Auteur |
Bericht |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
 Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: body building!
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
28 apr 2010 20:19 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mocht ik me ooit een keer gaan vervelen (not bloody likely), dan pak ik ook zo'n project aan. Lijkt me super, mijn eigen auto bouwen.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
28 apr 2010 23:40 |
|
 |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Te laat  Ik moet naar bed. Ik kom nu pas op dit projekt en heb er ademloos doorheen gelezen. Ik kan niets toevoegen aan al de reacties. Maar ik MOET iets schrijven want ik wil het nu blijven volgen. En als ik één reactie geschreven heb dan krijg ik automatisch bericht als er nieuws is. Gesnapt 
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
30 apr 2010 0:26 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Vandaag was een gedenkwaardige dag: De verloving heeft plaatsgevonden!Wat ik daarmee bedoel? Als de carrosserie en het chassis in de fabriek (definitief) worden samengevoegd, wordt dat -zoals jullie wellicht weten- 'die Hochzeit' ('het huwelijk') genoemd. Vandaag heb ik m'n chassis naar de bodybuilder gebracht en daar hebben we het chassis en de carrosserie voor het eerst met elkaar laten 'kennismaken'. Er moeten weliswaar wat (kleine) dingetjes worden aangepast, maar er werden geen schokkende dingen geconstateerd. De carrosserie schoof praktisch probleemloos over het door mij opgebouwde chassis. De carrosserie en het chassis zijn nu 'provisorisch' met elkaar verenigd en deze provisorische vereniging noem ik dan maar 'die Verlobung' ('de verloving') Hier een kort fotoverslag van deze memorabele dag: 's ochtends de autoambulance opgehaald... Met hulp van mijn onderbuurman (en 'Jaguar restaurateur') Peter Jan het chassis op de geleende autoambulance (hartstikke bedankt nog, Harrie!  ) geladen:   Vervolgens op weg naar Strijen... Op de snelweg werd ik geregeld ingehaald, maar een aardig aantal van die inhalende auto's nam wat gas terug en de lading van de autoambulance werd wat beter bekeken. Het resultaat was een aantal 'thumbs up' van de inhalers. In Strijen aangekomen het chassis afgeladen:  En toen de werkplaats in:  Vervolgens onder de carrosserie:  Toen de body voorzichtig over het chassis laten zaken:  En toen stond de carrosserie voor het eerst bovenop het chassis (het moet nog een cm of 5 zakken, maar het stond 'zonder ondersteuning' op het chassis):  Even checken of alles goed zit:  En toen natuurlijk even proefzitten:  Tjongejonge, wat zit dat lekker.... En zo is het opeens een auto! Nog even wat andere foto's die ik heb gemaakt:  Mijn Black Betty krijgt langzaam vorm....
|
04 mei 2010 22:24 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: DE VERLOVING!
die grijns spreekt boekdelen 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 mei 2010 22:43 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
mooi moment lijkt me na al dat werk 
_________________________________________ Got coffee?
|
04 mei 2010 22:46 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Wordt erg gaaf zo!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 mei 2010 22:48 |
|
 |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Prachtige verloving Wanneer is het huwelijk BELANGRIJK, WORDEN WE UITGENODIGD 
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
05 mei 2010 0:12 |
|
 |
bully
|
Speedy 
|
05 mei 2010 0:19 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Bloed, zweet en tranen waren het wel waard...die glimlach spreekt boekdelen Antoine. Prachtig om te zien en nog succes verder!
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
05 mei 2010 9:46 |
|
 |
BTRIII
964 M700
|
Geweldig Speedy Ik hoop dat hij binnen kort op een PF meeting te zien is..... Nou allen de snor afscheren om de luchtweerstandscoëfficiënt te verminderen 
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
14 mei 2010 22:41 |
|
 |
Black Betty
|
Vandaag weer even op en neer naar de bodybuilder. Ik heb de kortere assen en asbuizen gebracht en naar de vorderingen van m'n projectje gekeken... Het leek alsof er niet zoveel gebeurd was, maar de schijn bedroog... Zo is er een 70 liter tank geplaatst (die past net/precies), een vulhals gemaakt en zo uitgemeten dat deze perfect door de kofferklep komt. Een en ander was best een precies werkje en toch wel lastiger dan het wellicht lijkt. Het resultaat is echter super!  Het reservewiel past er gewoon netjes voor en ik heb besloten om de accu gewoon -zoals bij het origineel- aan de voorzijde achter/onder het reservewiel te plaatsen (want daar is plaats zat). Gezien het feit dat m'n motor (type IV) aanzienlijk zwaarder is dan een kevermotor wil ik door wat gewicht naar voren te verplaatsen (een grotere tank, de accu en -uiteraard- het reservewiel) een wat evenwichtigere gewichtsverdeling creëren. Verder zijn er nog wat dingetjes gedaan om de body echt goed passend op het chassis te krijgen en dat is goed gelukt. Die aanpassingen waren alleen zo klein dat ik dat nauwelijks in beeld kon brengen... De motor past in ieder geval prima:  Op 11 uur net buiten de rand van het schoepenwiel zie je -als je goed kijkt- een inhammetje dat in de bak is gemaakt (waar normaliter de accu in staat) waardoor de gasbediening niet hoefde te worden aangepast. De body zit nu correct op het chassis: alleen nog de bouten door het chassis en het frame in de body en een en ander zit vast... Blik van boven:  Nog even een detailfoto:  En nog eentje:  En dan natuurlijk weer proefzitten:  Het blijkt dat de zithouding perfect is en dat ik goed door de voorruit kan kijken (al lijkt het alsof ik 'te hoog' zit). Op zich prima dus. Bij het origineel is de zitpositie kennelijk ook nogal 'hoog':  Het is niet zo moeilijk om nog 5 á 6 cm te zakken, maar ik weet nou niet of ik dat nou wel moet gaan doen; zoals ik al aangaf: ik zat eigenlijk hartstikke goed! Ik denk nog een maandje of twee en dan komt ze thuis: my Black Betty!  I almost cannot wait!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 jun 2010 20:08 |
|
 |
bully
|
Speedy356... 
|
07 jun 2010 20:12 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
zitpositie is niet hoog, is gewoon een dikke amerikaan die slecht past in een klein autootje Heb je al zo'n ouderwetse pilotenbril?? die zul je nodig hebben als je gaat 
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
07 jun 2010 20:36 |
|
 |
horn
PF #57
|
hij is mooi  , je buggy  . Even een blond vraagje. Is dat gat in de voorklep waar de tankdop doorheen komt met een rubber waterdicht gemaakt ofzo? Of druppelt de regen zo je vooronder in? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 jun 2010 21:11 |
|
 |
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Mooi project man 
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
07 jun 2010 21:14 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Bij mij (de 550) zat een groot rubber opvang-unit (geen idee hoe zoiets heet en dus een unit) rond de hals van de tank. Trouwens wel top dat je er een 70 liter tank in hebt want ik had maar 20 liter en dan sta je wel heel vaak bij de pomp enne met 70 liter heb je ook wat meer noodzakelijke neerwaartse druk in de neus.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
07 jun 2010 21:16 |
|
 |
Black Betty
|
Er komt nog een 'opvangkelk' rond de vulhals met een rubber die boven langs de kofferklep sluit... Zoiets: 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 jun 2010 21:25 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Dat zeg ik; opvangkelkunit!
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
07 jun 2010 21:33 |
|
 |
Black Betty
|
Ach... Jouw anabolen-kevertje is ook niet gek 
|
07 jun 2010 21:43 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Erg gaaf, die tankdop met die hanekam zo door de kofferklep! 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
08 jun 2010 20:38 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
+1, en lekker praktisch ook....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
08 jun 2010 20:43 |
|
 |
Black Betty
|
Tijdens de verloving bleek dat er achter geen mooie 'deep dish' 5,5J velgen onder konden. Het scheelde weliswaar niet veel, maar toch teveel...  Hier wordt al even -met bedenkelijke blik- geïnspecteerd hoe een en ander pas gemaakt zou kunnen worden... De enige oplossing: korte(re) steekassen!  links de korte en rechts de lange asbuizen In die kortere asbuizen horen natuurlijk ook kortere assen:  Resultaat:  En dus 3cm meer ruimte aan weerszijden (in totaal dus 6cm smaller spoor). De bouw van m'n Speedster gaat dan wel niet zo hard als sommige andere projecten, maar ik ben nou eenmaal een super pietje-precies: alles moet gewoon top afgewerkt zijn en ik wil alles met alleen de beste materialen bouwen. Langzaam maar zeker begint er vorm in te komen...
|
14 jul 2010 22:36 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
14 jul 2010 23:12 |
|
 |
Black Betty
|
De body is zo'n beetje klaar. Er moet nog wat finetuning plaatsvinden, maar dan is het zover en komt Betty thuis Ik ga ervan uit dat het na het weekend op de Nürburgring zover is (13, 14 en 15 augustus: Oldtimer Grandprix)... Ik heb nog wat fotootjes gekregen van de huidige stand van zaken:  De auto lijkt nu aan de voorkant nog te hoog te staan, maar er zit voor nog niks in (geen reservewiel, geen accu, geen tank, geen benzine) dus dat zal nog wel wat zakken als alles gemonteerd is... Voor de rest ziet het er wel strak uit, nietwaar? Door de smallere assen, passen de 5,5J velgen super:     Was er met de oude assen nét niet genoeg ruimte (het scheelde zo'n 5mm), nu is er zelfs ruim 2 cm ruimte tussen het smalste punt van de wielkuip en de band! Er kunnen nu zelfs spacers tussen De stoelframes zijn ook nog zo'n 4 cm verlaagd: Oude situatie:  Nieuwe situatie:  Nieuwe zithoogte (met de bodybuilder als test dummy):  Oude zithoogte:  (Met mij achter het nog niet gemonteerde stuur) Wij zijn bijna even groot dus het verschil van 4 cm 'does the trick'... Dat ziet er dan zo uit:  (stoer hè?) De remvloeistofpotjes zijn aan de binnenzijde tegen het schutbord geplaatst (voor de 'racy touch'):  How cool is dat?
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 08 aug 2010 9:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 aug 2010 17:53 |
|
|