Auteur |
Bericht |
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: het wijn topic
Net terug uit Zuid Afrika en uiteraard lekkere wijntjes in Stellenbosch gedronken. Probeer de Jordan Chardonnay Nine Yards 2010 eens...wedden dat je deze wél lekker vindt?
_________________________________________ Wim
|
24 nov 2011 13:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik ga morgen weer wat doosjes wijn bestellen en zag dat er een leuke aanbieding was: http://www.wijnvoordeel.nl/specials.phpVan 27,50 voor 14,95
|
25 nov 2011 20:41 |
|
|
Ewout
|
Ik heb zojuist voor een kleine 600 euro ingeslagen bij bovenstaande website. Behalve de brunello heb ik o.a. de Serna Imperial - Rioja DOC Gran Reserva 2001 besteld Kunnen we voorlopig weer even vooruit.
Laatst bijgewerkt door Ewout op 26 nov 2011 22:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 nov 2011 14:22 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Kan jij de wijn niet regelen op de nieuwjaarsreceptie?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 nov 2011 15:38 |
|
|
Ewout
|
Ik denk dat de organisatie bij Richard in prima handen is
|
26 nov 2011 22:42 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Heb je zeker die vieze ZA niet geproefd laatst en nu geen witbier meer maar alleen Heineken. En dan moet ik echt passen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 nov 2011 23:05 |
|
|
Ewout
|
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe klimaatkast. Ben wel geïnteresseerd in deze; http://www.cooling.nl/wijnkoelers/pt-s-200-wk/Iemand ervaringen met dit model?
|
03 dec 2011 13:40 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ziet er goed uit en een goede prijs. Handig slechts 2 compartimenten. Zelf zou ik voor een constante temperatuur van 15% gaan. Nu heb ik er eentje met van diverse temperaturen van 10 - 17%. Dat is eigenlijk niet zo handig.
Ik had je vorig jaar toch gezegd neem meteen een grote....
|
03 dec 2011 15:29 |
|
|
Ewout
|
Ja je hebt gelijk gehad. Kast is opgedeeld in twee zones, Een voor wit/rose/bubbels en de ander voor rood. Heb ik alles op temperatuur liggen. Nu moet ik er steeds op tijd aan denken om de witte wijn/rose op tijd in de koelkast te leggen. Ik heb ze al om een offerte gemaild. Je kon niet direkt bestellen Mijn huidige klimaatkast kan dan naar het hoge noorden verhuizen.
|
03 dec 2011 15:43 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Ga morgen de Neo Punta Esencia 2001 proberen.( heb net een flesje gekregen) Ben erg benieuwd!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
03 dec 2011 17:29 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
03 dec 2011 20:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gister deze tegenvallend...
_________________________________________ oud is beter
|
03 dec 2011 20:12 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
handig zo voor de deur(tegen inbrekers!)
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
04 dec 2011 0:34 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Die Lafon-Rochet krijgt toch 90 punten van de WS. Dit Chateau ligt tussen de Cos D'Estournel en de Mouton in. Toch wel één van de mooiste Bordeaux gebieden. Waarschijnlijk te warm bewaard oid. Ik zou eenzelfde investering als Ewout gaan doen.
|
04 dec 2011 13:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ja, onbegrijpelijk dat niet iedereen die dan dus automatisch zó lekker vind ongeacht persoonlijk smaak / voorkeur. Dat moet dan wel aan iets anders liggen dan de wijn zelf Lijkt me overigens wel handig(er) als je iets altijd lekker vindt vanwege prijs en/of de mening van anderen, dan hoef je slechts een lijstje te raadplegen blijkbaar.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 dec 2011 13:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
denk een off bottle. uit de kelder en nu maandje in huis. st est 2003 is prima en deze was dun, kruidig, volstrekt non 2003 die hoogstens wat hot and jammy kunnen zijn. voor andermans meningen kijk ik op cellartracker.com
|
04 dec 2011 14:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... ben zelf sinds een aantal maanden over gestapt op het drinken van natuur wijnen..
|
04 dec 2011 14:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
deze is heerlijk
|
04 dec 2011 14:28 |
|
|
Olaf
|
Heb voor vanavond (bij het eten) een fles L'alibi gescoord (Domaine Les Terres Promises)Deze is overigens ook wel aangenaam
|
04 dec 2011 14:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
geinig, ik ben ook helemaal in de vin naturel. vleck in a'dam en de loods in breda. probeer ook eens de beroemde morgon van wijlen marcel lapierre.
|
04 dec 2011 14:40 |
|
|
Olaf
|
Staat bovenaan in het rijtje van B E A U J O L A I S bij m'n "leverancier" Marcel Lapierre Guy Breton (p'tit max) Christophe Pacalet Jean Foillard Yvon Métras Château Cambon Vinumentis Domaine de L'Ancestra Domaine des côtes de la Molière Nicolas Testard
|
04 dec 2011 14:43 |
|
|
Dunkelblau
911 carrera coupe (1985)Omg. Utrecht
|
_________________________________________ If one does not fail at times, then one has not challenged himself.
|
04 dec 2011 15:07 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Speciaal deze uitleg voor Eric: Het credo in de wereld van wijn is: Koop wijn van dure chateau’s in slechte wijnjaren en koop wijn van de goedkopere chateau’s in de goede jaren. Hoe kom je erachter dat er spraken is van een goed of een slecht wijnjaar in bepaalde regio? Dat doe je door te kijken bij gerespecteerde instituten, die bewezen hebben dat ze er kijk op hebben. Zelf maak ik gebruik van de Winespectator en Robert Parker Junior. WS staat bekend om hun voorkeur van zachte ronde en op hout gerijpte wijnen. RP staat bekend als een groot liefhebber van krachtpatsers als Bordeaux en Chateau Neuf du Pape wijnen. Mijn eigen voorkeur zit er een beetje tussenin. Chateau Lafon-Rochet is een goedkope wijn (30 euro) die in 2003 een goede beoordeling krijgt. We kunnen het jaartal dus niet de schuld geven. Zie ook de beoordeling van de andere bekende wijn classementen. Stephen Tanzer’s International Wine Cellar : 91/100 Classement des vins de France 2006 : 8,5 /10 Robert Parker’s Wine Advocate : 90+/100 GaultMillau 2008 : 16/20 Wine Spectator: 90/100 Het enige wat nog overblijft is dat deze wijn slecht geconditioneerd bewaard is. Omdat die bijvoorbeeld al 5 jaar rechtop in een winkel staat. Dan smaakt die naar wijnazijn. Vandaar mijn advies, schaf een wijnkast aan om zo’n fles onder goede omstandigheden te bewaren.
|
04 dec 2011 15:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
wijn was keurig bewaard denk dus "off bottle" dan wel "dull phase"..... volgende wordt minimaal pas over 1 jaar.
|
04 dec 2011 16:19 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Kurk? Een gevalletje van TCA? Te herkennen aan de geur van een dweil van een paar dagen oud. Zelfs je glas krijg je bijna niet meer schoon alstie in aanraking met TCA geweest is.
|
04 dec 2011 17:03 |
|
|