Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
nieveel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 jan 2009 1:56 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Nou, snel een afzakkertje dan, daarna snel slapen. Morgen vroeg met dochterlief mee naar de training...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
31 jan 2009 1:56 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
O dat is vanmiddag
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 jan 2009 1:57 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Mogguh,
Er is versgeperst vruchtensap van vruchten naar keuze, koffie, thee en broodjes van de bakker (zijn nu nog warm).
Hier in Nieuwerkerk vriest het. Moet maar eens even kijken waar je hier je schaatsen kan laten slijpen voor het geval de vorst aanhoudt.
Verder ga ik even kijken waar ik hier in de regio een windschot voor de P kan kopen, want die heb ik nog niet.
Fijne dag.
|
31 jan 2009 7:54 |
|
|
cabrio wim
|
moguhh allen, en bedankt voor de koffie en broodjes Ewout.
Verder ieder een prettig weekend gewenst.
|
31 jan 2009 8:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Bij het schaatsen is het van belang dat je hoofdbescherming draagt. Je bent als schaatser namelijk kwetsbaar en je veiligheid is ook afhankelijk van medeschaatsers. Shorttrackers dragen al een helm tijdens trainingen en wedstrijden en er zijn ook steeds meer toerschaatsers die een helm dragen. Een helm zorgt ervoor dat de impact tijdens contact tussen het hoofd en de ondergrond (na een val) geabsorbeerd wordt. De klap van de val wordt verdeeld over een groter oppervlak en zo beschermt de helm je tegen hoofdletsel. Omdat er nog geen helm voor schaatsen is ontwikkeld, die wetenschappelijk effectief is bewezen, volstaat het om een shorttrackhelm, snowboardhelm of fietshelm te dragen. Wanneer je voor een fietshelm kiest, let dan wel op dat de achterkant rond is en geen uitstekende punten bevat, deze helmen zijn niet geschikt voor op het ijs. Let bij de aanschaf van een helm op dat deze is voorzien van een CE-markering. De snowboardhelm dient te voldoen aan de Europese norm EN 1077, een fietshelm aan de Europese norm EN 1078. Een helm die voldoet aan de norm is namelijk uitvoerig getest en bied je optimale bescherming.
Verder is het van groot belang dat de helm goed past, zodat de helm niet verschuift bij een valpartij en haar effect verliest. Vooral een te grote helm is onveilig. Let bij aankoop van een helm op de volgende punten:
Ga naar een sportspeciaalzaak (bij voorkeur met een groot assortiment). Een goede helm past over de slapen. Het bandje van de helm maakt achterover kantelen van de helm onmogelijk, maar mag niet in de huid snijden. Daarnaast is het bandje eenvoudig los en vast te maken. Bij het schudden van je hoofd moet de helm op zijn plaats blijven zitten, maar de helm mag niet knellen. Zorg ervoor dat de helm comfortabel zit en pas verschillende merken met verschillende pasvormen. Een helm hoort geen ronde maar een ovale pasvorm te hebben. Let erop dat je haar niet in een staart zit tijdens het passen, doe je haar altijd los. Na een val of een flinke klap op de helm moet deze vervangen worden, ook al lijkt de helm niet beschadigd te zijn. Door een val kunnen er in de helm namelijk kleine haarscheurtjes ontstaan, die je zelf niet kunt zien. De schokabsorberende kunststof werkt daardoor echter niet meer zoals het hoort en de helm kan nu makkelijker breken. Je hoofd is bij een 2e val dan niet goed meer beschermd.
Zorg ervoor dat je kinbandje altijd vast zit! Een losse helm biedt net zo veel bescherming als het dragen van geen helm.
Naast de helm zijn er ook andere manieren voor om je hoofd te beschermingen tijdens schaatsen. Let op: deze bieden echter geen garantie om je te beschermen tegen hoofdletsel! Smartcap; deze lichtgewicht hoofdbescherming is een aantal jaar geleden speciaal voor schaatsers ontwikkeld. De hoofdbeschermer voldoet niet aan eisen die worden gesteld aan beschermingsmateriaal of helmen, maar biedt een goede basisveiligheid. Om meer duidelijkheid te krijgen over de werkelijke mate van bescherming wordt de smartcap momenteel op effectiviteit getest. Muts; Een muts geeft het hoofd warmte en vormt een lichte barrière tussen je hoofd en het ijs, wanneer je valt. Door een muts te dragen, kun je de kans op oppervlakkige schaaf- of snijwondjes verkleinen.
Mss dat je bij RoVaKo 'n leuke deal kunt maken ... ben alleen bang voor je dat ze 'm nergens op voorraad hebben ...
MoGgUh ... En GeNiEt VaN HeT wEeKeNd ...
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
31 jan 2009 10:24 |
|
|
Lydia
|
Selamat pagi, Mannen!
Was gisteren maar mijn bedje ingedoken, het was zó rustig in de kroeg. Maar als ik weg ben wordt er blijkbaar gefeest met muziek en al!
Thanks voor de foto, Ollie!
Was vanmorgen al vroeg op pad, op de terugweg maar de route langs het strand gepakt. Effe een leeg hoofd halen. Het was prachtig zo, met die blauwe hemel en een stralende zon. Maar wel poepiekoud!
Fijne zaterdag, allemaal!
|
31 jan 2009 11:13 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Bedankt voor de waarschuwing Olaf! Helaas wat te laat voor mij, ben tijdens de vorige vorstperiode ok goed met mijn hoofd tegen het ijs geklapt, een helmpje was wel handig geweest toen. Terwijl het met MTB-en normaal is om een helm te dragen, zie je geen mens op het ijs met een helm op...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
31 jan 2009 11:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Morge Maukers,
Zeker behoorlijk koud, wou de Porsche naar buiten rijden maar kweetnie heb geen winterbanden eronder
Zo eerst maar even een bakkie en een broodje Forumrakkers
Vrouw stelde al voor om even Utreg in te gaan, maar heb daar nog niet zo'n zin in winkel en winkel uit en "wat vind je daarvan"
Eerst maar even opfrissen en wat hand en span diensten doen
|
31 jan 2009 11:51 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Moggûh allemaal en Wim, goed dat je er weer bent.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 jan 2009 11:51 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
[quote="Olaf"]Mss dat je bij RoVaKo 'n leuke deal kunt maken ... ben alleen bang voor je dat ze 'm nergens op voorraad hebben ...
Zat ik zelf ook al aan te denken.
Ik heb daar destijds ook mijn tonneaucover laten maken.
Ik zal 'm wel even een berichtje sturen.
|
31 jan 2009 12:08 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
|
31 jan 2009 12:10 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Goedemorgen allen,
Wim, goed dat je weer hier bent!
Radboud, is dat te eten, broodje forumrakkers?
Ben alweer een poosje bezig geweest, kwikfit met lekke DD band, sterretje laten repareren, typische zaterdagklusjes.
Ik zie uit naar de brunch morgen en ook nieuwsgierig de twee nieuwe 997 Mk2's die daar ook komen
Prettige dag vandaag en kwikfit ze!
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
31 jan 2009 12:51 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Deur stond weer open.
Ik neem een Grimberger, nog iemand een slokje van iets?
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
31 jan 2009 18:21 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Bedankt Renger, ik begin net aan één van jouw flesjes: Double Enghien Blonde. Erg lekkere trappist...
Is helaas al weer 1 van de laatste flesjes
Vanmiddag na het sporten, boodschappen doen en touren in de P samen met mijn dochter een heerlijke appeltaart gebakken.....
|
31 jan 2009 18:28 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
voor mij maar een groene thee... even ontgiften
vanavond aan de oesters & champagne
_________________________________________ Got coffee?
|
31 jan 2009 18:34 |
|
|
Lydia
|
Vandaag de hele dag rondgereden met mijn meiden. Op zoek naar een scooter voor Lucinda. Pffff ... moeilijk hoor.
Ze wil persé een Yamaha Aerox. Maar die zijn óf knettersduur, of krom en beschadigd. Een Vespa wil ze niet. Nouja, ik wilde vroeger ook geen Puch Maxi
Komen we een grote zaak binnen, staat daar zo'n verkoper die elke zin die hij tegen me zegt eindigt met 'mevrouwtje' . Nou, als je me gék wilt krijgen, moet je dat doen. Grrrrrrrr!
Ik neem nog een theetje. Moussaka staat in de oven te pruttelen ...
|
31 jan 2009 18:40 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Moussaka?? Dat klinkt lekker, mevrouwtje
|
31 jan 2009 18:41 |
|
|
Lydia
|
|
31 jan 2009 18:52 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Zelf gemaakt of bij Appie Heijn gehaald?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
31 jan 2009 18:56 |
|
|
Lydia
|
Dûh, zelf gemaakt.
Courgetje, aardappeltjes, geraspte kaas met eitje er over! Is over 12 minuutjes klaar!
|
31 jan 2009 19:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
beetje gehakt erin
wil wel mijn tanden in vlees kunnen zetten
|
31 jan 2009 19:03 |
|
|
Lydia
|
Ohja, vergeet ik te melden. Lekker véél gehakt erin!
En creme fraîche.
De meiden hebben de tafel al gedekt. Ik ga een lekker wijntje opentrekken. Moet eigelijk een Ouzo zijn, hè?
Wij gaan eten! Selamat Makan!
Laatst bijgewerkt door Lydia op 31 jan 2009 19:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 jan 2009 19:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
mwah die heb ik liever als aperitief
stevige rose of kruidige rode wijn zou ik zeggen
|
31 jan 2009 19:06 |
|
|
Lydia
|
Ik vind nog een Pasque, Merlot delle Venezie. Niet verkeerd! onder het koken even voorgeproefd
|
31 jan 2009 19:08 |
|
|