Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 22:47

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
nieuwe boetetarieven per 1-1-2006 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: nieuwe boetetarieven per 1-1-2006
Devils son schreef:
Maar het wisselt zo dat je langzamerhand niet meer weet waar je aan toe bent (met reden: de normen voor het schrijven gaan in 2006 weer met 25% omhoog EN men houdt zich steeds beter aan de snelheid, dus je moet verwarring kweken om het te halen).

Volledig mee eens.
Ik vraag me af waarom aan de grenzen nog de borden met de snelheidsindexen staan (België 120 2x2 baanvaks , 90 gewestwegen , 50 bebouwde kom) als er in 80% van de gevallen dit helemaal niet voorkomt.
Dan kunnen ze beter 120 (autosnelwegen) , 80 (2x2 baanvakswegen) , 70/50 gewestwegen en 30 bebouwde kom van maken (en op deze voorbeelden zijn er dan nog voldoende uitzonderingen ,maar dan maar 30% ipv 80%)
Verkeerscontroles voor (echte) verkeersveiligheid :arrow: JA
Verkeerscontroles enkel omboetes uit te schrijven :arrow: NEEN

Ik ben in een politiemilieu groot geworden (vader , grootvader , ex schoonvader , ex schoonbroer) en ook die storen hun aan de huidige situatie en schamen zich ervoor. Dat waarvoor ze voor jaren die job gekozen hebben is volledig zoek. Tegenwoordig krijgen de politiekorpsen die het meeste voor verkeersveiligheid doen extra bonussen van de staat. Deze bonussen worden ENKEL beoordeeld naar het aantal PV's die uitgeschreven worden . Sorry , maar dat heeft dus NIETS met werken aan verkeersveiligheid te maken. (Op twee uren tijd zijn er meer boetes aan snelheidscontroles geschreven dan er op controles van papieren of alcohol/drugs in het verkeer boetes worden uitgeschreven)
Informatie gewonnen uit (lees hierboven) zeer betrouwbare bron :evil:

Laatste update 22/10/2013

16 nov 2005 15:59
Profiel WWW Facebook 
Groningen
911-lover schreef:
Sorry , maar dat heeft dus NIETS met werken aan verkeersveiligheid te maken.

Das wel een erg stellige uitspraak. :wink:

Ik zeg niet dat de manier waarop de politie de verkeersveiligheid tracht te verbeteren de juiste is, maar in Nederland is het aantal verkeersslachtoffers de laatste jaren aanzienlijk teruggedrongen.

Feit blijft ook dat de uitgeschreven bonnen niet uit de duim gezogen zijn, dus overtredingen waren het. Beweren dat dit geen invloed heeft op de verkeersveiligheid gaat wat te ver. Lijkt er meer op dat ze 2 vliegen in klap willen vangen en dat lukt tot nu toe aardig.

16 nov 2005 16:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Jort schreef:
maar in Nederland is het aantal verkeersslachtoffers de laatste jaren aanzienlijk teruggedrongen.

Onjuist. In de jaren voordat het "beleid-Spee" werd ingesteld daalde het aantal verkeersdoden in een aantal jaar van (als ik mij niet vergis) 1450 naar 1000 op jaarbasis. Die daling stopte met het "beleid-Spee" en leidde in 2003 even tot een verhoging (1070). In 2004 was er plotsklaps succes 750-800 verkeersdoden in een jaar als ik mij niet vergis. Mij is ingefluisterd dat er echter met die cijfers iets niet in de haak is. Maar zelfs al is dat anders, dan is dit eenmalige resultaat absoluut onvoldoende om conclusies te kunnen trekken.

Overigens, in de periode dat in NL het aantal verkeersdoden gelijk bleef, daalde deze in omringende landen. In Duitsland is onderzocht waarom. Het bleek te maken te hebben met tractiecontrole, abs, enz. hetgeen meer en meer werd toegevoegd aan auto's. Ook in Nederland. Dus als het "beleid-Spee" al ergens voor heeft gezorgd in het aantal verkeersdoden, dan is het een stijging!

16 nov 2005 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Devils son schreef:
Jort schreef:
maar in Nederland is het aantal verkeersslachtoffers de laatste jaren aanzienlijk teruggedrongen.

Onjuist. In de jaren voordat het "beleid-Spee" werd ingesteld daalde het aantal verkeersdoden in een aantal jaar van (als ik mij niet vergis) 1450 naar 1000 op jaarbasis. Die daling stopte met het "beleid-Spee" en leidde in 2003 even tot een verhoging (1070). In 2004 was er plotsklaps succes 750-800 verkeersdoden in een jaar als ik mij niet vergis. Mij is ingefluisterd dat er echter met die cijfers iets niet in de haak is. Maar zelfs al is dat anders, dan is dit eenmalige resultaat absoluut onvoldoende om conclusies te kunnen trekken.

Iedereen trapt nu natuurlijk keihard op de rem met als gevolg een kop-staart botsing, of controle verlies vd auto, enz. enz.
Belachelijk die zooi...

16 nov 2005 16:32
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Devils son schreef:
Jort schreef:

Overigens, in de periode dat in NL het aantal verkeersdoden gelijk bleef, daalde deze in omringende landen. In Duitsland is onderzocht waarom. Het bleek te maken te hebben met tractiecontrole, abs, enz. hetgeen meer en meer werd toegevoegd aan auto's. Ook in Nederland. Dus als het "beleid-Spee" al ergens voor heeft gezorgd in het aantal verkeersdoden, dan is het een stijging!

Ben het helemaal met devil's son eens, aantal verkeersslachtoffers ligt al sinds begin jaren 90 zo tussen de 1000 en 1200, met als uitzondering 2004 met 881 slachtoffers, hoe dit komt weten de hoge heren zelf niet. I.i.g niet door het struikroverbeleid wat de heer Spee voert.

mhaschreurs.hyves.nl

16 nov 2005 16:42
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Er wordt nu gesuggereerd dat de focus op snelheidscontrole pas zijn intrede deed met het aantreden van de heer Spee en dat is lariekoek. We weten allemaal dat de hoeveelheid snelheidscontroles al veer langer toenemende is geweest.

Kijk je naar die langere periode dan kun je wel degelijk een duidelijke vorm van correlatie vaststellen. In Nederland hebben we zo'n beetje de meeste snelheidscontroles en relatief de minste verkeersslachtoffers. Wellicht had ik de term "laatste jaren" wat specifieker moeten maken en bijvoorbeld het woord "decennium" moeten gebruiken.

België had tot voor kort bijvoorbeeld schrikbarend hoge cijfers en relatief weinig controle.

Meneer Spee heeft een nog harder offensief ingezet met de genoemde quota voor agenten. Mijn stelling was dat de controles zeker wel invloed hebben op de veiligheid in het verkeer, niet dat meneer Spee voor toenemende veiligheid heeft gezorgd. Daarvoor is het wellicht te vroeg, om dat te kunnen stellen.

16 nov 2005 17:11
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jort,

Je maakt mij nu toch wel nieuwsgierig!
Waar werk jij?

Rob

16 nov 2005 17:16
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
We zouden er een Poll van kunnen maken Rob :wink:

16 nov 2005 17:26
Profiel
Groningen
Bericht 
Als ik zeg ambtenaar, helpt dat de gemoedsrust?

Leugentje om bestwil. Ik geef niet graag ongelijk :wink:

16 nov 2005 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Jort schreef:
..Kijk je naar die langere periode dan kun je wel degelijk een duidelijke vorm van correlatie vaststellen. In Nederland hebben we zo'n beetje de meeste snelheidscontroles en relatief de minste verkeersslachtoffers. ..... Mijn stelling was dat de controles zeker wel invloed hebben op de veiligheid in het verkeer.....

Volgens de adviesdienst van Verkeer en Vervoer in een onderzoek naar de toedracht van verkeersdoden bleek dat 3% = 30 doden te wijten is aan te snel rijden. overigens 30 teveel
De overige toedrachten (97%) waren o.a:
Links inhalen, macht over het stuur verliezen, door rood rijden, geen voorrang verlenen etc.

Als hier nou meer op gecontroleerd zou worden en minder op enkel snelheid dan zullen deze controles wellicht wel van invloed kunnen zijn op de veiligheid in het verkeer.

16 nov 2005 20:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
EvR schreef:
..... De overige toedrachten (97%) waren o.a:
Links inhalen, macht over het stuur verliezen, door rood rijden, geen voorrang verlenen etc.

Als hier nou meer op gecontroleerd zou worden en minder op enkel snelheid dan zullen deze controles wellicht wel van invloed kunnen zijn op de veiligheid in het verkeer.

Je bedoelt de overige overtredingen, naast snelheidsovertredingen, die in het eerste bericht van dit topic worden genoemd :?: :wink: ..... maar hoge(re) boetes daarvoor zijn toch ook onterechte geldklopperij als ik het goed heb begrepen. :roll:

16 nov 2005 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Jort schreef:
Devils son schreef:
.., doorgaande wegen in de bebouwde kom waar je 30 km/u mag. ..

Meestal in combinatie met voorrang van rechts. In dat geval is 30 vaak zo gek nog niet... (alhoewel je je kunt afvragen wat er mis was met de voorrangsweg van weleer)

Er ligt een voorstel om in de(gehele) BBK. een max. toegestane snelheid van 30km/h. in te voeren.
Er was niets mis met de voorrangsweg binnen de BBK. er werd alleen veel te hard gereden!! :shock:

16 nov 2005 20:28
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
EvR schreef:
Volgens de adviesdienst van Verkeer en Vervoer in een onderzoek naar de toedracht van verkeersdoden bleek dat 3% = 30 doden te wijten is aan te snel rijden. overigens 30 teveel

Uit dit onderzoek blijkt een "iets" ander getal.
http://www.wodc.nl/publicatie/aanpakcri ... en/schade/

16 nov 2005 20:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Sorry Jort, maar de 3% klopt. Die 30% is gewoon een verzinsel van Spee.

Ten aanzien van het beleid: dat is met Spee weldegelijk een compleet andere kant opgegaan. En zonder enig succes op het gebied van verkeersveiligheid.

Dat NL altijd zo goed scoorde in de onderzoeken naar verkeerdoden ligt aan het gematigde klimaat, de relatief goed onderhouden wegen, het feit dat we een vlak land hebben, enz.

De snelwegen bij onze oosterburen presteren vwb verkeersslachtoffers ong. gelijk aan die van NL. Opvallend: de ongelimiteerde stukken BETER.

In landen waar de max. snelheid omhoog werd getrokken op snelwegen bleek meestal het aantal slachtoffers AF te nemen (onder andere bepaalde staten in de VS, maar ook: in Nederland).

16 nov 2005 20:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Snelheidsbekeuringen zijn nodig, als het de verkeersveiligheid bevordert. Geen probleem mee om dan te betalen.

Nieuwe regels voor de politie is weer typisch kleinzielige politiek.
Elk jaar sterven er 3 tot 5 politieagenten bij hoge-snelheids-achtervolgingen. Dus mogen ze op de snelweg niet harder achtervolgen dan met 160 km/u.
Dan is een achtervolging gauw afgelopen, want met bijna iedere auto rij je politie dan zoek. En als ze nou ergens heel snel heen moeten? :roll:

Ze kunnen beter die bromsnorren beter trainen op hoge snelheidsachtervolgingen ipv dergelijke stomme regels verzinnen.

"Er is een politieagent overleden omdat hij met 50 van zijn motor viel". Vanaf heden rijden alle motoragenten met zijwieltjes en mogen ze niet harder dan 30 km/u... :shock: :cry:

16 nov 2005 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Jort schreef:
Uit dit onderzoek blijk een "iets" ander getal.

Het blijft goochelen met cijfertjes.... :wink:

EriC4C schreef:
Je bedoelt de overige overtredingen, naast snelheidsovertredingen, die in het eerste bericht van dit topic worden genoemd ..... maar hoge(re) boetes daarvoor zijn toch ook onterechte geldklopperij als ik het goed heb begrepen.

Yep ik bedoel die overige overtredingen maar hogere boetes daarvoor zijn IMO geen onterechte geldklopperij. :wink:

Verhoging van de snelheidsboetes daarentegen wel! :cry:

Horn schreef:
Snelheidsbekeuringen zijn nodig, als het de verkeersveiligheid bevordert. Geen probleem mee om dan te betalen.
:thumleft:

16 nov 2005 20:53
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
paSCal schreef:
michael schreef:
Snelheidsoverschrijding binnen de bebouwde kom voor motorvoertuigen zonder aanhanger.
– met 20 km/h , €93 (dit was €30, een stijging van 30%)
– met 25 km/h , €129 (dit was €100, een stijging van 29%)
– met 30 km/h , €170 (dit was €125, een stijging van 36%)

Erhmz, 20+ te hard binnen de bebouwde kom.... Dan zijn dit nog belachelijk lage bedragen als je het mij vraagt....

JA, ze moeten boeven vangen, maar ook JA, men moet zich aan de regels houden... Wat is daar toch het probleem mee????

HULDE !
Ik dacht af en toe dat ik de enige vermeende "eikel" op dit forum was die er zo over denkt.
Als er morgen een kind plat wordt gereden krijg je weer precies de omgekeerde discussie hier: "waarom doet de overheid niks, ze wisten toch al lang dat daar te hard werd gereden" ?

SCHRIJVEN MANNEN, SCHRIJVEN !!! :lol:

16 nov 2005 21:00
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
horn schreef:
Dus mogen ze op de snelweg niet harder achtervolgen dan met 160 km/u.

Ja die is ook lekker inderdaad; als je dat al intern besluit ga dat dan niet aan de grote klok hangen; flappo's.

Hierbij bevestigt de veldwachterij even dat je, indien je succesvol wilt ontsnappen na een strafbaar feit, een vluchtauto moet hebben van kaliber Golf Diesel uit 1984 of sneller.....

16 nov 2005 21:04
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
EvR schreef:

Even terzijde:
- De macht verlies je meestal over het stuur als je te hard voor de situatie rijdt;
- Door rood rijden, omdat je te hard reed om te remmen voor oranje? :cheesy: (onzin, natuurlijk, maar ik durf redelijk te stellen, dat minimaal 50% van die door-rood-rijders te hard reden!)
- Geen voorrang verlenen, omdat je te hard reed om die ander te zien?

Kom, je kan linksom of rechtsom jippie, een paar weken terug vloog er hier om de hoek een jongen van 20 uit de bocht... "Hij was de macht over het stuur verloren"... Ja, klopt, een vriend van me reed hier net weg en zag die jongen voorbij vliegen... Nu heeft die jongen het gelukkig overleeft, maareh, kwam het nu door te hard rijden of door de "macht over het stuur verliezen"...

(en nee, ik ben ook niet roomser dan de paus, ik rijd ook wel te hard)

16 nov 2005 21:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
lindemans schreef:
HULDE !
Ik dacht af en toe dat ik de enige vermeende "eikel" op dit forum was die er zo over denkt.
Als er morgen een kind plat wordt gereden krijg je weer precies de omgekeerde discussie hier: "waarom doet de overheid niks, ze wisten toch al lang dat daar te hard werd gereden" ?

SCHRIJVEN MANNEN, SCHRIJVEN !!! :lol:

Ben het deels met je eens, maar het begrip bebouwde kom is zo ruim.... :roll: en waar controleren ze? Juist :!: op die wegen waar je eigenlijk nog met fatsoen 70+ zou kunnen rijden.

16 nov 2005 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
paSCal schreef:
Even terzijde:
1- De macht verlies je meestal over het stuur als je te hard voor de situatie rijdt;
2- Door rood rijden, omdat je te hard reed om te remmen voor oranje? :cheesy: (onzin, natuurlijk, maar ik durf redelijk te stellen, dat minimaal 50% van die door-rood-rijders te hard reden!)
3- Geen voorrang verlenen, omdat je te hard reed om die ander te zien?
Kom, je kan linksom of rechtsom jippie, .....

Beetje rechtsom dan :wink: :
1- Inderdaad als je te hard voor de situatie rijdt, de spijker op z'n kop en wanneer is het te hard voor de situatie?
hier zullen de meningen wel over verschillen.
2-Dan is de toedracht nog steeds het door rood rijden wat op zich een gevolg kan zijn van punt 1
3-Geen voorrang verlenen omdat je alleen naar je snelheidsmeter zit te kijken of je niet te hard rijdt? ipv naar het verkeer? :cry:

Had die jongen van 20 niet uit de bocht gevlogen als de boetes hoger zouden zijn? :roll: :wink:

16 nov 2005 21:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Kreeg net een bekeuring binnen. Reed om 7.10u op zondagochtend 11 km te hard op een 6-baans snelweg A12 Utreg-Arnhem en werd geflitst bij het Texaco benzinestation ter hoogte van Bunnik.

Levensgevaarlijk...

Op de hele foto staat precies..... één auto. :roll: :shock:

Om iets over zevenen op zondagochtend - rukkers! verkeersveiligheid my ass :evil:

16 nov 2005 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
EvR schreef:
1- Inderdaad als je te hard voor de situatie rijdt, de spijker op z'n kop en wanneer is het te hard voor de situatie?

Inderdaad levensgevaarlijk en veel te hard voor de situatie :roll:

16 nov 2005 21:44
Profiel
lindemans schreef:
Als er morgen een kind plat wordt gereden krijg je weer precies de omgekeerde discussie hier: "waarom doet de overheid niks, ze wisten toch al lang dat daar te hard werd gereden"

Hoho! Ik heb nog NOOIT in een woonwijk agenten zien flitsen. Ik zie ze het vaakst op de snelweg, dan op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Af en toe binnen de bebouwde kom, maar nog steeds op doorgaande wegen.

Dus het argument van kinderen plat rijden is in dit verband KUL. Laat ze maar eens bij een school gaan staan.

16 nov 2005 21:51
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Devils son schreef:
Hoho! Ik heb nog NOOIT in een woonwijk agenten zien flitsen. Ik zie ze het vaakst op de snelweg, dan op doorgaande wegen buiten de bebouwde kom. Af en toe binnen de bebouwde kom, maar nog steeds op doorgaande wegen.

Dus het argument van kinderen plat rijden is in dit verband KUL. Laat ze maar eens bij een school gaan staan.

hier moet ik je idd gelijk in geven, heb dezelfde ervaring

16 nov 2005 21:54
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende