Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 0:41

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Cursus Iebeejen 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
thijzer schreef:
Kocht een keer een ontvanger op ebay. Veiling liep midden in de nacht af (verdacht) en 's morgens had ik het hoogste bod. Maar die eikel had zelf zitten bijbieden zodat mijn bod telkens omhoog ging. Liep wel door tot mijn maximum (iets eronder) maar die gast weet ook dat je 50 euri als maximum pakt en niet 48.

Heb dus niet gereageerd en een rode ster gekregen.

Week erna met een nieuwe naam hetzelfde gedaan maar dan met 46,35 als maximum. Hij klootte zichzelf bij 47 euri en toen was het alweer gedaan. Heb melding bij ebay gedaan en nooit wat gehoord. Sukkels.

Maar het maximum bod moet je laten staan, niks aan doen en ook pas een of een paar uur voor het einde erop zetten.

Verhaal kan je nooit bewijzen. Je kan als dezelfde username op je eigen produkten bieden. Je kan niet op 1 emailadres meerdere usernames aanvragen. Het enige dat dus kan gebeuren is dat een vriend/bekende/eigen username op ander emailadres kan bieden. Helaas zal je dit niet kunnen bewijzen. Vandaar dat ebay niks kan met jouw beschuldiging.
Verder kan je in de biedinghistorie volgens mij niet zien of dezelfde persoon de prijs op heeft zitten drijven zolang jouw bod het hoogste bod blijft. By the way, weinig mensen die 'fanatiek' ebayen zullen 50 euro als hoogste bod geven. Eerder 51,21 euro o.i.d. :idea:

Overigens een rode ster zal je vast niet gekregen hebben, is een 'beloning' die je krijgt als je tussen de 1000 en 5000 positieve feedback-commentaren hebt (of een avondje bent wezen stappen met een grote neger :twisted: ).

Maar inderdaad, op iedere online veilingen zullen zeker goudzoekers en/of oplichters actief zijn. Ze ontlopen is onmogelijk, maar de kans kan je zeker wel verkleinen. Afhankelijk van hoeveel moeite je daarvoor wil doen.

En je advies voor een maximum bod is inderdaad een manier om iig niet meer te bieden dan je wilt, met een iets vergrootte kans dat je het wint.

12 maart 2006 23:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2