Auteur |
Bericht |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
De specs zijn inderdaad nagenoeg gelijk. Als je je multimeter op "V" (tweede van rechts) zet en de meetkabels hetzelfde als op de eerder door jouw geposte foto en je meet "0" dan is de voeding kapot. Om de multimeter te testen moet je wel eerst even je stopcontact meten (op dezelfde manier), de meter moet dan rond 230 V aangeven.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
25 apr 2020 14:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Stopcontact doet het maar trafo niet
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 apr 2020 19:46 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Op de nieuwe staat niet dat hij dimmable is. Kan dat t zijn?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
25 apr 2020 20:00 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Niet in de opstelling die Maarten op de foto hierboven post. Of hij moet de draadjes van het 230V snoer niet goed in de kroonsteentjes hebben zitten Wel een leuk draadje dit......al bijna 4 pagina's over een kapot lampje.....
|
25 apr 2020 20:10 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
OK het lijkt me duidelijk dat de voeding kapot is. Dan moet je terug naar de winkel voor garantie.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
25 apr 2020 20:17 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Je hebt toch wel de beschermdopjes van de meetpennen gehaald ? Waardeloos als je iets koopt en het blijkt defect te zijn. Succes en hoop dat je snel weer licht hebt.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
26 apr 2020 8:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
The saga continues.. Trafo 2 is binnen. Trafo aangesloten, lamp eraan en geen licht. Lamp eraf en wederom geen 12V te meten Is er een kans dat ik de trafo opblaas omdat er in de bedrading van de lamp iets niet goed is? Als ik de draden inspecteer dan zie ik niets geks overigens....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 mei 2020 23:17 |
|
|
Grootje
Groningen
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Misschien een Osram electronic trafo kopen. deze eerst testen of er 12volt op de secundaire zijde staat. Lampjes testen en daarbij moet de weerstand tussen 0 en 20 Ohm zijn. Een lamp geeft altijd een beetje weerstand. Als hij op de piep functie staat moet hij piepen.
Als je nieuwe halogeen lampen koopt en een nieuwe trafo hebt moet het eigenlijk altijd werken.
|
08 mei 2020 9:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Maar die 12V kan ik niet vinden dus doe ik blijkbaar iets verkeerd. En volgens de winkel doet die trafo het gewoon. Snap er niets van...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 mei 2020 9:09 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Je had misschien beter eerst de trafo getest. Dan had je daaromtrent al zekerheid.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
08 mei 2020 9:10 |
|
|
erwin964c4
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Ik stel voor om al die omvormers in de kliko te gooien en 230v lampjes kopen en het gebeuren rechtstreeks aan te sluiten. Wat een gedoe.
|
08 mei 2020 13:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Probleem is dus dat ik nog 2 identieke lampen heb hangen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 mei 2020 14:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
... dan kan je daarmee uitvinden of van deze lamp de trafo of de lampjes stuk zijn
|
08 mei 2020 14:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Ja dat zou kunnen. Ga even een tussenoplossing verzinnen qua lampen testen want het is nogal een klus om bij een van die andere te komen en ze er vanaf te kriigen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 mei 2020 15:14 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
De uitgang van de oude trafo is 11,5 volt AC (wisselstroom) de nieuwe is volgens mij 11,5 volt DC (gelijkstroom (al is deze 11,5 volt 35kHz)) klopt dit? https://www.niko.eu/nl-nl/producten/ver ... 214019dbb9Als mijn vermoeden klopt AC-DC dan zullen de lampjes niet branden.
|
08 mei 2020 19:19 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Volgens de foto op vorige pagina allebei wisselstroom ~
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
08 mei 2020 23:19 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Je wil het niet horen maar is het niet tijd om er een electricien bij te halen?
|
09 mei 2020 8:09 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Hahahahaaaaaa, touché
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
09 mei 2020 10:06 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Primair wel maar secundair niet of zie jij iets dat ik over het hoofd zie?
|
09 mei 2020 10:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Dat is uiteraard altijd een optie maar ik geef nog niet op.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 mei 2020 12:14 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Ik ben net zo technisch als Ewout maar zie op allebei de apparaten “11,5~” en “sec” staan. Maar misschien zie ik iets over het hoofd...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
09 mei 2020 12:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Op de kleur na zijn ze beiden identiek
|
09 mei 2020 14:37 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Aha nu zie ik het ook.
|
09 mei 2020 17:11 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Een reservekoplamp van je auto zou het moeten doen op die voeding. Vermits het een gloeilamp is. Zo kun je nog even doorknutselen
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
10 mei 2020 4:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: (non Porsche) Electravraagje
Dit^^ was de tip die tot de oplossing heeft geleid. Uiteinde gewoon 12v lampje opgesnord en tegen de draden van de trafo gehouden. LICHT! Trafo deed het dus. Nieuwe lampen besteld en getest: LICHT. Net alles weer gemonteerd: loshalen was een k.tklus maar dit werd nog overtroffen door monteren. De ruimte is echt heel smal en de lamp zit met 2 inbusjes en 1 grotere inbus vast op zijn voet. Probleem is dat de draden waarmee de 220 binnenkomt ook nog in die voet moeten worden gepropt. Poging 8 lukte. Conclusie: een multimeter werkt dus ingewikkelder dan je denkt (het is mij niet gelukt om 12V af te lezen van dat ding) en de volgende keer doe ik er eerst nieuwe lampen in. Tijdens mijn experimenten ben ik er in geslaagd om de oude dynamo op te blazen dus echt zeker weten we het niet maar ik vermoed dat alleen de lampen stuk waren. Hoe die dan simultaan kapot zijn gegaan is een andere vraag. Anyway: het bewijs
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 mei 2020 20:57 |
|
|