Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Bingo, wilde de tip nog net neerzetten, het lijkt heel raar, maar "meehangen" in de bochten is het slimste... Naar BUITEN hangen werkt beter als naar BINNEN hangen (wat je standaard wilt doen, om de bocht zo "kort" mogelijk te maken)...
Maareh, een keertje karten, leuk plan ja!
|
27 maart 2006 14:48 |
|
|
Carlo Abarth
944 S2 3.0 16vDoetinchem
|
Inderdaad naar buiten hangen, beetje tegenstrijdig voor je gevoel maar het scheelt veel. Bovendien is het na verloop van tijd alleen maar lekker om een beetje te 'hangen'...
Voor het gevoel hobbel ik ook altijd een beetje in mijn stoel bij acceleren, dan gaat'ie voor mijn gevoel wat rapper...
_________________________________________ Porsche 944 S2 3.0 16v, 1990
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
www.carloabarth.nl
|
27 maart 2006 15:34 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
27 maart 2006 15:46 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Nou zal wel niet zo lang duren dat carten, komt vanzelf denk ik
|
27 maart 2006 23:05 |
|
|
panpanculcul
|
Hehe,
Ben geen kartingspetialist...maar heb dat ding van naar buitenhangen in de bochten net geleerd van iemand die dat regelmatig doet...
Op een kart maak je integraal deel uit van het chassis, de kart heeft ook geen differentieel -> dus als je in snellere bochten naar buiten gaat gangen geraak je binnenste band lichtjes van de grond en je kan makkelijker je bocht nemen...
Dat is 1 maar het moeilijkste is volgens mij het uitrijden van die bocht, dat moet heel zachtjes gebeuren, echt gevoelsmatig, wennen dus.
Wat hier ook niet aangehaald werd is dat je met een kart vlot met de voorste wielen geremd geraak (blijf driften met dat ding en je sta op 1m volledig stil), dus soms eens volledig (dus waar je dat normaal niet zou doen) met je stuur draaien en je remt ook !
Dat alles in combinatie met dat hangen en je bent vertrokken, maar zover ben ik zelf nog niet mee. Allemaal gemakkelijk gezgd natuurlijk !
Ach jongens, heb ik nu weer zin in gekregen, morgen ga ik karten... !
Groeten
|
27 maart 2006 23:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Klopt, met name in haarspeldbochten kan dit nogal schelen. Zij die als een motorrijder de verkeerde kant op gaan hangen hebben meestal ook snel last van de onderarmen
Mooie avatar trouwens. Oude jubileum uitgave van Autovisie, Porsche 993 GT2 i.c.m. Monique Sluyter als pinup.
|
28 maart 2006 0:01 |
|
|
panpanculcul
|
Thanx,
Mijnheer is een vrouwenspetialist zie ik ...
Wat betreft die last in de armen, heb je volkomen gelijk...
wat relax erbijhangen en rustig/niet gespannen aan dat stuur wringen kan wonderen doen !
|
28 maart 2006 0:06 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Ja, echt wel.
Jaaaaren geleden eens meegedaan met het "Officieel Nederlands Indoorkartkampioenschap".
Enorm veel plezier gehad
Kampioenschap bestond uit ongeveer 10 a 12 indoorbanen verspreid over heel Nederland om de twee weken.
Van Zierikzee tot Hyppolitushoef en van Duiven tot aan Limmen.
En dan ook eerst trainen natuurlijk.........en .. ..er naar toe rijden
Tja, misschien wel rijp voor een Poll?
Wie doet er mee aan een indoorkarttoerrondetoernooi!
goed idee
_________________________________________ ieder zijn meug!
Laatst bijgewerkt door racebeus op 28 maart 2006 2:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 maart 2006 0:38 |
|
|
Gerco
|
Warempel er is animo
Kan erg leuk en gezellig worden !
Lekker stukje rijden naar de kartbaan, beetje zeuren over Porsches met een drankje, dan een paar heats FLINK het gas erop, nog een drankje en weer lekker naar huis toe. Als het al wat later is en je heeel relaxed (als je moe bent van karten natuurlijk !) op cruisecontrol terug kan rijden.
Heb al op aantal banen gereden, Limmen, Halfweg, Nijverdal, Huizen, Mijdrecht, maar Amsterdam en Leiden zou ik ook nog wel een keer willen rijden denk ik....
_________________________________________ turbo rulezz
|
28 maart 2006 1:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Lijkt me een prima idee! Maar dan gewoon een keertje met wat enthousiastelingen gaan karten (dus niet direct een toernooi). Huizen is een leuke baan!
|
28 maart 2006 11:19 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Prima idee Count me in voor een keertje karten.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 maart 2006 11:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Daar ben ik inderdaad ook wel voor te porren.
Lijkt me erg leuk.
Aaaah, daarom was jij bij het GT4 challenge ook al zo snel; gewoon race-aanleg dus.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
28 maart 2006 17:19 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Ssssssst, niemand zeggen
Ben helaas een laatbloeier wat racen betreft, zat op mijn 37ste voor het eerst in een kart
en niet zoveel later in mijn eerste Porsche
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
28 maart 2006 20:52 |
|
|
Peter, Boxster
Boxster.996 cabrioLelystad
|
Karten
Jongens ik doe mee.
Wie pland er wat, Huizen lijkt me prima
Peter,Boxster
|