Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 apr 2025 23:51

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Boxster Spyder wisselen voor 993? 
Auteur Bericht
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Boxster Spyder wisselen voor 993?
de Fiscalist schreef:
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Luchtgekoeld is en blijft gewoon leuker, ookal rijden Spyders, 997’s etc natuurlijk voortreffelijk.

Verkocht het oranje RSje omdat ik er gewoon te weinig mee op pad was … de 997 bleef langer dan verwacht, nu weer aan het loeren naar een 964 of 993 … maar als het dan een 993 wordt, waarom dan geen 4S :?: …. wetende dat die nooit zo zal zijn als m’n 993 4S die ik (ruim 9 jaar) gereden heb … en dan ook nog eens flink wat euro’s meer gaat kosten …

Ik kan je niet zeggen wat wijsheid is, maar ken vele Porschisten die teruggegaan zijn naar luchtgekoeld.

Ik overweeg zelfs een SC of Carrera 3.2 … maar wellicht zijn we inmiddels te oud en hebben we minimaal het comfort van een 964 nodig ;)

02 apr 2025 19:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
De auto die in beeld is, is een zilveren Carrera (2) met donkerblauw leer, schuifdak etc. Volledig gedocumenteerd en volledig origineel. Hij is van mijn schoonvader, dus als het een 993 wordt, wordt het deze. Geen 4s dus, alhoewel die ook wel gaaf en redelijk uniek zijn.

Misschien een van de oude BMW’s weg doen, dan ontstaat er ook een plek om te stallen ;)

02 apr 2025 21:08
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Het laatste dan maar ;)

02 apr 2025 21:46
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Spyder altijd houden.

03 apr 2025 7:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Klinkt als een goed idee indien mogelijk :). Spyder houden en 993 erbij :cheers: .

03 apr 2025 8:47
Profiel
993 4S
En dan nog minder rijden met beiden :scratch:

03 apr 2025 9:21
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Tnx voor de feedback mannen.

03 apr 2025 10:16
Profiel WWW
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Olaf schreef:
...maar ken vele Porschisten die teruggegaan zijn naar luchtgekoeld.

Ik was daar zelf ook een van: van een 997 terug naar een 964. De 964 vond ik geweldig en het is tot op de dag van vandaag nog steeds mijn favoriete 911—vol karakter. Maar ik miste stiekem altijd de finesse en het vermogen van de 997.

Ik heb daarna veel verbeterd aan de 964, vooral qua onderstel, maar het werd nooit helemaal zoals ik het wilde. Op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik iets aan het najagen was waarvoor de 964 simpelweg niet bedoeld is.

Na vier jaar ben ik daarom toch weer overgestapt—eerst naar een 996 GT3 en nu naar een 981 GT4. Ik vond de 964 echt een fijne auto, maar een luchtgekoelde 911 kan op geen enkele manier opboksen tegen een moderne Porsche.

Daarom mijn stelling: je moet goed nadenken over waar je écht plezier uit haalt in het autorijden. Zeker als je maar één fun-auto hebt, is het dubbel zo belangrijk dat die precies bij je past.

03 apr 2025 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hoe mooi ik mijn 964 ook vond, kijk er nog altijd na, ik zal geen luchtgekoelde meer kopen.

De 991.1 die ik nu heb bied veel meer, qua comfort en vermogen en vooral dat laatste vind ik toch wel belangrijk bij een weekend warrior. Het hoeft geen 600+ pk te zijn maar 400 pk maakt het net wel wat spannender.

Wat ik wel vind van de 991.1 is dat het allemaal zo gepolijst is het mocht voor mij wat ruiger allemaal, en daarom de overweging naar een GT3/GT4 van Porsche.

03 apr 2025 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooi en heerlijk om te lezen de gedachten van een ieder :thumleft:

Personal lessons learned: soms ervaren dat een auto perfect in een bepaalde tijd cq fase van je leven past. Hoe mooi en tof de ervaren waren, het is soms tijd om verder te gaan.
Heb vorige maand een auto verkocht die ik sinds 1999 in bezit had. M'n 964 verkopen? No way! Juist omdat ik (met de trips die ik beleef) echt moet werken, juist omdat ik nu met enig uitstel door allerlei oorzaken de motor kan (laten) aanpakken.

Waar word je blij van, wat geeft je energie? Kiezen is verliezen, aan de andere kant ook een deur naar nieuwe ervaringen :D

03 apr 2025 19:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2