Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:31

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
En dan?

25 nov 2008 0:38
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
In mijn ogen zijn de media minimaal gedeeltelijk debet aan de hoogte van de huidige crisis. Voor zover daar sprake van is.
Wereldwijd wordt al het negatieve nieuws aangegrepen om de krantenkoppen te vullen. Dat kweekt angst. Actie = reactie. Hoe kan het dat een groot deel van de nederlanders binnen 3 maanden ineens de hand op de knip doet?
Paniek zaaien! Blind afgaan op wat ome Telegraaf en tante Volkskrant roepen. Om over RTL nieuws nog maar te zwijgen.

25 nov 2008 0:38
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Faster schreef:

Lees dan eens verder :idea:

Is dit nu echt het niveau waarop jij poogt te overtuigen?

25 nov 2008 0:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik vrees van wel :mrgreen:

25 nov 2008 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Radtdi schreef:
In mijn ogen zijn de media minimaal gedeeltelijk debet aan de hoogte van de huidige crisis. Voor zover daar sprake van is.
Wereldwijd wordt al het negatieve nieuws aangegrepen om de krantenkoppen te vullen. Dat kweekt angst. Actie = reactie. Hoe kan het dat een groot deel van de nederlanders binnen 3 maanden ineens de hand op de knip doet?
Paniek zaaien! Blind afgaan op wat ome Telegraaf en tante Volkskrant roepen. Om over RTL nieuws nog maar te zwijgen.

Hohoohoo....

Ruim een jaar geleden ging het in de VS mis met 2 Amerikaanse banken. Interne brandje dacht men eerst maar het vuur sloeg over. Niet lang daarna kwam Bear Stearns in de problemen, vervolgens Goldman Sachs, etc. etc. Dan is het goed mis. Iedereen dacht dat het tot de VS beperkt zou blijven, echter niet lang daarna sloeg het over naar Engeland, Duitsland en ga zo maar door. Toch bleven we geloven dat Nederland geen last zal ondervinden...... totdat ABN AMRO en Fortis in de problemen kwamen, toen kwam het wel erg dichtbij.

Zo nu ga ik slapen.

Droom allen lekker verder...

Toedeloe. :P

25 nov 2008 0:43
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Faster schreef:
horn schreef:
Maatje van me heeft een erg mooi apartement in A'dam Centrum (Albert Cuyp) te koop staan sinds half september.

Ben je wel eens op de Albert Cuyp geweest?

De wijze waarop jij discussieert is behoorlijk denigrerend te noemen. Na dergelijke opmerkingen ben jij wat mij betreft niet meer serieus te nemen terwijl er in de rest van je epiloog wellicht waarheden voorkomen. Doe er je voordeel mee of kies ervoor om lekker op deze wijze verder te gaan.

25 nov 2008 0:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Faster schreef:
Iedereen dacht dat het tot de VS beperkt zou blijven

Dacht het niet...

Maar goed: welterusten en droom zacht :roll:

25 nov 2008 0:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Faster schreef:
Ik blaat niemand na, ik gebruik mijn gezonde verstand en kijk goed om me heen.

Ik zie op het internet vele reacties zoals jij die hier neer zet. En niet bepaald geschreven door deskundigen en dan druk ik het zachtjes uit.

Verder is het niet zo handig om eerdere reacties aan te vullen met nieuwe argumenten. Ik ga niet zoeken of jij een paar pagina's terug nog wat hebt aangepast...

25 nov 2008 0:49
Profiel
Groningen
Bericht 
Faster schreef:
Toch bleven we geloven dat Nederland geen last zal ondervinden......

Huh? Geen last heb ik de deskundigen nooit horen zeggen. Dus wellicht spreek je nu voor jezelf, dat kan.

25 nov 2008 1:11
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Dus wellicht spreek je nu voor jezelf, dat kan.

Misschien was het wel een lekkere droom... :wink:

25 nov 2008 1:13
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
pfoe.. die Faster.....laat ik hier ook eens eens een(westfriese) voorspelling doen.
" Die(faster) haalt de nieuwe piepers niet":twisted: :mrgreen: :wink:

Figuurlijk dan he :wink:

25 nov 2008 9:38
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
ASW schreef:
De wijze waarop jij discussieert is behoorlijk denigrerend te noemen.

Tnx, helemaal mee eens :!:

25 nov 2008 9:44
Profiel
Timeless
Bericht 
Mijn handen jeuken maar heb beloofd de verstandigste te zijn ....AnywAy , flattax 37 % , wat vinden we daarvan , komt dat de economie ten goede :?: :?:

25 nov 2008 9:52
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Om de HRA af te schaffen (wat op zich een gezond idee lijkt) zullen we een traject in moeten gaan (zie Engeland, daar heeft men er ook voor gekozen om dit over een aantal jaren te laten verlopen) Daarmee kunnen we met z'n allen wennen aan de nwe belastingomstandigheden en doet het ook niet zo'n pijn in de portemonnee.
Het lijkt een goede eerste stap in dit traject, waar ook nederland doorheen zal moeten lopen...

25 nov 2008 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
De reden dat het in Nederland mis ging was niet omdat er hier een huizencrisis aan de gang is, maar onder andere omdat de Nederlandse banken massaal belegd hadden in gebundelde Amerikaanse hypotheekpakketten. Soms konden banken haast niet anders. Bijvoorbeeld ING had zoveel spaargeld had binnengehaald in de US (met ING Direct), dat geld moesten ze wel weer investeren in de US, dat mochten ze niet naar NL sluizen.

Het gevolg heeft wel prijsdalingen op de NL markt tot gevolg, maar er is dus wel een verschil. De dalende huizenprijzen in de US zijn (mede) de oorzaak en de dalende huizenprijzen in NL het gevolg.

Daarnaast kun je er in de US voor kiezen om je sleutel in te leveren bij de bank. Dan heb je geen huis meer maar ook geen schuld. Dat kan in NL niet.

25 nov 2008 10:00
Profiel
Bericht 
amandus schreef:
AnywAy , flattax 37 % , wat vinden we daarvan , komt dat de economie ten goede :?: :?:

Het idee van het CDA oogt mij vanuit de berichtgeving weinig doordacht.

Sowieso is het niet iets voor de korte termijn (ze zijn aan het filosoferen...), dus het zal geen invloed hebben op de komende economische ontwikkelingen.

Eerst maar eens afwachten waar ze mee gaan komen.

25 nov 2008 10:09
Profiel
Bericht 
Radtdi schreef:
Om de HRA af te schaffen (wat op zich een gezond idee lijkt) zullen we een traject in moeten gaan (zie Engeland, daar heeft men er ook voor gekozen om dit over een aantal jaren te laten verlopen) Daarmee kunnen we met z'n allen wennen aan de nwe belastingomstandigheden en doet het ook niet zo'n pijn in de portemonnee.

Rustig afbouwen en wellicht tot een bepaald bedrag in stand laten... Op zich prima, maar gewoon nu even niet.

25 nov 2008 10:10
Profiel
Timeless
Bericht 
Zou ook een inweekproces kunnen zijn van het CDA , vind het gevoelsmatig geen slecht idee...... :roll:

25 nov 2008 10:12
Profiel
Bericht 
amandus schreef:
Zou ook een inweekproces kunnen zijn van het CDA , vind het gevoelsmatig geen slecht idee...... :roll:

Het is erg afhankelijk van hoe je het in vult. Ik heb niets tegen een vlaktax, maar als ik dan weer hoor over toeslagregelingen enz. dan vraag ik mij af of het een stap vooruit is. Maar het ligt nog op de tekentafel, dus wie weet komt er straks iets geweldigs uit...

25 nov 2008 10:17
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
Zolang ze maar van de huurinkomsten afblijven :D

25 nov 2008 10:18
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Devils son schreef:
amandus schreef:

Het is erg afhankelijk van hoe je het in vult. Ik heb niets tegen een vlaktax, maar als ik dan weer hoor over toeslagregelingen enz. dan vraag ik mij af of het een stap vooruit is. Maar het ligt nog op de tekentafel, dus wie weet komt er straks iets geweldigs uit...

De bekende kleine lettertjes...... :roll:

25 nov 2008 10:32
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
ASW schreef:
De wijze waarop jij discussieert is behoorlijk denigrerend te noemen. Na dergelijke opmerkingen ben jij wat mij betreft niet meer serieus te nemen terwijl er in de rest van je epiloog wellicht waarheden voorkomen.

BIJVAL :!:

amandus schreef:
Mijn handen jeuken maar heb beloofd de verstandigste te zijn
:thumleft: :thumleft:

25 nov 2008 10:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Hmmm flattax lijkt op het eerste oog wel ok....kan dat ook met terugwerkende kracht? :P

Ik vraag me direct af of de overheidsbegrotingen niet enorm scheef gaan lopen en of dit niet spoedig tot grote verschillen in de maatschappij gaat leiden :roll:

25 nov 2008 10:54
Profiel
Bericht 
ASW schreef:
Ik vraag me direct af of de overheidsbegrotingen niet enorm scheef gaan lopen

Ik heb het CDA niet gehoord over lastenverlichting, dus ik zou die huid niet verkopen... :wink:

Citaat:
en of dit niet spoedig tot grote verschillen in de maatschappij gaat leiden :roll:

Zonder meer als het een vlaktax 37% wordt zonder flankerende maatregelen. Maar daarom filosofeert het CDA over beperking van de HRA (ik gok "tot max. 350.000 euro aftrekbaar", ook wel: laten we de babyboomers maar weer een extraatje geven tov degenen die het geld moeten verdienen) en over een toeslagensysteem, waar ik dan van denk: gaan we de eenvoud aan de voordeur niet verpesten door de achterdeur wijd open te zetten voor ingewikkeldheid.

Zo maar mijn eerste gedachten op basis van zonder meer onvolledige informatie.

25 nov 2008 12:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Faster schreef:
horn schreef:
Maatje van me heeft een erg mooi apartement in A'dam Centrum (Albert Cuyp) te koop staan sinds half september. Al één kijker gehad - en géén bod... :shock:

Ben je wel eens op de Albert Cuyp geweest?

Yep. Het vreemde was dat die appartementen voor augustus amper langer dan een dag of twee te koop stonden. Of zou de overlast van de markt pas in september begonnen zijn... :?

25 nov 2008 22:02
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 99  Volgende