Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:26

Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Je zult het maar weer op je geweten hebben.... 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Huyssoon schreef:
Wel, generaliseren hoeft helemaal niet. Het komt gewoon heel veel voor.

Niemand die dat ontkent, maar (ver)oordelen zonder de feiten te kennen :?: :roll:

Huyssoon schreef:
Zaterdag van Purmerend naar knooppunt Zaandam, had een dergelijk persoon zo veel haast in een zwarte golf, dat deze iedere keer dat hij op een voorganger stuitte een inhaalmanouvre uithaalde over de vluchtstrook. Dit bij een snelheid van 160+ ..... Gelukkig reden wij voor hem.

:shock: :wink: :lol:

27 feb 2006 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
EriC4C schreef:
Wel stemmingmakerij :evil: en dat kunnen we wat mij betreft hier op het Porscheforum missen. :salut:

Ja Jeroen,effe dimmen............... :twisted: :wink: :wink:

27 feb 2006 14:04
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
I rest my case.

Was alleen de spoiler en de verbouwde achterlichten vergeten. Stom van me... :wink:

Ok, gezin had misschien geen voorrang, maar het feit dat je in 1x 3 personen raakt , ipv slechts een zegt mij ook genoeg. Neem aan dat ouders met een gezin van vier kinderen en een hond normaal gesproken echt wel eerst kijken voordat ze met hele clubje zomaar een weg oversteken waar geen zebra is. Dus ik denk dat die auto ineens heel snel uit het niets is komen opdagen. Ben heel benieuwd naar de snelheid waarmee dit kind (man kun je het niet noemen en vrouwen rijden doorgaans niet in zo'n verbouwd pak vanillevla) heeft gereden. Ik heb zo het vermoeden dat de bestuurder even dacht dat hij achter zijn X-box zat ipv het stuur van een echte auto. Maar nogmaals, wederom een aanname die neit bewezen is. Moet er eerlijk bijzeggen dat mijn beeldvorm negatief beinvloed is door het rijgedrag van soorgelijke gedrochten die hier door de straat rijden. Trauma heli beloofd ook niet veel goeds. Ik denk dat je je als vader of moeder kapot schrikt als zoiets gebeurd!

Ik zie op de fotos twee ambulances, een heli en een heel zwikkie politiemotoren, dat is flink raak geweest! Ik hoop echt dat die kinderen er geen blijvend letsel op na houden.

27 feb 2006 14:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Gelukkig niet:

Politie Haaglanden schreef:
.....De traumahelikopter werd ingezet. Het kind werd met spoed overgebracht naar het Leijenburgziekenhuis. Het letsel bleek achteraf mee te vallen. Het kind werd niettemin ter observatie een nacht opgenomen. .......

27 feb 2006 14:26
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
En voor de volledigheid .....

Citaat:
Bij de aanrijding raakten de vader, twee kinderen en een hond gewond. Twee andere kinderen en de moeder bleven ongedeerd. ..... De 36-jarige vader en een 5-jarig kind raakten gewond, maar hoefden niet naar het ziekenhuis. Het 7-jarige kind werd door de aanrijding de lucht in geslingerd en is naar het Leyenburg Ziekenhuis in Den Haag gebracht. Een dierenarts moest de hond behandelen.

Geven die twee ambulances, een heli en een heel zwikkie politiemotoren toch een heel ander beeld hè. ;)

Voor de duidelijkheid: ik veroordeel "misdrijven" zoals die hier worden gesuggereerd ook, maar niet ieder incident met de schijn daarvan zonder de waarheid te kennen.

27 feb 2006 14:29
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
912 schreef:
Vooroordelen of niet: dat gele misbaksel op de foto zegt mij genoeg...

Verschrikkelijk objectief :roll: :roll:

Voor de rest weer een topic vol als, als als.................. :roll: :roll: :roll:

Onoplettendheid kan van iedereen komen, ook van een gezin, dat volop van een familieuitstap aan het genieten is.

Trouwens, als het echt héééél hard zou gaan zoals er door verschillende mensen weeral gesugereerd word, zou de wagen echt veel schade hebben, zelfs de voorruit is blijkbaar niet stuk, wel moeilijk te zien. Een kennis van mijn heeft ooit tegen 50km eens een Duitse herdershond aangereden, en die wagen zat echt goed in elkaar aan de voorkant.

Ik hoop echt dat niemand ooit een ongeval heeft, waarbij er iemand plots op de rijbaan tercht komt, en waar ontwijken echt niet meer mogelijk is. Ongeacht jullie snelheid, ga je zonder kennis behandeld worden, zoals zo vele hier graag doen. :(

In elk geval een goed herstel aan de betrokken personen.

Over schuld spreek ik me niet uit, als ik niet op de hoogte ben van alle feiten.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 feb 2006 14:50
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Hmmm, heerlijk al deze aannames... Wie zegt er dat het niet een rondweg rond een wijk is, waar eigenlijk niemand hoort te lopen? Dat er niet achter de fotograaf een mooie bocht zit, waar de golf met 50km/uur uit kwam (zo'n mooie ronde, je kent ze wel)...

Ongetwijfeld zal er wel een en ander verkeerd zijn hoor mensen, maar lopen we dan allemaal blind door de stad? In Breda zie je het op een zaterdag vaak genoeg gebeuren... Moeders die hun kinderwagen (!) de straat op gooien, om zo voorrang af te dwingen. Wellicht terecht op een zebrapad, maar of het dan heel slim is? Vaders die met dochterlief aan de arm "door rood" oversteken, ondanks dat dochterlief aan het roepen is dat het rood is? En moeders-de-vrouw die met het lieve schattige kindje (aan de buitenkant fietsend!) bij die rechtsafslaande vrachtwagen toch gewoon doorfietsen "want we hebben voorrang".

Maar dat mag nooit gezegd worden, want de jeugd in de corsa's/golfjes/honda's hebben weer veel te hard gereden....

Tja.....

(ook voor mij geldt: ik hoop dat niemand iets overhoudt aan dit ongeval, ook de bestuurder van de auto niet!!!)

27 feb 2006 14:54
Profiel Facebook 
Bericht 
Ik ken de plaats van het ongeval. Het is midden in een drukke woonwijk en als ik het goed heb met een snelheidsbeperking van 30 km/u.
Overigens, zie ik notabene een bord dat aangeeft dat men een voetgangersoversteekplaats precies op de bocht nadert en dan weet je als automobilist dat je moet minderen. :? :?

Je moet rare capriolen uithalen om een keer 3 personen en een hond omver te rijden. Het lijkt me dat beiden elkaar niet hebben zien aankomen. Met een slakkegangetje door de wijk moet je al van een afstand mensen zien oversteken.

En de wagen is inderdaad een afschuwelijk misbaksel. Maar dat is mijn mening.

27 feb 2006 15:05
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
Geven die twee ambulances, een heli en een heel zwikkie politiemotoren toch een heel ander beeld hè.

Weet ik niet Eric, ik vind drie gewonden en een gewonde hond veroorzaakt door een aanrijding met 1 auto toch noch altijd behoorlijk heftig, of ze nu wel of niet met loeiende sirene's zijn afgevoerd. Gelukkig de meeste niet zwaargewond.

Maar zoals Paul terecht aangeeft, er worden hier (vooral ook door mijzelf) veel aannames gedaan en ook ik ken de feiten niet. Echter als een kind door de lucht geslingerd wordt is dat in mijn ogen toch een behoorlijke klap geweest.

Maar het feit blijft overeind dat mijn beeld vooral bepaald is door zeer vele idioten die hier in het weekend en op door de weekse werkdagen tot twee uur s' nachts in soortgelijke auto's als op de foto met knallende stereo, trillende ruiten, gierende banden en brullende melkbus door de straten rijden. Vaak met veel te hoge snelheden en opgefokte rijstijl. Ik vind dat vervelend, maar het is wel een feit.

Natuurlijk is het best mogelijk dat de jonge bestuurder van deze ooit-was-het-een-golf hier absoluut niets aan kon doen en zich netjes aan de regels heeft gehouden. Dat ik hier aannames doe over rijstijl en snelheid komt doordat helaas het imago van de jeugdige bestuurders van dit soort auto's bij mij niet zo best is.

That's all

27 feb 2006 15:07
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Typisch . Er is iets gebeurd en iedereen heeft zijn verhaal weer.
Ik heb voor 18 jaar een zwaar verkeersongeval gehad waarbij een meisje van 16 de daaropvolgende nacht niet gehaald heeft.
Ook mijn wagentje was licht gemodificeerd.
Alle toeschouwers hadden net zo'n uitingen en meningen zoals ik hier lees.
Het parket is er bij gekomen daar het kind levensgevaarlijk gewond was.
Besluit ik (ondanks sportief uitziende wagen en flink remspoor) was volledig in mijn recht. Het kind heeft me niet zien/horen aankomen en is op 3 meter voor mijn wagen plots de weg op gevlogen. Het remspoor duidde aan dat ik 67km/u reed (waar 90 toegelaten was).
Uiteindelijk (en dat heeft zo een diepe indruk na gelaten) zijn de ouders bij mij hun excuses komen aanbieden (ik was niet gewond (buiten mijn ziel) en hun dochter lag op sterven :!: :!: :!: ).
Meningen van buitenstaanders die niet weten hoe het gebeurd is :pukel: :pukel: :pukel:

PS : Pittig detail:Al die mensen (beste stuurlui etc) die in het groot en erg luid mij aan het beschuldigen waren (vanwege het uitzicht van de wagen en jonge bestuurder (toen 21)) want zij wisten hoe het gebeurd was , dropen één voor één af toen de politie aan iedereen ging vragen of ze iets gezien hadden voor getuigenisverklaringen.

Ik wens niemand zoiets toe , maar als je het ooit zelf meegemaakt hebt (en dat vergeet je na jaren nog niet) zal je je zomaar niet meer uitlaten.

Laatste update 22/10/2013

27 feb 2006 15:28
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Maar het feit blijft overeind dat mijn beeld vooral bepaald is door zeer vele idioten die hier in het weekend en op door de weekse werkdagen tot twee uur s' nachts in soortgelijke auto's als op de foto met knallende stereo, trillende ruiten, gierende banden en brullende melkbus door de straten rijden. Vaak met veel te hoge snelheden en opgefokte rijstijl. Ik vind dat vervelend, maar het is wel een feit.

Natuurlijk is het best mogelijk dat de jonge bestuurder van deze ooit-was-het-een-golf hier absoluut niets aan kon doen en zich netjes aan de regels heeft gehouden. Dat ik hier aannames doe over rijstijl en snelheid komt doordat helaas het imago van de jeugdige bestuurders van dit soort auto's bij mij niet zo best is

Het zou enkel spijtig zijn, dat die ene onschuldige chauffeur(ik spreek me niet uit over dit geval), op deze basis onterecht zou beschuldigd, laat staan veroordeeld worden.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

27 feb 2006 15:35
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
:idea: Even advocaat (niet zoon :!: :lol: ) van de duivel:
Als het niet deze VW was geweest, maar ..... bijvoorbeeld een Porsche ..... dezelfde schijn en dezelfde reacties :?::!: :wink:

27 feb 2006 15:44
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
EriC4C schreef:
:idea: Even advocaat (niet zoon :!: :lol: ) van de duivel:
Als het niet deze VW was geweest, maar ..... bijvoorbeeld een Porsche ..... dezelfde schijn en dezelfde reacties :?::!: :wink:

Nog erger :!: , " Die gasten hebben geld genoeg, en denken dat ze alles mogen"

27 feb 2006 15:54
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ja hoor mijnheer de advocaat :wink: van mij mag je dezelfde reaktie verwachten.

Ik was er niet bij, de experts mogen zich uitspreken over wie wat verkeerd heeft/hebben gedaan in dit EN in jouw hypothetische geval.

27 feb 2006 15:55
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dat ben ik met je eens Paul, vandaar schrijf ik ook:

Citaat:
Natuurlijk is het best mogelijk dat de jonge bestuurder van deze ooit-was-het-een-golf hier absoluut niets aan kon doen en zich netjes aan de regels heeft gehouden.

De politie zal heus wel gedegen onderzoek doen, zeker gezien dit voorval zo breed in de pers uitgemeten wordt. Indien de bestuurder er echt niets aan kan doen, zoals in het trieste geval van Koen, zal deze dan zo goed als zeker ook vrij-uit gaan. Sportief verbouwde auto of niet. We weten inderdaad niet hoe het gezin voor de auto terecht is gekomen en of er schuld is door de bestuurder van de auto. Die jongen zal inderdaad zich ook wel wezenloos zijn geschrokken. Het feit dat hij aangifte heeft gedaan van mishandeling door de vader geeft verder ook aan dat hij schijnbaar sterk in zijn schoenen staat/denkt dat hij geen schuld treft, anders laat je dat wel uit je hoofd denk ik.

Verder nog eentje voor Koen, ik heb niks tegen sportief verbouwde auto's, hoewel ik het ene resultaat mooier vind dan het andere, (zal ook wel met mijn leeftijd (36) te maken hebben, als je 18-20 bent vind je andere dingen " vet" ) maar meer iets tegen de rijstijl en lawaai waarmee veel van dit soort auto's hier tot diep in de nacht door de binnenstad scheuren. Echt Koen, het is hier soms net een stratencircuit! Ik heb al een keer meegemaakt dat mensen hier op straat de bestuurder van de auto letterlijk uit de auto hebben getrokken. Nogmaals, ik weet dat niet iedere bestuurder van een dergelijke auto zo rijdt, maar de (vele) slechte bepalen helaas het imago.

Ik zou nu na alle commotie hier op PF wel graag de toedracht willen weten. Iemand?

27 feb 2006 16:00
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Verder nog eentje voor Koen, ik heb niks tegen sportief verbouwde auto's, hoewel ik het ene resultaat mooier vind dan het andere, (zal ook wel met mijn leeftijd (36) te maken hebben, als je 18-20 bent vind je andere dingen " vet" ) maar meer iets tegen de rijstijl en lawaai waarmee veel van dit soort auto's hier tot diep in de nacht door de binnenstad scheuren. Echt Koen, het is hier soms net een stratencircuit!

Mijn wagen toen was NIET voorzien van zo'n" herrieschopperuitlaat" maar serie. Helaas , want anders had het kind me misschien WEL gehoord en leefde ze nog en was ze een nu 34 jarige vrouw met eigen kinderen.
Maar ik begrijpje standpunt :wink:

Laatste update 22/10/2013

27 feb 2006 16:25
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dank je! Ik het jouwe ook. Triest verhaal wat je mee hebt moeten maken. Gelukkig dat je geen schuld had en jezelf dus niets hoefde te verwijten. Lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te maken als je ook nog eens te hoge snelheid of iets dergelijks verweten kan worden.

27 feb 2006 16:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
912 schreef:

Dezelfde vooroordelen zijn er over Porsches...

Vooralsnog kan ik op basis van wat ik her en der lees niets zeggen over de toedracht. Anderen die dat wel kunnen hebben kennelijk een glazen bol.

27 feb 2006 16:58
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Of wellicht:
Afbeelding

En misschien wel een combinatie van beide...

27 feb 2006 17:07
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dan krijg je zoiets:
Afbeelding

27 feb 2006 17:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het is inderdaad vrij sneu dat dit gebeurt is. Het is echter al gezegd, soms denken voetgangers en fietser onaantastbaar te zijn bij het naderen van een zebrapad. Voorrang hebben is iets anders dan voorrang krijgen, en dat vergeten ze vaak. Hoe vaak zie je mensen niet oversteken als er bijvoorbeeld een vrachtwagen aankomt (die dingen staan niet zomaar stil, zeker niet als ze 50 rijden) Misschien heeft de bestuurder ze niet gezien, verblind door de laagstaande zon, óf door het wisselen van een cd, je weet het niet.

Overigens:
Deze auto ('professioneel' omgebouwd door Lynx Design Bergschenhoek, niet mijn smaak maar goed) reed altijd bij mij in de buurt en die bestuurder (weet natuurlijk niet of het dezelfde is) reed altijd netjes in de bebouwde kom (als je snel rijdt zien ze je niet namelijk).

ps is die bovenstaande site van een ramptoerist?

27 feb 2006 17:26
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
JanH schreef:
ps is die bovenstaande site van een ramptoerist?

Ik denk het wel. Citaat van z'n site:
Hallo ik ben Ben Boukes, mijn hobby is het fotograferen van hulpverleningsacties van de politie, brandweer en GGD.

Iedereen heeft weer een andere hobby...

27 feb 2006 17:30
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
He Eric, leuk idee voor een pooltje?

Waar heb je in het dagelijks leven meer last van:

1. Wild overstekende voetgangers
2. Opschoten jeugd die met te hoge snelheid en te weinig voertuigbeheersing de wegen in de binnenstad als prive circuit nemen? De voetgangers en fietsers als lastige obstakels slalommend ontwijkend.

:wink:

Beide heeft weinig relatie met jezelf ook moeten gedragen.

Het feit dat er nog steeds mensen beroofd worden in NL betekent niet dat je zolang het stelen uit winkeltjes moet gedogen. Ondanks het feit dat het ene toch echt dringender opgelost moet worden dan het andere.
Alles wat niet mag moet je ook gewoon handhaven, of anders niet verbieden.

Laatst bijgewerkt door lindemans op 27 feb 2006 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.

27 feb 2006 20:34
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
ECT schreef:
Ik ken de plaats van het ongeval. Het is midden in een drukke woonwijk en als ik het goed heb met een snelheidsbeperking van 30 km/u.
Overigens, zie ik notabene een bord dat aangeeft dat men een voetgangersoversteekplaats precies op de bocht nadert en dan weet je als automobilist dat je moet minderen. :? :?

Het gekke is alleen dat als de veroorzaker van dit ongeval 100 meter vóór dit ongeval aangehouden zou zijn door een veldwachter met een lasergun, dan had het forum hier bij wijze van spreken volgestaan met kwalificaties over de veldwachter: wat een zielepiet, je zou maar zo'n jippie hebben, waarom gaan ze geen boeven vangen enzovoort.....

Dus een veldwachter mag alleen iemand aanhouden als van tevoeren vast zou staan dat hij even verderop een ernstig ongeval gaat veroorzaken ? Dat gaat dus niet....

Wel eens met veel forummers dat de verldwachters hun flits/corsa´tjes eens in de 30 km-h gebieden moeten gaan prikken....

27 feb 2006 20:41
Profiel
Westervoort
Bericht 
912 schreef:

Je bent dus dezelfde mening aangedaan als mensen, die over een ongeluk met een Porsche al snel oordelen... 8)

27 feb 2006 21:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende