Voor mij is alleen van belang dat ik een uitkering krijg die voldoende hoog is om een gelijkwaardige vervanging te kunnen kopen. De premie zal me daarom niet zo heel erg veel uitmaken, maar als ik 20K betaal voor een auto en ik rijd 'm binnen een jaar total-loss, dan wil ik toch niet al te veel verliezen omdat de marktwaarde lager is.
Probleem 1 is alleen dat je in het algemeen bij een dealer meer betaalt dan dat ie sec waard is, en in dat geval wil ik liever dat de taxateur mijn aankoopprijs aanhoudt ipv de marktwaarde.
Probleem 2 is dat ik inmiddels voor een kwart van de taxatiewaarde heb geinvesteerd in de auto en dat bedrag never nooit terug krijg volgens Art 275 van de verzekering igv total-loss. Dat is jammer, maar weinig aan te doen.
Bij mijn taxatie heeft ie ook nauwelijks naar de technische staat v/d auto gekeken, gevraagd wat ik ervoor betaald heb en vervolgens 95% van dat bedrag als taxatiewaarde 'vastgesteld'....
Vind ik prima, vooral omdat in mijn situatie ' verschil nou ook weer niet zo heel erg groot is tussen deze getaxeerde waarde en marktwaarde.