Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:59

Antwoord op onderwerp  [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 34  Volgende
M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: het opbouwen is begonnen
et kan soms raar lopen...

Ben je op zoek naar bepaalde accessoires of onderdelen, kun je ze niet/nergens vinden óf ze zijn schofterig duur en soms ben je helemaal niet op zoek, maar loop je er zomaar tegenaan!

Dat laatste was gisteravond het geval...

Ik was even bij de moeder van m'n vriendin omdat ze haar naaimachine had verkocht via marktplaats, maar dat ding was/is loeizwaar en stond op zolder: of ik dat ding even naar beneden wilde halen.

De koper zou er ook nog een schoenendoos met allemaal dingetjes bij krijgen (naalden, voetjes, enzo), dus ik kijk even in die doos wat er zoal in zit.

Blijkt er ook een heel mooi hamerslag blauw metalen doosje in te zitten, waar ze al meer dan 40 jaar jaar (!!!) de spoeltjes voor de naaimachine in bewaart.

Mijn oog viel meteen op de sticker die erop zat (die ook gisteren erop lijkt geplakt).

Toen ik vroeg wat oorspronkelijk in dat doosje gezeten heeft, kon zij me dat niet vertellen (niet zo raar natuurlijk na meer dan 40 jaar), maar ik mocht het doosje wel hebben...

Nou, dat liet ik me natuurlijk geen 2x zeggen: de spoeltjes los in de schoenendoos gegooid en het doosje mee naar huis genomen.

Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, maar ik vind het wel een leuk accessoire voor bij m'n Speedster:

Afbeelding

10 mei 2012 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Lijkt een doos van een ratel/doppendoos. van Hazet

10 mei 2012 19:48
Profiel
Vinkeveen
Dit weekend stond -helaas- in het teken van een paar ziekenhuisbezoeken (m'n meissie ligt helaas weer in het ziekenhuis :cry: ; Cystic Fibrosis is echt een k*t ziekte... :evil: )...

Dus weinig tijd om te sleutelen.

Ik heb de scharnieren gemonteerd, dus nu kunnen de kleppen gemonteerd worden. Dat is in je uppie alleen niet te doen, dus ik moet even wat handjes regelen die de klep willen vasthouden terwijl de klep aan de scharnieren bevestigd wordt.

Ik heb -for the looks- het motorkleppie er wel even ingelegd en ik heb even wat foto's gemaakt.

Het kontje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nee, het is geen 13-in-een-dozijn Speedster... Maar dat was ook nooit de bedoeling :drive:

De velgen passen erg goed bij de 'Outlaw Appearance' van de auto en passen ook goed bij de overige stijlelementen:
Afbeelding

En dan nog even de voorkant:
Afbeelding

Ik vind het niet zo mooi dat je de uitlaat er zo onder ziet zitten (al is dat wel origineel zo; die zie je ook bij de originele Speedster zo zitten als je geen bumpers monteert), dus ik wil een 'single tip' uitlaat eindstuk laten maken van RVS: dat is niet alleen heel gaaf qua looks (Carrera), maar camoufleert ook een beetje die pot...

13 mei 2012 22:08
Profiel
‘64 Kever
porschefabian schreef:
Lijkt een doos van een ratel/doppendoos. van Hazet
Klopt, heb hem hier ook liggen, met vulling ;)... Erg gaaf setje ;) (die van mij is overigens zonder sticker :cheesy: )

Wagen ziet er leuk uit, zou niet gaan voor een single tip trouwens, maar het is jouw auto ;)....

13 mei 2012 22:20
Profiel Facebook 
Vinkeveen
En waarom zou je geen single tip monteren?

Afbeelding
Ik vinnum wel cool :roll:

14 mei 2012 8:39
Profiel
‘64 Kever
Omdat het geen Carrera is ;)... Nee, zonder dollen, omdat ik twee gaver vind ;)

Afbeelding

14 mei 2012 8:56
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Voorlopig inderdaad maar even de dubbele tips monteren...

Zo'n single tip kan altijd nog! :wink:

16 mei 2012 9:13
Profiel
Vinkeveen
Vandaag heb ik de kleppen gemonteerd...

Wat een kloteklus is dat, zeg!

Ik heb een paar medeklussers die in andere loodsen aan het klussen waren gecharterd om me even te helpen met de kofferklep; die is echt niet in je eentje te monteren!

Eerst heb ik even een aantal slobgaten in de plaatjes, waarmee de klep aan het scharnier wordt vastgezet, gemaakt.
Afbeelding

Daarmee kon ik de klep nog lekker heen en weer en van voor naar achteren bewegen met de bouten er doorheen. Op die manier heb ik aan de klep geduwd, getrokken, gedrukt en geklooid totdat de klep er recht in lag: toen was er rondom een naad van ca. 3mm. Toen de moeren aangedraaid zodattie niet meer zou verschuiven.

Toen moest een en ander op hoogte gesteld worden. Dat viel gelukkig mee: rechts hoefde aan de voorkant slechts één opvulringetje en aan de archterkant 2 en toen lag de klep er perfect recht in. Toen het slot aan de voorkant gemonteerd en de klep sluit als een kluis!

Al met al heeft het monteren en afstellen van de klep wel bijna 3,5 uur in beslag genomen! :roll:

Het resultaat mag er echter zijn!

Toen de klep er eenmaal recht inlag en mooi sloot, heb ik de 'openhouder' (ik weet niet hoe ik dat ding anders moet noemen) gemonteerd. Dat was een kwestie van de juiste boutjes erin draaien en klaar was Keessie; dat duurde nog geen 5 minuten.

Afbeelding

Rondom de kelk voor van de tankdop heb ik een rubbertje gemonteerd en die gaat precies tussen het schuim door dat in de klep is gemonteerd en sluit mooi aan de bovenkant tegen de klep aan. Alle (regen)water loopt nou niet de kofferbak in, maar kan alleen in de kelk rondom de tankdop lopen en dan zo, via het afvoerslangetje wegvloeien. Dat past(e) echt als een handschoen (I'm very happy with that!)...

Afbeelding

Afbeelding

De klep sluit nu echt als een huis:
Afbeelding

De achterklep heb ik in m'n uppie gedaan. Dat is prima te doen en ook die lag er naar een uurtje perfect in:

Afbeelding

Afbeelding

De auto nog even naar buiten gerold voor een paar fotootjes met de kleppen gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja... En ik heb ook nog even de uitlaateindstukken gemonteerd. Ik vind die twee tips toch wel stoer staan. Voorlopig hou ik het hierbij...

Afbeelding

En nog een velgen close-upje:

Afbeelding

Afbeelding

18 mei 2012 22:25
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Prachtig gedaan :thumleft: Maar ben je niet bang,dat iemand een keer de R-clip waar je de moer mee geborgd hebt eruit trekt :idea:

18 mei 2012 22:43
Profiel Facebook 
Vinkeveen
Nou, nee...

Die kroonmoer zit muurvast; die klip zit er alleen om te voorkomen dat die kroonmoer -theoretisch- losser zou kunnen gaan zitten. In de praktijk blijkt dat echter niet/nooit te gebeuren; sterker nog, het vergt behoorlijk wat kracht om die kroonmoer überhaupt los te krijgen.

Als iemand die r-klip eruit trekt, stop ik er gewoon weer een nieuwe in... :wink:

18 mei 2012 22:56
Profiel
Geweldig Speedy356 8) Zit de achterkentekenplaat niet ietsjes scheef?

18 mei 2012 23:05
Profiel
Vinkeveen
Dat dacht ik ook, dus ik heb alles nagemeten (meten is weten, nietwaar?) en de achterkentekenplaat zit op de mm nauwkeurig recht.

18 mei 2012 23:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Man, man, man, wat is dit mooi :cheers:

18 mei 2012 23:41
Profiel
Moderator
PF #57
ik word er stil van. wat een mooie kar man!!! (Geen karmann... :wink: ) Laat je de frietmandjes zitten? Is het enige dat ik er niet op zou zetten, ware het mijn auto.

Sterkte met je vriendin!

18 mei 2012 23:41
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ziet er goed uit hoor :thumleft:
Knap gedaan :!:

19 mei 2012 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Damn het water loopt me in de mond... Schtterend!

19 mei 2012 14:43
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Speedy,

Nog geen antwoord gehad op onderstaand PB-tje.
Waarschijnlijk kijk je daar nooit.
Maar kan t wel?

Richard

Ik wil graag al je foto's bekijken in een diashow.
Staan die allemaal in Photobucket en kan ik (en nu dus "we") daar toegang voor krijgen?

BVD
Mvg
Richard

19 mei 2012 17:44
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Citaat:
Afbeelding

Single Tip Delete :thumleft: :wink:

19 mei 2012 21:40
Profiel WWW Facebook 
Vinkeveen
sarsrich schreef:
Speedy,

Ik wil graag al je foto's bekijken in een diashow.
Staan die allemaal in Photobucket en kan ik (en nu dus "we") daar toegang voor krijgen?

BVD
Mvg
Richard

Ik zou dat erg graag willen, maar m'n Photobucketfolder waar m'n bouwfoto's in staan is ook gelardeerd met foto's die niets met de bouw te maken hebben. Ik wil die folder dan ook eigenlijk niet openbaar maken. Ik heb geprobeerd om een aparte 'bouwfolder' te maken, maar dat betekende dat alle foto's die je daar naartoe verplaatst niet meer in topics als dit zichtbaar zouden zijn...

Vandaag een beetje 'geprutst'; na het plaatsen van de kleppen gisteren, had ik vandaag niet zoveel zin om erg ingrijpende en constructieve dingen te doen.

Ik heb vandaag dus maar even de motorruimte schoongemaakt (er was toch wat spuitnevel terechtgekomen) en ik heb wat embleempjes gemonteerd.

Motorruimte schoongemaakt en de Hazet (doppen)doos heeft ook een plekje gevonden:
Afbeelding

Andere kant:
Afbeelding

Op de motorkap grille heb ik een Glöckler-embleempje gemonteerd:
Afbeelding

Op het linker spatbord zit het embleem van de Nürburgring en het speciaal voor mij gemaakte 'Special'-embleem (in hetzefde script als het Spyder-embleem van een 550-Spyder); ik vind dat leuker dan het Outlaw-embleem dat inmiddels te koop is:

Afbeelding

Rechts zit datzelfde Special-embleem en ook een Reutter-embleem:
Afbeelding

Ennuh... Ja, ik weet dat het Reutter-embleem niet op de juiste plaats zit en dat het eigenlijk het verkeerde Reutter-embleem is, maar ik vind dit embleem mooier én ik vind het zo gewoon mooier zitten...

En nog even een tweetal overzichtsfoto's:

Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 06 jul 2012 13:16, in totaal 1 keer bewerkt.

20 mei 2012 0:01
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Okay, ik ken het probleem.
Dan blijf ik maar gewoon hier kijken!

20 mei 2012 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt + VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia, ex-964 Jubi 826
Dat wordt/is een prachtige wagen! precies zoals Porsche hem zelf had kunnen maken. Vooral de liggende koeling (Riechert?) is helemaal mooi! :thumleft:

20 mei 2012 14:03
Profiel WWW
Vinkeveen
Marnix GSR schreef:
Dat wordt/is een prachtige wagen! precies zoals Porsche hem zelf had kunnen maken. Vooral de liggende koeling (Riechert?) is helemaal mooi! :thumleft:

Ik zit erover te denken om deze tekst (in het Duits) op het acculuikje te laten stickeren:
Afbeelding

:drive:

20 mei 2012 17:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Lijkt me erg toepasselijk. Ik neem aan alleen de Duitse tekst?

20 mei 2012 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Antoine, wat een fantastisch project. Het speedsterbloed kruipt toch daar waar je het niet verwacht toen je iets meer dan 8 jaar geleden jouw vorige speedster (95-17-..) aan mij verkocht :mrgreen: :mrgreen: Dat is nog steeds een topper voornamelijk door de goede zorgen van jou toen! Ik heb het alleen maar bijgehouden. Dat gaat dus veel beloven voor de kwaliteit van deze overigens :res: . Onwijs gaaf sluitwerk overigens :thumleft:

Nu heb ik gisteren een 996 Carrera 4S Cabriolet gekocht (Zie het even voorstellen deel) en mijn vrouw verwacht dan wel dat de Speedster in de verkoop gaat :bang:

Veel succes en veel plezier met het afronden.

Groet Michiel

08 jul 2012 11:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Speedy356 schreef:
Nou, nee...

Die kroonmoer zit muurvast; die klip zit er alleen om te voorkomen dat die kroonmoer -theoretisch- losser zou kunnen gaan zitten. In de praktijk blijkt dat echter niet/nooit te gebeuren; sterker nog, het vergt behoorlijk wat kracht om die kroonmoer überhaupt los te krijgen.

Als iemand die r-klip eruit trekt, stop ik er gewoon weer een nieuwe in... :wink:

Antoine, ik had deze maat eerst ook gekocht voor de Formule Vee maar er is nog een maat groter te koop en die past beter om de moer heen. De pootjes komen dan weer mooi naar elkaar toe te staan. Een tywrap er omheen en het gaat helemaal nergens meer heen. Just like the 550 from State ....
Als ik er aan denk zal ik even een foto maken.

09 jul 2012 11:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 34  Volgende