Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2025 1:00

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
Mr.T schreef:
Bij mij staan al jaren Klipschorns in de kamer te spelen, een ontwerp uit de jaren 40 en geen moderne luidspreker die beter klinkt. Wel vaak beter uitziet overigens....

gr. Marcel

Welke Klipschen heb je??
Misschien de oer Klipschorns? Fantastische speaker met een hoog rendement. Gigantisch grote kast en het ontwerp is zo dat zij in hoeken geplaatst moeten worden. Dynamisch, open en transparant, heeft veel weg van een PA-system. Geeft als geen ander het Live-gevoel weer :lol:
Blinkt niet uit in subtiliteit en laat niet de fijnste details horen.
Komen het best tot hun recht in een grote ruimte ...

Of heb je de Scala, zelfde karakter alleen allemaal net iets minder.
Makkelijk aanstuurbaar en fantastisch met een buis.

Of heb je een ander type??
kan ook tuurlijk :wink:

De (oer)Klipschorns, grote hoekgeplaatste kasten op links en rechts, verder Heresy's III op midden en achter. Je samenvatting is in grote lijnen juist op basis van de jaren 80, inmiddels zijn er betere filtercomponenten waardoor de kwaliteit van het geluidsbeeld enorm toegenomen is. De geluidservaring bij deze luidsprekers is super, heb bij veel kennissen duurdere setjes gezien en gehoord, maar het blijft altijd een soort gepiep en gekraak op een veel te laag geluidsniveau. ;)

gr. Marcel

04 dec 2008 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
oja, onder de Klipschen staan 2 Danley subs, kijk maar eens op http://www.danleysoundlabs.com/ . Passen erg goed bij de Klipschen en geven echt laag.

Het hoeft denk ik niet uitgelegd te worden dat ik helemaal kick op de live beleving bij het luisteren. Heb bijvoorbeeld een opname van Gerswin die echt begint te leven op deze set en daardoor zoveel mooier wordt. Anouk wel eens live gezien/gehoord? Zo klinkt het bij mij ook.

gr. Marcel

04 dec 2008 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Om even bruut in te breken op dit "kijk dit eens, nog duurder en blijkbaar nog beter" vergelijk ;)

Ik ben op zoek naar een nieuwe home theater set voor thuis. Gewoon, relatief low-budget (lees: niet 2 tientjes, maar ook geen 3.000 Euro), maar wel goed. Iemand daar ervaringen mee?

Eisen: HDMI 1.3a, zo veel mogelijk DTS/DD opties (om weer bij te zijn), een actieve sub en op zich heb ik geen voorkeur voor het aantal boxjes, maar ik wil "lekker geluid van achteren" zegmaar ;). Indien mogelijk met Bluray natuurlijk, alhoewel :)

Dus, iemand een goede suggestie voor me? Of toch nog even wachten en hopen op een Bluray speler met HDD recorder? ;)

04 dec 2008 10:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
paSCal schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe home theater set voor thuis. Gewoon, relatief low-budget (lees: niet 2 tientjes, maar ook geen 3.000 Euro), maar wel goed. Iemand daar ervaringen mee?

Er is geen goed klinkende set te koop voor rond de 3000 euri.
Als tweedehands geen probleem is dan kun je 5 aardige boxen kopen, een oude maar betere DD receiver en een DVD speler. Alle moderne eisen zoals HDMI en Blueray zul je dan moeten laten vallen. Een goed klinkende sub kost nieuw al snel meer dan je totale budget en is tweedehands moeilijk te vinden. Advies is om deze later aan te schaffen.

Mocht ik me in de vraag vergissen en je een all-in-one sony setje bedoelen dan heb ik het verkeerde antwoord gegeven. ;)

gr. Marcel

04 dec 2008 11:09
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Je vergist je in de vraag. Maar ook in het antwoord. Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er voor 3k niets "goed klinkends" te koop is. Zelfs als je gewoon een mooie Sony ES set koopt, met een leuke set speakers, klinkt dat prima. (dat is immers subjectief!)

Ter vergelijk, ik heb nu een Philips FR-996 (nee, echt!) met een Canton Movie-MX set. Klinkt in mijn oren prima, en ik ben dus op zoek naar iets wat ongeveer gelijkend aan dat is. Maar dan wat nieuwer (ik mis een paar ingangen) en liefst ook nog op een relatief klein formaat. (lees: de HK receivers zijn leuk, maar veel te groot ;) )

Ter info: ik ben natuurlijk van die generatie, die 5 jaar met een walkman op heeft gelopen, die veel te hard stond, dus mijn gehoor is al dermate beschadigd, dat ik het verschil echt niet meer hoor (of wil horen) :cheesy:

04 dec 2008 11:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
(edit: De direct bovenstaande post hoef je niet in zijn geheel te quoten, druk dan op "Nieuw Antwoord" aub ;) )

Vroegâh was de luidspreker de belangrijkste schakel in de keten en gemiddeld genomen de helft van het budget. ;) Nu is dat in mijn beleving niet veel veranderd behalve de verdeelsleutel; je hebt meer luidsprekers nodig en daar bovenop een subwoofer. Sub is tenslotte een apart kanaal in je bron en wil je zeker weergeven op de manier die bedoeld wordt denk ik. In de klasse van de sony all-in-one stjes is welliswaar een redelijke filmweergave mogelijk maar is het gewone stereo luisteren niet om aan te horen. Je ziet ook een (her)opmars van de stereosetjes in de markt om deze reden. De bedoelde HK setjes zijn aardig en presteren redelijk met een paar goede luidsprekers. Echt goede DD receivers worden bijna niet meer gemaakt en zijn serieus duur.

Alles komt dus samen bij de definitie van "goed geluid".....

gr. Marcel

ps. met een Philips is nog nooit wat mis (geweest).

04 dec 2008 11:41
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ah, voor de duidelijkheid, het is puur voor "film kijken" hoor, muziek luisteren doe ik eigenlijk nooit, tenminste, niet om het luisteren. Het is dan achtergrondmuziek! Ik mis alleen een paar ingangen op mijn Philips, voornamelijk de mogelijkheid om meerdere digitale bronnen tegelijk (niet letterlijk, maar zonder een herconfiguratie van de receiver) te gebruiken, vandaar de vraag.

04 dec 2008 12:17
Profiel Facebook 
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Ach, doe ik ook even mee. JM Lab 909.1 + centre en achterspeakers ook van JM Lab. Versterker Sony DA-50ES, voor de DVD-tjes een goed compromis.

Ben geen kenner, wel liefhebber. Setje bevalt me al 7 jaar prima! ....

Mee eens Pascal, ik heb bovenstaande setje, nog aangevuld met een behoorlijke Yamaha sub voor de films, maar die is eigenlijk niet echt nodig, de JM speakers hebben al voldoende laag. Speakers zijn wel erg belangrijk. Mijne kunnen bijvoorbeeld ook bi-wiring aan, maar dat gebruik ik niet met mijn Sony versterker. Ik heb ook het compromis tussen muziek en film gezocht. Blijft natuurlijk een compromis. Tuurlijk is er veel beter geluid te koop/mogelijk, maar voor de centen ben ik best tevreden.

Heb alles met "ritselen, onderhandelen, regelen" bij elkaar gezocht. Hoeft niet de hoofdprijs te kosten en met jouw budget kom je echt wel een heel eind. Nog steeds erg happy mee. Heb alleen nog geen blu-ray. Setje is ook niet meer het allernieuwste, maar klinkt nog prima. Wil je een keer komen luisteren, be free, kom een keer langs.

Tip: www.correct.nl , afdeling koopjeskelder. Hier staan vaak voor echt scherpe prijzen overjarige modellen of showroom/home theatre demo modellen. En dan echt goed (in mijn mid-range budget dan he! :wink: ) spul, zoals de duurste Sony ES versterkers.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

04 dec 2008 14:00
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik neig richting een mooie Onkyo, maarja, toch es kijken wat er allemaal is, in een relatief klein formaat... Iemand ervaring met die Bose 1-2-3 sets? (ook wel geinig :cheesy: )

04 dec 2008 18:53
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Als je in die richting zit te denken, kijk (luister) dan ook eens naar de Denon S102 (€1.100) of S302 (€2.000). IMHO meer waar voor minder geld dan de Bose equivalenten.
Afbeelding

Blu-ray is een goed excuus om een PS3 erbij te kopen. :wink:

04 dec 2008 19:11
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Mooi ding, heeft iemand ervaring hoe zoiets "surround" geeft met maar 2 boxjes? Ga je dat merken in de praktijk? En heeft die Denon ook dat geintje zoals die Bose Lifestyle (CD's naar HD copieren enzo).... Kan dat in elk geval niet vinden. (terzijde, Lifestyle vraag is niet voor mezelf!)

04 dec 2008 20:09
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Mijn zelf gebouwde Vifa Delta's Afbeelding met Harman & Kardon 5.1 home cinemaset heeft dit jaar plaats moeten maken voor dit setje:

Afbeelding

Ben zeker niet ontevreden! 8)

Je komt maar eens luisteren! :wink:

04 dec 2008 20:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18 Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht 
Denon komt (helaas pas ná Sinterklaas en Kerstman) met wat leuks:
http://tweakers.net/nieuws/57140/denon-introduceert-high-end-blu-ray-speler.html
AfbeeldingAfbeelding

Ben benieuwd naar de reviews :?:

04 dec 2008 21:08
Profiel
Groningen
Bericht 
DVD Audio... stug volhouden. :lol: Blu-Ray + SACD in één is wel interessant. Was ik naar op zoek (de eerste PS3 kon dat ook, maar de nieuwere geen SACD ondersteuning meer).

Alleen die prijs...

Laatst bijgewerkt door Jort op 04 dec 2008 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.

04 dec 2008 22:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
SACD bij de PS3 is alleen stereo... Vind ik wel een minpunt.

Heb echter ook een gewone SACD, maar het aantal titels is zodanig dat het veilig is om te stellen dat het is geflopt.

04 dec 2008 23:04
Profiel
Groningen
Bericht 
Zijn "slechts" een paar duizend titels en voor de totale markt is het idd geflopt, maar als je van (met name) klassiek en/of Jazz etc. houdt, is het nog steeds een interessant (en bij veel hifi freaks geliefd) medium.
Niche product gebleven, maar dat is de ouderwetse plaat intussen ook.

04 dec 2008 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
patrick911 schreef:
Ik heb me recentelijk dus getrakteerd op nieuwe audio spullen, maar nu zoek ik nog een mooi hifi-meubel (metaal/glas) voor m'n versterker en CD-speler.

Zoektocht op Google levert vooralsnog niet erg veel op;
zijn er bepaalde merken waar ik op kan zoeken? Wat hebben jullie?
tips?

Ga je voor design of wil je klankmatig ook nog voordeel hebben. In het eerste geval heeft Lydia al leuke dingen voorgeschoteld en heeft het meubelmerk Spectral mooie spulletjes. Deze Spectral niet vergissen met de Top Of The Art Spectral versterkers :wink:

Ga je voor het 2e dan kan ik je absoluut racks van Creaktiv aanbevelen
http://www.creaktiv-hifi.com/
De NL importeur is http://www.audioclassics.nl/ maar daar heb je denk ik niet veel aan :roll:
Misschien voor contacten.

En hier al gekeken???
http://www.hifi.nl/meubel/
succes :wink:

04 dec 2008 23:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Mr.T schreef:
P-911 schreef:
Mr.T schreef:
Bij mij staan al jaren Klipschorns in de kamer te spelen, een ontwerp uit de jaren 40 en geen moderne luidspreker die beter klinkt. Wel vaak beter uitziet overigens....

gr. Marcel

Welke Klipschen heb je??
Misschien de oer Klipschorns? Fantastische speaker met een hoog rendement. Gigantisch grote kast en het ontwerp is zo dat zij in hoeken geplaatst moeten worden. Dynamisch, open en transparant, heeft veel weg van een PA-system. Geeft als geen ander het Live-gevoel weer :lol:
Blinkt niet uit in subtiliteit en laat niet de fijnste details horen.
Komen het best tot hun recht in een grote ruimte ...

Of heb je de Scala, zelfde karakter alleen allemaal net iets minder.
Makkelijk aanstuurbaar en fantastisch met een buis.

Of heb je een ander type??
kan ook tuurlijk :wink:

De (oer)Klipschorns, grote hoekgeplaatste kasten op links en rechts, verder Heresy's III op midden en achter. Je samenvatting is in grote lijnen juist op basis van de jaren 80, inmiddels zijn er betere filtercomponenten waardoor de kwaliteit van het geluidsbeeld enorm toegenomen is. De geluidservaring bij deze luidsprekers is super, heb bij veel kennissen duurdere setjes gezien en gehoord, maar het blijft altijd een soort gepiep en gekraak op een veel te laag geluidsniveau. ;)

gr. Marcel

Leuke set luidsprekers, kan je lekker mee blazen als je wil :wink:
heb je in ieder geval de beschikking over een flinke luisterruimte / kamer :lol:

Ik ze idd al een tijdje geleden gehoord bij de importeur die toen in Loosdrecht zat. De recentere series zullen ongetwijfeld betere onderdelen hebben. De nieuwste series vind ik wel steeds minder het typische Klipsch geluid hebben.

04 dec 2008 23:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
maar als je van (met name) klassiek en/of Jazz etc. houdt,

Daar gaat het dus mis... :wink:

04 dec 2008 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
paSCal schreef:
Je vergist je in de vraag. Maar ook in het antwoord. Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat er voor 3k niets "goed klinkends" te koop is. Zelfs als je gewoon een mooie Sony ES set koopt, met een leuke set speakers, klinkt dat prima. (dat is immers subjectief!)

Ter vergelijk, ik heb nu een Philips FR-996 (nee, echt!) met een Canton Movie-MX set. Klinkt in mijn oren prima, en ik ben dus op zoek naar iets wat ongeveer gelijkend aan dat is. Maar dan wat nieuwer (ik mis een paar ingangen) en liefst ook nog op een relatief klein formaat. (lees: de HK receivers zijn leuk, maar veel te groot ;) )

Ter info: ik ben natuurlijk van die generatie, die 5 jaar met een walkman op heeft gelopen, die veel te hard stond, dus mijn gehoor is al dermate beschadigd, dat ik het verschil echt niet meer hoor (of wil horen) :cheesy:

Voor film is zeker voor dat bedrag wel iets leuks te koop. Sony ES zou ik zonder meer aanschaffen, maken mooie spullen voor het geld.
Voor BluRay speler zou ik gaan voor een Panasonic DMP BD-35 of 55 voor (iets) meer uitgebreidere versie en dat zit hem voornamelijk in de mogelijkheden van het uitsturen van meerkanaals analoog geluid. je hebt gewoon iets meer mogelijkheden daarin. Echt een superspeler, zeker voor het geld.
Analoog aansluiten op je surroundversterker/receiver bijv.

Persoonlijk zou ik niet voor een Bose set of allin zoveel mogelijk one in één set gaan, losse componenten scoren gewoon veel beter. Kijk naar het continu vermogen. Redelijk betrouwbare en makkelijke stelregel: verdubbelt (of bijna) het aantal watts van 8 Ohm naar 4 Ohm dan heb je een versterker die wat (reserve)vermogen in huis heeft en kan makkelijk luidsprekers aansturen op een wat hoger filmvolume. Ook een evt aangesloten sub kan een dieper en strakker laag weergeven.
5 kanaal is voor thuis gebruk genoeg, 7 of meer kanalen maakt het alleen maar nog complexer en onnodig duurder. Ook het opstellen wordt ingewikkelder.
Voor de rest zou ik naar een goede audiozaak (of meerdere) gaan en je voor laten lichten en keuze maken :wink:
Beetje hetzelfde principe als lijstje van Pascal bij aanschaf van Porsche (als je daar weleens van gehoord heb) :lol:

05 dec 2008 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Jort schreef:
Zijn "slechts" een paar duizend titels en voor de totale markt is het idd geflopt, maar als je van (met name) klassiek en/of Jazz etc. houdt, is het nog steeds een interessant (en bij veel hifi freaks geliefd) medium.
Niche product gebleven, maar dat is de ouderwetse plaat intussen ook.

Op zich was sacd een mooi medium, echter er zaten ook bagger opgenomen sacd's tussen. Veel slechter als de doorsnee cd.
De cd is kwalitatief nog niet eens aan zijn eind van latijn. Er schijnt nog veel potentieel in de geluidskwaliteit te zitten.
De kwaliteit valt en staat bij de opname en de technici.
Meer kanaals sacd muziek is al helemaal een drama om goed op te nemen en dan moet het ook nog eens wergegeven worden.
Ik heb gewone cd zo absurd goed gehoord dat ik me beter haast niet voor kan stellen. maar ja dat zeg ik weleens vaker :wink:
Waarschijnlijk hebben ze weer ff genoeg verdient aan de sacd/dvdaudio wedstrijd :roll:

05 dec 2008 0:09
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
jij als test kees mot dat allemaal wel weten ja :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

05 dec 2008 0:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Tja zeggen ze :roll:
ksnap het ook niet :lol:

05 dec 2008 0:41
Profiel
Groningen
Bericht 
P-911 schreef:
echter er zaten ook bagger opgenomen sacd's tussen. Veel slechter als de doorsnee cd.

Ben ik niet met je eens. Natuurlijk zijn er een flink aantal slecht opgenomen SACD's, maar de doornsee cd is tegenwoordig echt abominabel. Kapot gecomprimeerd, met name bij de iets populairdere muziek (rock/pop).

Citaat:
De cd is kwalitatief nog niet eens aan zijn eind van latijn. Er schijnt nog veel potentieel in de geluidskwaliteit te zitten.

Ongewtijfeld, maar ik heb nog steeds liever een goed opgenomen SACD van bijv. Telarc. SACD+electrostaten= :bounce:

Citaat:
Meer kanaals sacd muziek is al helemaal een drama om goed op te nemen en dan moet het ook nog eens wergegeven worden.

Klopt. Met name dat laatste is een probleem omdat de ideale opstelling (uitgangspunt van o.a. Telarc) voor SACD niet helemaal overeenkomt met de ideale opstelling voor films.

Citaat:
Waarschijnlijk hebben ze weer ff genoeg verdient aan de sacd/dvdaudio wedstrijd :roll:

Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze er al aan verdiend hebben. :wink:

05 dec 2008 0:42
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik heb deze HDS DVD van Monster (bekend van de kabels) Zit een HDS DVD en een gewone CD in het hoesje.

Afbeelding

Dan heb je vijf kanaals geluid van je DVD installatie, rechtstreeks opgenomen, super geluid, maar geen beeld. Echt een aanrader om eens goede muziek uit je DVD installatie te krijgen..

05 dec 2008 0:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Volgende