Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Persoonlijk denk ik dat de boetes voor mishandeling te laag zijn.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
28 feb 2024 21:36 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Laat ik het nu toch een keer eens zijn met CSV!!
_________________________________________ Wim
|
28 feb 2024 22:52 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ben het best vaak eens met CSV, nu ook.
|
28 feb 2024 23:22 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Leve de verschillen!!!
_________________________________________ Wim
|
28 feb 2024 23:23 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
|
28 feb 2024 23:32 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Daar zeg je wat, is hier in BE ook zo en de reden dat ik de roadster veel minder neem voor een louter plezierritje. Want te vaak is er dan fanmail een aantal dagen nadien terwijl ik wel eens graag hard door een bocht sjees of over een rotonde etc ga maar voor de rest vrij rustig rijd. Als de zone 50s hier zo olievlek gewijze blijven uitdijen is de lol van de hobby eraf voor mij. (En ik vind een oldtimer vreselijk om mee te rijden, mijn broer heeft er 5 en ik vind ze allemaal om ter ergst ook al zijn ze tip top gerestaureerd / onderhouden).
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
29 feb 2024 0:09 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Prima toch? Ik zie het probleem niet. Je hebt het namelijk zelf in de hand. Het is een keuze om te hard te rijden, door rood te rijden, fout te parkeren of je telefoon te gebruiken. Dan neem je ook bewust het risico op een boete. En dat daarvan de staatskas wordt gespekt vindt ik geen enkel probleem. Scheelt weer belasting betalen. Mijn credo is: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. De discussie of verkeersboetes te hoog zijn is zinloos. Ik ben het wel met de meesten eens dat boetes/straffen voor geweld te laag zijn. Maar dat is geen argument om verkeersboetes te verlagen, maar een argument om de andere straffen te verhogen. Ik weet het, deze mening is bij weinig mensen populair, maar nogmaals: je hebt het zelf volkomen in de hand. Als je je netjes gedraagt, en goed oplet (en *kuch* Flitsmeister gebruikt) is de kans op een bekeuring echt heel erg klein. En nee, ik ben niet Roomser dan de paus. Ik trap ook wel eens het gaspedaal in, rijd wel eens (bewust) door donkeroranje en haal ook wel eens rechts in. Als ik daarvoor beboet wordt, dan is dat terecht en helemaal mijn eigen schuld.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
29 feb 2024 12:12 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
In Zwitserland zijn de boetes pas hoog. En verdomd, iedereen houdt zich daar netjes aan de regels. Ik heb dan ook geen enkel probleem met verhogen van boetes en accijnzen om gedrag te beïnvloeden.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 feb 2024 12:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
In o.a. Finland zijn ze gebaseerd op je inkomen.
… sommige boetes in Duitsland overigens ook.
|
29 feb 2024 12:41 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ik heb ook geen probleem om me aan de regels te houden, maar hier is het vaak een dusdanig 'oerwoud aan verkeersborden' waardoor je begot niet meer weet hoe hard je mag rijden. Nog zo 2 zaken: Bijna dagelijks komen nieuwe trajectcontroles uitgebaat door privé firma's (!!) die 50% van de inkomsten opstrijken Fietsstraten waar je een fietser niet/nooit voorbij mag steken ook al is het meer dan breed genoeg - zelfs een kleuter of een bejaarde die aan 5 km/h rijdt, je mag ze gewoon niet inhalen voor honderden meters. In Wallonië lachen ze eens goed avec les Flamands
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
29 feb 2024 13:40 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Wij lachen Belgen ook uit hoor
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
29 feb 2024 14:02 |
|
|
Stiruam
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.Op de boerderie (bij Den Bosch)
|
Re: Verkeerd parkeren: duurder dan mishandeling
Ik zie toch minimaal n=2 ten aanzien van deze mening. Wat overigens in de vergelijking tussen foutparkeren en mishandeling vergeten wordt: de meeste verkeersovertredingen worden via de Wet Mulder administratief afgedaan en leveren je geen strafblad op. Mishandeling wordt strafrechtelijk afgedaan en levert je wel een strafblad / aantekening op. Dat kan wel een verschil maken als je bijvoorbeeld een vvgb nodig hebt voor bepaalde functies. Dus de vergelijking is: EUR 410 zonder strafblad versus 400 plus strafblad. Neemt niet weg dat de boete op mishandeling nog steeds omhoog mag hoor.
Laatst bijgewerkt door Stiruam op 29 feb 2024 14:41, in totaal 3 keer bewerkt.
|
29 feb 2024 14:33 |
|
|
Mart WTL
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Helemaal mee eens 2.2vtec, zo triest als het rijden in Belgie is geworden. Liever hoge boetes bij beperkte controles dan dan een land helemaal dicht getimmerd met limieten waarvan je niet eens weet wat ze zijn ... dit stukje weg zo ... een paar honderd meter verder weer zo. Is niet te doen, ook al zou je netjes willen rijden. Ik kwam altijd graag in het ooit gastvrije Belgie, heb daar menig mooie rit mogen meemaken met onze gewaardeerde zuiderburen, maar nu vind ik het vreselijk paranoia om er te rijden, ik beleef er geen plezier meer aan. Overal flitspalen en trajectcontroles, zelfs op polderweggetjes. Vermeed de laatste keer een file op zondag avond ring antwerpen, nam dan maar route richting Rotterdam, kwam over een stukje Lei blijkbaar, zag er echt niet uit als binnenstad, hoppa milieu boete in de bus voor een Elfje dat niet eens zo vervuilend is. Heb daarbij geen milieu borden of omkeer mogelijkheden gezien. Helemaal klaar mee, is geen fun meer om hobby te rijden aldaar. Moet nog voor peuken naar Luxemburg, maar heb helemaal geen zin meer eigenlijk om dan ook weer door Bels te moeten rijden. Dan maar in de zomer er een mooi cabrio kasteel weekendje van maken via Limburg en Duitsland een keertje waarschijnlijk.
_________________________________________ 'Life is what you make it!'
|
29 feb 2024 14:37 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Nu is het zo dat de gemiddelde aimabele Belg zodra hij achter het stuur van zijn wagen kruipt verandert in een hooligan qua weggedrag. Dus ik snap die controles wel
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 feb 2024 14:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Mauken is twijfelen. Dit is zeuren
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 feb 2024 15:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Ze mogen wat mij betreft ‘afval uit de auto gooien’ veel harder straffen. Wat een puinhoop wat je soms aantreft bij op en afritten.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 feb 2024 15:32 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
De Ardennen is nog te behappen op 1 dag met een aan- en terugroute van samen ca. dikke 3h autostrade, lekker vroeg opstaan en daar een tour rijden van 4h & halverwege een lekkere lunch. Er is veel kritiek op de slechte wegen en die is vaak terecht. Ik probeer dan ook routes te rijden die zijn uitgestippeld door een motorblad (niet al hun lezers rijden GS of Multistrada etc) en dan valt het vaak verbazend goed mee. Noord-Frankrijk idem, ook te doen op 1 dag & ik ken een paar Lotus rijders die het daar kennen als hun binnenzak. Alleen wat lastig om die gasten te volgen soms De Eifel is een ander verhaal, da's 3h aanrijroute & dan gaan op die zalige wegen maar dat betekent de facto een tweedaagse met overnachting... allemaal goed en wel als de kinderen volwassen en zelfstandig zijn, maar met kleinere koters komt dat er gewoon niet van.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
29 feb 2024 15:53 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Belastingontwijker...
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
29 feb 2024 16:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Eens … maar eigenlijk voor al het afval wat iemand “op straat” achterlaat. € 1000,- … én kenteken van de auto op de verpakkingen van de McDrives enzo.
|
29 feb 2024 18:36 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Dat laatste is een heel goed idee. Ik erger me er ook kapot aan.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
29 feb 2024 19:14 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Kenteken noteren is een goed idee inderdaad. En spugen op straat mogen ze ook aanpakken.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
29 feb 2024 20:55 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Idem voor schijtende katten . Zitten op 1 of andere manier altijd bij ons in de tuin.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
01 maart 2024 8:55 |
|
|
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Behalve dat het een ongelooflijk smerige gewoonte is, maar hoeveel last heb je daar van? Van alle dingen die aangepakt moeten/mogen worden door onze bevoegde opsporingsambtenaren, staat deze toch wel helemaal onderaan w.m.b... What's next? Scheten laten in het openbaar ook verbieden?
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
01 maart 2024 10:35 |
|
|
Mart WTL
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
_________________________________________ 'Life is what you make it!'
|
01 maart 2024 11:53 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Goedemorgen, welkom in het Forumcafė deel 8
Rare vraag. Ik heb ook weinig last van de zooi langs de weg, behalve dat ik me er enorm aan stoor.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
01 maart 2024 21:55 |
|
|