Auteur |
Bericht |
ATanis
993 4SGoedereede
|
 Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Lekker makkelijk, geef die tesla maar de schuld. De V70's, dat zijn pas wegpiraten! 
|
20 sep 2021 10:28 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Eerlijk gezegd vind ik dit juist wel een soort van reclame voor de kwaliteit van die dingen. Ik citeer even: Dus eerst allerlei struiken, toen een Volvo en daarna nog een paar kilometer.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 sep 2021 12:59 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nee, maar naar aanleiding van jouw opmerking wel even goed gekeken. Niets wijst op lakschade.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 sep 2021 13:33 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Je begint op een kapotte grammofoonplaat te lijken, Fred. 
|
20 sep 2021 13:36 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Ik leer snel, CSV 
|
20 sep 2021 14:26 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Nou, lukt ook prima met een 911 en alle veiligheidselektronica onder kap......simpele klos hout onder het gaspedaal doet wonderen, maar deze eigenaar heeft geen geld voor over..... https://youtu.be/XYMJi2xto3o
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
20 sep 2021 14:51 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Hahaha wat een zakkenwasser
|
20 sep 2021 15:06 |
|
 |
horn
PF #57
|
Tja een mooie auto betekent nog niet dat je ook kan sturen... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 sep 2021 15:25 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
@Horn Tesla ken zijn doelgroep. Vandaar de functie ‘auto pilot’. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 sep 2021 16:39 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Porsche ook, vandaar Cayenne 
|
20 sep 2021 17:14 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Is dat auto-pilot wat..... Afgelopen vrijdagavond op de terugweg bij Muiden op de A1 een dikke Volvo en een andere kleine auto naast me op elkaar geklapt.....als het goed werkt dan zou het voor zulke 'piloten' wel handig zijn. Tot en met Apeldoorn bleef het druk en gelukkig na Holten was het vanouds rustig: CC aan tegen max. en veilig thuis aangekomen.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
20 sep 2021 17:57 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik ga mn tuinhuisje op wielen echt niet lopen verdedigen hoor, al dacht je van wel. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
20 sep 2021 18:35 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Is ook niet recht te praten 
|
20 sep 2021 18:45 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dan is het dus gewoon slechte passing. Verwacht je dan weer niet
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 sep 2021 19:16 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
22 okt 2021 21:02 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Parts? Welke parts? Al meer dan 2 jaar niet bij een garage geweest 
|
23 okt 2021 8:38 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Wilde dat dus net zeggen, inmiddels de 50k en 2,5 jaar rijden gehad en onderhoud was niets, nada en vooral o euro. Zelfs de winter en zomerbanden nog het eerste setje en dat is netjes gezien hoe ermee wordt gereden in bochten en hoe ik soms optrek.
Dus enkel mooi dat de M3 zelf bijhoudt wat er vervangen moet worden (niet veel dus), en uiteindelijk mag de leasemaatschappij dat dan gaan bespreken met Tesla lijkt me..
|
23 okt 2021 9:11 |
|
 |
Pacoloco
|
Toevallig deze week eerste onderhoudsbeurt gehad. Moest wel zelf bellen voor een afspraak. Er wordt blijkbaar niet automatisch na 2 jaar (wat wordt aangehouden door tesla als omderhoudstermijn) een mailtje oid de deur uit gestuurd. Je moet dit dus zelf in de gaten houden. Op zich geen probleem natuurlijk maar zou voor een high tech merk als tesla toch een hele kleine moeite moeten zijn om dit in een geautomatiseerde mailing te zetten.
Desalniettemin, afspraak gemaakt via de app bij een tesla service center. Een paar dagen later werd ik gebeld dat dit onderhoud gewoon door een servicemonteur aan de deur kan plaatsvinden. Kosten zouden iets van € 180,- zijn. Zo gezegd zo gedaan. Monteur langs geweest, interieur filters vervangen, vloeistoffen aangevuld, wissers vervangen en een rondje om de auto gemaakt. Banden beginnen wat dun te worden met het advies deze voor de winter te vervangen (na een kleine 40k km). Oftewel gewoon wat je van een auto van 2 haar mag verwachten. Tevreden klant alhier en binnenkort maar eens bij de eurocenter op de hoek wat nieuw rubber halen. Iemand een suggestie? Zit te denken aan allweather banden. De vrouw en ik delen nml 2 dezelfde auto’s. En de kids zitten er dus ook nog vaak in.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
23 okt 2021 10:30 |
|
 |
mark996
|
Qua banden wil ik in ieder geval nooit meer michelins, wat een waardeloze banden zijn dat, ook gehad onder mijn 911, bij beide zweverig en vooral niet het gevoel dat je controle hebt.. dus die gaan er hier zsm af en pirelli’s erop. Maar goed, dat was niet jouw vraag:). All weather ben ik geen fan van, maar ik gebruik de M3 ook voor de wintersport 2x per jaar. Als je alleen in NL rijdt zou je het kunnen overwegen, maar wel goed de testen lezen, er is nog veel ‘net niet’ spul op de markt als ik die testen mag geloven
|
23 okt 2021 10:45 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Jij hebt een LR toch? Is dat met 18 of 19 inch? Ik heb de Performance met PS4S 20 inch. Echt prima banden en na 35k km nog voldoende profiel.
|
23 okt 2021 11:00 |
|
 |
mark996
|
Klopt, de lr met 18 inch. Op winterbanden doet ie het een stuk beter, zijn goodyears geloof ik. Profiel van de michelins is nog prima dus we moeten er nog wel een jaar mee rijden denk ik
|
23 okt 2021 11:29 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Verhuurbedrijf Hertz plaatst een mega order voor maar liefst 100.000 (!!) Tesla’s lees ik net in de (Belgische) krant De Tijd.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
25 okt 2021 17:36 |
|
 |
HaVrie
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
|
Benieuwd wanneer ze die geleverd denken te krijgen ? Bestel uw Model S Verwachte levering: eind 2022 Wij hebben besteld en aanbetaling gedaan Februari 2021.... Weet bij god niet of en wanneer ik iets kan verwachten.
|
25 okt 2021 18:37 |
|
 |
ATanis
993 4SGoedereede
|
Dit is toch geen onderhoud? Intrieurfilter heb ik zelf al eens gedaan. Ruitenwissers zal ik binnenkort eens doen, heb al een setje liggen. Volgens het boekje moet bij 80K de koelvloeistof van de accu gewisseld worden, daar zou ik voor naar Tesla gaan. Maar dit hoeft toch niet per se na 2 jaar? En wat betr banden, ik ben overgegaan van de 20" perf velgen naar 18" met Pirelli Cinturato all season plus. Fijne banden, gaan lang mee, stiller dan de 20" michelins. Grip is goed, zomers en in de sneeuw.
|
27 okt 2021 8:34 |
|
 |
Pacoloco
|
Niet echt inderdaad. Is de prijs ook naar natuurlijk. Geen idee hoe het garantie technisch zit maar ik vink hem dan toch maar graag even af voor dat geld.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
27 okt 2021 14:07 |
|
|