen934 schreef:

Hoi Hans, mocht je ooit ondersteuning nodig hebben om een stukje welke geschreven is in het Engels, hiervan goed Engels te maken.
Maak dan gebruik van deze site https://www.deepl.com/nl/write

@Enguess, fijn dat het goed is afgelopen.

René

12 maart 2025 18:52
Profiel
Moderator
PF # 136
Gelukkig is het zo afgelopen :thumleft:

12 maart 2025 19:21
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Maak er altijd een sport van met de kinderen om zo veel mogelijk schades aan de auto te vinden, alles op de foto. Nog een rondjes fotos overlappend extra, ook het dak en de dorpels.

Dan nog het interieur. Hoe meer kruisjes op het formulier hoe beter.

Gelukkig nooit gedoe gehad, maar de verhalen zijn bekend en duidelijk.

In de costa Blanca nu een verhuurder gevonden die de auto gewoon mee geeft, zonder iets te tekenen, geen gedoe, alles gedekt, nette autos en nette prijzen. Het kan dus wel

12 maart 2025 20:19
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Ik huur zelf graag lokaal ... gewoon een auto met gebruikssporen - zonder overijverige administratie en je bent ook niet zichtbaar als toerist :idea:

Zo steun je ook de lokale ondernemer in plaats van de grote Amerikaanse of Duitse jongens die over de gehele wereld auto's verhuren :wink:

12 maart 2025 21:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Huur (in Europa) bijna altijd via Sunny Cars. Dan heb je achteraf nooit gezeik, want die dekken alle schades zonder eigen risico en het is niet duurder (vaak zelfs goedkoper) dan huren aan de balie.

13 maart 2025 10:31
Profiel
993 4S
De olifant in de kamer; welke verhuurder was het? :popcorn:

13 maart 2025 13:34
Profiel
Was van plan om ze aan de schandpaal te nagelen als ik de strijd had verloren. Nu dat niet zo is, zal ik ze maar niet verder plagen. Het was een van de grote jongens die op Schiphol aanweizig zijn.

13 maart 2025 18:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende