Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:05

Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
WOEST!!!! 
Auteur Bericht
Bericht 
Ik heb onlangs een informatiebrief van de politie gehad waarin staat dat je je als ouders moet beseffen dat je, tot je kind 18 is, volledig verantwoordelijk bent voor de schades die je kind veroorzaakt. Er stonden zelfs prijzen in van schades: ruit ingooien van een school: € 580,00 schoollokaal in de brand steken € 10.000,00

Uit ervaring weet ik, dat als je aangifte doet, jouw gegevens openbaar zijn in het dossier en dat de gegevens van de dader beschermd zijn. De aangifte wordt tegen de dader gedaan namelijk. Ik had dat ook bij mijn rechtzaak. Ik mocht overigens niet eens wat zeggen. De dader had geen rode cent, maar moest toch een bedrag aan schadevergoeding betalen (het was niet veel, maar toch). Zijn ouders (die ook bij de rechtzaak waren) waren stinkend rijk, maar meer dan een excuus heb ik nooit gezien van ze.

Hij heeft 240 uur dienstverlening gehad en een half jaar later heeft hij iemand dodelijk verwond. Je schiet er niets mee op, ik kwam alleen maar gefrustreerd uit die rechtzaal. Het enige wat positief was, is dat de rechter hem zei dat hij tegen het verkeerde vrouwtje gevochten had :lol:

Bespaar je al die moeite en energie, kappie laten maken en daarna met open kap effe diep adem halen ...

16 aug 2007 22:21
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Wat een trieste zaak!!.. bah! :( Ik hoop dat de zaak snel weer gerepareerd wordt . Ik vraag me wel af waar dat heen moet met dit land..

16 aug 2007 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
wees blij dat ze in je dak gesneden hebben en niet in jou. iedereen zal wel gehoord hebben wat die twee 16-jarige gastjes in Amstelveen geflikt hebben. Iemand doodgestoken om een fles cola. :lol:

volgens mij, als je aangifte hebt gedaan, krijg je een uitnodiging voor de rechtszaak. Kom je vast wel meer over ze te ween (mocht je dat willen...) :roll:

Horn, verkeerde emoticon aangeklikt? :shock: :?

On topic: Mooi dat in ieder geval een figuur gepakt is. Dat 'ie het maar euro voor euro mag afbetalen. :!:

16 aug 2007 23:02
Profiel
Groningen
Bericht 
MS964 schreef:

Horn, verkeerde emoticon aangeklikt? :shock: :?

Er zijn verzachtende omstandigheden. Ik zie namelijk een direct verband tussen die streeds terugkerende grijns en het nieuwe cabrio vermaak bij dhr. Horn. Dan is een dergelijk foutje snel gemaakt. :wink:

Ben het overigens wel met Horn eens. Liever dat stukje stof dan..., om alles even in het juiste perspectief te zien.

16 aug 2007 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Citaat:
Ik weet wel zeker dat ze zo'n bordje hebben hangen dat ze niet aansprakelijk zijn en dat parkeren op eigen risico is.

Buiten alles: zo'n bordje heeft geen enkele juridische grondslag.

16 aug 2007 23:12
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Het enige dat helpt tegen zulke etters, is in ieder geval niet de legale manier. Het schort mijn inziens ernstig in de opvoeding. Kun je met één strafje Nederlandse stijl jaren verwaarloosde opvoeding rechttrekken..? Nope....?
Dus die lijfstraffen, laat maar komen! En laat de ouders er maar bij aanwezig zijn... :twisted: (Word er zelf al nijdig door....)

Maar het waardeloze gevoel wat je zowieso over houdt aan zo'n geintje...
Sterkte en :res: voor je ride!

16 aug 2007 23:37
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Rob993Tip schreef:
Gewoon alles verkopen wat ze aan waarde hebben, desnoods jaren beslag op elke soort van inkomen, bijstand weet ik veel. Als de mannetjes nog te jong zijn beginnnen bij de ouders, zodra ze zelf gaan verdienen zelf betalen.

Ik vrees dat je niet de eerste zult zijn die een betalingsvoorstel krijgt om een paar duizend euro met 12 euri per maand terug te laten betalen. En zelfs dat moet je nog maar zien te krijgen. Als het mij zou overkomen en de dader dan wel zijn ouders dokken niet dan los ik het anders op. En kost het hun minimaal even veel. Ongezien de tyf.s met dat soort fietsbel.

16 aug 2007 23:46
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
aero schreef:

Zo`n mooie Aston Martin :wink:

Zijn ze bijna allemaal :wink:

Valt me toch weeral op dat er altijd op de ouders geschoten word.
Ligt soms aan de ouders, maar denk niet dat je altijd zomaar de schuld op de opvoeding kan steken. Er zijn genog ouders die alles proberen om hun kinderen goed op te voeden maar te vergeefs.

Zowel dat ik hoop voor ieder van jullie nooit met zulke vandalen streken geconfronteerd te worden. Hoop ik voor alle ouders hier dat ze nooit zulke boefjes van kinderen krijgen.

Er zijn genoeg voorbeelden van gezinnen waar er met 1 kind gaan land mee te bezeilen valt, en de andere gewoon nette burgers zijn, ondanks de zelfde ouders en opvoeding.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 17 aug 2007 0:09, in totaal 1 keer bewerkt.

16 aug 2007 23:48
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Wijze woorden Paul? Zelf soms oudere kinderen? :wink:

16 aug 2007 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Citaat:
Valt me toch weeral op dat er altijd op de ouders geschoten word.
Liegt soms aan de ouders, maar denk niet dat je altijd zomaar de schuld op de opvoeding kan steken. Er zijn genog ouders die alles proberen om hun kinderen goed op te voeden maar te vergeefs.

Zowel dat ik hoop voor ieder van jullie nooit met zulke vandalen streken geconfronteerd te worden. Hoop ik voor alle ouders hier dat ze nooit zulke boefjes van kinderen krijgen.

Er zijn genoeg voorbeelden van gezinnen waar er met 1 kind gaan land mee te bezeilen valt, en de andere gewoon nette burgers zijn, ondanks de zelfde ouders en opvoeding.

Zo is het.

17 aug 2007 0:04
Profiel
Bericht 
Lydia schreef:
Hoi, Erland!

Wat kl^%$@#, zeg! Ik werk in een hotel en ik kan je zeggen dat je bij het hotel geen kans maakt deze schade te verhalen. Ik weet wel zeker dat ze zo'n bordje hebben hangen dat ze niet aansprakelijk zijn en dat parkeren op eigen risico is. Dat kun je wel shaken, bespaar je de moeite en ergenis. Steek die energie maar in het laten repareren van je mooie AM.
!

Ik ben all-risk verzekerd en laat verzekeraar het maar uitzoeken. Aangezien ik voor de vijfde(!) keer het slachtoffer ben van vandalisme aan mijn auto's ben ik het wel zat! Toch ben ik van mening dat als een misdrijf op jouw grondgebied plaatsvindt, jij in principe aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade. Ze kunnen borden plaatsen maar of dat rechtsgeldig is , is maar de vraag! Verzekeraar zal dus kosten eerst direct verhalen op de daders en als dat niet mogelijk is op het hotel.... Toch???

Je moet wel lef hebben dat ze ondanks al die afgaande alarmsystemen toch maar durven in het openbaar een dakje probeert open te rijten.
Al met al die etters verdienen een schop onder hun kont!

17 aug 2007 5:17
Bericht 
Het hotel waar ik werk, is ontzettend groot met héél veel parkeerplaatsen. Het is redelijk goed beschermd en de garage is voor onbevoegden afgesloten. Maar toch komen gasten ook wel eens met schades aan hun auto bij me (peroneel overigens ook wel eens). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze de schade hebben kunnen verhalen op het hotel. Hoe oneerlijk het ook is!

17 aug 2007 6:09
PF #911
België
Bericht 
Mja 1 kans op 10 zijn de daders gefrustreerde rijkeluiskindjes die zich wat aan het vervelen waren. Maar 9 kansen op 10 zullen ze wss niet overlopen van het geld. In juli werden in Leuven 's nachts ook drie wagens in brand gestoken (BMW 7-reeks, 997 en audi A4). De daders bleken krakers te zijn die vlak ervoor uit "hun" pand waren gejaagd en wraak wouden nemen op de gemeenschap, en dan liefst nog op de rijkere (percies alsof het jou schuld is omdat je met een 997 rijdt) :roll:
Hoe je zoiets stopt ik weet het echt niet...
Maar het lijkt me wel in onze lage landen (enja Frankrijk (Parijs en andere grote steden) bv ook) vaker voor te vallen dan bv in Duitsland. Een collage van mijn broer is Duitser (komt van Frankfurt) en is nu in Brussel op korte tijd toch al een vijftal keren het slachtoffer geweest van vandalisme (meestal ingeslagen ruiten (1 keer zelfs op klaarlichte dag op de parking van een supermarkt), sensoren van parkeersysteem uit de bumper getrokken, auto bekrast,...). En in Frankfurt (wat toch ook geen kleine stad is) had hij daar in al die jaren met zijn BMW's zelden last van gehad...

17 aug 2007 9:13
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
heb 2 jaar in frankfurt gewoond en gewerkt (95 en 96) en weet nog dat ze op de zaak heel verbaasd keken toen ik een radio met een frontje wilde... (woonde daarvoor in Amsterdam). Iedereen had een vaste en er was nog nooit wat gebeurd... :shock:

discipline waarschijnlijk.

17 aug 2007 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
Lydia schreef:
Het hotel waar ik werk, is ontzettend groot met héél veel parkeerplaatsen. Het is redelijk goed beschermd en de garage is voor onbevoegden afgesloten. Maar toch komen gasten ook wel eens met schades aan hun auto bij me (peroneel overigens ook wel eens). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze de schade hebben kunnen verhalen op het hotel. Hoe oneerlijk het ook is!

Ach, wat is oneerlijk?
Als een hotel (of wat voor organisatie dan ook) telkens aansprakelijk zou zijn in dit soort gevallen, zouden zij dit op een gegeven moment ook niet meer kunnen verzekeren. Gevolg dat zij dit zelf zouden moeten gaan bekostigen, daar valt niet tegen op te werken denk ik. Daarbij is het ook nog eens zo dat een hotel al extra investeert in preventiemaatregelen.

Als ik naar een zakenrelatie ga en parkeer daar voor de deur, moet ik hem dan bij evt. schade ook aansprakelijk stellen? Of op visite bij een familielid of vriend en de auto staat daar voor de deur?

Hoe jippie het ook is! Het is te hopen dat de verzekeraar (nu na 5 keer) geen clausule (vandalisme schade) gaat opnemen oid.

17 aug 2007 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Ha, en mag jij nu even een half uurtje in een "kamertje alleen" even een goed gesprek met dit heerschap gaan voeren????

Je zou m toch zo verschrikkelijk hard op zijn tronie willen roffelen.
En t ergste is dat jij waarschijnlijk nog weken bezig bent met de (financiele) nasleep en hij binnen een dag weer vrij rondloopt.

Heb een keer gehad dat mijn beide koplampunits uit mijn wagen waren gestolen. Daders op heterdaad gepakt door de politie (goed werk heren om 4 uur snachts) . Hadden een briefje gedaan onder ruitewisser dus ik naar buro om ze op te halen, maar kreeg ze mooi niet mee.....

De "heren" moesten er eerst officieel afstand van doen :shock: :x
Kreeg ze pas 2 dagen later terug. En de schade en kosten voor t teruginbouwen??????? never heard of again.

Ik wens je dan ook alle sterkte en sla m op zijn :evil: :evil: :evil:

17 aug 2007 13:31
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
PeterDorr schreef:

Kreeg ze pas 2 dagen later terug. En de schade en kosten voor t teruginbouwen??????? never heard of again.

Was dat voor bullshit. Dat is de wereld op zijn kop. Het is toch gestolen!?! Niks eigendom.... Hij moet gewoon met zijn tengels van andermans spullen afbljven... Ik ga hiervan schuimbekken.

Citaat:
Ik wens je dan ook alle sterkte en sla m op zijn :evil: :evil: :evil:

Zou dat graag willen maar ben een vredelievend heerschap :lol: Maar nu komt toch ook wel het slechtste in mij naar boven :evil: :x

Conclusie die ik na 40 jaar leven trek: het Nederlands rechtssysteem is een achterlijk systeem bedacht door demente nietsnutten die zich rechters en of politici noemen. :!: Nog nooit zoveel bullshit gehoord..... Tijd om te emigreren.

17 aug 2007 13:55
PorscheForum Rakker
Soest
Bericht 
ECT schreef:
PeterDorr schreef:

Was dat voor bullshit. Dat is de wereld op zijn kop. Het is toch gestolen!?! Niks eigendom.... Hij moet gewoon met zijn tengels van andermans spullen afbljven... Ik ga hiervan schuimbekken.

Jep, maar ja we leven dan ook in t land waarin de daders vaak beter verzorgd worden dan de slachtoffers :roll: :(

17 aug 2007 13:58
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:

Niet helemaal juist. Ten eerste wordt de houder vermoed eigenaar te zijn en als iemand iets niet wil afgeven moet e.e.a. via de rechter lopen. Dat is zo gek nog niet. Natuurlijk zijn er situaties waar e.e.a. duidelijk ligt, maar we moeten eigendomskwesties niet door agenten op laten lossen...

17 aug 2007 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Soest
Bericht 
tsja, het zal volgens de letter wel waar zijn, maar ik kan je vertellen dat het schuim me op mijn mond stond, ik moest 's avonds nog van Rotterdam naar Eindhoven. Had dus geen licht meer op mijn auto, terwijl mijn lampjes zo ongeveer op de balie lagen....
Heb een auto moeten lenen, maar ik was ook echt WOEST !!

17 aug 2007 14:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Pff, je houdt het niet voor mogelijk dat zoiets dan nog op zo'n plek gebeurt ! Het lef...

Naar Belgisch recht zou je 't hotel wel kunnen aanspreken, bewaargeving heet zoiets. Iemand vergeleek al met een car wash, dat klopt, ook die zijn aansprakelijk als er zich schade voordoet.

Logischer is natuurlijk om de daders zelf (flink) aan te pakken.

Alleen jammer van alle frustraties, tijd en moeite als je zoiets moet meemaken !

Wij nemen zelf geregeld ons ministadswagentje als we in Oostende op restaurant gaan, kwestie van parking en een gerust geweten...

17 aug 2007 15:07
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is Smart :roll: :wink:

Laatste update 22/10/2013

17 aug 2007 15:08
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
PeterDorr schreef:
tsja, het zal volgens de letter wel waar zijn, maar ik kan je vertellen dat het schuim me op mijn mond stond, ik moest 's avonds nog van Rotterdam naar Eindhoven. Had dus geen licht meer op mijn auto, terwijl mijn lampjes zo ongeveer op de balie lagen....
Heb een auto moeten lenen, maar ik was ook echt WOEST !!

Begrijp ik. Ik zou ondanks mijn wetenschap denk ik hetzelfde reageren, maar de gang van zaken is voor een jurist heel logisch... :wink:

17 aug 2007 15:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als jij nou kan bewijzen dat het artikel van jou is/was, moeten dergelijke criminelen dan nog afstand doen van het in hun bezit zijnde artikel? Bijvoorbeeld iemand wordt gepakt met de van jou gestolen grasmaaier (met jou postcode en huisnummer erin gegraveerd) en deze vriendelijke man beweert gewoon hem op marktplaats gekocht te hebben? :? :roll:

17 aug 2007 16:04
Profiel
Bericht 
horn schreef:
als jij nou kan bewijzen dat het artikel van jou is/was, moeten dergelijke criminelen dan nog afstand doen van het in hun bezit zijnde artikel? Bijvoorbeeld iemand wordt gepakt met de van jou gestolen grasmaaier (met jou postcode en huisnummer erin gegraveerd) en deze vriendelijke man beweert gewoon hem op marktplaats gekocht te hebben? :? :roll:

Ja, want het is de rechter die beslist. Het is net als met een vordering. Incassobureau "binnen zonder kloppen" mag ook niet jouw geld in beslag nemen, ook al staat vast dat jij een betalingsverplichting hebt.

17 aug 2007 16:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende