Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Hou je maar van de domme, maar in welk gemeentebestuur zat Ineke voor ze tweedekamerlid werd???????
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
21 apr 2006 20:10 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Zo werkt de marktwerking niet. ALs het hogere segment instort, stort de rest ook in door het simpele feit dat het relatieve onderlinge verschil gehandhaafd zal blijven.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
21 apr 2006 21:00 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Laten we dan spreken over correctie; alle prijzen zullen m.i in dit verhaal naar beneden bijgesteld gaan worden en het hogere segment zal daar het zwaarste onder gaan lijden (eens?). Dat is de prijs die wij allen gaan betalen voor het al jaren (oneerlijk) subsidiëren van eigen woningbezit....
Schattingen lopen uiteen van 20-30 % 'lucht' in de huidige woningwaardes (....)
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
21 apr 2006 21:20 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Segh Hé eh..........Ga je mond spoelen !!
Hypotheekrente/aftrek afschaffen..........Nee nee.NO WAY !!
Ik had héééél wat spaargeld wat ik wilde aanwenden voor een andere Porsche of eventueel een Ferrari.
Maar door omstandigheden ging dat op het laatste moment niet door.
Mijn vader is overleden,mijn moeder heeft in huis een ongeluk gehad,en daardoor wilde ze het huis verkopen.Ik had gezegd dat ze haar gang maar moest gaan.het was immers haar bezit.
Totdat ze vroeg of IK er belangstelling voor had.Ik zei tegen haar dat ik het nooit kon betalen.Mijn moeder heeft een prijs genoemd,ik on-line offertes gevraagd,gesproken met hypotheek-adviseurs en toen kon het dus WEL.Maar ik moest de aanschaf van een 911 (of Ferrari) op de lange baan schuiven.
Zo gezegd,zo gedaan.Tijdens een showroom-opruiming een keuken gekocht.Alles bij-elkaar bijna 11000 Euro.
De woning op naam zetten bij de notaris kostte 1400 euro inclusief.
Overdrachtsbelasting bijna 10000 Euro.
Verder heb ik voor het hele huis gekozen voor kunststof kozijnen met HR++glas.Bijna 17000 Euro.Metselwerk ten gevolge aanpassing achterpui ruim 400 Euro.Nieuwe CV-radiatoren met de leidingen in de muur voor de benedenverdieping was 2700 euro.De benedenverdieping is opnieuw gestuct.Kosten 3000 Euro.Nieuwe meterkast met opwaardering van 25 A naar 40 A,bijna 1000 euro.
En dan nog talloze bonnetjes van de bouwmarkt...........
En ik ben nog niet klaar.De bovenverdieping moet dezelfde metamorfose ondergaan......Belasting-teruggave en vakantiegeld bij elkaar leggen en we komen weer een heel eind.........
Hypotheekrente-aftrek afschaffen ? Nee dus !
Ik heb gekozen voor het leven en iets duurzaams i.p.v. een auto.Die auto komt er wel.Maar de kans om op zo´n manier een woning te kopen,komt maar één keer.En Nee zeggen zou wel erg dom zijn geweest (i.v.m de niet ophoudende huurstijgingen).
Groetjes Rob-prettig wonend maar nog niet klaar zijn met verbouwen/944.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
21 apr 2006 21:35 |
|
|
Nicolò
|
Leuk voor jou, maar waarom moet de rest van Nederland meebetalen aan het feit dat jij boven je stand woont?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
22 apr 2006 12:19 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
22 apr 2006 13:30 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
boven zijn stand
Nicolo het feit dat hij nu zijn huis koopt op deze voorwaarden, wil niet zeggen dat het nu boven zijn stand is. Echter misschien wel als de rente aftrek afgeschaft wordt.
En heel Ned. mee betalen beetje overdreven.
|
22 apr 2006 16:28 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Volgens mij betaal ik toch echt mijn eigen belasting(en). De hypotheekrente die ik aftrek is ook echt mijn eigen hypotheekrente. En het feit dat ik, een deel daarvan, in de hoogste belastingschijf kan aftrekken komt omdat ik eerst ook die belasting betaal. Het lijkt soms misschien alsof we geld van de belastingdienst krijgen, maar per saldo betaal ik toch echt (ruimschoots) meer dan dat ik terugkrijg.
Je snapt het al, ben geen voorstander van het afschaffen van de hypotheekrente aftrek. Minder hypotheekrente aftrek? Eerst de belastingtarieven maar eens verlagen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 apr 2006 18:07 |
|
|
Nicolò
|
Komt vooral omdat er in Nederland hypotheekrenteaftrek voor de eigen woning bestaat.
|
22 apr 2006 18:43 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Ja Ja en de huur subsidie dan.....Alle kanslozen, werkelozen enz wonen ook boven hun stand. Het leuke is dat die gene die op glade wouter stemt relatief de hardste klap krijgt. En terecht, De Party van de Alochtonen heeft in Amsterdam de gemeente raads verkiezing gewonnen....Parkeren 5,25 per uur OZB 50 % verhoogd. Dat zal de armen leren verplicht op de fiets, en verhuizen naar Almere . Nu nog de verkiezingen in nederland winnen en alle Vinex wijkjes staan te koop. Ja het wordt echt lache....[/quote]
|
22 apr 2006 21:09 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Van de 11000 euro die ik vorig jaar aan belasting heb betaald,wordt er 3000 euro aan mij teruggegeven.Die heb ik in het voren al betaald,en worden nu teruggegeven.
Een sigaar uit eigen doos dus...........
Overigens bestaat de hypotheekrente-aftrek al meer dan 90 jaar in Nederland.De hypotheekrente-aftrek bestaat in de VS ook.Nederland is dus geen uitzondering.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
22 apr 2006 21:23 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Gelukkig wel anders konden velen van ons die woonlasten niet voldoen. Aan de andere kant, mogen we ook wel eens ergens voordeel van hebben. Er zijn genoeg situaties dat ik het idee krijg belasting over belasting over belasting te betalen. Bijvoorbeeld in het geval van het door ons zo geliefde automobiel. BPM, BTW, motorrijtuigenbelasting, brandstof accijns, bijtelling inzake privé gebruik etc etc etc. Kortom, ik denk dat we al genoeg belasting betalen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 apr 2006 22:18 |
|
|
Wim SC 1981
911 SC 1981Eindhoven
|
Burundi
In Nederland betaal je voor alles wat je doet, mits je niet ondeugend bent, veel belasting.
Voor een gewoon mens is de rijksbegroting onmogelijk te doorzien en soms denk ik dat de politici het ook niet meer weten. Nederland is gewoon een bedrijf, of een huishouden voor mijn part. Er gaat heel veel geld naar kas, maar er wordt ook weer heel wat uitgegeven. Er zijn alleen grote verschillen tussen wie hoeveel betaalt en wie hoeveel ontvangt. Dat gaat natuurlijk niet allemaal logisch en efficiënt. En een overheidsapparaat houdt zichzelf natuurlijk als eerste in stand. Die complexe materie is niet helder te krijgen als het je vak niet is. Maar we betalen met zijn allen en we ontvangen met zijn allen. Daarvoor wonen we in een zeer luxe uitgevoerd land, waarvan er op de wereld niet zo heel veel zijn. Kijk maar eens op de wereldbol. Als we het anders willen, moeten we anders stemmen of zelf een partij oprichten. Maar voorlopig woon ik liever hier dan in Burundi, om maar wat te noemen.
_________________________________________ Rijden met die Porsche's!
|
23 apr 2006 0:35 |
|
|
Nicolò
|
Re: Burundi
Helemaal mee eens!
Ook mee eens, wel jammer dat de meeste belastingbetalers dat niet in de gaten hebben!
|
23 apr 2006 9:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Weet je wat zo opmerkelijk is? De meeste Nederlanders schijnen nu te emigreren naar Scandinavië. Landen als Zweden en Noorwegen.
Nog grappiger zijn de belastingen die je daar betaalt over van alles en nog wat.
Ik las dat de VS ook al eens voorbij is gekomen. Hoe lang is de gemiddelde Nederlander bezig met het invullen van de belastingaangifte? Hooguit een dag, misschien een paar uurtjes. De gemiddelde belastingbetaler in de VS heeft meer dan 24 uur nodig voor dezelfde handeling. Het mag bij ons dan niet al te doorzichtig zijn, relativeren kan soms geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Jort op 23 apr 2006 22:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 apr 2006 22:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Werken wel .... wonen (nog) niet
|
23 apr 2006 22:35 |
|
|
Jort
Groningen
|
Gaaf, welk gebied/omgeving als ik vragen mag?
|
23 apr 2006 22:37 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Ach, als het bruin het niet meer kan trekken dan gaat toch gewoon de Porsche eruit
Voorzover ik weet is de belastingdruk als totaal in NL redelijk hoog. Gemiep over dat NL speciaal is en dat de hypo aftrek er maar uit moet vind ik dus onzin. Zeggen ze ook niet over de BPM tenslotte.
Als je iets aan wilt passen ivm gelijke trend / Europa / etc. dan moet je naar het gehele plaatje kijken en niet naar 1 deel.
Dat heel NL meebetaald aan mijn rente aftrek is natuurlijk onzin. Per saldo betaal ik nog steeds een aardige duit belasting hoor. Iets aftrekken van wat ik moet betalen aan de gemeenschap is iets heel anders dan dat de gemeenschap het voor me betaald.
(of is minder verlies in een bedrijf soms ook winst
Mark.
(52% aftrek van een flut hypotheekje op maand/variabele rente die ook nog eens 30% gesubsidieerd wordt door werkgever (een bank)
|
25 apr 2006 23:02 |
|
|