Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 6:20

Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Noodklok autodealers!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Rob begrijpt het.

mhaschreurs.hyves.nl

01 feb 2006 16:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
zei ik toch " diegene die zijn zaakjes het beste voor elkaar heeft krijgt de business"... volgens mij doe jij niet veel anders....en dat is prima..

01 feb 2006 16:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob 944 schreef:
Gunnen, het bestaat nog steeds...........

Precies. Er zit alleen een prijstechnische grens aan. Als ik iets specifieks zoek dan kijk ik meestal even op internet wat de prijzen her en der zijn. Is ergens een apparaat veel goedkoper haal ik het daar.

Overigens, zonder elders de service van beluisteren, passen, enz. te gebruiken. Als ik ergens binnenloop voor advies en ik krijg daar goed advies, dan zal ik daar ook kopen (dat doe ik dan ook meteen). Op het internet kopen = op het internet de info halen.

01 feb 2006 16:47
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rob 944 schreef:
Over "gunnen" gesproken........
Het bestaat nog steeds.

Ik gun iedereen alles,

Als ik veel service krijg, wil ik veel betalen (niet teveel) en als ik geen service krijg, wil ik daar dan ook niet voor betalen.

Sommige handelaars, willen gewoon veel voor weinig :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 feb 2006 17:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Yep, ze willen wel dat ik bij hun een auto koop, maar een fatsoenlijke prijs voor de mijne geven, ho maar. En dan ook nog op de teentjes getrapt zijn als ik ergens anders naartoe ga.

mhaschreurs.hyves.nl

01 feb 2006 17:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Omtrent de discussie in dit topic: NO HARD FEELINGS van mijn kant, maar ik word weleens een beetje moe van dat glazen kastje waarin de autoverkoper in Nld. kennelijk moet vertoefen.

@ rufie: fleetowners kunnen idd. tegen bepaalde voorwaarden hun wagenpark aanschaffen (vanzelfsprekend ga ik hier geen percentages noemen, al is 24% :shock: :shock: wel héél, héél erg veel)

@ ppp 356: het kortingspercentage van 11,5% is voor Nld. begrippen erg hoog!!, of heb je meerdere auto's van dezelfde dealer?, want dan spelen er natuurlijk meerdere belangen.

@ michael: een verkoper die zich op zijn teentjes getrapt voelt, heeft iets verkeerds gedaan.
Als ik ervan overtuigd ben dat ik een goede prijs heb neergelegd en de klant koopt ergens anders omwille van de prijs, heb ik er vrede mee!

02 feb 2006 0:04
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ons bedrijf krijgt 10% korting. Gaat om slechts gemiddeld 2 auto's per jaar. Forse korting imho.

Ik onderschrijf de meerderheid van de meningen in dit draadje. Mijn ervaringen met dealers zijn ook werkelijk DRAMATISCH! Mijn ouders hebben zelfs een gevalletje gehad, waarbij ze hadden besloten een nieuwe Alfa te kopen, offerte laten maken, alles geregeld, en de dealer moest nog even iets opzoeken en zou bellen...niets meer van zich laten horen... :roll: Ouders inmiddels tot inkeer gekomen, en weer BMW gekocht, waar de service overigens wel zeer goed was en is (Amersfoort en Hilversum).

02 feb 2006 0:33
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Elke merk, zal wel een goede dealer hebben, het is gewoon een kwestie van hem te vinden, want ze worden zeldzaam.

Maar ik moet, en dat is volgens mij in dit draadje nog niet geschreven, en dat maakt de mensen van de sector hier misschien een beetje moe, het is niet enkel in hun sector, het is gewoon overal een trend aan het worden.

Velen wil een topservice als ze gaan winkelen, maar als ze zelf aan het werk zijn, hoeft het precies niet :!:

Ik heb Iedereen gewijzigd door velen, Iedereen was niet juist geformuleerd van mij :oops: :oops:

Misschien moeten we hier eens over nadenken :!:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 02 feb 2006 10:38, in totaal 1 keer bewerkt.

02 feb 2006 7:24
Profiel WWW
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Bwa Paul, ik weet dat nog niet : als ik werk op de zenuwen, dan werk ik echt goed er op hoor :D

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

02 feb 2006 10:06
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Kreeg net het bericht dat de BMW dealer v/d Plas in Heemstede op de "fles" is.

Dit is toch niet goed hé.

Overgenomen door de importeur werd mij verteld, de overige vestigingen zullen wel mee gaan neem ik aan :?:

02 feb 2006 13:19
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Triest!

In ieder geval is het verhaal van Plh helaas weer bevestigd.

Daar waar anderen geen rendementen willen noemen, ben ik best bereid iets openheid van zaken te geven.

De gemiddelde dealer van een zogenaamd "volumemerk" komt momenteel niet boven het break-even point uit....

Wanneer je het geluk hebt al even mee te doen in het "spel" en een beetje zorgvuldig met de schatkist omgegaan bent in het verleden en niet teveel onzinnige investeringen door de strot geperst hebt gekregen van importeur en fabriek, kun je dit nog wel even volhouden en draai je op pasie voor het vak een poosje door.

Een zeer aktieve dealer die veel aquisitie pleegt en zijn C.R.M. uitvoert volgens het boekje, komt als het portie geluk ook nog een beetje mee zit op ongeveer 2% rendement uit....

Een van de redenen dat ik de laatste tijd niet zo aktief ben geweest op het forum, is dat ik me graag bij de laatste groep aansluit.
Hier gaat heel veel tijd en energie in zitten en je moet wel een beetje gestoord zijn en wel erg verknocht aan het vak om dit te blijven doen, ondanks alle ontmoedigingen :D

Helaas hebben de mensen met vakkennis die hun mening hier hebben weergegeven het maar al te juist voor wat betreft de marges.

Het heeft alles te maken met de duwstrategie van de fabrieken, met de koopbereidheid van de consument en met het onterechte imago dat een dealer per saldo te duur zou zijn.

We zouden elkaar allemaal een stukje beter begrijpen wanneer we ons eens af zouden vragen : is dit wel zo'n slechte inruilprijs? Zou ik er zelf meer voor kunnen krijgen wanneer ik hem zelf op internet zou zetten?

Want die hogere inruilprijs elders, is die ontstaan uit pure ellende om toch maar iets te verkopen of omdat de auto echt meer waard is....

En als laatste; Motivatie, ondernemersgeest en passie zijn momenteel de drijfveren om in de branche aanwezig te zijn en te blijven, laten we de mensen die er werkzaam zijn niet altijd afrekenen op hun laatste doelpunt....

My 2 cent :wink:

03 feb 2006 19:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
HenkC2C schreef:

My 2 cent :wink:

Nou geef je nog de jaarwinst van vorig jaar weg ook... :wink:

03 feb 2006 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@ HenkC2C :cheers:, ik dacht al: :scratch: "Waar blijft 'ie nou" :wink: .

03 feb 2006 21:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
goed gesproken henk c2c, ik zou het zelf niet beter kunnen formuleren!
ik weet niet wat je in de autobranche doet, maar het is duidelijk dat je weet waar je over praat.

03 feb 2006 23:37
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
HenkC2C schreef:
Een zeer aktieve dealer die veel aquisitie pleegt en zijn C.R.M. uitvoert volgens het boekje, komt als het portie geluk ook nog een beetje mee zit op ongeveer 2% rendement uit....

Waarom blijven die mensen dan nog bezig?
2% rendement haal je met je geld gewoon bij de bank, 0% risico.

Ik kan moeilijk voorstellen, dat het enkel om het spel te doen is, die mensen die blijven investeren en blijven proberen om te overleven, moeten dan hier of daar toch veranderig van de situatie verwachten? Je moet anders toch goed gek zijn om dit te blijven doen.

Als ik een nieuw project opstart, kost mij dit de eerste maanden, soms jaren ook geld, maar ik volhard enkel maar omdat ik weet dat er licht is aan het einde van de tunnel, ik zou er anders nooit aan beginnen.

03 feb 2006 23:48
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Die 2% is nu (gok ik)... Als het allemaal weer wat aantrekt, gaat het wellicht weer naar 10% (is maar een gok hoor!), dus dan is het "weer de moeite" zegmaar...

Ik kan me zeker voorstellen dat er mensen genoeg in die branche zijn, met hart voor de zaak... Ik ken er zelf zowieso al een stuk of 4, bij allemaal is het hetzelfde liedje, maar toch blijven ze het doen... Bij mij is het niet anders, mijn "branche" gaat al een aantal jaren van top naar dal en terug en weer omlaag... Ik vind mijn werk leuk, dus blijf ik het doen, krijg ik een jaar geen opslag, het leven is hard, maar ik ga lekker door... Simpel toch?

03 feb 2006 23:57
Profiel Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
ppp 356 schreef:
HenkC2C schreef:

Waarom blijven die mensen dan nog bezig?
2% rendement haal je met je geld gewoon bij de bank, 0% risico.

2%rendement minus ca 4% inflatie is dus gewoon tekort :cry:

03 feb 2006 23:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@ paSCal: NEEN, die 2% is structureel ! (ÉCHT WÁÁR !). Die 2% is echt hoog in het kader van de huidige economie. De gemiddelde merkdealer is op dit moment blij met >0% !!! (Die 10% is dus echt een GOK !)
Ik weet (we weten) dat dit voor "outsiders" moeilijk is voor te stellen, maar het is helaas de waarheid.

04 feb 2006 0:11
Profiel WWW
Bericht 
Veel autobedrijven zijn familiebedrijven. Dan heb je er doorgaans veel voor over om de boel overeind te houden.

Overigens, je kan er nog altijd een goede boterham mee verdienen...

04 feb 2006 0:17
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Devils son schreef:
Veel autobedrijven zijn familiebedrijven. Dan heb je er doorgaans veel voor over om de boel overeind te houden.

Overigens, je kan er nog altijd een goede boterham mee verdienen...
Met je DGA loon wel ja.Drukt weer lekker op het rendement. :wink:

04 feb 2006 0:19
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
PaSCal schreef:
Bij mij is het niet anders, mijn "branche" gaat al een aantal jaren van top naar dal en terug en weer omlaag... Ik vind mijn werk leuk, dus blijf ik het doen, krijg ik een jaar geen opslag, het leven is hard, maar ik ga lekker door... Simpel toch?

Dat jij dat als loontrekkende blijft doen, kan ik nog enigszins inkomen. Je gaat niet voorruit, maar ook weer niet achteruit. Dan is kwaliteit, dus plezier in je werk soms belangrijker dan opslag.
Als je echter als investeerder voor een lange periode je rendement kwijt bent, en in de nabije toekomst geen beterschap ziet, moet je goed gek zijn, of walgelijk stinkend rijk, om te blijven volharden.

04 feb 2006 0:24
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
plh schreef:
De gemiddelde merkdealer is op dit moment blij met >0% !!!

Probeer mij dan eens uit te leggen, waarom de merkdealer dan nog doorgaat?
Je werkt dus uit eindelijk voor niets!
Kan je IMHO beter iets anders gaan doen!

04 feb 2006 0:26
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rob Herfst schreef:
plh schreef:
De gemiddelde merkdealer is op dit moment blij met >0% !!!

Probeer mij dan eens uit te leggen, waarom de merkdealer dan nog doorgaat?
Je werkt dus uit eindelijk voor niets!
Kan je IMHO beter iets anders gaan doen!

Rob, ben ondertussen in het stadium beland, dat ik stilaan begin te geloven, dat ze dus echt geen stuiver meer verdienen.

Maar begrijp dus echt niet wat die mensen bezielt om door te gaan :?
Van de personeelsleden kan ik het begrijpen. Het is hun werk en ze doen het graag ( de goede wel te verstaan) en willen ervoor knokken.

Maar wat de uitbaters van die garages bezielt begrijp ik voor geen meter :?

04 feb 2006 0:31
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
De reactie's :shock: ,

Het zet wel tot nadenken :idea: , er zijn in onze regio ook heel wat dealers verdwenen of deels overgenomen :!:

En denk toch dat de mensen die "erin " zitten gelijk hebben :twisted:

Ben toch wel blij dat ik in een heel ander branche zit :?

Maar moet wel toegeven bij het afsluiten van het jaar 2005 er heel wat "zwakke" broeders bij zaten (lees slechte betalers) en een behoorlijk post daarvoor heb opgenomen :(

04 feb 2006 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
daar begon dit topic toch ook over, nu zien de meeste dealers dat ze echt moeten stoppen.
meestal wordt het gewoon weer overgenomen door een ander, consument merkt hier niks van, zelfs het personeel blijft meestal ook hetzelfde, alleen een andere naam op de gevel!

04 feb 2006 0:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende