Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Kabinet & zorgverzekering !!!
bien. anderen zeggen dat je nu juist wat moet stimuleren. en de overheid mag ook wel eens wat snoeien bij zichzelf en wat minder over de balk smijten. en straks ook nog grexit...
_________________________________________ oud is beter
|
01 nov 2012 16:03 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Leg het verschil eens uit.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 nov 2012 16:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat heeft de afgelopen 5 jaar niet gewerkt, maar wel enorme overheidstekorten met zich gebracht. Vertel eens waarom jij denkt dat het wellicht in jaar 6 ineens wel gaat werken?
|
01 nov 2012 17:38 |
|
|
Mio Turbo
991 Carrera S Cabrio
Ex 997 TurboRotterdam
|
De een spaart om iets moois te kopen, de ander steekt zich daarvoor in de schulden of bezuinigt op eten (of de kleding van z'n kinderen om maar iets te noemen..). Groot verschil...
_________________________________________ Ach, beter een gat in je hand, dan een hand in je ...
|
01 nov 2012 18:08 |
|
|
bully
|
Het paard van Troje zullen ze niet snel eruit laten gaan
|
01 nov 2012 18:13 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Om even on topic te blijven, ben ik bang dat Marx Rutte zo graag wilde regeren, dat hij deze belachelijke beslissing kosten wat kost heeft genomen.
Nu al die commotie er over is ontstaan, hoop ik dat dit nooooit door de kamer heen komt. Anders is dit wel de laatste keer dat ik op vvd heb gestemd!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
01 nov 2012 18:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mmm. sinds 2008 waait er alleen maar een zure bezuinigwind. niet stimulerend. als straks niemand meer een cent uitgeeft heb je het japan-scenario...
|
01 nov 2012 18:28 |
|
|
bully
|
Klik Rene
|
01 nov 2012 18:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
mmm. sinds 2008 waait er alleen maar een zure bezuinigwind. niet stimulerend. als straks niemand meer een cent uitgeeft heb je het japan-scenario...[/quote] Doorschuiven van de rekening IS het Japan-scenario. En bezuinigen sinds 2008? O? Ik ken alleen de variant waarbij de overheid had gepland meer uit te geven en dat ze de hoeveelheid die ze meer uit gingen geven verlaagden. Als jij zo jouw gezin runt, dan rij je heel snel geen auto meer, laat staan een Porsche.
|
01 nov 2012 18:44 |
|
|
Devils son
|
Ergens krijg je het idee dat ze dit aan de PvdA hebben gegund in de wetenschap dat het niet door de 1e kamer heen gaat komen... Dan is het wel een tactische meesterzet.
|
01 nov 2012 18:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dat hoorde ik wel meer, de tactische meesterzet. geloof ik niks van. pvda is nu de baas, rutte wil geen verkiezingen. en economie is vertrouwen, dat wordt al sinds 2008 weggenomen.
|
01 nov 2012 18:53 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Dat is weer iets totaal anders dan dat je eerder stelde. Op eten besparen lijkt me wat overdreven maar denk dat veel van ons ook veel ervoor laten / hebben gelaten om van hun hardverdiende centjes te sparen voor iets moois. Oh ja, Porsche's zijn er van 2K tot meer dan 200K. Voor ieder wat wils.
|
01 nov 2012 19:49 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
We betalen nu ook al 3500 plus nog eens ongeveer 1300 aan nominale premie dus zo'n 4800 euro per jaar. Althans diegenen die meer dan 50.000 aan belastbaar inkomen hebben.
De grote commotie is dus om 1200 euro op jaarbasis, terwijl er ook nog een verlaging van het tarief in het vat zit, die ongeveer 1500 oplevert...
Of zie ik het verkeerd???
Volgens mij is het primair beeldvorming in de media, en niet echt een indrukwekkende verandering.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
Laatst bijgewerkt door de Fiscalist op 01 nov 2012 20:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2012 20:08 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
|
01 nov 2012 20:18 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Ik zie het al, nominaal komt er nog bij en gaat ook omhoog.....
In die rekentool zit niet de inkomensafhankelijke bijdrage zvw... Die komt te vervallen neem ik aan?
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
01 nov 2012 20:18 |
|
|
bully
|
Nivellering tegen meer marktwerking
|
01 nov 2012 20:22 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb er geen moeite mee om extra aan mn staart getrokken te worden als dat bijdraagt in moeilijke tijden. Maar ik zou EUR 8.500 netto extra moeten gaan betalen aan alleen zorgpremie, dat hakt er serieus in. Dat ik een goed salaris heb doet daar niet aan af want ik moet wel ergens gaan knijpen. Minder uitgeven betekent ook minder naar de middenstand die daar ook weer belang bij heeft. Ik ben straks 15% van mn netto inkomen EXTRA aan ziektekostenverzekering kwijt, en dat vind ik best veel ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 nov 2012 22:29 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Ik lees hier met verbazing als 26-jarig 'jochie' mee hoe velen verontwaardigd zijn dat er weer politici in NL zijn die halve waarheden vertellen, onjuiste verwachtingen creeeren of ronduit liegen. Ik heb nooit (en nooit is bij mij dus nog niet zo lang) een ander beeld van NL politici gehad, dan dat het 'waarheidsverdraaiers' zijn of 'ronduit liegen'. Om een paar recente voorbeelden te noemen: "1.Dat geld wat geleend is aan Griekenland, krijgen we allemaal terug, met rente!" "2. Wij zijn pertinent tegen de JSF!"" "3Wij hebben de hoogste belastingdruk van de wereld. Er is geen land in de wereld waarin je zo snel in het toptarief zit.” --> toen nog onjuist, maar inmiddels? Misschien wist hij toen al...."
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
01 nov 2012 22:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Goede waarneming Justin.
Erg mooi vond ik destijds een van de eerste uitspraken van De Jager toen de wit-blauwe ellende begon: "We geven Griekenland alleen garanties, geen geld".
Achteraf is altijd makkelijk ... Ik dacht aanvankelijk ook dat de ellende in 2008 een USA probleem zou zijn en blijven.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
01 nov 2012 22:49 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik vond vanaf het begin van de onderhandelingen tussen PvdA en VVD al dat het verkiezingsbedrog was. Zowel naar de VVD achterban als naar de PvdA achterban. Voor de verkiezingen was de discussie voortdurend: "gaan we over links of over rechts".
Toen bleek dat we door het midden (?) gingen volgens de heren en uiteindelijk gaan we dus over links.
Ik ben best bereid meer te betalen voor de zorgpremie dan de minder bedeelden in ons land. Maar zulke verschillen zijn echt onacceptabel.
Daarnaast is het geen bezuiniging maar een verschuiving van lasten! Teleurstellend dat de VVD er zo bekaaid vanaf gekomen is. Ik wacht wel op het totaalplaatje, maar van het "ontzien van de hardwerkende" wat Mark Rutte altijd pleegde te roepen, lijkt zo niets terecht te komen.
Ik hoorde zojuist dat de VVD de rijen weer gesloten heeft en dat de kritische VVD-ers zich er al bij neergelegd hebben, jammer......
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 nov 2012 22:52 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet echt. Waarom ligt die grens voor die 11% bij 2x modaal? Waar is die grens op gebaseerd? Omdat anders mensen met 200.000 bruto(?) verdienen ineens 20.000 Euro per jaar zouden moeten betalen aan zorgpremie, wat ECHT nergens op slaat? Ergens moet die grens vandaan komen, maar ik snap hem niet.... Volgens mij, als je de grens niet zou aanhouden, maar gewoon door zou trekken, zou je niet op 11% komen, maar op minder. Ik heb geen idee hoe de verdeling van inkomens in NL zit, of dat je dan voor dezelfde opbrengst naar 10%, 9%, 8% zou gaan? Of gaan 10.9% (maw. dat het geen donder uit zou maken).... Als ik zo'n rekentooltje invul, ga ik zo'n 2.000 Euro NETTO per jaar erop achteruit. Da's zo'n beetje wat de 356 mij kost per jaar.... Hmmm.....
|
01 nov 2012 23:03 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Als het door gaat en we kunnen onze zakelijke auto nog steeds uit de bijtelling halen, dan ga ik dat doen. Pak ik weer € 4000 netto terug van de overheid!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 nov 2012 23:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Precies. En waarom bezuinigt de overheid niet gewoon eens EUR 10 miljard op zichzelf? Europa, ontwikkelingshulp, provincies, aantal ambtenaren: laag hangend fruit genoeg.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 01 nov 2012 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2012 23:12 |
|
|
Wannahave
993 Cabrio, NachtblauwRegio Apeldoorn
|
Dit blijft voor mij ook onduidelijk. Kan hier nergens het antwoord op vinden. Is essentieel om het uiteindelijke effect goed in te kunnen schatten. Wordt dit in de berekeningen over het hoofd gezien en moet dat nog verdisconteerd worden zodat het beeld wat gunstiger is? Of komt dit er nog eens bij en is de feitelijke bijdrage aan de zorg dus nog (veel) groter... Laat Rutte nu eens duidelijk voorrekenen hoe het dan wel zit, want gisteren bleef hij nog volhouden: Ik wil graag een bijdrage leveren en de broekriem wat aanhalen, maar dit voorstel...
|
01 nov 2012 23:25 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Dit heeft toch niets meer met een zorgVERZEKERING te maken. Het idee bij een verzekering is dat je vrijwillig kunt kiezen om je te beschermen tegen risico's. Die bescherming verkrijg je door een zorgPREMIE te betalen. De hoogte van de premie wordt bepaald door de kans dat je gaat claimen. Bij de huidige voorstellen echter wordt de hoogte van de premie bepaald door de hoogte van je inkomen en niet door de kans dat gaat claimen bijv. omdat je 2 pakjes shag per dag consumeert (ja, daar heb je het geld voor als je maar 20 euro zorgPREMIE per maand betaalt). Ik heb de bron niet bij de hand maar ik las laatst dat mensen met hogere inkomens door de bank genomen gezonder leven en minder zorg claimen dus een actuaris zou zeggen dat de premie voor die groep juist lager moet zijn. Ergo, noem het geen zorgVERZEKERING en PREMIE meer, maar een extra belasting op inkomen. Los het ook op in die hoek, dus verhoog gewoon de IB tarieven en laat de zorgpremie ongewijzigd, scheelt een hoop zendtijd over zorgpremies enz. Nu nog een een mooie naam voor die extra belasting op inkomen uit arbeid, iets met 'nivelleren' in de naam lijkt me wel gepast.
|
02 nov 2012 0:02 |
|
|