Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Tja, en dat begrijpt totmbo dan weer niet 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2008 21:29 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Vrouwen... 
|
21 nov 2008 21:33 |
|
 |
Wimpie77
|
Dan moet je met de taxi! Maar daar wil TOTMBO dan weer geen geld voor geven...  Dus dan maar inderdaad blijven slapen! 
_________________________________________ * * *
|
21 nov 2008 21:43 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Volgens mij heeft hij de snelheid gebaseerd op de snelheid die de camper reed waarachter ik dus "bumperkleefte" . Ik bleef in mijn binnenspiegel kijken omdat ik de motoragent allang had zien rijden achter me en zag dat hij een tijdje achter/naast en voor de camper bleef rijden. Ik dacht toen nog dat hij de camper voor contrôle van de weg zou halen maar 2km verderop zette hij mij langs de weg met de medeling dat ik volgens hem dus had gekleeft. 
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
22 nov 2008 22:46 |
|
 |
Bert
|
 Re: Staande gehouden, wat nu?
Tijdje geleden voorgekomen en van de week mijn uiteindelijke "mededeling voorwaardelijke veroordeling" binnen gekregen. Uiteindelijk een voorwaardelijke veroordeling van 2 jaar met een boete van 380,-- euro opgelegd gekregen wat in Jip & Janneke taal neerkomt op zoiets als: twee jaar opletten en niet gepakt worden voor bumperkleven en de aanklacht vervalt. Voor mij dus de moeite waard geweest om het voor te laten komen i.p.v. rücksichtloos het transactievoorstel van 380,-- euro te betalen, immers als ik de twee jaar goed doorkom heeft het me géén cent gekost 
|
18 okt 2009 21:06 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Werk je in loondienst of ben je zelfstandige?
|
18 okt 2009 21:12 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Zo een proeftijd is geen grapje hoor....
Dat geldt niet allen voor het bumperkleven , maar ook voor andere verkeers overtredingen die via justitie lopen, zoals meer dan 30 te hard, rechts inhalen, drank etc.
Bij mij betekende het 2 jaar veel stress.(deed toen 120.000 km per jaar)
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
18 okt 2009 21:27 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dus je hebt geen onvoorwaardelijke straf gekregen? Da's toch gek. Imho is logisch twee mogelijkheden: - je hebt niets strafbaars gedaan of het valt niet te bewijzen  vrijspraak - je hebt wel iets strafbaars gedaan (vlgs de rechter): in ieder geval een boete, al dan niet gecombineerd met een voorwaardelijke straf. Maar alléén een voorwaardelijke straf vind ik vreemd. Voor de goede orde: ik ben blij voor je, daar gaat het niet om.
|
18 okt 2009 21:56 |
|
 |
Bert
|
Ben het helemaal met je eens en dat verwonderde me ook eigenlijk, want in mijn opininie is het ook óf vrijspraak óf een boete met voorwaardelijk. Mijn indruk van de rechter was, dat hij 1,7mln km's zonder ooit een eerdere veroordeling of zware overtredingen en waarschijnlijk het discutabele scenario van de waarneming van de motoragent van grote afstand, in combinatie met mijn bekentenis dat ik géén 2 sec. afstand had gehouden (met de nadruk dat er géén gevaarlijke situatie was en géén agressief rijgedrag) reden vond om mij niet direct te beboeten maar wel een formele waarschuwing te geven in de vorm van 2 jaar voorwaardelijk. Voor de goede orde, als ik het transactievoorstel had betaald en ik was binnen 2 jaar weer betrapt op bumperkleven was het ook recidive geweest en had ik zowieso naar de rechter gemoeten en was ik al 380,-- euro armer geweest.
|
18 okt 2009 23:12 |
|
 |
Bert
|
|
18 okt 2009 23:14 |
|
 |
Ewout
|
Als ik een ochtend vrij moet nemen om voor te komen kost mij dat geld. Dan kan het financieel aantrekkelijker zijn om de boete te betalen.
|
19 okt 2009 9:03 |
|
 |
Bert
|
 Dat 1/2 uurtje dat het mij heeft gekost heb ik gewoon tussendoor gedaan in m'n baas z'n tijd. De staande houding was immers ook gebeurd terwijl ik voor hem aan het werk was Bovendien €380,-- netto op een ochtendje verdien ik helaas niet 
|
19 okt 2009 9:41 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Vergis je echter niet. De aanklacht vervalt niet na twee jaar als je niet opnieuw staande wordt gehouden, alleen de uitvoering van de straf vervalt. Ook voorwaardelijke straffen blijven gewoon in je JD staan en wegen wel degelijk mee wanneer er zich in de toekomst ooit nog iets voor doet.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 okt 2009 9:50 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Vertel mij wat, dacht ook dat ik na 2 jaar met een schone lei begon!!
Bij elke verzekeringsaanvraag de komende 10 jaar moet je een ander vakje aankruizen, ander tariefje!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
19 okt 2009 10:23 |
|
 |
Bert
|
Volgens mijn rechtsbijstandverzekering vervalt het voorwaardelijke weldegelijk na 2 jaar. Misschien is er hier een jurist die dat kan bevestigen of ontkennen?
|
19 okt 2009 10:40 |
|
 |
Bert
|
Denk dat daar toch meer zaken meespelen en uiteraard ook voor wat de voorwaardelijke veroordeling is. Kan me toch niet voorstellen dat als je honderdduizenden schadevrije km's hebt en ook tig schadevrije jaren, dat je een ander tarief moet betalen 
|
19 okt 2009 10:43 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
20 jaar schadevrij 120.000km per jaar de eerste 15 jaar, nu 70.000-80.000 per jaar.
Als ik nu een verzekerings aanvraag doe omdat ik wat voordeliger kan verzekeren dan staat er in de standaard vragenlijst "heeft u nu of in de afgelopen 10 jaar een (on)voorwaardelijke rijontzegging opgelegd gekregen".
Het voorwaardelijke gedeelte vervalt na 2 jaar, de oplegging blijft echter geregistreerd...
|
19 okt 2009 11:27 |
|
 |
Bert
|
Je beantwoordt hier zelf al het verschil tussen jouw en mijn situatie 
|
19 okt 2009 11:56 |
|
 |
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Sorry, verkeerd begrepen!!!
|
19 okt 2009 12:34 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Re:
diegene zou ook nog wel eens echt gelijk kunnen hebben ook he !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
20 okt 2009 0:16 |
|
 |
lindemans
|
Zijn netjes gereden kilometers soort airmiles waarmee je credit kunt opbouwen voor overtredingen ?!
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
20 okt 2009 0:19 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Bert wees nu eens eerlijk. Zat je er niet te dicht op? Kon er nog een vrachtwagen met aanhanger tussen? Trouwens duur grapje dat kleven..... 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 okt 2009 0:25 |
|
 |
Ewout
|
Als je in de spits een gat laat vallen waar een vrachtwagen met aanhanger tussen past, wordt je om de haverklap rechts ingehaald. In de randstad rijdt bijna niemand op een "veilige" afstand van zijn voorganger.
|
20 okt 2009 9:44 |
|
 |
lindemans
|
... voila ... gewoon aftikken die EUR 380
|
20 okt 2009 15:15 |
|
 |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
5 jaar na het aflopen van de voorwaardelijke staf word alles toch gewist van strafblad  Da dag ik toch
|
20 okt 2009 15:54 |
|
|