Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 12:21

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
meestal staat de tv uit, dan vind ik die 32" al geen sierwaarde in een woonkamer.
Ik heb eens een hele snelle auto gereden, maar dat wil niet zeggen dat ik daarna nooit meer tevreden ben met een gewone auto die ook mooi en snel genoeg is. :lol:

het kan altijd beter, groter, duurder en mooier. maar ten opzichte van de vorige 57 cm tv die ik gewend was is dit al zo'n verbetering dat ik de komende 10 jaar hoop niet te moeten shoppen voor een tv.

21 okt 2007 22:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harry 911 schreef:
Goede keuze DS, wij hebben ook een 40w2000! Alleen moet je er wel een goed suround systeem bijnemen, het geluid uit de speakertjes is bagger.

NAD reciever met rondom identieke zuilen van B&W + uiteraard center en sub. Surround is prima in orde.

Overigens, voor een t.v. vind ik het geluid helegaar niet slecht. Beter dan gemiddeld, zonder meer. Het gemiddelde is echter niet zo heel hoog...

21 okt 2007 22:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
roenkie schreef:
Nog niemand gehoord over Loewe...

O?

Devils son schreef:
Loewe heeft mooie LCD's, maar prijzig en lopen wat achter de muziek aan als het om Full HD gaat.

Citaat:
De Loewe individual compose is een Full HD LCD tv leverbaar in 40, 46 en 52 inch en heeft een super beeldkwaliteit. Voor het LCD-scherm is een dubbel ontspiegelde glasplaat aangebracht waardoor de kleurbeleving van plasma gecombineerd wordt met de scherpte van lcd. In het toestel is een harddisk van 160 GB en een satteliettuner ingebouwd

Maar b.v. de 40" is 3x zo duur als mijn Sony....

Citaat:
Nog ff terug naar de sony die genoemd werd in de 1e post. Deze heeft inmiddels een opvolger gekregen in de vorm van de 40w3000.

Klopt. Toestel is echter 1,5x zo duur en biedt weinig extra en schijnt (ik heb hem niet gezien) minder te zijn met SD materiaal, wat toch een groot deel van de voeding is momenteel.

21 okt 2007 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ben nu ook wel benieuwd naar type van de Nad apperatuur en de B&W's 8)

21 okt 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
Absolute toppers (redelijk betaalbaar) vind ik persoonlijk de Panasonic Plasma:
TH-50PV70 HD Ready zo uit mn hoofd 2199,=
TH-50PY70(0) Full HD 2699,= en 3199,=

Philips idd ook zeer mooi, mits ambilight je bevalt.

Duur maar steengoed Pioneer.

Panasonic heeft het blacklevel aardig goed voor elkaar, dus ook in het diepste zwart redelijk detail.

Succes met de aanschaf :wink:

Bedankt. Zowel Philips als ambilight vind ik niets en zoals ik al eerder schreef ben ik van plan om een 50" (Panasonic PY) aan te schaffen. Die voorkeur voor de TH-50PY700 is ondertussen zeker niet minder geworden. ;)

21 okt 2007 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik heb momenteel tijdelijk een stereoset van NAD in huis staan, de M3 versterker en de M5 cd-speler. De M5 cd-speler fantastisch, dit mag je ook van andere apparaten uit de Mserie verwachten van NAD.
Zoals de M55 DVDspeler en M15 surround-voorversterker in combiantie met een M25 7 kanaals eindversterker.

21 okt 2007 22:57
Profiel
Bericht 
roenkie schreef:

NAD T-752 Reciever en B&W DM-309 zuilspeakers.

21 okt 2007 22:57
Profiel
Bericht 
Mick schreef:
Die voorkeur voor de TH-50PY700 is ondertussen zeker niet minder geworden. ;)

Je zal er ook geen spijt van krijgen. Gewoon een erg mooi toestel.

21 okt 2007 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
@ Mick

Even trouwens zijdelings, maar wil je echt lekker en groot kijken voor niet veel geld??
Ga voor een Optoma ThemeScene HD70 of HD73 beamer, een goed scherm erbij en je kan niet beter.
Ik heb eind vorig jaar al een demo gezien van de HD70 en dat was wowwwww.
De HD73 heeft een betere scaler en lens.
De prijs van de HD70 schommelt rond de 1000,= Euro.
Veel successssss

Bedankt voor de tip, maar een beamer met scherm vind ik niet mooi in de woonkamer. Hoe zit het trouwens tegenwoordig met de herrie die zo'n beamer maakt? Dat was in ieder geval erg storend vond ik eerder.

21 okt 2007 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
roenkie schreef:
Nog niemand gehoord over Loewe... Op dit moment een van de mooiste LCD's op de markt. Ze werken met panelen van Sharp maar halen een veel hogere beeldkwaliteit.

Klopt niet zoals DS al aangaf ;).
Het design van Loewe spreekt me wel aan, maar als ik veel geld ervoor over zou hebben dan zou ik voor het "echte" werk gaan: B&O BeoVision 9. :D

21 okt 2007 23:04
Profiel
Bericht 
Mick schreef:
Hoe zit het trouwens tegenwoordig met de herrie die zo'n beamer maakt?

Ik hoor die van mij nooit, tenzij ik er naast sta... Volgens mij zijn de meesten tegenwoordig fluisterstil.

21 okt 2007 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Geen koelingsgeluid en beamers, hm twee dingen die niet echt samen gaan.
Er zijn momenteel voor zover ik weet types die 30dB produceren en 24 dB in spaarstand. Nu heb je als je film draait toch altijd wel geluid dus met een beetje tactisch opstellen moet het geluid tot een minimum te beperken zijn.

21 okt 2007 23:06
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
Geen koelingsgeluid en beamers, hm twee dingen die niet echt samen gaan.
Er zijn momenteel voor zover ik weet types die 30dB produceren en 24 dB in spaarstand. Nu heb je als je film draait toch altijd wel geluid dus met een beetje tactisch opstellen moet het geluid tot een minimum te beperken zijn.

Die van mij heeft 22 dB in spaarstand en 26 dB normaal. Het kan dus nog lager...

21 okt 2007 23:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Mick schreef:
roenkie schreef:
Nog niemand gehoord over Loewe... Op dit moment een van de mooiste LCD's op de markt. Ze werken met panelen van Sharp maar halen een veel hogere beeldkwaliteit.

Klopt niet zoals DS al aangaf ;).
Het design van Loewe spreekt me wel aan, maar als ik veel geld ervoor over zou hebben dan zou ik voor het "echte" werk gaan: B&O BeoVision 9. :D

Ik heb het op dit moment vooral over de beeldkwaliteit op kabelsignaal omdat de meeste mensen toch vooral tv kijken. Deze is subliem.. het toetstel heeft een ingebouwde dvb-c decoder waardoor je digitaal tv kan kijken zonder extra kastje/afstandsbediening. Ben benieuwd op basis waarvan je stelt dat ik het niet bij het goede eind heb?

Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Aha, dan is dat vraagteken ingevuld.

Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:
roenkie schreef:

DM 309 maken ze al een tijdje... maar heeft een goede prijskwaliteit verhouding, denk wel dat je reciever beter aan kan, bijvoorbeeld de nieuwe 600 serie... ff er vanuitgaand dat je gecharmeerd bent van het mooie laag dat de b&w's geven

21 okt 2007 23:33
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Aha, dan is dat vraagteken ingevuld.

Dat je dat nog wist... :shock:

21 okt 2007 23:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Was op het verkeerde been gezet en een grondig onderzoek ging me te ver. :wink:

21 okt 2007 23:34
Profiel
Bericht 
roenkie schreef:

DM 309 maken ze al een tijdje... maar heeft een goede prijskwaliteit verhouding, denk wel dat je reciever beter aan kan, bijvoorbeeld de nieuwe 600 serie... ff er vanuitgaand dat je gecharmeerd bent van het mooie laag dat de b&w's geven

Ik heb indertijd getwijfeld tussen 309 en 603. De 603 was nog gevoeliger voor tegen de muur aan staan (de 309 moet er optimaal gezien een meter vanaf en de 603 zelfs 2...), waardoor op de positie waarop ze staan het de vraag is of de 603 wel beter gaat klinken of gewoon TE zwaar.

21 okt 2007 23:36
Profiel
Groningen
Bericht 
Ik vind de hele 6 serie, ook de nieuwste, te veel laag produceren, ook met grote afstand van de achterwand. Valt in de smaak bij een breed publiek, maar gaat ten koste van stemmen, het middenbereik.

Heb ernstig getwijfeld bij de 7 serie, die was beter in balans en gaf meer diepte, maar uiteindelijk toch bij Canton terecht gekomen.

21 okt 2007 23:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:
roenkie schreef:

Ik heb indertijd getwijfeld tussen 309 en 603. De 603 was nog gevoeliger voor tegen de muur aan staan (de 309 moet er optimaal gezien een meter vanaf en de 603 zelfs 2...), waardoor op de positie waarop ze staan het de vraag is of de 603 wel beter gaat klinken of gewoon TE zwaar.

Die 603 is inmiddels opgevolgd door een 685.. want ook de 603 liep al een tijdje mee.... 685 klinkt weer een stuk beter omdat ie 10-15 jaar later ontwikkeld is

21 okt 2007 23:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Jort schreef:
Ik vind de hele 6 serie, ook de nieuwste, te veel laag produceren, ook met grote afstand van de achterwand. Valt in de smaak bij een breed publiek, maar gaat ten koste van stemmen, het middenbereik.

Heb ernstig getwijfeld bij de 7 serie, die was beter in balans en gaf meer diepte, maar uiteindelijk toch bij Canton terecht gekomen.

B&W geeft erg veel laag idd... maar hangt ook af van de combinatie met de versterker, devils son gaf aan dat ie een nad 753 had en die klinkt juist heel erg transparant waardoor hij goed matcht met de B&W... heb je bijvoorbeeld een versterker van yamaha die ook erg laag gekleurd is dan is het al snel too much... daarnaast is het natuurlijk ook nog afhankelijk van je muzieksmaak.. dat laag valt beter in de smaak bij pop/rock liefhebbers dan bij mensen die licht klassiek luisteren

De 7 serie produceert ook veel laag maar klinkt wel superstrak en de detaillering is beter, zeker bij een 703... in die prijsklasse maken ze ook nog de XT4 die juist veel minder laag heeft en een mooie detaillering biedt... maar die zou ik persoonlijk wel combineren met een sub

21 okt 2007 23:49
Profiel
Groningen
Bericht 
Klopt. Ik was op zoek naar een allrounder die erg terughoudend speelt maar wel super transparant klinkt. Dat was me de zoektocht wel.., zeker als je budget beperkt is.

Uiteindelijk als een blok gevallen voor de Vento's. Spotprijsje, gezien de prestaties in combinatie met Vincent apparatuur. Voetje ging op en neer bij muziek die me normaal niet aanspreekt, dan weet je dat er iets bloeit. :oops: :wink:

703 komt alleen tot z'n recht met een flinke ruimte en een dito versterker. In vergelijking met een 705 vond ik hem echt tegenvallen, met name vanwege de gevraagde meerprijs. Maar dat is vaak het dilemma bij de keuze tussen vloerstaanders en "boekenplank" formaat.

21 okt 2007 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
roenkie schreef:
Jort schreef:

B&W geeft erg veel laag idd... maar hangt ook af van de combinatie met de versterker, devils son gaf aan dat ie een nad 753 had en die klinkt juist heel erg transparant waardoor hij goed matcht met de B&W... heb je bijvoorbeeld een versterker van yamaha die ook erg laag gekleurd is dan is het al snel too much... daarnaast is het natuurlijk ook nog afhankelijk van je muzieksmaak.. dat laag valt beter in de smaak bij pop/rock liefhebbers dan bij mensen die licht klassiek luisteren

De 7 serie produceert ook veel laag maar klinkt wel superstrak en de detaillering is beter, zeker bij een 703... in die prijsklasse maken ze ook nog de XT4 die juist veel minder laag heeft en een mooie detaillering biedt... maar die zou ik persoonlijk wel combineren met een sub

Met versterker-luidspreker combinatie zou je al veel kanten heen kunnen, welke matchen met elkaar welke niet.
Laten we het dan nog maar niet hebben over de cd-spelers, loopwerken, dacs, draaitafels, arm en elementen combi's.
:lol:

22 okt 2007 8:48
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Ik vind de hele 6 serie, ook de nieuwste, te veel laag produceren, ook met grote afstand van de achterwand.

Daar heeft de 309 dus minder last van. Het is misschien de instapserie van B&W (sowieso is de 309 maar vrij kort geproduceerd), maar het klinkt gewoon erg goed. De speakers passen zowel bij de reciever als bij de ruimte waar ze in staan. Daarnaast staan de speakers gewoon goed opgesteld, waardoor de staging perfect is en het geluid niet meer van de speakers af komt.

Ook met stereo werkt de combi goed. Stemmen staan midden op het podium, zodanig dat je het idee hebt dat de centerspeaker meedoet. Als je dan richting center gaat valt dat pas weg op een meter afstand...

Daarnaast ben ik erg gelukkig met de keuze voor zuilen rondom. Bij muziek-dvd's en SACD komt dat het geluid ten goede. Bij films maakt het geen donder uit natuurlijk.

22 okt 2007 9:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende