Auteur |
Bericht |
Rob 944
944Grave
|
Ach,wat is goed.Of wat vind je goed.
Tiff Needle was destijds dol enthousiast over de Mc-Laren F1.Toen kwam de Ferrari F-50 uit en Jeremy Clarkson prees deze de hemel in voor wegligging,en boorde de Mc-Laren de grond in.Ook de 550 Maranello werd door hem de grond in geboord.Echter de wegligging vond 'ie puik.
Het Top-Gear team testte destijds ook de 360 Modena,en deze werd geroemd om zijn wegligging.
En nu lees ik dat er van alles niet deugt aan dat ding.........Yeah right. Ook de 355 komt er bekaait van af........Clarkson had liever een F-40 gehad.Vrouwe Fortuna liet hem in de steek.
Zal ik dan maar over de 964 beginnen dan ? Over keerringen in het motorblok die na 17 jaar toch echt uitgedroogd zijn ? Over dat plasje olie onder de auto ? Iedereen die zich druk maakt of de motormodificatie wel is doorgevoerd ? Hoeft bij een grote beurt bij deze auto de motor er dan niet uit ? Wat kost hier een stukkende airco ? En was er niet iets met olieslangen of zo ? Er was geloof ik ook iets met een Dual-mass vliegwiel dat goud kost om te vervangen ? En was er een paar jaar geleden niet iemand die de riem van de dubbele ontsteking kapot had,en zodoende 2 cilinders en zuigers had gefrituurd,en daarvoor rond de 7 K kwijt was ?
Ik kan wel effe doorgaan,maar het nut ervan ? 'T is net waarvoor je kiest.Maar om een Ferrari (of de 964)"trash" te noemen.Nou nee.
Als ik de poen zou hebben (en ik zeg ALS) dan kwam er toch echt een Ferrari.Ik vind de F-50 het mooist.En daarna de 550 Maranello...........
Waarom dan een 944 ? Het nuttige en het aangename vermengd in een mooie hobby aan de onderkant van de "range"............
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
18 mei 2006 7:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat lukt bij een Ferrari niet, die heeft dan al twee keer een revisie gehad... Bij Ferrari loopt de olie er gewoon onder het rijden uit, stukken beter... Iedereen? Nee. Ongeveer hetzelfde als bij Ferrari het knopje van de airco. Wat, rubber welke niet eeuwig meegaat? Schande! Goud? Ga ajb nooit Ferrari rijden, je schrikt je het apelazerus. Niet om de 80K vervangen en ja dan gebeurt dat. Je moet distributieriemen ook niet laten zitten... Maar tijdig vervangen en no problemo. Is er niet, aangezien een Ferrari van eind jaren 80, begin jaren 90 vele, vele, vele malen problematischer is dan welke Porsche dan ook. (en bovendien een waardeloze wegligging heeft)
Als je het geld echt moet uitgeven, ipv in je dromen (en je er dus werkelijk voor hebt gewerkt), dan ga je er misschien anders over denken...
|
18 mei 2006 10:46 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Als t ooit een Ferrari wordt, dan wordt t deze:
daar ben ik helemaal aan verknocht, de Ferrari 575 Maranello
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
18 mei 2006 10:51 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Goh, zomaar ineens twee subjects over Porsche versus Ferrari.
Om even op dat laatste van Devils Son terug te komen, ik had vroeger twee posters boven m'n bed hangen: Een van een (uiteraard in Guards Red) Porsche 930 en een van 'n (uiteraard in Ferrari rood) 512 Berlinetta Boxer.
Beiden onder het moto: "later als ik groot ben..."
Ik denk dat het verwezenlijken van een jongensdroom voor een groot deel emotie is, maar het financiele deel maakt dat je zoiets waar kan maken of niet.
Ouder, en dus ook verstandiger (buiten het feit dat je smaak over de jaren kan veranderen) zou ik nu met mijn budget absoluut nooit voor de 512BB gaan, omdat ik die dus niet zou kunnen blijven rijden.
Nog steeds mooi om naar te kijken, maar niet voor mij.
Patrick -die-trouwens-de-930-nog-steeds-prachtig-vind-maar-toch-voor-de-tijdloze-looks-van-de-pre-73er-911-koos
|
18 mei 2006 10:56 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik denk niet dat ik ooit een Ferrari zal kopen, maar ik vind ze wel prachtig. Zoals de 575 GTZ bijvoorbeeld :
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 mei 2006 11:09 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat is toch die Ferrari die speciaal voor die schatrijke Japanner is ontworpen en gebouwd?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 mei 2006 11:15 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
op het circuit wordt het verschil misschien duidelijk, waar je op straat mee rond wil rijden is puur een kwestie van smaak
_________________________________________ Got coffee?
|
18 mei 2006 11:29 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
|
18 mei 2006 11:39 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik ken te weinig van Ferrari om een antwoord te geven. Dit model was te zien op die meeting in Italië Villa d'Este Concorso d'Eleganza.
Als je die gallery bekijkt, dan loopt het water uit de mond. En niet alleen van die enkele Porsches. Neem nu deze Alfa bijv.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 mei 2006 11:54 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 mei 2006 11:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja en nee. Als je eenmaal een auto gaat kopen dan ga je je er toch meer in verdiepen. Het is zoiets als de jongensdroom om agent te worden. Als je jong bent denk je dat het een mooie baan is, maar later als je groot bent vraag je je af of slapen in de berm voor een paar rotcenten niet gewoon een nachtmerrie is...
|
18 mei 2006 13:09 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Scherp vandaag, Devils son.
Helemaal waar. Gelukkig dat ik dat iig vroeger niet als jongensdroom had...
|
18 mei 2006 13:11 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nou zeg eens wat is een mooie baan
Brugwachter, testrijder bij Porsche of piloot
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 mei 2006 13:18 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ligt eraan wat voor type agent,
Lijkt me alles behalve saai en onderbetaald.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
18 mei 2006 13:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
Beetje rare vergelijking. De emotie die Patrick terecht aanhaalde is toch ergens op gestoeld. Als "je groot bent" heb je misschien meer inzicht in bepaalde nadelen, maar doet dat afbreuk aan het uiterlijk, het geluid, etc?
Met genoeg geld kun je een hoop eventuele nadelen doen afvlakken.
In jouw voorbeeld was de emotie gebaseerd op een illusie. Schoonheid is lang niet altijd een illusie. Behalve die ene keer dat je wakker werd naast een...
|
18 mei 2006 13:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kinderen kijken naar een auto en denken: wauw! Die wil ik ook. Maar volwassenen nemen ook mee: hoe zit de auto, hoe rijdt deze, wat gaat de buurt wel niet van mij denken, enz. En als je ouder wordt verandert je smaak ook nog. Ik vond de 911 vroeger alleen mooi met turbovleugel, nu vind ik de turbovleugel alleen nog mooi op een turbo...
Ik geloof je op jouw woord... en adviseer je om of niet teveel te drinken, of aan een nuchter persoon even een second opinion te vragen (en niet aan mij, want ik hou wel van een practical joke).
|
18 mei 2006 14:30 |
|
|