Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:26

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
BMW 530D of Audi a6 2.0 TDI 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
ppp,

maar de keuze tussen een vette 3-liter 6-cilinder of een 2-liter viercilinder is toch niet zo moeilijk. Toch?

http://twitter.com/Fredget64

14 sep 2006 7:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
fred.soers schreef:
ppp,

maar de keuze tussen een vette 3-liter 6-cilinder of een 2-liter viercilinder is toch niet zo moeilijk. Toch?

Hangt er van af, waarvoor hij moet dienen :lol: :lol:

Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

14 sep 2006 7:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
fred.soers schreef:
ppp,

Of een mengeling van de 2
Een vette 3 liter 4 cilinder :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

14 sep 2006 12:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb een E60 530d met automaat en ik kan je deze auto absoluut aanraden. Ik rijd ongeveer 60k per jaar en dat is met een 530 snel, moeiteloos en comfortabel te doen. Jij rijdt Porsche dus ik denk dat het voor jou zeker niet onbelangrijk is dat een BMW ook nog véél rijplezier biedt dankzij RWD, 50-50 gewichtsverdeling en een fantastische motor. Ik vind het zelf leuk om ook in mijn dagelijkse auto lekker te gummen als de gelegenheid zich voordoet, maar jij zult met een 3 liter diesel genieten van moeiteloos inhalen, stilte en een heel mooi gebalanceerde motor.

Als je echt gaat voor comfort, zoek dan een auto met comfortstoelen. Deze zijn in 10 standen te verstellen (incl. breedte en kromming van de rugleuning) en je zit er gegarandeerd in als een koning! De sportstoelen zijn overigens ook prima. Standaard is voor standaard mensen!

Wat je zeker moet doen is de Runflat banden laten vervangen door normale rubbertjes. Runflat is vooral goed voor de fabrikant: die spaart immers een paar tientjes uit voor de krik en het reservewiel. De dealer spint er garen bij omdat de RFT's niet gerepareerd mogen worden en verkoopt dus altijd een nieuwe band. De bestuurder plukt de wrange vruchten want comfort en weggedrag zijn echt knudde vergeleken bij een paar fatsoenlijke normale banden. Eraf dus met die rommel!

Over ruimte heb je denk ik in geen van beide auto's te klagen. Ik ben met 185 van redelijk gemiddelde (Nederlandse) lengte en ik zit heerlijk in de 5. Mijn vriendin is 160 en die moet ik af en toe zoeken in de auto want zij heeft echt een zee van ruimte.

Een A6 is uiteraard een prachtige auto, maar niet met een 2 liter diesel en imho zeker niet met FWD. De 3.0 of de 2.7 met Quattro komen dan meer in aanmerking voor vergelijk, maar kijk even wat een (over-)gewicht je auto dan meezeult! Voordeel van de Audi t.o.v. de BMW zijn in mijn ogen het iets mooiere interieur, MMI dat net wat fijner werkt dan de i-drive en de beschikbaarheid van luchtvering als je écht voor comfort gaat.

Gas zou ik niet overwegen. Je actieradius is beperkt dus je staat vaak aan de pomp. Je auto wordt zwaarder. Bij verkoop van een dan derde hands auto krijg je je geld nooit meer terug. Het onderhoud aan een diesel is veel goedkoper dan aan een benzinemotor met gas. Ik heb drie jaar gas gereden, maar tegenwoordig heeft LPG in mijn ogen geen enkel voordeel meer t.o.v. diesel.

Uiteraard allemaal strikt persoonlijk en gekleurd, maar dit zijn my 2 cents.

15 sep 2006 10:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3