Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Doe ik ook wel mee met mijn 1:5 Benz...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2013 17:08 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Jullie weten dat een batterij wissel minder tijd kost dan het tanken van een A6?
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 nov 2013 17:19 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Handig is toch anders, CSV. Je kunt niet op de tast even iets op dat scherm doen. Wel kun je met het rechterscrollwieltje op het stuur één functie van het scherm bedienen. Met de Tesla meegaan naar een Tunnelrun, met een volwaardige cameraman en uitrusting erin, dat is natuurlijk helemaal lachen. Kan die ongestoord het externe geweld perfect vastleggen.
|
15 nov 2013 17:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
op zo'n station die niet in NL aanwezig is en naar ik verwacht er ook niet gaat komen (of alleen bijvoorbeeld in Tilburg, heel handig )... Maar inderdaad, je hebt gelijk... Terzijde, range van die A6 -> 1.000km op een tank... Range van de Tesla-S -> 400km op een setje batterijen. Is het ook de HELFT van de tijd? Deze discussie is onzinnig, ik ben serieus benieuwd en nieuwsgierig naar Paul zijn ervaringen en vooral het "bereik" van de auto...
|
16 nov 2013 12:29 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik las vandaag dat er een gewonde gevallen is in de Tesla-fabriek door lekkend vloeibaar metaal en dat er recent drie met brandschade waren. Er komt geen terugroepactie en ook de Amerikaanse arbeidsinspectie doet geen verder onderzoek. Positieve reklame is het toch echter niet.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
16 nov 2013 15:03 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
tsja, omdat het Tesla is, komt zo'n arbeidsongeval in het nieuws. Wil niet weten wat er allemaal in de gemiddelde VW/Opel/Mercedes/GM etc fabrieken gebeurt...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
16 nov 2013 22:00 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
|
17 nov 2013 8:07 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
nee, daar zorgen anderen wel voor behoor overigens niet tot de 26 miljoen, geloof ik
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
17 nov 2013 18:47 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Komma mist in de link (anders werkt de link niet) maar het is 'maar' 2,6 miljoen.
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
17 nov 2013 20:58 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Lees dit topic nu pas... maar heb een vaste klant/bedrijf (mag geen naam vernoemen ) en die hebben 15 tesla's S'en rond rijden met zware accu's..... mooie dingen! Wij plaatsen die laadpalen bij hun... maar je moet niet weten wat voor kabels er voor de grond in moeten... ze hebben inmiddels al 23 aansluitingen en meer auto's... De rest zijn Volvo's en Opel's
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
18 nov 2013 19:17 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Hierbij een link uit een tweet van Vincent Evers. Het nieuwe autorijden. Elektrisch rijden wordt de toekomst volgens trendwatcher Vincent Evers. http://www.rtlnieuws.nl/economie/toekom ... dichterbij
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 nov 2013 16:41 |
|
|
Ewout
|
Ik hoop dat dat nog heeeel lang gaat duren.
|
21 nov 2013 17:52 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Van mij mogen ze morgen zo'n Tesla voor de deur zetten.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 nov 2013 18:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Bij mij ook
|
21 nov 2013 18:10 |
|
|
Ewout
|
In Edwin's link gaat het over een zelfrijdende auto. Dat lijkt me nu helemaal niks.
|
21 nov 2013 18:15 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Over 20 jaar. Dat is een eeuwigheid in technologische termen. En ik denk dat de wetgeving in elk land ook volledig gaat mogen aangepast worden aan zo'n wagens. Dus ook al zou de technologie tegen dan redelijk bulletproof zijn, dan zit je nog met de trage overheid. Lijkt me absoluut niet haalbaar.
|
21 nov 2013 20:06 |
|
|
Boxster2010
|
Leuk te lezen dat er al veel geschreven wordt over Tesla. Ik rijd al ruim in jaar zakelijk in een Roadster. Ik moet zeggen het bevalt goed. Ons wagenpark wordt langzaam volledig EV. 2x Roadster 7x Model S 2x Twizy.
Bij ons duurzame bedrijf wordt veel aandacht geschonken aan Tesla. Onlangs nog een mooie S gewrapt We rijden op onze eigen opgewekte Wind en Zonne energie.
|
21 nov 2013 22:27 |
|
|
Boxster2010
|
|
21 nov 2013 22:33 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Waarschijnlijk heb je niet naar het RTL Z filmpje gekeken. Die begint met een interview met Vincent Evers, die zegt dat over 10 jaar iedereen elektrisch rijdt. Ewout, het wordt toch tijd dat je die Nokia gaat inwisselen. Zo mis je al het belangrijke nieuws.
|
22 nov 2013 1:07 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Wanneer zelfs Porsche haar superauto als hybride in de markt zet (918) kun je inderdaad veronderstellen dat dit een onophoudelijke ontwikkeling is. Geen probleem wat mij betreft. Immers: je hebt nu ook lelijke en mooie benzineauto's.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
22 nov 2013 10:28 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De nieuwe auto van mijn collega/directeur: Ja, mijn Prius staat er ook op... Woensdag opgehaald in Tilburg en nu al laadproblemen... Dat worden nog interessante discussies hier op kantoor!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 nov 2013 13:11 |
|
|
Black Betty
|
Vanmiddag na de lunch even een stukje met de Tesla mogen rijden (hij weet dat ik een petrolhead ben)... De acceleratie is echt verbluffend, alleen gaat -als je het 'versnellingspedaal' (want gaspedaal is in dit geval natuurlijk geen goede uitdrukking) indrukt- het aantal nog te rijden kilometers onevenredig hard omlaag. Het afwerkingsniveau is oké, maar ik kan echt niet wennen aan die ipad midden in het dashboard, die ook nog eens heel erg glimt waardoor zonlicht een erg negatief effect heeft op de afleesbaarheid van het screen. Ik ben -met andere woorden- nog niet overtuigd... Voorin geen motor, maar extra bagageruimte: Hier tijdens het rijden: (het glimmen van de ipad is hier goed te zien) Dit deel is eigenlijk best wel mooi: (multifunctioneel dash: ook de tachometer wordt op dit scherm weergegeven) Best een mooi gelijnd automobiel: Ik vind het wat weghebben van een Jag...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 nov 2013 14:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gisterenavond ook een toertje gedraaid in zo'n Tesla S 'n beetje retesnelle en geluidsloze variomatic Zakelijk rijden schijnt overigens - door alle subsidies - zeeeeeeeer aantrekkelijk te zijn ... naast gelijkenissen met de Quatroporte en Aston Martin vind ik het niet iets heel speciaals van buiten. De binnenkant daarintegen heeft wel een aparte afwerking - en gelukkig kan je de twin-I-pad ook dimmen
|
22 nov 2013 14:42 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Kijk, alweer een adept erbij! Van mij had dat scherm best 20-25% kleiner gemogen, was wel wat fraaier geweest en je kunt er no makkelijk alle info op kwijt.
|
22 nov 2013 15:08 |
|
|
Black Betty
|
Ja, maar dat neemt nog niet weg dat dat scherm reflecteert/glimt als een gek. Het was vanmiddag niet eens zonnig en tóch zag ik soms helemaal niets op die enorme ipad (terwijl je wel alles via dat scherm moet bedienen)...
|
22 nov 2013 15:18 |
|
|