Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:45

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Hooikoorts 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
dit gaat niet over medicijnen, dit gaat over grote piemels :|

05 mei 2008 23:09
Profiel
Bericht 
:viking:

Had het niet beter kunnen verwoorden.. :thumleft:

06 mei 2008 3:38
Bericht 
als Devil nu eens alllll zn kennis toepast op financiele kunsten
dan moet ie toch binnen kort afzienbare tijd een dikke GT rijden
ipv ............. 8) 8)
Afbeelding

1 ding staat als Piemel boven water ook in de
Farmaceutische Industrie is het harken met H

ps Devil neem met zak zout he :wink:

Laatst bijgewerkt door zuugnap op 06 mei 2008 4:16, in totaal 1 keer bewerkt.

06 mei 2008 3:50
Bericht 
Devils son schreef:

Dat noem jij een "farmaceut"? Ik sluit niet uit dat er farmaceuten zijn die artsenbezoeker zijn, maar je kan dat al doen met een MBO achtergrond... beetje interne opleiding... klaar.

:shock:

Als je niet eens weet dat de farmaceut artsenbezoekers in dienst heeft die hun troep door onze strotten probeert te jassen, dan heb je ook echt geen enkel flauw benul van dat wereldje. Maar dat geeft niet. Als jurist ben je ook de vreemde eend in de bijt.

Toevallig kwam ik op nu.nl dit artikeltje tegen over dubieuze praktijken van farmaceuten en hun koelie's: de artsenbezoekers.

PvdA bezorgd over beïnvloeding artsen
Uitgegeven: 5 mei 2008 22:46
Laatst gewijzigd: 5 mei 2008 22:55

DEN HAAG - De PvdA is bezorgd over de manier waarop de farmaceutische industrie artsen beïnvloedt om dure medicijnen voor te schrijven.

Tweede Kamerlid Eelke van der Veen wil dat minister Ab Klink van Volksgezondheid maatregelen neemt tegen dit soort praktijken.

Van der Veen zal daar in schriftelijke vragen aan Klink op aandringen, liet hij maandag weten. Zo nodig wil hij een spoedoverleg met de minister.

Radar

Aanleiding voor zijn vragen is een tweedelige uitzending van het TROS-programma Radar, waarvan maandag het laatste deel werd vertoond.

Daarin was te zien welke marketingtrucs de farmaceutische industrie toepast om geneesmiddelen aan de man te brengen.

Richtlijnen

Met die marketing is een jaarlijks een bedrag van 1,3 miljard euro gemoeid. Ook zou de industrie gunsten verlenen aan wetenschappers om richtlijnen voor het voorschrijven van geneesmiddelen te beïnvloeden.

Van der Veen heeft de indruk dat de Inspectie voor de Gezondheidszorg een te afwachtende houding aanneemt. Ook SP-Kamerlid Agnes Kant dringt aan op actie van Klink.

06 mei 2008 3:58
Bericht 
ECT ga jij nu es aandele loere ..... of stappe :lol:

06 mei 2008 3:59
Bericht 
zuugnap schreef:
ECT ga jij nu es aandele loere ..... of stappe :lol:

Heb vanaf 9.00 uur tot 19.00 uur hier op Wall Street zitten klooien met aandelenkoersen en financien en de dag afgesloten met enkele borrels. Je weet niet wat je meemaakt. Je ziet hier binnen enkele seconden enkele miljarden dollars verdampen of groeien. Bizar gewoon. Ik raad ieder forumlid aan om hier eens een kijkje te komen nemen. Dan ga je de zaken in een beter perspectief zien.

06 mei 2008 4:05
Bericht 
Ben dr weze rondstappe .... vaker dan 1ns not my cup of tea!
gokke doe ik liever naast de strip! ;)

06 mei 2008 4:10
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
ECT schreef:
Devils son schreef:

Dat noem jij een "farmaceut"? Ik sluit niet uit dat er farmaceuten zijn die artsenbezoeker zijn, maar je kan dat al doen met een MBO achtergrond... beetje interne opleiding... klaar.

:shock:

Als je niet eens weet dat de farmaceut artsenbezoekers in dienst heeft die hun troep door onze strotten probeert te jassen, dan heb je ook echt geen enkel flauw benul van dat wereldje. Maar dat geeft niet. Als jurist ben je ook de vreemde eend in de bijt.

Toevallig kwam ik op nu.nl dit artikeltje tegen over dubieuze praktijken van farmaceuten en hun koelie's: de artsenbezoekers.

PvdA bezorgd over beïnvloeding artsen
Uitgegeven: 5 mei 2008 22:46
Laatst gewijzigd: 5 mei 2008 22:55

DEN HAAG - De PvdA is bezorgd over de manier waarop de farmaceutische industrie artsen beïnvloedt om dure medicijnen voor te schrijven.

Tweede Kamerlid Eelke van der Veen wil dat minister Ab Klink van Volksgezondheid maatregelen neemt tegen dit soort praktijken.

Van der Veen zal daar in schriftelijke vragen aan Klink op aandringen, liet hij maandag weten. Zo nodig wil hij een spoedoverleg met de minister.

Radar

Aanleiding voor zijn vragen is een tweedelige uitzending van het TROS-programma Radar, waarvan maandag het laatste deel werd vertoond.

Daarin was te zien welke marketingtrucs de farmaceutische industrie toepast om geneesmiddelen aan de man te brengen.

Richtlijnen

Met die marketing is een jaarlijks een bedrag van 1,3 miljard euro gemoeid. Ook zou de industrie gunsten verlenen aan wetenschappers om richtlijnen voor het voorschrijven van geneesmiddelen te beïnvloeden.

Van der Veen heeft de indruk dat de Inspectie voor de Gezondheidszorg een te afwachtende houding aanneemt. Ook SP-Kamerlid Agnes Kant dringt aan op actie van Klink.

Goh, de PvdA heeft weer eens een consumentenprogramma nodig om wakker geschud te worden.
Het is toch logisch dat een (farmaceutisch) bedrijf zijn producten zo goed mogelijk aan de man wil brengen? Dat is toch niet vreemd :roll:

Dat de tak daar 1,3 miljard aan wil besteden, dat moet ze toch, als ondernemer, zelf weten?

Het gunstbetoon aan artsen is allang via de CGR landelijk gereguleerd. Dat is sterk beperkt. De "snoepreisjes" zijn allang van de baan. Het maximale bedrag is geloof ik iets van 50 euro per geneesmiddelengroep per arts.
Dat is zelfs voor een arts niet substantieel.
En er wordt zeer streng op gelet. De farmaceutische industrie houdt elkaar scherp in de gaten, opdat de een niet meer gunstbetoon levert dan de ander. Dit leidt nog regelmatig tot kortgedingen onderling.

http://knmg.artsennet.nl/content/resour ... 4567615157

Laat ik nou net zelf betrokken zijn bij het opstellen van regionale en landelijke formularia via het CBO. Ik zal je vertellen dat er een volledige disclosure moet zijn van de banden die je hebt met de farmaceutische industrie en dat wordt ook in de richtlijnen met naam en toenaam vermeld.

Daarnaast: al eens een wetenschappelijk artikel geplaatst of een voordracht gehouden tijdens een congres, al dan niet over wetenschappelijk onderzoek?
Zo ja, dan weet je dat daar ALTIJD een zg conlict of interests gemeld moet worden.

Mi is er allang openheid voldoende.

Radar wil tendentieus scoren met dubieuze journalistiek.
Hun eerdere uitzending over statines (cholesterolverlagers) ook gezien :shock:
Zaten ze er werkelijk volledig naast met allang achterhaalde bronnen :D

06 mei 2008 9:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:

Als je niet eens weet dat de farmaceut artsenbezoekers in dienst heeft

Farmaceut: [de~(m.);-en] 0.1 apotheker 0.2 student in de farmacie

Ik ken de loonlijst van mijn vrouw en ik weet dat ze geen artsenbezoekers in dienst heeft.

Je zal wel de farmaceutische industrie bedoeld hebben... Wat dat in 's hemelsnaam nog met onze discussie te maken heeft ontgaat mij volledig, maar goed.

06 mei 2008 10:04
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Eric, ik heb van kinds af aan serieus last gehad van hooi koorts
(veel zomers van ellende binnenshuis doorgebracht)
Zo'n beetje alles wat er te krijgen was aan medicijnen wel geprobeerd (ook homeopatische) en er was eigenlijk niets dat hielp
In '98 raadde iemand me accupunctuur aan
Ik ben altijd heel erg sceptisch tov van dat alternatieve gedoe, maar ik heb toen een stuk of 6 behandelingen gehad en sinds dien heb ik er nauwelijks nog last van...

06 mei 2008 10:05
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Heb er ook vanaf jongs af aan last van!
Klop, klop, maar tot nu toe valt het mee....
En ben pas 49, zou dat t zijn, met de jaren'..... :roll: :wink:

06 mei 2008 18:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3