Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Zijn zeker appels en peren, vandaar ook het tweede voorbeeld. Ik wilde alleen maar aangeven dat een koppel van bijvoorbeeld 750NM een auto nog niet snel hoeft te maken. Ook niet als deze Touareg de helft had gewogen. Het gaat uiteindelijk veel meer om de PK's. Lees de link maar die ik eronder heb gezet.
|
12 okt 2005 22:48 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
Ik wilde alleen het olielekkageverhaal ontzenuwen, ben met je eens dat 140 Kw niet overdadig is voor 2500 Kg.
|
12 okt 2005 22:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ben ik niet met je eens... dwz. het ligt eraan wat je "sneller" vindt... Een 530d rijdt veel eenvoudiger in het hedendaagse verkeer... Een 530i zal je toch echt meer moeten schakelen om de 530d (die veel minder schakelt) bij te houden.... Wat is dan sneller?
Mij is altijd gezegd: "Wegrijden kost koppel, topsnelheid kost pk's"... Die stelling klopt volgens mij redelijk toch?
On topic: Butzi, ik rij hier elke dag (nouja, om de paar dagen) langs een zilveren RRS... Geloof me, elke keer weer pijn in mijn nek Wink
Qua geluid wint deze het overigens absoluut van een KJN-S... (de RRS is de supercharged variant overigens)
Laatst bijgewerkt door Pascal op 12 okt 2005 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 okt 2005 22:55 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Wat betreft de grootte van de Q7: lengte 5.09 (Cayenne 4.78, ML 4.78),
breedte 1.98 (Cayenne 1.93, ML 1.91), hoogte 1.74 (Cayenne 1.70,
ML 1.82), wielbasis 3.00 (Cayenne 2.86, ML 2.92).
De 3.0 TDI heeft een vermogen van 233pk (zelfde als de A8 3.0TDI) en een koppel van 500Nm bij 1750tpm.
Auto is leverbaar in een Pro Line en een Pro Line + uitvoering, daar naast als vijfzitter, vijf + tweezitter of vier + tweezitter.
Kwalitatief een auto zoals men van Audi gewend is, gewoon goed dus ! Wil je een goed oordeel over de auto vellen, moet je de auto eerst gewoon zien. Laatste week oktober, eerste week november worden er op diverse plaatsen in NLd. previews georganiseerd voor de echte "hot propects".
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
Laatst bijgewerkt door plh op 12 okt 2005 22:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 okt 2005 22:56 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Vriend( Luc) van me heeft hem al blind besteld.
A6 3.0 TDI al ingeleverd.( nu TT 3.2 V6), schijnt de eerste Audi Q7 te zijn in Nederland geleverd.
Deal gemaakt op de IAA.
|
12 okt 2005 22:56 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Met of zonder zwarte walm? Bij veel gechipte diesels zie je toch vaak een walm bij het optrekken. Hoeveel NM gaat ie erop vooruit?
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
12 okt 2005 22:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 22:56 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zonder. 460 Nm, + 60Nm dus.
Info?
www.rica.nl
Laatst bijgewerkt door RS-R op 12 okt 2005 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 okt 2005 22:58 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Walm komt vanzelf na een half jaartje
|
12 okt 2005 22:58 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ken jij Rica nog niet,
ga maar eens langs met je Leonnetje.
|
12 okt 2005 22:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zelfs als je een diesel niet tuned en fout trapt, krijg je walmen... Enne, ik ga mijn leonnetje niet tunen, ding gaat hard zat... (plus dat het niet mag van meneer de lease-maatschappij!)
|
12 okt 2005 23:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zowel de A4 2.5 TDI van Linda, als de A6 3.0 TDI van mij, zijn gechipt.
De A4 rookt verschrikkelijk bij het stevig optrekken, de A6 daarentegen, moet je al echt volledig tot het uiterste gaan voor hij echt begint te roken.
Volgende week gaat hij binnen voor controle, ben benieuwd.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
12 okt 2005 23:03 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
12 okt 2005 23:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
12 okt 2005 23:06 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Is toch de "testbank Rica" ? Gingen we toch nog eens naar toe??
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
12 okt 2005 23:07 |
|
|
Jort
Groningen
|
Als je lui bent dan is de diesel sneller. Mentaliteitsverschil. Tijd voor een automaat, die brengt het voordeel bij kickdown weer bij de benzine. En laat het topic nou gestart zijn met de keuze.. voor een automaat.
Overigens klopt de genoemde stelling niet helemaal. Zoals gezegd, lees deze link maar eens door: http://patricksavalle.com/Archief/Welke ... er+sneller
Een aanrader voor iedereen. Het blijft een groot misverstand.
|
12 okt 2005 23:09 |
|
|
Butzi
996 Tiptronic 2002, basalt
|
|
12 okt 2005 23:12 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
He, wacht eens, een automaat was toch ALTIJD langzamer dan een schakelbak (lees de smiley's)... Overigens, hoe zou het nu zijn als je een automaat in beide wagens zet? Zou het op zich toch best es willen proberen hoor.... Denk dat er op papier een flink verschil is, maar in de praktijk toch weinig merkbaar....
Je hebt overigens gelijk, maar ik ook... Toch?
(over vermogen en altijd sneller, een Leon Cupra-R is op de tussensprint van 80-120 sneller dan een 996-Turbo... *hmmm*)
|
12 okt 2005 23:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
???
Waar lees jij dat meer vermogen altijd sneller betekent?
Overigens, heeft een 996 Turbo meer dan 4 seconden nodig om van 80 naar 120 te versnellen? Lijkt me errug onwaarschijnlijk.
|
12 okt 2005 23:22 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nergens, was een losse opmerking tussendoor....
|
12 okt 2005 23:28 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb ooit een autootje gehad die dat onder de 4 sec. deed.
|
12 okt 2005 23:31 |
|
|
Jort
Groningen
|
Even opgezocht. Een Leon Cupra R accelereert inderdaad ietsje sneller van 80 naar 120 dan een 996 Turbo. Op voorwaarde dat de eerstgenoemde de excercitie uitvoert in de 2de en 3de versnelling en laatstgenoemde in de 5de versnelling.
Tja... over vergelijkingen gesproken
http://www.porsche.nl/911/turbo_modelle ... 8,,00.html
|
12 okt 2005 23:45 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Zo kan ik het ook! Vond het al erg onwaarschijnlijk.... Maar hoe komt het toch dat het hier over een prettige keuze tussen SUV-jes ging en we het nu ineens weer over al dan niet rokende Spaanse Leonidas' hebben?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 okt 2005 23:49 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Butzi,
voor de Audi gaan en wel bestellen bij PLH hoor - heeft mij hele goede adviezen geven m.b.t. de TT roadster van mijn echtgenote
succes
Thomas
|
12 okt 2005 23:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Mischien een hele rare vraag, maar:
15000 km per jaar - hoeveel daarvan in de rimboe? waarom een SUV? voor de ruimte? kan je beter een 530d nemen, of een nieuwe A6 Avant (als je niks met BMW hebt).
Hoezo een diesel? Met 15K per jaar?
Voor het imago? Achterhaalde reden...
Of kan je vrouw niet parkeren? (volgens de stelregel: als ik iets raak moet het andere object meer schade hebben dan ik... )
Ik vind het een luxe keuze, absoluut. En ik wou dat het mijn keuze mocht zijn.
Mijn voorkeur zou absoluut uitgaan in dat segment naar een Discovery benzine (staat niet in het rijtje, maar vind ik mooier dan de RRS. Niet dan de RR, maar die zal dan ook wel buiten budget zijn). X5 ordinaire voetbalvrouwenauto, Mercedes M krijg je gelijk een twee-assige kar of paardenwagen bij en een KJN rijdt echt iedereen... (onzin, ook een mooie auto maar ikzelf vind de Disco gewoon stijlvoller).
Maar ik zou in jouw situatie een 530d nemen.
My 2 pennies.
BWT, over Rica: heb ze de afgelopen 2 weken tot twee keer toe een email gestuurd over het tunen van een RR V8 Vogue, maar ze nemen niet eens de moeite om te reageren. Afgelopen vrijdag gebeld, zou worden teruggebeld, maar dat moet nu nog gebeuren... Gaat goed met de zaken kennelijk...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 okt 2005 1:00 |
|
|