Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:49

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
opgepast: nieuw soort laser 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Laat ze maar Ger. Het kan namenlijk wel degelijk.
Je hebt overigens ook niet direct een plat vlak nodig. Het is een technisch verhaal maar als iemand geïnteresseerd is wil ik het wel een keer uitleggen.

Dit was de stand van zake in 2002. Een meting op 695 meter.
http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_html/index_repo.html?http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=535

24 mei 2006 13:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Precies en de nieuwe apparatuur werkt tot op 1500 meter waarbij de politie mag bekeuren op een meting binnen de 900 meter.

24 mei 2006 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Lijkt wel star wars :!: Maar ik had er ook al van gehoord, klopt wel. :wink:

24 mei 2006 22:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zoals ik zei - ik geloof je maar ik vind het een vreemd verhaal.

als die agent maar vanaf 900 meter mag meten en hij geeft zelf aan dat hij vanaf 924 meter heeft gemeten, is die meting toch ongeldig? hoezo schrijf je dan dat hij je gematst heeft met 2 km/u. Ik begrijp er de ballen van.

Wil dat zeggen dat zo'n kreng langs de weg op een statief staat langs een rechte weg en dat er bijna een kilometer lang niemand voor je rijdt, zodat ze je van voren een km in het vizier kunnen houden? Dat zou natuurlijk kunnen, maar hoe efficient is dat nou helemaal. Zolang je met auto's achter elkaar rijdt kunnen ze je dus niet laseren? Ik zeg niet dat je het verzint, beste Ger, maar het is imho een vreemd verhaal. Hoop uiteraard er niet mee geconfronteerd te worden - rij zelf ook wel eens daar.

24 mei 2006 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
En als je nog na die 900m wordt ingehaald? Wie zegt dan dat het dezelfde auto was?

"Ja agent, ik heb zojuist een witte 924 ingehaald, net als de mijne."

Aangezien je dan niet gemeten bent, mogen ze je niet bekeuren. Daarnaast moet je 900m zicht hebben én een raakvlak hebben.

Sterk stuk in een ouwe broek...
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…

25 mei 2006 7:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Ik heb wel eens bij top gear, of een ander autoprogramma, een test gezien met dit ding. Bleek zeer moeilijk te zijn om op 900 mtr twee autos van elkaar te kunnen onderscheiden, zeker als ze naast elkaar rijden. :!:

Pas op 500 meter was het goed duidelijk. Maar dan moet je ook nog een agent treffen die zelf een goed gezichtsvermogen heeft. Dus wellicht de ijkingspapieren van de ogen van agent maar opvragen :?: :wink:

25 mei 2006 7:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
trouwens nog wat: ik kreeg net een lijst doorgemaild over een nieuw soort camera die op de vangrail is gemonteerd en meteen na de foto een bekeuring laat sturen. Ze kunnen nu ook flitsen op afstand houden. Pas dus goed op!!! Er staan er een stuk of 50 door heel nederland!

:twisted: :wink: :cheesy:

25 mei 2006 9:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nou nog 1 keertje verduidelijken.

De N201 heeft een paar twee baans stukjes (zodat je weer een rijtje auto's kan inhalen). Inderdaad had ik dus op het punt dat ze begonnen met meten niemand voor me zitten en is dat een punt waar ze inderdaad bijna een kilometer rechtuit kunnen meten. Ze mogen wel meten op grotere afstand dan 900 meter maar ze moeten de hoogste snelheid hebben van dat deel van de meting dat binnen de 900 meter valt. Pfff :? :?:

Maar goed al die maatregelen maken het er niet leuker op zoals het voorbeeld van die camera's op de vangrail. Misschien toch maar emigreren 8)

25 mei 2006 13:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2