Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nee hoor, de motor zit achterin, zoals bij alle echte auto's, weet je nog???
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 okt 2013 14:56 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
OK, nieuw voor mij. Dus maakt niet uit wie het onderhoud doet, garantie blijft in stand?
|
03 okt 2013 14:57 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Ja, dat is inderdaad wat Tesla zegt. Leek me ook vreemd, op het eerste gehoor. Als je het onderhoudsschema zo leest kan een beetje handige Harrie dat zelf. De helft van de onderhousbeurten bestaat voor 100% uit visuele controles en vloeistoffen controleren. Je hebt natuurlijk pas echt een probleem als je een (garantie)gevalletje van onjuiste werking/storing over het hoofd ziet en niet tijdig repareert. Daar staat echter tegenover dat Tesla continue meekijkt via de 3G verbinding en ze dus ook niet kunnen zeggen dat ze van niets wisten.
Wordt nog een interessante casus, maar zal in het land van de onbegrensde rechtsgangen wel tot op het bot uitgevochten worden.
|
03 okt 2013 15:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Sinds ik een RS6 rij ipv een 911 ben ik dat vergeten. Stomme plek voor een motor, achterin. Je zal maar zo'n auto hebben...
|
03 okt 2013 16:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat het niet uitmaakt is het andere uiterste. Het onderhoud moet kundig uitgevoerd zijn, maar men mag niet verplichten dat het bij de dealer uitgevoerd wordt. Mededingingswetgeving.
|
03 okt 2013 16:07 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Het is helaas niet helemaal koek en ei met die Tesla's http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... and__.html
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
03 okt 2013 20:57 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
In het artikel beginnen ze opeens over het aandeel dat een deuk kreeg. Moet ik hieruit nu afleiden dat door die brand, het aandeel ineen gestuikt is?
|
03 okt 2013 21:29 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
Heb je de andere posts van vandaag ook al doorgelezen?
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
03 okt 2013 22:31 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Had ik inderdaad gemist
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
03 okt 2013 23:04 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
mbt de brandende Tesla stond op Autoblog het onderstaande stukje: Het hoe en wat van het ongeluk in de staat Washington moet nog precies onderzocht worden, hoewel dit door de Amerikaanse shutdown nog wel even kan duren. Zaak is dat de bestuurder ongedeerd uit zijn superveilige Model S stapte, die vervolgens in brand vloog.
De toegesnelde spuitgasten wisten het brandje aanvankelijk te controleren, maar toen dit weer de kop opstak aan de voorzijde van de auto bleek dat het bluswater op de batterijen de brand alleen maar verergerde, aldus eerste verslagen van de brandweer, die Jalopnik opduikelde.
Als gezegd, nader onderzoek moet uitwijzen of het daadwerkelijk de lithium-ion accu’s waren die in brand stonden, of dat de brandweer in het heetst van de strijd wellicht een verkeerde initiële diagnose heeft gesteld.
Lithium+water= http://www.youtube.com/watch?v=ojGaAGDVsCc
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
04 okt 2013 11:51 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 okt 2013 9:16 |
|
|
PaulusdB
|
Gisteren mijn exemplaar Model S 85 Performance Plus afgeleverd gekregen. Wanneer is de volgende dragrace meeting van het PF? Of moeten LuckyLuke en ik die zelf organiseren?
|
14 nov 2013 9:06 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Gefeliciteerd! De eerste echte adept met direct de dikste uitvoering.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks. 4,4 seconden naar 100 waar mijn BMW dat in 4,7 doet. Misschien heb ik een kans op een langere afstand (kwart mijl ofzo)?
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
14 nov 2013 9:40 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Gefeliciteerd Paulus. Ben wel benieuwd naar de foto's van deze Flavor Vapes onder de auto's.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 nov 2013 9:43 |
|
|
PaulusdB
|
Je hebt alle kans, als het maar lang genoeg duurt, ASW. Top is begrensd op 210 km/h (nog niet getest) en na een minuut of vijf à tien gaat-ie de energie afknijpen omdat accu's en motor anders te heet worden. En over dik gesproken, de bandjes zijn dat allerminst met 265/35/21 achterop. Ga nog terug naar 19" of hooguit 20". Ook omdat ik deze verplicht af te nemen 21" wielen niet mooi vind.
|
14 nov 2013 10:47 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Gefeliciteerd! Mooie, maar ook bloedsnelle wagen. Ben ook erg benieuwd naar de foto's en de ervaringen met deze elektrische rappe sportwagen. En wat een wielen!!!
|
14 nov 2013 11:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Mooi Paulus, ben een beetje jaloers...
|
14 nov 2013 11:05 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Dacht met 20" al een hele vent te zijn overigens... Al op autogespot? Gasten(/jes) zijn snel als er wat nieuws rondrijd.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
14 nov 2013 19:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Reed net een stukje achter z'n S maar daar zit echt een soort flatscreen in. Met internet. Nu.nl lezen. Lekker multitasken.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 nov 2013 19:41 |
|
|
PaulusdB
|
Achter m'n S? Hè, wat doe jij zo ver buiten Amsterdam, dan?
Maar het scherm is inderdaad groter dan twee iPads in landscape mode boven elkaar.
Moet nog wel wat aan gebeuren. De browser kent geen tabbladen en in de geest van Steve Jobs ook geen flash-ondersteuning. Komt wel ooit met een (overigens niet automatische) software update à la WindowsUpdate of IOS update.
|
15 nov 2013 3:09 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Flash heb je tegenwoordig toch nergens meer voor nodig. Waarop is het huidige besturingssysteem gebaseerd? Of is het een compleet nieuw systeem?
En los van het feit dat ik dat dashboard echt lelijk vind bij de Tesla, werkt het eigenlijk storend of niet? Word je er door afgeleid tijdens het rijden?
|
15 nov 2013 9:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Typo: zo'n Maar 2 ipads dat klopt wel ja. Ik werd wel afgeleid door dat scherm ja
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 nov 2013 9:36 |
|
|
PaulusdB
|
Het ontbreken van flash wordt verkocht als 'we mogen geen video afspelen, onder het rijden of bij stilstand maakt niet uit'. Nog niet geprobeerd wat er gebeurt als je naar YouTube, Vimeo of zoiets toegaat. Naar verluid zit er Android onder. Moet mijn Google account eerst afstoffen om te kijken of er Google Playstore apps in de Tesla te installeren zijn. Zal wel niet, maar Waze navigatie in plaats van het standaard Google Maps, zou wel heel mooi zijn. Met de laadpunten als 'Points of Interest' erin, dan. Wat kan er überhaupt mooi zijn aan een dashboard? Het is in mijn ogen wel strak en minimalistisch, buiten het 17" scherm dan. Uiteraard is het een en al afleiding op het scherm en ook als de zon die in de juiste hoek door de achterruit schijnt is het lastig rijden door de weerspiegeling.
|
15 nov 2013 12:55 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Vind het scherm ook niet echt mooi, maar wel super handig. Nogmaals gefeliciteerd Paul, en doe me een lol, neem m mee naar de eerstvolgende Porsche Meeting ff dragracen tegen al die slome Porsches
|
15 nov 2013 15:45 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik ben wel in voor een wedstrijdje Utrecht-Parijs en weer terug. Ik kom dan met de Toyota Yaris van m'n vader Zonder dollen: gefeliciteerd met je nieuw auto, Paul. Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben
|
15 nov 2013 15:49 |
|
|