Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Je weet wat ze zeggen over bekeerde zondaars...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 mei 2014 11:52 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Even geen Porsche (Tesla-adepten onder elkaar)
Het is de auto van mijn vrouw, dus zoveel heb ik er nog niet in gereden... Ik vind het wel een rustgevende auto. Op de een of andere manier nodigt de auto uit om rustig te rijden... Heel anders dan de RS6 dus.  Ik vind de Tesla een geweldige auto, maar ik zou mijn RS6 er niet voor opgeven. Ik heb wel erg veel bewondering voor wat ze bij Tesla neer hebben gezet. Een grote station mbv een V10 met twee turbo's snel laten gaan is niet eenvoudig (als het goed moet zijn...), maar wat Tesla doet is ingewikkelder.
|
30 mei 2014 22:51 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Dat Tesla vrijwel vanuit het niets met zon goede auto komt, vind ik ook knap. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zon heel ingewikkelde auto, zeker in vergelijking tot een RS6. Dr zit heel veel NIET in een Tesla.
|
31 mei 2014 12:37 |
|
 |
Bartjeuh
|
Zoals daar zijn: geen olie, geen cilinders, geen zuigers, geen krukas, geen ontstekers, geen motorblok dat een hele koffer in beslag neemt, geen bedieningsknoppen, geen middenconsole, geen handrem, geen ventilator, geen luchtrooster, geen versnellingsbak, geen benzinereservoir,... Maar helaas ook: geen kleerhaakje achteraan om je jas aan op te hangen, geen handvaten om je aan vast te houden in de bochten, geen bergruimte in de (nochtans dikke) portieren, geen Lane Assist, geen Side Assist, geen Adaptive Cruise Control, geen reservewiel,... En wat zit er dan WEL in (toch in de mijne)? Een dubbele iPad, permanente 3G internetverbinding, zetelverwarming voor én achter, dubbele superkoffers voor én achter, geïntegreerde HomeLink, stembediening (wel in het Engels only), functionele upgrades overnight, openschuivend én kantelend glazen dak, vier hoogtestanden, automatisch uitschuivende deurhendels,... En wat je er permanent bij moet nemen: aandacht! Onlangs nog in Namen: - "Monsieur, c'est quelle voiture ça?" - "Une Tesla, monsieur" - "De la marque Ferrari?" - "Non, de la marque Tesla" - "Et c'est Italienne?" - "Non, Américaine" - "Je n'entends pas de bruit!" - "Ben, non, c'est une 100% électrique" - "Non!" - "Si!" - "Et elle a quelle autonomie alors?" - "Entre 350 en 400 km" - "Non!" - "Si!"
|
31 mei 2014 14:22 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Si? Bedoel je niet Oui?  Frans is geen Italiaans eh 
|
31 mei 2014 19:59 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
'Si' betekent in het Frans 'jawel' of 'toch wel' in reactie op een ontkenning. Zoals 'welles' in reactie op 'nietes'.
Kiene gozer die Belgische Bartje; heeft een Tesla èn spreekt zowel Nederlands als Frans.
|
31 mei 2014 20:14 |
|
 |
Bartjeuh
|
En dan heb je mijn Italiaans nog niet gehoord (maar dit komt er helaas slechts uit na enkele Duvels 
|
01 jun 2014 10:57 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Iets doen wat nog niet eerder is gedaan is ingewikkelder dan beproefde techniek. Gisteren bijna 400 km gereden. Op een enkele lading in een elektrisch voertuig is dat gewoon bijzonder, ook al houdt het in dat je zelf je best moet doen door rustig te rijden. Hell, het is al bijzonder om vanuit het niets zo'n autoproducent van de grond te krijgen.
|
01 jun 2014 15:39 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Nou ja, vanuit het niets is niet helemaal waar natuurlijk. Ze zijn al heel wat jaartjes bezig en er zit ook wat technische know-how van andere bedrijven achter.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
01 jun 2014 15:57 |
|
 |
Devils son
|
|
01 jun 2014 16:22 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
|
01 jun 2014 17:56 |
|
 |
Devils son
|
Ook hier maar even posten... 
|
27 jun 2014 13:56 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Mooi ding (en mooi huis) Ik zie ze steeds meer rijden, vind m van buiten zeer geslaagd.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
27 jun 2014 14:13 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Nu nog een lekkere V8 erin en hij is af. 
|
27 jun 2014 16:28 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Wordtie alleen maar langzamer van 
|
27 jun 2014 16:36 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
@ DS, Audi onder een doekje in de garage?
|
27 jun 2014 16:37 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Mooie bak DS! 
|
27 jun 2014 17:04 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
27 jun 2014 17:51 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
in het midden...
|
27 jun 2014 18:04 |
|
 |
Devils son
|
Nee, anders moet ik iedere dag er een doekkie vanaf halen... 
|
27 jun 2014 18:57 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Da's dan weer het voordeel van een Tesla. Ze lekken geen olie. Maar ik zou wel een stukkie karton onder die RS6 van je leggen. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
27 jun 2014 20:48 |
|
 |
Devils son
|
Dat is remstof van het wassen, of de RS6 lekt olie bij alle vier de wielen... 
|
27 jun 2014 22:54 |
|
 |
joomas
|
Ben ook in de markt voor een tesla ipv van de bmw 5 die ik nu heb, welke velgen zitten eronder op het plaatje ? Volgens mij niet de standaard tesla of wel?
|
28 jun 2014 22:32 |
|
 |
Devils son
|
Nee, dit zijn aftermarket 20" wielen.
|
29 jun 2014 7:23 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
29 jun 2014 9:05 |
|
|