Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Jawel hoor.
Wacht maar af.
|
12 okt 2005 22:11 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
12 okt 2005 22:12 |
|
 |
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Denk het ook , maar de beste??
|
12 okt 2005 22:12 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als je dat de mooiste vind... ben je er uit toch
zit geen slechte auto tussen je rijtje lijkt me zo
_________________________________________ Got coffee?
|
12 okt 2005 22:13 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
 Re: Aanschaf SUV
De enige benzinemotor legt het wel af tegen de diesels.
Proefondervindelijk
Cayenne V6, tsja. binnenkort face-lift en upgrade.
RR mooiste, maar wat doet de auto bij inruil?
Mercedes, nee, niet mijn smaak.
Audi Q7, 1e keuze, maar wil eerst rijden in deze auto.
|
12 okt 2005 22:13 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je voor een diesel zou gaan, vind ik de prestaties van de RRS ondermaats voor zulk een wagen.
Van model vind ik hem wel ver boven de rest uitsteken.
Ikzelf zou voor de Audi gaan, het is een volledig nieuw model, met een pracht van een motor in.
Cayenne, hoeft voor mij niet, als je hier in onze buurt rondrijdt, krijg je het idee dat je bij de aankoop van een pot choco (pindakaas) er een Cayenne bijkrijgt.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:17 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb net een weekend in de nieuwe D5 gereden , met Rica chip.
Geweldig!
Zou financieel de allerbeste optie zijn voor mij,
Feel-Good factor echter.... 
|
12 okt 2005 22:18 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Als je nu een zuinige SUV zoekt, ga dan voor de Lexus rx ? hybride  . Ok, niet het meest pakkende model, maar face it: je mag binnenkort met je SUV-diesel geen enkele stad meer in  .
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
12 okt 2005 22:19 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
MB 500 GE.... mooi understatement!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 okt 2005 22:23 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Is dat al XC met de 185 pk, of nog het oude typ met 150 pk? Weet nog wel een mooie T6 van 2 jaar oud met 65Dkm. 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
12 okt 2005 22:25 |
|
 |
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Ik heb ook het idee dat die Audi een kwalitatief zeer goede auto zal zijn met een fantastische motor. Over ruim een maand introductie, heb ik begrepen van Audi dealer.
Wat betreft inruil , RSR is bevreesd voor de waardevermindering van de Range Rover Sport , maar volgens mij gaan de grote Audi's ook hard in waarde achteruit , meer dan b.v. de Cayenne of de Mercedes ML.
|
12 okt 2005 22:26 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
1. Porsche Cayenne V6 : voordeel porschelabel, nadeel: look, en gulzig, niet nieuw meer, hier in belgie heerst er precies cayennegriep... je ziet ze overal...
2. Range Rover Sport V6 diesel: prachtige classic range look, betere motor dan grote range, maar vrij zwak voor zware suv
3. Mercedes ML 280 CDI: hoewel geen mercedesfan: deze heeft "iets"
4. Audi Q7 TDI: de in lange tijd lelijkste audi ooit... rechtstreeks bedoeld voor de amerikaanse markt, veeeeeeeeeeel te groot.
TIP: de allroad-quattro (zomer 06) wordt bloedmooi, 4x4, snel, exclusief, en minder opvallend gedrocht voor nietkenners... njamnjam... ik zou t wel weten
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 12 okt 2005 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 okt 2005 22:29 |
|
 |
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
@Butzi: welke collega dat heeft gezegd weet wss wel beter: VOORJAAR 2006 is de introductie
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
12 okt 2005 22:31 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Alle zware bakken, gaan sterk achteruit, de diesels tot 3.0, dat valt hier in België nog mee, maar een Benzine boven de 3.0 is gewoo, om te huilen
Voor een Ranche krijg je in wederverkoop geen stuiver meer, en de Cayenne is ook niet direct de wagen die je moet kopen met het oog op een goede wederverkoop.
Dit is wel voor België dat ik spreek.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:31 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:33 |
|
 |
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Zit wat in, was mijn eerste indruk ook wel, maar het gaat wennen als je het filmpje op de Audi site bekeken hebt.
|
12 okt 2005 22:34 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
12 okt 2005 22:35 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Mijn tip: staar je vooral niet blind op het koppel van diesels.
Zegt zo weinig over werkelijke prestaties, aangezien het cijfers aan de krukas zijn en onvergelijkbaar met benzinemotoren (volledig andere overbrenging).
Vandaar ook dat een Civic Type R een Touareg V10 de baas is, ondanks het feit dat de Touareg bijna 4(!)x zoveel koppel heeft. Ja, zelfs bij tussenacceleraties. Zelfde geldt voor de vergelijking tussen bijvoorbeeld een BWM 530i en 530d. De 530i nipt sneller, ondanks het feit dat deze het met 200NM(!) koppel minder moet stellen (de gemiddelde middenklasser heeft dat in totaal niet eens).
De reden dat de diesel vlotter overkomt is enderzijds door het Turbokarakter (piek i.p.v lineair) en het dieselkarakter (relatief veel trekkracht onderin en in het algemeen, maar een kleinere vermogensband).
Kortom, louter rationeel gezien (eerdergenoemde belastingvoordeel bijvoorbeeld) zou ik de Porsche kiezen.
Voor een heldere uitleg van iemand die er meer verstand van heeft:
http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller
Laatst bijgewerkt door Jort op 12 okt 2005 23:04, in totaal 3 keer bewerkt.
|
12 okt 2005 22:35 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
12 okt 2005 22:35 |
|
 |
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Achterhaald, als je over diesel spreekt : de grote RR heeft een BMW diesel , de RR Sport heeft een Jaguar ofwel Ford diesel en die is echt goed!
|
12 okt 2005 22:39 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zijn dit geen appeltjes en peertjes
Gewicht, banden, overbrenging.........ik heb een vermoeden dat die ook ee, rol spelen bij de acceleratie en hernemingen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:39 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Maar te weinig voor de RRS.
Vond het op een gegeven moment zelfs gevaarlijk.( inhalen!)
|
12 okt 2005 22:41 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
de Q7 diesel standaard 233 pk
_________________________________________ Got coffee?
|
12 okt 2005 22:43 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
In Belgiê 211pk, om fiscale redenen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:45 |
|
 |
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Vandaag gebeld met Audi Centrum Utrecht : daar werd mij dit verteld.
Zou uitnodiging krijgen voor presentatie in tweede helft november in Laren (NH).
|
12 okt 2005 22:46 |
|
|