Auteur |
Bericht |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Maar wat heeft het gedaan met je stroomverbruik thuis? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
17 jul 2013 16:37 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Als ik dan zo vrij mag zijn vindt ik het dure hobby en totaal niet zuinig. Mijn vriendin rijd op 4,9 met een diesel.
|
17 jul 2013 16:50 |
|
|
RJS
OndernemerSchoonhoven
|
Zaterdag mijn V60 PIH ophalen
_________________________________________ Niemand heeft hem nodig maar iedereen wil hem hebben........911 Nu: 997SC2 cabrio Toen: Audi TT
|
17 jul 2013 18:15 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Kleur, wielen, foto's?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
17 jul 2013 18:37 |
|
|
horn
PF #57
|
ja. ja. nee.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 jul 2013 18:39 |
|
|
RJS
OndernemerSchoonhoven
|
Zwart, 4, kan nog geen foto's maken
_________________________________________ Niemand heeft hem nodig maar iedereen wil hem hebben........911 Nu: 997SC2 cabrio Toen: Audi TT
|
17 jul 2013 20:42 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Inderdaad, ik vind het ook een vrij grof verbruik.... Even voor de duidelijkheid, mijn 4.7 is mijn BMW 320d... Maareh, vind het dus echt absurd dat die Volvo 0% bijtelling krijgt, terwijl hij hetzelfde verbruik heeft als een "normale" diesel... En dus ook eenzelfde uitstoot, waar die bijtelling door bepaald wordt.... Gun het een ieder die die auto rijdt, maar het wordt wel tijd dat ome overheid wakker wordt!
|
18 jul 2013 9:54 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Ik heb gisteren mij nieuwe v40 in r-design (in de14% regeling) opgehaald. Ding is full option en stuurt heerlijk!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
19 jul 2013 5:55 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Je redeneert iets te kort door de bocht. Het verbruik is helemaal afhankelijk van wat je voor afstanden rijdt. Op lange stukken rijdt je met de diesel en is het verbuik niet echt laag te noemen. Maar voor een 5 cylinder met 215 PK en 2000KG auto en automaat vind ik het een net verbuik. Maar als je alleen maar korte stukjes rijdt is het verbruik natuurlijk veel lager. Er zijn dagen dat alles dat de diesel niet wordt aangesproken. Ik heb de afgelopen periode veel lange afstanden gereden en dat is het helaas alleen maar diesel rijden. Waar deze auto wel voor zorgt dat je in de file en in de bebouwde kom alleen electrich rijdt en dus daar geen uitstoot hebt. Dat is een mooie winst. Het hele bijtellingsverhaal en ook de 0%, 7%, 14 en 20% is een raar systeem. Wat me opvalt dat iederen die loopt te klagen over de 0% vindt dat dit niet kan, maar het huidige bijtellingssysteem wel normaal vinden. Wat daar vreemd aan is, is dat de overheid geen enkele prikkel inbouwd om het prive gebruik terug te dringen. Zodra je bijtelling betaald ben je wel gek om de auto een keer te laten staan en de trein te pakken o.i.d. Overigens is de 0% volgend jaar afgelopen voor nieuwe registraties en gaat dit naar 7% en mogelijk naar 8% Voorlopig profiteer ik er lekker van en maak gewoon gebruik van de mogelijkheden die de overheid biedt.
|
19 jul 2013 11:21 |
|
|
twt
996Brabant
|
zelf blijf ik mijn 996 rijden mijn vrouw is erg gecharmeerd vd volvo S 60 ben van plan een jong gebruikte te zoeken
|
11 aug 2013 11:33 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Helemaal waar, ik heb dan op zich ook geen enkel probleem met de mensen die inderdaad een 0%(of 7 of 14%) auto rijden, maar vind de enorme staffel verschillen niet kloppen. Let wel, ik vind dus dat de overheid het niet goed doet, dat mensen daar gebruik van maken is hun goed recht... Even voor de beeldvorming, het prive voordeel aan een Volvo V60-Plugin, Prius Plugin, normale Prius, BMW 320d en BMW328i is volgens mij ongeveer gelijk. Dan moet je het dus ook gelijk belasten! Dat je er als overheid voor kiest om schonere auto's te promoten, prima, maar de diversiteit (en dus het enorme verschil) wat er nu is slaat nergens op. Gewoon 25%, behalve auto's die ECHT schoon zijn, die op 18% (ofzo) zetten... Of gewoon alles op 20%... Immers, het ging toch om loon in natura? DUS moet je het belasten, en 0% klopt dan dus echt niet! (en nogmaals, 7/14/20/25, pfffff)....
|
11 aug 2013 22:44 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Krijg hem als het goed is eind november.........beetje laat, maar als het goed is toch nog op tijd..... Iemand toevallig nog interesse in een v50 2.4i?.........moet toch wat proberen.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
11 aug 2013 22:54 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Sinds vandaag trotse (?) bezitter van een XC60 T6. Een maand na mijn verhuizing naar Singapore weer eigen "wheels". De auto is van 2010 en heeft 40k km. Desondanks kostte hij me meer dan mijn nieuwe, full options, M550d een jaar geleden in Zwitserland.... Tja. Singapore is erg leuk, maar niet voor auto's
|
02 nov 2013 14:32 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Foteaux Al een beetje gewend
|
02 nov 2013 14:35 |
|
|
horn
PF #57
|
aha, een busje voor veul. Da's niet fijn. Geniet er toch maar van... Hoe bevalt Singapore tot nu toe?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2013 14:37 |
|
|
Enguess
|
Hij is zwart/zwart en verder vrij standaard. 3.0 6 cyl. turbo, goed voor 300 pk, en da's zat want je mag nergens harder an 90!! Zal wel 's wat fotootjes plaatsen.
Singapore bevalt tot nu toe goed. Verhuizing ging makkelijk en het leven hier is ook goed te doen. Moeten de omgeving nog goed verkennen, morgen rijden we maar 's naar Maleisie. Zakelijk en prive is het tot nu toe een goede ervaring. Mensen zijn erg service minded, en eten is fantastisch....
|
02 nov 2013 14:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Het merendeel van de bevolking is mandarijn-chinees .. en die hebben toch wel een aparte keuken - smaken verschillen (gelukkig)
|
02 nov 2013 15:14 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
300 Pk en max 90 km p/u Zou voor mij geen goede combi zijn Succes
|
02 nov 2013 18:21 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Andersom is milieu technisch meer verantwoord.....
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
02 nov 2013 21:30 |
|
|
Enguess
|
Ach, je wil toch nog wel een beetje fatsoenlijk van zijn plek komen. Maar spannend is het verder idd niet...
|
03 nov 2013 3:00 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
...na een jaartje M550d Doch, benijd je global adventure
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
03 nov 2013 12:37 |
|
|
Frits77
986 S040
|
Vrijdag mijn "nieuwe" DD ophalen, V50 2.0d. Een van de laatste met een mooie km stand en uitrusting voordat men overging op CO2 regulering Volvo vooral 1.6jes verkocht. Eerste Volvo, wel even getwijfeld, nu maar eens kijken hoe dat bevalt.
|
04 nov 2013 21:44 |
|
|
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Nadat iemand afgelopen zomer op Corsica vol op mijn weghelft door een blinde bocht frontaal op mijn X5 zeilde heb ik me ook een Volvo aangeschaft omdat ik het nieuwer type X5 nog ietwat prijzig vind in aanschaf maar ook in afschrijving. In tegenstelling tot de X5 ben ik voor low-budget gegaan en kachel inmiddels 3 mnd rond in onderstaande V70 2.5 10V uit 1998 die een heerlijke roffel produceert. Inmiddels zo'n 4.000 km afgelegd en het is een prima auto waarbij ook alles zoals cruise-control, airco e.d. prima functioneert. En nu komt het mooie en vooral hetgeen bij veel mensen tot leidt ---> aanschafprijs was 750€ . Een beetje fiets kost meer dus ik lag me momenteel compleet rot in deze roffel.
|
06 nov 2013 12:01 |
|
|
horn
PF #57
|
goed gedaan, ouwe huisarts (of veearts) Of hockeymoeder Blijven top bakken! Niks overgehouden aan het frontaaltje?
|
06 nov 2013 12:13 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Zo, dan hou je ineens heel wat over van het auto budget wanneer je van een X5 overstapt in een V70 van toen.
Mijn pa heeft ook zo'n X5 en als ik hoor wat hij iedere keer bij de dealer achter moet laten en wat er allemaal al stuk aan is geweest zou ik gauw genezen zijn.
Voorheen reed hij in een 1996 940 turbo diesel intercooler. Zo een met een 6 cilinder lijn motor uit een Volkswagen LT-bus. Niet stuk te schoppen en relatief goedkoop en eenvoudig in onderhoud.
Die oudere V70 is wat dat betreft ook nog goed te doen. Die 5 cilinder motoren zijn ook bere sterk. Alleen soms met bobines en carterventilatie problemen.
Overigens rij ik nu dagelijks met een V50 diesel, mijn broertje met een bijzondere 960 2-liter 16v turbo intercooler, zijn vriendin met een C30 diesel en mijn oudste broer met een V50 D5 en zijn vrouw met een V70 sport uit 2007.
Mocht iemand hier trouwens nog interesse hebben in een V50 D5. Neem dan contact met mij op.
Is de huidige leaseauto van mijn broer en dat ding is werkelijk perfect!! Nooit zo een mooie gezien. Wordt iedere week gewassen, ook onder de motorkap in de deuropeningen en de binnenkanten van de wielen. Mag niet in worden gegeten, staat altijd veilig geparkeerd dus totaal geen deukjes of putjes. Perfect onderhouden, zelfs als de lease maatschappij iets niet goedkeurde liet hij het voor eigen rekening toch doen... Is handgeschakeld, electric silver, zwart leer, RTI, open dak etc.
Gaat er binnen nu en een paar maanden uit...
|
06 nov 2013 12:25 |
|
|