Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 7:37

Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nieuwe wagen geleverd: Alpina Roadster S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
Erg stoere auto!!

" For a small car producer I have a good wine cellar, and to be just a simple wine seller I make pretty good cars "
Burkhard Bovensiepen.
:lol:

20 maart 2006 0:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Van harte geluk gewenst met de aanschaf van je Alpina.
De cabrio versie is niet zo mijn ding (vind de Coupé stoerder) maar het is jou keuze en jouw wagen.
Veel plezier ermee

Laatste update 22/10/2013

20 maart 2006 14:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Best exclusief ! Ik heb ook nog gekeken naar zo'n Alpina maar het is dus toch een Porsche geworden, zegt genoeg dank ik. Vooral omdat ik ook eerder een coupé verkies.

Proficiat ermee 8)

20 maart 2006 17:23
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
....ben eigenlijk ook ni zo'n cabrio liefhebber hoor...ik heb het meer voor de coupés. Maar ben es een paar uur gaan rijden met een Z4 3.0l en het viel best mee...in de winter waarschijnlijk een hardtop aanschaffen...

Het probleem is dat Alpina enkel de cabrio's heeft gemaakt, ze bestaan niet in coupe. En ik wilde perse deze motor eens gehad hebben..is volgens mij de beste en meest complete benzinemotor van z'n tijd (1998-2004). Versta me niet verkeerd: de 3.4 996 motor was ook een juweel maar was iets dorstiger dan deze..en het RMS probleem :lol: :lol:

De reden waarom ik geen P heb gekocht om elke dag mee te rijden is omdat ik wat bang was van de reacties (lang over nagedacht maar uiteindelijk toch voor safe gekozen), omdat die toch nog iets duurder is, en ook omdat ik BMW fantastisch vind. Zou over een aantal jaar wel een jonge tweedehands 997 willen overwegen..we zien wel :wink:

20 maart 2006 19:08
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
MichM3 schreef:
De reden waarom ik geen P heb gekocht om elke dag mee te rijden is omdat ik wat bang was van de reacties (lang over nagedacht maar uiteindelijk toch voor safe gekozen), omdat die toch nog iets duurder is, en ook omdat ik BMW fantastisch vind.

Ik vind een Z4 Alpina 'protseriger' (bedoel het niet verkeerd) overkomen zakelijk dan een 996 coupe.
Als ik mee zou wegen wat mijn klanten ervan vinden (wat ik niet doe) zou ikzelf dus eerder kiezen voor een 996 coupe dan voor een Z4 cabriolet.

My 2 cents

20 maart 2006 19:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Prachtige wagen! BMW power met wat extra roet in het eten ;)

Horn, je koopt een wagen omdat jij hem mooi vindt, niet of je klanten hem afzetterig vinden!
(Als je zulke klanten hebt, koop dan een "simpel" BMW 3'tje als zakelijke auto, of een VW Passat/Golf)

Laatst bijgewerkt door R.M.Boosten op 20 maart 2006 20:23, in totaal 1 keer bewerkt.

20 maart 2006 20:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Van harte !

Naast Porsche is voor mij de enige ándere fabrikant die firma uit München...

Volgens mij wordt dit een zeer plezierige funcar !

20 maart 2006 20:23
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Prachtige wagen! BMW power met wat extra roet in het eten ;)

Horn, je koopt een wagen omdat jij hem mooi vindt, niet of je klanten hem afzetterig vinden!
(Als je zulke klanten hebt, koop dan een "simpel" BMW 3'tje als zakelijke auto, of een VW Passat/Golf)

Niet Horn is over de keuze van de wagen vanwege de klanten begonnen , maar MichM3 :roll: :wink:

MichM3 schreef:
De reden waarom ik geen P heb gekocht om elke dag mee te rijden is omdat ik wat bang was van de reacties (lang over nagedacht maar uiteindelijk toch voor safe gekozen),

20 maart 2006 20:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Klopt, mijn excuses.
In dat geval heeft horn wel degelijk gelijk!

20 maart 2006 20:26
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
En Mich zijn zaakjes goed voor elkaar, door de week de Alpina, voor de fun een 911 3.2, het kan beroerder! Ik leg de zakelijke kmtjes af in een TDI-tje! (Wat tegenwoordig ook geen straf meer is, maar dat terzijde...)

Porsche en Alpina, beide een goede keuze gemaakt met een echt auto hart.

20 maart 2006 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
Proficiat met de aanschaf van een stuk exclusief erfgoed... :wink:
Ikzelf ben ook een Alpina liefhebber, niet bezitter :roll: .

Maar vraag me wel af waarom je een KW ophanging gaat plaatsen??? :?

21 maart 2006 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Echte liefhebbersauto in een, nee, de mooie kleur.

Heb nooit een BMW gehad :arrow: Het valt me op dat veel BMWeigenaren zeer merktrouw zijn.

21 maart 2006 1:01
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
horn schreef:
MichM3 schreef:
De reden waarom ik geen P heb gekocht om elke dag mee te rijden is omdat ik wat bang was van de reacties (lang over nagedacht maar uiteindelijk toch voor safe gekozen), omdat die toch nog iets duurder is, en ook omdat ik BMW fantastisch vind.

Ik vind een Z4 Alpina 'protseriger' (bedoel het niet verkeerd) overkomen zakelijk dan een 996 coupe.
Als ik mee zou wegen wat mijn klanten ervan vinden (wat ik niet doe) zou ikzelf dus eerder kiezen voor een 996 coupe dan voor een Z4 cabriolet.

My 2 cents

...als je goed leest, is het een BMW geworden ipv een P om 1 van de opgesomde redenen en was dat niet dé reden. Ik heb zo'n lijstje - hebben wel meer mensen hier denk ik :wink: - van wagens die me iets nauwer aan het hart liggen dan de doorsnee mobiel...Wel, als er zich een unieke kans voordoet om één van die wagens aan een uitzonderlijk mooie prijs te kopen, dan mag je daar ni aan twijfelen...heb ik dus ook ni gedaan :D

21 maart 2006 1:51
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
924carreragt schreef:

Omdat hij te hoog staat naar mijn zin, wil ik hem lager...bovendien ben ik al sinds een paar maand in contact met soortgenoten op een Z4-forum en meerbepaald ook een gekke Brit die ook een Alpina heeft (en daarnaast ook nog een M3 CSL). Uit die richting wordt de Alpina verweten van veel te zacht afgeveerd te zijn.
Dus begon de zoektocht naar de geschikte kit. Naar Alpina in Buchloe gebeld en volgens hen was KW helemaal geen slechte keus (Bilstein PSS9 ook enorm goed maar wat harder en H&R zou zéér hard zijn). Nog van anderen kreeg ik te horen dat KW heel goed was en aangezien het zachter was dan de PSS9 ben ik voor KW gegaan...ook vroeger heb ik al met dat merk zeer positieve ervaringen gehad 8)

21 maart 2006 1:58
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Richard 964 schreef:

Heb nooit een BMW gehad :arrow: Het valt me op dat veel BMWeigenaren zeer merktrouw zijn.

Dat heeft zo zijn oorzaak !

21 maart 2006 9:23
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
MichM3 schreef:
924carreragt schreef:

Omdat hij te hoog staat naar mijn zin, wil ik hem lager...bovendien ben ik al sinds een paar maand in contact met soortgenoten op een Z4-forum en meerbepaald ook een gekke Brit die ook een Alpina heeft (en daarnaast ook nog een M3 CSL). Uit die richting wordt de Alpina verweten van veel te zacht afgeveerd te zijn.
Dus begon de zoektocht naar de geschikte kit. Naar Alpina in Buchloe gebeld en volgens hen was KW helemaal geen slechte keus (Bilstein PSS9 ook enorm goed maar wat harder en H&R zou zéér hard zijn). Nog van anderen kreeg ik te horen dat KW heel goed was en aangezien het zachter was dan de PSS9 ben ik voor KW gegaan...ook vroeger heb ik al met dat merk zeer positieve ervaringen gehad 8)

PSS9 is instelbaar. :idea:
Dus hardheid is instelbaar, net als KW

21 maart 2006 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Zutphen
Bericht 
Epicurus schreef:
Richard 964 schreef:

Dat heeft zo zijn oorzaak !

:wink:

21 maart 2006 13:35
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
RS-R schreef:
PSS9 is instelbaar. :idea:
Dus hardheid is instelbaar, net als KW

....dan nog kan je ni naar het comfort van een KW gaan, het instelbereik ligt waarschijnlijk in een "hardere zone".

Daarenboven - heb ik gehoord maar kan ik ni makkelijk geloven - zouden de PSS9'ens kunnen rammelen (ergens ringen bovenaan de veerpoten waar speling tussenkomt en dat zou tot in het interieur hoorbaar zijn)

Soit, doet er ni toe...komt op persoonlijke keuze aan denk ik en beiden zijn goed.

21 maart 2006 13:37
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
..we komen dichter bij 't eindresultaat...volop aan 't wachten op gelijkvormigheidsattest maar intussen is de KW kit gemonteerd, voorlopig met 5mm spacers:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

ik ga wel 10mm spacers plaatsen kwestie van veiligheid...10mm hebben een "lip" om het wiel op te centreren, de 5mms niet en er schiet ni al teveel materiaal over op de flens om het wiel op te centreren ;) => pretty dangerous!

13 mei 2006 14:15
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ze ziet er prachtig uit

13 mei 2006 14:18
Profiel WWW Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Waarschijnlijk nog mooier in de volle zon! :wink:

13 mei 2006 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
Gefeliciterd met de auto, wat ik me afvroeg, zijn er nog uitgebreidere sites over Alpina dan deze: http://www.alpina-automobiles.com/index.php
Vind t maar wat magertjes. Scheur se!

13 mei 2006 16:02
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en hoe rijdt het?

13 mei 2006 16:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
@Webber: Dat is de officiele site van Alpina die je daar hebt...ik vind toch wel dat daar voldoende info staat over de modellen...

@Marco: Dat hoop ik jullie over een paar weken te kunnen vertellen als alle papierwerk in orde is :wink:

13 mei 2006 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Helemaal niet verkeerd! Have fun! 8) 8)

14 mei 2006 4:12
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende