Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:46

Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Hardere maatregelen tegen roken in horeca 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
FROST schreef:
Ik zeg dus JA tegen een rookverbod MAAR , en dan moet ik Jeroen wél gelijk geven

:shock: :popcorn: :mrgreen: :wink:

18 nov 2008 21:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik rook zelf niet dus ik het voor mij makkelijker om ja tegen een rookverbod te zeggen, maar aan de andere kant denk ik dat het gewoon een klap is voor de kroeg eigenaren... dat is alles :wink:

18 nov 2008 21:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
amandus schreef:
Dictatuur , niemand meer roken , of anarchie , iedereen moet hetzelf weten wat ie doet , of democratie , we stemmen wie in het kabinet komt en die maken de regels , tenslotte zijn ze gekozen door de meerderheid :idea:

simpele definitie van democratie 50,1 % bepaalt wat 49,9% het niet mee eens is maar volgens mij ligt dat eerste getal veel lager en het 2e hoger :wink:

18 nov 2008 21:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
gast schreef:
Maarten schreef:
Kijken waar het drukker wordt !

Oh, gaat het daarom :?: :roll:

Nee hoor. Maar ik verbaas me over de betutteling. Als ik als kroegbaas een cafe voor rokers wil openenen dan moet ik dat weten lijkt mij. Dan gaan de niet-rokers lekker maar ergens anders rooibosthee drinken ;-)
In coffeshops mag wel gerookt worden (20x slechter dan tabaksrook) maar dan alleen weed (dus zonder tabak). Het is weer een fijne halfslachtige oplossing. En als je het dan echt zo erg vindt dat moet je gewoon roken verbieden. Maar goed: ik woon boven een restaurant (met eigen rookruimte) en mag me elke dag door de rokers worstelen als ik thuis kom.

18 nov 2008 21:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Nee dat is het niet. Je creeert nu een voordeel voor de horecatenten die wel de ruimte hebben voor een rookruimte v.s die dat niet hebben. En t.a.v. de coffeeshops: een van de grote verworvenheden in dit land schijnt het drugsbeleid te zijn. En dus gaan we dan een uitzondering maken voor coffeeshops. Maar zoder tabak hoor. Want in coffeeshops komen mensen toch om te blowen. Geef mensen dan ook de mogelijkheid om een kroeg te openen waar je gewoon kunt roken. En dan gaan mensen die dat niet willen lekker ergens anders naar toe!

18 nov 2008 21:57
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jeroen914 schreef:
goh... dat vakje heb ik zeker over het hoofd gezien op het stembiljet?

Je bent hoop ik bekend met de volksvertegenwoordiging?

18 nov 2008 22:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
FROST schreef:
maar aan de andere kant denk ik dat het gewoon een klap is voor de kroeg eigenaren

Wat denk je van de eigenaren van asbestmijnen. Die hebben pas een klap gehad...

Kwestie van afweging van belangen. Op individueel niveau zal er zonder meer een kroegbaas zijn die in zijn inkomen wordt geraakt. Maar kennelijk heeft onze volksvertegenwoording geoordeeld dat het beschermen van onder meer werknemers van hogere orde is dan die kroegbaas.

18 nov 2008 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Devils son schreef:
Maar kennelijk heeft onze volksvertegenwoording geoordeeld dat het beschermen van onder meer werknemers van hogere orde is dan die kroegbaas.

Stierenpoep:

Zelfs als je je werknemers beschermd tegen de rook door ze beschermende middellen aan te reiken of zelfs het bedienend personeel af te schermen mag er in de kroeg nog niet gerookt worden. Ook in een bar waar alleen de eigenaar werkt mag niet gerookt worden.

18 nov 2008 22:48
Profiel
Bericht 
maarten-944 schreef:

Stierenpoep:

Zelfs als je je werknemers beschermd tegen de rook door ze beschermende middellen aan te reiken of zelfs het bedienend personeel af te schermen mag er in de kroeg nog niet gerookt worden. Ook in een bar waar alleen de eigenaar werkt mag niet gerookt worden.

Dat de maatregel algemener is gemaakt is iets anders. Maar dat de bescherming van de werknemer (het bieden van een rookvrije werkplek) een grote rol heeft gespeeld in dit verbod is een feit van algemene bekendheid. Afgezien van de vraag of dat wel of niet terecht is, ik constateer gewoon.

18 nov 2008 23:01
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Devils son schreef:
Je bent hoop ik bekend met de volksvertegenwoordiging?

Ik heb er wel eens van gehoord, maar ik ben er niet mee bekend

19 nov 2008 1:56
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
gast schreef:
En dan maakt de overheid ook nog eens van die spotjes met;

"roken; we lossen het samen wel op" :lol: :lol:

Ja, rokers hebben jarenlang het voordeel van de twijfel gekregen en het recht gehad om zelf te bepalen wat wel en niet kon...
En dat werkt in Nederland dus gewoon niet: ik trof net altijd die ene asociaal die naast mij in een restaurant z'n sjekkie op stak... :evil:

Op stations stond niemand naast die rookpaal, maar rookt iedereen gewoon overal op het perron.

Dat het dan via stomme regeltjes geregeld moet worden is dan op zich niet zo vreemd. Alleen schieten we weer eens door met de betutteling, hoe typisch Nederlands... :lol: :roll:

Patrick -net twee jaar gestopt en niet ineens 100% anti-roker zoals een hoop andere ex-rokers :wink:

19 nov 2008 2:53
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Marc 4 jaar gestopt , zeer voor zwaar antirookbeleid

19 nov 2008 9:18
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Ik heb er wel eens van gehoord, maar ik ben er niet mee bekend

:mrgreen: geniaal

19 nov 2008 9:52
Profiel
Bericht 
Ik blijf het heerlijk vinden dat je nu eens uit kunt gaan (niet dat ik dat nu zoveel doe) zonder dat je haren stinken en ik mijn colbertjes naar de stomerij moet brengen.

Heel af en toe rook ik wel eens een sigaartje, maar dat doe ik nu gewoon buiten. Neem wel de cognac mee om warm te blijven :lol: :wink:

19 nov 2008 10:14
Timeless
Bericht 
Mevrouw Lydia , wat doet U nu :roll:

19 nov 2008 10:19
Profiel
Bericht 
Marc zit in de sigaren?

Ik rook trouwens alleen maar als ik met 'de mannen' uitga

19 nov 2008 10:39
Timeless
Bericht 
gast schreef:
DAT doet ze vast niet met een sigaar Amandus :!: :wink:

Overigens gisterenavond weer leuke discussie op P&W over het horeca standpunt. Er werd keihard gezegd (door een hoogleraar econimie en D66 kopstuk tegen horecavakbond vertegenwoordiger); sukkels, je hebt 8 jaar de tijd gehad iets te doen en dat heb je niet gedaan en nu komen jullie achteraf zeuren dat de inkomsten teruglopen. KADENG.

Compensatie zit er dus niet in.....

Terecht ook geen compensatie !! Weg met die rotzooi . Mooi Neerlands gezegde " vooruit kijken is regeren "

Overigens als mevrouw Lydia vraagt of ik in sigaren zit , nee voel me wel vaak de sigaar met vier kinderen :lol:

19 nov 2008 10:51
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
"De mannen" :?:

19 nov 2008 10:51
Profiel
Bericht 
Ja, dat is zo'n clubje van sigarenrokende en cognac drinkende kerels. Eén keer per 2 maanden twee uurtjes de kroeg in. Men only! :wink:

19 nov 2008 10:54
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Dan moet je wel een héél goede vermomming hebben! :wink:

19 nov 2008 11:00
Profiel
Bericht 
Ja en ja. :mrgreen:

19 nov 2008 11:14
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
we dwalen af geloof ik.....

back on topic please !

Citaat:
'Woensdag beraad chaos rookverbod'
Uitgegeven: 17 november 2008 08:12
Laatst gewijzigd: 17 november 2008 08:16

AMSTERDAM - Branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland en minister Klink (VWS) bespreken woensdag de toenemende chaos rond het rookverbod in de horeca. Dat meldt de Volkskrant.

Een snel groeiend aantal cafés trekt zich niets aan van het verbod en komt daar openlijk voor uit.

"Het protest breidt zich uit als een olievlek en de situatie wordt onhoudbaar", vindt directeur Lodewijk van der Grinten van Horeca Nederland.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 nov 2008 15:05
Profiel
Bericht 
Strenger controleren en beboeten! Zaak dicht! Hou toch op... Bij mij in de buurt maken ze er het beste van! Super gezellig!

19 nov 2008 15:08
Profiel
Timeless
Bericht 
Helaas , was t wat :?:

19 nov 2008 16:54
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
gast schreef:
sukkels, je hebt 8 jaar de tijd gehad iets te doen en dat heb je niet gedaan en nu komen jullie achteraf zeuren dat de inkomsten teruglopen. KADENG

Wat nou "KADENG"
Hoe ga je je er nou op voorbereiden dat je klanten (door overheidsmaatregelen) niet meer naar je toe komen?
Vertelde die "slimmerik" er ook bij HOE of WAARMEE ze zich erop hadden kunnen voorbereiden?
Een ander vak leren misschien?

19 nov 2008 17:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende