Auteur |
Bericht |
Marcel1984
Nothing yetRotterdam
|
De ratio zit hem in het stimuleren van de 'eigen woning', dus dat is prima. Mensen met een eigen woning zullen die minder snel verwaarlozen dan mensen met een huurwoning. Dus zo voorkom je verpaupering van wijken.
_________________________________________ I know that I'm bron and I know that I'll die, the in between is mine...
|
20 apr 2006 17:44 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Rente
Ik heb daar ook wel een mening over. Tenslotte is het mijn vak.
Ik vind de inzicht van bepaalde mensen te kort door de bocht. Zal geen namen noemen Michael.
Maar goed, wat een goede optie is. Flat tax iedereen aftrekbaar 30%.
Daarmee kunnen de starters ook nog een woning kopen en je beperkt de aftrek van 52%.
Een andere optie die geroepen wordt,ieder jaar 1% minder aftrek. vb. nu is rente aftrek 40% volgend jaar 39% enz enz.
Andere optie met ze allen niet stemmen op PVDA.
|
20 apr 2006 17:44 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ik vind dat de overheid zich aan haar verplichtingen heeft te houden. Een overheid die besluit tot afschaffing is geen betrouwbare partner. Is niet goed voor het vertrouwen in het land met alle gevolgen voor de economie.
Zowieso zet ik ook mijn vraagtekens bij de trend van nivelering. Zo wordt elk initiatief ontmoedigd. Eigenlijk een grote schande. Willen we dan een 2e wereld land worden?
En vergeet niet dat we wel allemaal effe 6% overdrachtsbelasting betaald hebben. Krijg ik daar dan ook een percentage van terug? Geloof ook niet dat de belastingdruk minder wordt. Ik ben ook eenmaal gestart. Welliswaar 5 jaar geleden, maar toen waren de prijzen ook al flink hoog. Wellicht zijn de wensen van starters ook veel te hoog. Waarom voldoet een flat als start niet? Noem het anders appartement, klinkt al exclusiever
Grtz. Max
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
20 apr 2006 18:33 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Volledig eens. Wij hebben hier in Nederland al bijna 50 jaar een door de fiscus gesubsidieerde huizenprijs. M.i. in 10 jaar terug laten lopen (voor IEDEREEN, bestaande én nieuwe af te sluiten hypotheken) van 100 % aftrekbaarheid naar 0 % aftrekbaarheid, en dit belastinggeld via de eerste schijf natuurlijk weer geheel terug laten vloeien naar de belastingbetaler.
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
20 apr 2006 18:59 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Rente
Beste Gizmo, dat zal de beperking van de rente-aftrek niet afwenden, inmiddels liggen er in de achterkamers van het Binnenhof bij alle partijen dit soort plannen....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
20 apr 2006 19:02 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Weten
Weet het, maar de PVDA is de enige die voor volledige afschaf is.
|
20 apr 2006 19:41 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens ben met Gizmo. Iedereen wordt gelijkelijk behandeld en valt in de laagste belastingschijf voor de aftrek van de hypotheekrente.
Degene met de lagere inkomens gaan er niet op achteruit en blijven dezelfde mogelijkheden behouden en degenen met de hogere inkomens hebben een lagere aftrek, maar betalen een stukje mee met het in stand houden van de aftrek voor de lagere inkomens.
Laten we niet vergeten dat ook de huursector zwaar gesubsidieerd wordt door de overheid met de huursubsidie.
Met betrekking tot de uitvoering van dergelijke maatregelen wil ik nog wijzen op de aftrekbaarheid van het consumentenkrediet. Hierbij werden bestaande leningen niet ontzien en werd een "recht" ineens afgeschaft. Hierbij was de consument er vanuit gegaan dat men consumptief krediet kon aftrekken van het belastbare inkomen en derhalve een lagere netto maandlast had.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
20 apr 2006 19:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
We hebben het hier al eens eerder gehad over leuke meiden en de VVD. Nu ken ik deze Ineke wèl, en geen kwaad woord over haar. En ook van een heel ander kaliber dan dat nuffige blondje uit de provincie.
Maar als de VVD begint over hypotheekrente of OZB, dan hangen er verkiezingen in de lucht!
Maar on-topic: zo snel mogelijk afschaffen die aftrek van hypotheekrente!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
20 apr 2006 20:09 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Enne, wel een beetje doortrapt hoor, dat dit draadje is opgestart door een Numansdorper!
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
20 apr 2006 20:11 |
|
|
Marcel B.
|
Ja... Betrapt. Zonder gekheid, Numansdorp lijkt soms een beetje op de PC-Hooftstraat...
Er rijden ook een behoorlijk aantal Porsches rond, maar dat kan allemaal niet meer als de hypotheerenteaftrak geschrapt wordt.
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
20 apr 2006 20:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... mss wel al ze gelijktijdig de BPM en het kwartje van Kok afschaffen
|
20 apr 2006 20:43 |
|
|
Jort
Groningen
|
Kwartje van Kok zit er binnen een half jaar al weer bij op dankzij de stijgende olieprijs, dus als dat de druppel is, moesten ze er sowieso al aan geloven
|
20 apr 2006 20:51 |
|
|
GR
|
Re: Weten
Volgens mij heeft Bos ooit gezegd dat hij de bestaande gevallen "intact" wil laten!
Ik denk dat er een gelijke situatie als in 1992 ( de zgn "brede herwaardering") zal gaan ontstaan: rond november (2007?) zal de wetgeving aangepast worden-. Per januari zal de hypotheek-rente aftrek voor nieuwe gevallen beperkt danwel in zijn geheel afgeschaft worden.
|
20 apr 2006 22:38 |
|
|
GR
|
Ik ben bang dat er dan een aantal mensen failliet gaan. En wat denk je van de ouderen onder ons die hun hele vermogen in een ( afbetaald- ) huis hebben zitten: de verkoopprijs zakt enorm, en een huurhuis wordt alleen maar duurder, in ieder geval staat het besteedbaar inkomen van veel mensen onder druk. Met als gevolg een dalende consumptie-patroon en minder belasting inkomsten. Wat ik wil zeggen; hier zitten veel meer haken en ogen aan!
|
20 apr 2006 22:53 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Fiscaal Regime
In de basis is het zo, wat je afgesloten hebt in een bepaald regime, kunnen ze je niet meer afnemen. Maar ja een regering is een regering en dus grillig.
Woutertje heeft gezegd dat hij de bestaande zaken ook wil aanpakken.
Mijns inziens wel leuk om te zien hoe half Ned Failliet gaat. Als voorbeeld kan je de hoge rente nemen begin jaren '80. Waarbij er nog nooit zoveel huizen te koop hebben gestaan.
ABN AMRO is toen der tijd de clienten te gemoet gekomen door de schuld over te nemen alsmede natuurlijk het onderpand en de mensen dit te laten huren zodat ze het huis niet uit hoefde. Was voor toen een hele grote gok.
|
20 apr 2006 23:15 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Re: Fiscaal Regime
Leuk is wat anders,maardit is zeker niet denkbeeldig Ben de hoge rente van rond 13% begin "80 niet vergeten..
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 apr 2006 9:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Fiscaal Regime
In dat geval ben ik blij dat ik de rente voor 5,5% voor lange termijn heb laten vastleggen bij onze hypotheek.....
|
21 apr 2006 11:20 |
|
|
Marcel B.
|
Hier nog één: 4,4% voor 20 jaar vast
|
21 apr 2006 15:45 |
|
|
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
belgie ook, tenminste, toen ik er nog woonde kun ik de interesten aftrekken ...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
21 apr 2006 16:25 |
|
|
CorSleutel
Ex Carrea 3.2, 996 Carrera 4Bergen op Zoom
|
Wat gaat de rente doen indien....
Wat gaat de rente doen indien de hypotheek aftrek beperkt/afgeschaft wordt. Stijgen of Dalen.
CorS
|
21 apr 2006 16:40 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Doordat er dan relatief minder vraag naar geld is, zal imho de rente dalen. Een kwestie van vraag en aanbod. Ik weet echter niet of de beperktere vraag voldoende invloed op de kapitaalmarkt zal hebben.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 apr 2006 16:44 |
|
|
Marcel B.
|
Onze vraag naar kapitaal is maar een druppel op een gloeiende plaat. Volgens mij is het belangrijkste dat de groothandelslanden Amerika, China en Japen een bepaalde geldvraag hebben. Daarvan zijn wij grotendeels afhankelijk.
Door die landen wordt de kapitaalvraag gedomineerd.
|
21 apr 2006 16:49 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Zal wel minimaal 10 jaar duren voordat er daadwerkelijk iets verandert...
Laatst bijgewerkt door MS964 op 22 apr 2006 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 apr 2006 16:49 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Afschaf belasting Hyptheek rente afschaf wordt helemaal niet gedreven door de kosten voor de NL staat maar Europese druk. Tegenover de kosten van de aftrek (Euro 11mrd) staat ook opberngst voor de staat op basis van woning waarde etc (WOZ), ik geloof Euro 8mrd en nog wat meer. Netto is het geen reden voor afschaffing....
Dat de woning markt instort is wel een gegeven, gelijk de beurskrach, stond vandaag een heel stuk van in de krant
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 apr 2006 17:12 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Alleen hogere segment, en alleen als de aftrek niet stapsgewijs beperkt gaat worden.....
|
21 apr 2006 17:48 |
|
|