Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Twitter: de discussie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: Twitter: de discussie
@Eric: Ik begrijp je negativiteit niet Eric. Ik geef aan hoe ik berichten op waarheid beoordeel. Dat visualiseer ik met schoolcijfers, zodat jullie dat ook kunnen begrijpen. Vervolgens kom je met een vraag over dat Twitter-bericht waar iedereen het over heeft. Ik volg die tante niet en heb ook helemaal geen belangstelling omdat te doen. Ik geef wel aan wie ik wel volg zodat ik goed op de hoogte ben, wat er in Rotterdam Noord allemaal gebeurt. 2 weken terug heb ik nog een overleg gehad met de Districts chef van Politie van Rotterdam. Ik stond zelfs met een foto met haar in de krant. Toch volg ik haar niet op Twitter. Waarom niet? Omdat ik de mensen en accounts volg, die voor mij zinvolle informatie geven, zodat ik op de hoogte ben van wat er allemaal gebeurt op de onderwerpen, die ik interessant vind. :idea:

28 feb 2011 14:06
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Je begrijpt blijkbaar mij niet, want van negativiteit is geen sprake. Zoals ik eerder heb aangegeven vind ik dat Twitter zeker zinvol/nuttig kan worden ingezet, maar dat daar ook grenzen aan zijn. Ik heb niets tegen Twitter als medium. Wel iets tegen het te onpas gebruiken ervan en het presenteren als iets dat iedereen zou moeten gebruiken. Dát stel ik dan ook ter discussie.

Eerder schreef je
barolo schreef:
Twitter is het medium om nieuws te vernemen en nieuws de wereld in te sturen. Ik zal 2 voorbeelden uitwerken.
1) Jullie weten waarschijnlijk nog van de verdwijning van Millie Boere .....

als voorbeeld van de (meer)waarde van Twitter.
Ik bestrijd die meerwaarde in dergelijke situaties en geef een voorbeeld van een vergelijkbare situatie als het eerder door jou gegeven voorbeeld om een kanttekening te plaatsen bij de informatiewaarde van dergelijke berichten.

Later schreef je
barolo schreef:
Pascal schreef:
Hoe ga je dat voorkomen? ;)

Dit voorkom je door de juiste waarde in te schatten van de mensen die een Tweet plaatsen.

Met het door mij gegeven voorbeeld probeer ik ook aan te geven dat je de waarde blijkbaar niet altijd in kunt schatten op basis van degene die de tweet plaatst. Op basis van haar functie en betrokkenheid schat je de waarde van haar tweet namelijk verkeerd in. Dat jij de betreffende persoon niet volgt is niet relevant. Het gaat mij namelijk niet om het gedeelte van het medium dat jij gebruikt en de manier waarop jij dat gebruikt. Het gaat mij om het ter discussie stellen van de (meer)waarde van Twitter in het algemeen en in dergelijke specifieke situaties in het bijzonder die zo door jou wordt bejubeld!

28 feb 2011 15:04
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Mannen, jullie hebben teveel tijd. Misschien iets meer Twitteren? :mrgreen:

28 feb 2011 15:14
Profiel
3.2S
010
http://twitter.com/#!/edwinvervaet Wordt volop getwitterd. :thumleft:

Zeker nav mijn review over de VVD app. http://www.androidworld.nl/73523/app-review-vvd/

Allerlei VVD prominenten, die willen weten waarom ik zo'n lage beoordeling gegeven heb.

28 feb 2011 17:52
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
.............. wil geen reclame maken .maar wilde weten of ed ook niet vind dat sommige zich presenteren op twitter zonder dat het nu echt een meerwaarde geeft

Laatst bijgewerkt door Richard op 28 feb 2011 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.

28 feb 2011 18:06
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
barolo schreef:
http://twitter.com/#!/edwinvervaet Wordt volop getwitterd. :thumleft:

Zeker nav mijn review over de VVD app. http://www.androidworld.nl/73523/app-review-vvd/

Allerlei VVD prominenten, die willen weten waarom ik zo'n lage beoordeling gegeven heb.

Afbeelding :twisted:

28 feb 2011 21:12
Profiel
3.2S
010
Sommige zullen het nooit snappen. :scratch: Ga vooral door met Hyves. :thumleft:

28 feb 2011 21:51
Profiel WWW
‘64 Kever
Nah, ik snap die tekening wel.... Elke keer weer allerlei links naar je eigen postings... We hebben HIER een inhoudelijke discussie, dus laten we hem ook proberen HIER te houden! Ik snap dat je dingen wellicht al een keer eerder uitgelegd hebt, of dat je voorbeelden hebt, maar haal eens andere voorbeelden aan, dan je eigen postings....

Het is een beetje... Wij van WC-Eend ;) (of vind je dat zelf serieus niet?)

Over Twitter en allerlei andere aanverwante dingen dus... Niet over apps op Android!

28 feb 2011 21:56
Profiel Facebook 
3.2S
010
Tijd voor een Twittergrap....

Mijn vrouw wou wat van de wereld zien,....... ik heb op haar PC Google Earth geïnstalleerd.

http://twitter.com/TwitGrap/status/42306953485103104

28 feb 2011 22:37
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
:scratch: zelfs voor de humor hoef ik geen twitter :D

28 feb 2011 22:38
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Nog even terug naar de tips/voorbeelden:

Je hoeft niet zelf tweets te plaatsen om te Twitteren. Je kan Twitter ook alleen gebruiken om info te vergaren.
Tweets verschijnen n.a.v. opgegeven zoekcriteria, namen, termen, volgers etc. De volger is zelf in control. Je kan ook niets volgen of nergens op zoeken. Dan zie je niets.

Als je op de hoogte wilt blijven van zaken rondom laten we zeggen je favoriete merk, voetbalclub, popgroep etc: volg deze eens op Twitter (liefst middels een daarvoor gemaakte applicatie). Je zal er verbazingwekkend veel info mee verkrijgen.

Is deze info alleen via Twitter beschikbaar? Natuurlijk niet!! Staat allemaal gewoon ergens op internet. Staat misschien morgen ook wel in de krant. Of volgende week in je favoriete weekblad, of volgende maand in je maandblad. Maar de dynamische kant van Twitter maakt het VOOR MIJ interessant. Snelheid van berichtgeving, de mogelijkheid tot filtering, je eigen krant samenstellen, heerlijk toch!?
Zie het vooral als een aanvulling, niet als vervanging.

Ik krijg zo bijvoorbeeld keurig alle radarmeldingen, weerberichten, filemeldingen in beeld. Vind ik best handig. Soms niet. Dan kijk ik er niet naar. Ik kijk er wel naar vlak voordat ik met de auto vertrek. Of in de auto. Maar ik had ook naar de TomTom- of de ANWB site kunnen gaan. Lekker hoor, zelf kunnen kiezen :wink:

Nogmaals: als je het niet wilt proberen of er de toegevoegde waarde niet van in ziet: niet doen, lekker links laten liggen. Daar heeft niemand last van. Wel minder profijt.

28 feb 2011 22:58
Profiel
3.2S
010
Jullie hebben gewoon geen humor.

@TwitGrap by de tramhalte komt een vrouw naar me toe: hoelaat komt de tram? Ik zeg: nou, de rails ligt eral dus het zal niet lang meer duren

28 feb 2011 22:59
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Een grap is wanneer de meerderheid lacht... :wink:

28 feb 2011 23:04
Profiel
3.2S
010
Er zijn hier iigv een aantal die als een boer met kiespijn lachen. (Dit is geen Twittergrap) :mrgreen:

28 feb 2011 23:25
Profiel WWW
‘64 Kever
En die wijsheid baseer je op? No offense, maar ik heb echt nog weinig nuttigs voorbij zien komen ;) (wederom voor mij!)

Files kijk ik inderdaad even op de ANWB site (of trafficnet, of... of... of... of....) voor ik wegga. Alhoewel, meestal bepaal ik juist net het moment dat ik weg ga aan de hand van de files, immers, je hebt een afspraak op een bepaalde plaats, op een bepaald tijdstip. Dan heb je weinig keuze ;) (ja, je afspraak beter plannen, wat ik dus meestal ook doe!)

"Het Nieuws" heb ik al vaker uitgelegd. Lang niet iedereen wil op elk moment van de dag precies weten hoe en wat in de wereld. Noem het naief, noem het iets anders, maar dat het zo is, kun je proberen te accepteren....

Moppentrommel... Geinig, maar niet meer dan dat ;)

B2B opties: nog steeds ernstig weinig gezien, terwijl het elke keer wel de moeite waard moet zijn! Ik hoor alleen maar DAT het zo is, en DAT het moet, en DAT het oplevert, maar heb nog steeds geen echte uitleg hiervan gezien, en geen echte meerwaarde! Enige wat ik lees is B2C of hooguit B2-semiB.... Begrijp me niet verkeerd, het MOET zeker niet van mij, liever niet zelfs. Vind het nu al vervelend als mijn telefoon weer pingelt met een mailtje, stel je voor dat ik ook MOET twitteren ;) . Maar als iets er niet is, moet je het ook niet forceren toch?

Een leuke nieuwe 'food-for-thought'... Waar zit hem de waarde van Twitter? WAAROM is Twitter zoveel geld waard? Ah, enorm veel gebruikers, en dus een mooi reclame punt... Of is er iets anders waarom Twitter zoveel waard zo zijn? Want al dat geld zal toch ergens vandaan moeten komen. Of geloven we hier echt allemaal in 'voor niets gaat de zon op' ??? (en hebben we allemaal een baan zonder salaris/onderneming zonder winst?)

28 feb 2011 23:46
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Pascal schreef:
"Het Nieuws" heb ik al vaker uitgelegd. Lang niet iedereen wil op elk moment van de dag precies weten hoe en wat in de wereld. Noem het naief, noem het iets anders, maar dat het zo is, kun je proberen te accepteren....

Ik snap deze echt niet. Wat is het verschil tussen de krant open slaan en je Twitterbrowser openen?
Jij denkt imo dat twitter alleen maar push is, maar je kan het ook als pull gebruiken!!

28 feb 2011 23:50
Profiel
‘64 Kever
Nee nee, ik vind 1x per dag, lekker op papier prima.... Hoef niet op elk moment van de dag de mogelijkheid te hebben! Je ziet het altijd. Even een paar jaar terug: Hoe vaak per dag keek jij op je telefoon of je een berichtje hebt? ;)

Als je dus "het nieuws" altijd en overal kunt hebben, dan WIL je het ook altijd en overal hebben... Dat maakt je vanzelf gehaast ;)... En dan moet je inderdaad de files en de flitsers weer controleren :cheesy:

01 maart 2011 0:01
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Aha... jij hebt geen zelfdiscipline :idea: Kijk je uit voor een burn-out Pascal?

01 maart 2011 0:03
Profiel
3.2S
010
Nog een keer de Milly B zaak.

Sander V wordt verdacht dat hij zijn buurmeisje heeft vermoord. Belangrijker nieuws is er op dat moment niet.

1) Op Twitter om 20:00 uur. Milly Boelen is opgegraven in de tuin van Sander V.
2) Op Avondjournaal <<Breaking news>> om 23:00 uur. Ja er wordt gezocht in de tuin van Sander V., maar wij kunnen nog geen mededeling doen ivm het onderzoek
3) In de ochtendkrant in het AD. Het onderzoek is in volle gang en Sander V. is de hoofdverdachte.
4) Pascal leest na het avondeten zijn ochtendkrant en leest dat er nog steeds geen echt nieuws is in de zaak Milly B.

Inmiddels weet iedereen wat er gebeurd is behalve......

Ik snap echt niet dat het voordeel van Twitter niet doorkomt.

01 maart 2011 0:04
Profiel WWW
‘64 Kever
Rad911 schreef:
Aha... jij hebt geen zelfdiscipline :idea: Kijk je uit voor een burn-out Pascal?
De hoofdreden dat ik niet voor mijzelf begin ;) (en ik heb het te druk om te denken dat ik het te druk heb :cheesy: )

@barolo: en vraag nu eens even twee dingen aan jezelf:
1. Wil ik het wel weten dan?
2. Denk je dat echt? Iedereen behalve... Over naief gesproken!

Overigens, wederom, uitgaande van twitterberichten, zonder enige verificatie van de feiten... Met andere woorden, "iedereen" weet IETS ;)

En nogmaals, heb ik volgens mij ook al wel een paar keer aangegeven, ik zie het voordeel wel, voor de mensen die dermate "geinteresseerd" zijn dat ze altijd alles als eerste willen weten. Maar als je dat niet wilt? En wederom, weer het B2B voordeel? Never mind, ik geef het (vandaag) op, voor mij wordt Twitter het niet :cheesy:

01 maart 2011 0:16
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Nee, dat was al duidelijk, en jij wordt het voor Twitter ook niet....

Wil je per sé een B2B voorbeeld hebben? In de branche (CC) waar ik nu in zit worden veel opdrachten via Twitter gegund. Ook hou ik via Twitter contact met onze opdrachtgevers. Zoals al eerder gemeld: je moet je begeven daar waar je klanten zijn. Dat wil niet zeggen dat ik de hele dag Twitter of zo. Enkelen plaatsen hun opmerkingen op Twitter. Heb vorige week nog via Twitter een opdracht gescoord omdat hij daar meldde dat zijn huidige partij te traag reageerde op zijn offerte aanvraag. Het is 1 van de vijvers waar je in kan vissen. Nogmaals 2-3x 10 min per dag volstaat. Slimme zoektermen gebruiken. En een goed SM beleid binnen je bedrijf opstellen. Elkaar afwisselen en op de hoogte houden. Ik gebruik Twitter zoals anderen het roken gebruiken. Als koffiepauze. Naast Facebook en LinkedIn.
Maar blijf vooral in je oude gedragspatroon. Probeer niets nieuws uit. Ik ben blij dat ik op deze manier de kans krijg om makkelijker het verschil te maken.

01 maart 2011 0:28
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
barolo schreef:
Nog een keer de Milly B zaak.

Inmiddels weet iedereen wat er gebeurd is behalve......

Ik snap echt niet dat het voordeel van Twitter niet doorkomt.

Nog een keer de Nederlandse districtschef Gerda Dijksman van de politie Zuidwest-Drenthe zaak.

Inmiddels dacht iedereen te weten wat er gebeurd is echter ......

Ik snap echt niet dat het nadeel van Twitter niet doorkomt.

Je presenteert en legt alleen de nadruk op voordelen van Twitter, maar bagatelliseert de nadelen ervan. Over naïviteit gesproken :roll: . Dát maakt jouw betoog zwak en jouw bijdragen van beperkte waarde wat mij betreft.

01 maart 2011 12:26
Profiel
964 C2
Dat komt m.i. omdat hij alleen maar voordelen ziet bij Twitter, omdat het hem oplevert waar hij behoefte aan heeft. Dat geldt voor Rad ook, die gebruikt het in zijn voordeel en verder niet(of wel, maar dat doet niet ter zake).
Ik moet er niet aan denken, dat getwitter, maar het zal voor mij ook geen enkel voordeel opleveren zakelijk gezien en andere info haal ik wel ergens anders vandaan.
Iemand in dit draadje heeft zich ook wel eens enorm verbaad over het feit dat ik mijn mobiel niet bij me draag de hele dag. Waarom zou ik, is dan mijn antwoord. Als ik werk gaat dat ding mee, zodat de school van mijn zoon me kan bereiken als er echt iets is, verder ben ik thuis voor een ieder op een ander tijdstip bereikbaar. En de ouderwetse mail bevalt me nog steeds het best. Lezen wat ik op dat moment wil en de rest komt een andere keer.
Ga dus niet mee met de moderne techniek omdat ik graag zelf allerlei keuzes maak van o.a. bereikbaarheid, maar ook wanneer ik wat wil weten en met wie dan ook wil spreken.

01 maart 2011 12:59
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Ik gebruik Twitter inderdaad alleen wanneer ik daar behoefte aan heb. Dan KAN het een handig info kanaal zijn. Mits goed gebruikt.

Ieder zijn keuzes, ik som alleen wat mogelijkheden op.

Daarnaast ben ik gadget-freak en vind het heerlijk om alles uit te proberen, dat scheelt ook een boel. Ik heb er in mijn huidige werk erg veel profijt van, maar ik zit dan ook volledig in de virtualisatie van klantcontact.

Sigrid schreef:
Ga dus niet mee met de moderne techniek omdat ik graag zelf allerlei keuzes maak van o.a. bereikbaarheid, maar ook wanneer ik wat wil weten en met wie dan ook wil spreken.

De moderne techniek maakt juist meer keuzes mogelijk. Je bent nog steeds zelf in control :idea: :!:

Praktijkvoorbeeld: mijn vrouw had ook nogal wat, hier terug te vinden weerstand tegen de iPhone. Totdat ze de 3GS van mij kreeg. Ze wil nu niets anders meer. Hij kan ook uit, op stil, data aan/uit.
Je hebt het zelf in de hand, als je jezelf in de hand hebt.
Eten is weten :idea: :!:

01 maart 2011 13:58
Profiel
964 C2
Precies, heb ik mezelf in de hand...of anderen die mij "zoeken". Het antwoord is op beiden waarschijnlijk nee, dus ik blijf lekker ouderwets Radboud, bevalt me tot nu toe heel goed.

En wat mij persoonlijk stoort aan de mobiele telefoon: dat gebel van iedereen overal en vaak over niks(welk potje saus moet ik meenemen??). Als mijn telefoon aanstaat als noodzakelijk goed voor de bereikbaarheid ivm zoon, dan moet ie verder niet de hele dag gaan. Werkt nogal storend in mijn werkomgeving.(Een klas vol kinderen met bijv, autisme, raakt alleen maar van slag, een klas vol kinderen met een gehoorstoornis schrikt zich te pletter als ik met een zender omloop en die telefoon begint in eens te rinkelen, een klas vol kinderen met gedragsproblemen maakt gebruik van de situatie als de telefoon zou gaan.....mist ze niet in mijn klas zitten :wink: )
Maar dat is volgens mij met alle al dan niet moderne middelen voor de mens tegenwoordig. Je moet er het nut van in zien en er belang bij hebben. Dat ligt op zakelijk gebied heel anders dan bij mij. Ik weet dat jij geniet van alle gadgets en voor mij geldt het omgekeerde. Maar daarom nog even goede vrienden.

01 maart 2011 17:21
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende