Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 9:05

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Corona
Devils son schreef:
Nou, als de geschiedenis iets leert is het dat deze crisis zal worden misbruikt om de bevolking meer onder de duim te krijgen.

Dat zeker

02 apr 2020 21:30
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Niet om het één of ander, maar de mondzorg heeft de regering vandaag een ultimatum gesteld: geen steun, dan gaan ze weer open, en worden de verordeningen genegeerd. Wat is dat nu? Gaat een slimme beroepsgroep nu al in opstand?? Raar hè, dat geleerde mensen de regering nu aan gaan pakken. En ik denk dat het geduld van vele andere beroepsgroepen eerdaags ook op is. Als deze regering niet oppast, komt het volk vanzelf in opstand.

Voor wie goedgelovig is: zie jij een politicus met lang haar? Gelden de regels niet voor die gasten? Die gaan dus wel naar de kapper. Ook toevallig dat politici geen Corona oplopen.....statistisch gezien onmogelijk. Na dit bericht heeft er uiteraard morgen één plotseling Corona....

02 apr 2020 23:10
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Lekker gaan joh :thumleft:

Lig je er straks in ieder geval netjes bij :mrgreen:

02 apr 2020 23:15
Profiel
Moderator
PF #57
Afbeelding

02 apr 2020 23:21
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
... hoezo mondzorg, laat ze ajb heel snel de zwakzinnigen zorg weer openen ...

02 apr 2020 23:21
Profiel
Moderator
PF #57
steef schreef:
maar de mondzorg heeft de regering vandaag een ultimatum gesteld: geen steun, dan gaan ze weer open, en worden de verordeningen genegeerd.

Waar komt deze info vandaan? Heb net 3 bevriende tandartsen geappt nadat ik online eerst had gezocht. Niets kunnen vinden en 2 vd 3 tandartsen reageerden dat ze van niets wisten. De 3e heeft nog niet gereageerd. Please inform :salut:

02 apr 2020 23:25
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Van de knmt website

Overheid laat mondzorg in onacceptabele onzekerheid
Vandaag hebben ANT, NVM-mondhygiënisten, ONT en KNMT gezamenlijk een noodoproep gedaan inzake het acute gevaar waarin de mondzorg verkeert. De overheid laat de mondzorg in onacceptabele onzekerheid. Er zijn duidelijke beloften gedaan en nu is het moment om deze te concretiseren. Wij willen uiterlijk vrijdag 3 april helderheid van de overheid.
(Geplaatst: 2-4, 22.29 uur)

Zoals gewoonlijk is de nuance bij Steef z’n berichten volledig zoek.

02 apr 2020 23:37
Profiel
M140i
Pacoloco schreef:
80%?
Kun je dat onderbouwen?
Ik weet dat stress erg slecht is, maar is 80% niet wat overdreven?

Only a minority of all cancers are caused by germline mutations, whereas the vast majority (90%) are linked to somatic mutations and environmental factors. Many environmental causes of cancer and risk factors are associated with some form of chronic inflammation.

Het is niet alleen de stress op zichzelf maar met name ook omgevingsfactoren en gedrag die gerelateerd zijn aan stress, zoals obesitas, roken en/of drinken. Stress en een gespannen leven staan nooit op zichzelf, stress leidt tot roken, drinken, ongezond eten, teveel eten, neerslachtigheid. Allemaal factoren die grote invloed hebben op het ontstaan van chronische inflammatie in je lichaam (ontstekingen), en dus kanker.

Stress maakt meer kapot dan je lief is.

03 apr 2020 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank voor je support Enguess, we kuieren weer vrolijk verder hoor, we zullen doorgaan, heb de Dip kunnen beperken binnen de 24 uur. Ik mag straks weer boodschappen doen met frisse tegenzin. Maar dat belooft dus nog wat voor de rest van Nederland (die er minder rooskleurig bij zitten qua omstandigheden) naarmate de tijd vordert.

Ik vind het trouwens ook zeer opvallend geen porum dat politici gewoon door lijken te leven (cq naar de kapper gaan; het is maar een detail, maar wel een zeer opvallend detail), dat komt de geloofwaardigheid wat mij betreft zeker niet ten goede, das bewijsvoering voor klasse justitie. Is gewoon dom. Nu politiek correct je haar en baard laten groeien, dat scoort vast goed in de peilingen straks ... Geknipt haar, een afspiegeling van onbetrouwbaarheid momenteel. Ik vind het misselijkmakend zelfs die nette koppies op TV, ze zullen vast allemaal een goeie jippie hebben, as usual!!

En sorry hoor, ik ving weer es wat op, dat burgers tegen mekaar opzetten dat ze elkaar aan moeten geven (een revitalisering van de kliklijn), dat is het toppunt, dat trek ik dus echt niet, dat is zo ontzettend FOUT (die term komt me trouwens bekend voor). Dat is echt niet goed, niemand vertrouwt elkaar al meer, en dan gaan ze ook nog aan lopen zetten om onze buren thuis (in hun huis dus) in de gaten te gaan zitten houden met z'n allen en aangeven en snel. Gaan we binnenkort landelijke reclames krijgen met het nummer van de kliklijn!! Gelukkig woon ik in een omgeving waar we elkaar zelf wel aanspreken op 'ontoelaatbaar' gedrag, en dat ook proberen uit te leggen, waarom bepaalde keuzes momenteel niet echt handig zijn.

Ik begrijp de noodzaak van maatregelen, waarvoor respect, maar dit me gaat dus echt veel te ver. Dan verliezen ZE dus echt draagvlak bij me. SAMEN je FOKKING buren aangeven, dat kan toch niet. Ik blijf liever samen met de buren bijzonder kritisch op wat er momenteel allemaal gebeurt. En dan die gasten de hemel in prijzen vind ik ook tamelijk naief. Ik zou daar toch liever wat meer terughoudend in zijn met al die politieke leiders complimenten.

Waar kan ik ONZE minister-president en zijn (media) consorten trouwens aangeven, dat zij dus wel naar de kapper gaan?????????????

(PS. Dit is met name kritiek op een zeer kwalijke beweging die burgers tegen elkaar op wil zetten!!!)

03 apr 2020 7:00
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
steef schreef:
Niet om het één of ander, maar de mondzorg heeft de regering vandaag een ultimatum gesteld: geen steun, dan gaan ze weer open, en worden de verordeningen genegeerd. Wat is dat nu? Gaat een slimme beroepsgroep nu al in opstand?? Raar hè, dat geleerde mensen de regering nu aan gaan pakken. En ik denk dat het geduld van vele andere beroepsgroepen eerdaags ook op is. Als deze regering niet oppast, komt het volk vanzelf in opstand.

Voor wie goedgelovig is: zie jij een politicus met lang haar? Gelden de regels niet voor die gasten? Die gaan dus wel naar de kapper. Ook toevallig dat politici geen Corona oplopen.....statistisch gezien onmogelijk. Na dit bericht heeft er uiteraard morgen één plotseling Corona....

Vandaag wordt er verder vergaderd.
Wel een beroepsgroep die (nu nog) aan hun lot wordt overgelaten.

Hier het persbericht van de ANT.

02-04-2020
Vandaag hebben ANT, NVM-mondhygiënisten, ONT en KNMT gezamenlijk een noodoproep gedaan inzake het acute gevaar waarin de mondzorg verkeert. De hele dag zijn wij in overleg geweest met VWS, NZa en ZN en is keer op keer benadrukt hoe hoog de nood is en wat de contouren moeten zijn van een pakket aan steunmaatregelen voor de mondzorg:

Compensatie voor omzetverlies als gevolg van de coronacrisis
TOZO-, TOGS- en NOW-regelingen moeten onverkort gelden voor mondzorgpraktijken met medewerkers
Samenloop van liquiditeits- of continuïteitsbijdrage van zorgverzekeraars met Rijksregelingen is toegestaan, waarbij verrekening achteraf plaatsvindt
De bevoorschotting en factoring worden veilig gesteld door zorgverzekeraars en banken
Liquiditeitsgaranties worden afgegeven door zorgverzekeraars in samenwerking met banken, wetende dat uitgestelde omzet in de mondzorg gelijk staat aan gemiste omzet
De aanvullende verzekering waar nu geen aanspraak op kan worden gemaakt omdat de zorg is opgeschort wordt deels aangesproken als financiering om het voortbestaan van de mondzorgsector veilig te stellen

In voorbereiding op dit overleg hebben wij als mondzorgkoepels zowel gezamenlijk als individueel de twee overheidsinstanties en zorgverzekeraars op verschillende momenten gesproken en bewust gemaakt van de urgentie omtrent de situatie in de mondzorg. ZN heeft vorige week al concrete voorstellen ontvangen van alle koepels over hoe de mondzorg kan worden gered van massale uitval en heeft ruim tijd gehad daarover na te denken. De NZa heeft bovendien honderden meldingen ontvangen over praktijken die failliet zullen gaan als er niet tijdig adequate maatregelen worden getroffen. Alle voorstellen en handreikingen vanuit de mondzorgkoepels zijn in alle redelijkheid aangereikt op basis van hetzelfde vertrekpunt: compensatie van omzetverlies om onze sector te redden met het oog op de continuïteit van zorg.

Diverse ministers hebben in eerdere persconferenties in niet mis te verstane woorden beloften gedaan om faillissementen en het verlies van banen te voorkomen. Daar hebben onze leden ook naar gehandeld. Personeel is in dienst gehouden en mondzorgpraktijken hebben de reguliere zorg gestaakt. Tandartsen en tandprothetici leveren alleen nog spoedzorg. Om deze verantwoordelijkheid te kunnen dragen en mondzorgpraktijken open te kunnen houden, worden hoge kosten gemaakt. Met het wegvallen van meer dan 95% van de omzet in de sector zijn wij aangewezen op de overheid. Gedurende het overleg is het echter duidelijk geworden dat de overheidsinstanties en verzekeraars zelfs op dit moment in de crisis nog steeds naar elkaar wijzen als het gaat om het nemen van verantwoordelijkheden, terwijl er onze sector juist duidelijkheid en daadkracht nodig is.

Deze onduidelijkheid is onacceptabel. Mondzorgverleners, zorgverzekeraars en de overheid dragen ieder een wettelijk verankerde zorgplicht. Op dit moment komen de kosten voor deze zorgplicht echter volledig ten laste van de sector, waarin geen sprake meer is van inkomsten. Het sluiten van mondzorgpraktijken ten behoeve van de volksgezondheid lijkt als offer voor de overheid van geen enkele waarde, als er nu nog steeds geen concrete toezeggingen kunnen worden verwoord. Verder uitstel kunnen we ook niet accepteren, omdat wij vrezen dat besluiteloosheid aan de zijde van de overheid op 6 april tot een chaos zal leiden. Alle mondzorgkoepels zullen zonder een duidelijk pakket aan maatregelen niet langer het advies kunnen handhaven om de praktijken gesloten te houden voor reguliere zorg.

Mondzorgpraktijken mogen niet failliet gaan door deze crisis. Er zijn duidelijke beloften gedaan en nu is het moment om deze te concretiseren. Wij willen uiterlijk vrijdag 3 april helderheid van de overheid en zullen u daar morgen verder over berichten.

Laatst bijgewerkt door RS-R op 03 apr 2020 7:47, in totaal 1 keer bewerkt.

03 apr 2020 7:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Meer dan 80% van de kankergevallen is gerelateerd aan stress.

en

Citaat:
Stress maakt meer kapot dan je lief is.

Zit wel een klein verschil in, Erwin. :mrgreen:

Volgens welke bron gaan alle ministers gewoon naar de kapper? Ik heb dat even gemist geloof ik, zou ik ook echt kwalijk vinden in een voorbeeld functie. Of is het niet waar/worden ze door vrouwlief geknipt?

Lijkt erop dat iedereen gewoon maar wat roept hier. :ass:

Wat betreft de mondzorg.
De overheid heeft niet gezegd dat de praktijken dicht moeten. (ik meen iets van 80% van de) Praktijken zijn op advies van de KNMT alleen nog maar spoedklachten gaan behandelen. Mondzorg is een van de grootste risicoberoepen om besmet te raken. Behandelingen met aerosolen worden geadviseerd zoveel mogelijk te vermijden. De overheid heeft zich hier nog niet over uitgesproken en de KNMT en co. willen daarom opheldering van de regering en heeft een ultimatum gesteld dat wanneer de overheid hierover geen standpunt inneemt de KNMT het advies om alleen spoed uit te voeren laat varen.
Er komt dus helemaal niemand in opstand tegen de regering. De mondzorg heeft slechts grotendeels het advies van het overkoepelend orgaan overgenomen.

Edit: En voor het verhaal in goed nederlands, zie de post van RS-R hierboven :)

@Mart: sterkte in deze moeilijke tijd!! Ieder mens is anders, sommige mensen kunnen heel goed geïsoleerd leven anderen minder. Als je hier veel last van hebt hoop ik dat je positief kunt blijven. Wij doen veel aan video bellen (deden we anders ook nooit). Het is geen oplossing maar het helpt toch een beetje.

Laatst bijgewerkt door Pacoloco op 03 apr 2020 7:51, in totaal 1 keer bewerkt.

03 apr 2020 7:46
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
horn schreef:
steef schreef:
maar de mondzorg heeft de regering vandaag een ultimatum gesteld: geen steun, dan gaan ze weer open, en worden de verordeningen genegeerd.

Waar komt deze info vandaan? Heb net 3 bevriende tandartsen geappt nadat ik online eerst had gezocht. Niets kunnen vinden en 2 vd 3 tandartsen reageerden dat ze van niets wisten. De 3e heeft nog niet gereageerd. Please inform :salut:

3 maar, Harald? :mrgreen:

03 apr 2020 7:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Waarom denkt op eens iedere beroepsgroep dat ze zo speciaal zijn?

Vanochtend een stuk in de krant over Nederlanders die net over de grens wonen en klagen dat ze niet van de Nederlandse maatregelen gebruik kunnen maken.
Eerst lekker over de grens gaan wonen voor de goedkope hut en benzine, maar als puntje bij paaltje komt...

03 apr 2020 9:02
Profiel
993 4S
Mart WTL schreef:

Waar kan ik ONZE minister-president en zijn (media) consorten trouwens aangeven, dat zij dus wel naar de kapper gaan?????????????

Mag hopen dat dit grappig bedoeld is, anders ga je nog een zware tijd tegemoet.

03 apr 2020 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
w.w.doet. schreef:
Geloven jullie dat als de corona crisis voorbij is dat alle maatregelen uiteindelijk worden terug gedraaid?

Ik niet ,te veel vertrouwen in de onvoorspelbare Roverheid !

Nu moeten we elkaar al geen aangeven ! :ass:

Weet je wat ze zeggen bij ons over de wouten (de machthebbers): ook al slaan ze je blauw we poekelen lauw!!!!!!

Er zullen heel veel maatregen langer blijven dan ons lief is ! (Maatregels door de Machthebbers en door bedrijven instellingen zelf ingesteld)

En de stress en onzekerheid gaat meer kwaad doen dan de hele corona .

Tuurlijk is het heel erg voor de mensen die het hebben , maar dat zijn heel veel andere ziektes ook .

De Chinezen vanaf het begin heel open en alle informatie gegeven aan het westen :pale: en nu nog steeds.....

Maar gelukkig hebben wij een betrouwbare regering die alleen van ons wil dat we de buren aangeven :mrgreen: :mrgreen:

(tevreden dat ik ze geen roverheid meer noem :thumleft: :wink: )

Cazzo Super Veloce schreef:
Mart WTL schreef:

Mag hopen dat dit grappig bedoeld is, anders ga je nog een zware tijd tegemoet.

Dan word je vast gezet!!! Mart wtl :wink:

03 apr 2020 9:27
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Het verhaal van RS-R gaat ook op voor mijn beroepsgroep.
We hopen voor het weekend meer te horen.

03 apr 2020 9:35
Profiel
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Wat is hier ongenuanceerd of niet duidelijk aan?
Afbeelding
Afbeelding

03 apr 2020 9:36
Profiel
993 4S
Compensatie voor omzetverlies...
En dat noemt zich ondernemer :lol:
Die tandartsen hebben jarenlang bakken met geld verdiend en beginnen nu na 2 weken lock down al te janken.
Dan maar een keertje minder op wintersport. :salut:

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 03 apr 2020 10:03, in totaal 1 keer bewerkt.

03 apr 2020 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Goeie bijdrage weer, lekker constructief ook.

Totdat je zelf met pijn in je peen en uien muil loop en je niet geholpen kunt worden. :mrgreen:

03 apr 2020 10:03
Profiel
993 4S
Spoedgevallen mogen ze helpen en declareren.

03 apr 2020 10:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Ze mogen gewoon open :wink:
alleen adviseert de NMT, dus niet de overheid (en daar zit dus de pijn), om alleen spoed behandelingen uit te voeren.

03 apr 2020 10:06
Profiel
993 4S
O ja, das waar. Plaatst dat ultimatum in een nog vreemder daglicht.
Snap dat tandartsen meer risico lopen, maar dat hoort bij het vak.
Straks gaan de sekswerkers ook omzetverlies claimen.

(ben overigens voor het gebruik van NOW e.d. door dit soort "bedrijven", maar omzetverlies claimen is belachelijk)

03 apr 2020 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Die tandartsen hebben jarenlang bakken met geld verdiend en beginnen nu na 2 weken lock down al te janken.
Dan maar een keertje minder op wintersport.

en

Citaat:
(ben overigens voor het gebruik van NOW e.d. door dit soort "bedrijven", maar omzetverlies claimen is belachelijk)

klinkt al heel anders.

Maar fijn dat je het met mee eens bent. Ik snap dat de branche duidelijkheid wil. Ik vind overigens ook het claimen van omzetverlies niet gepast (maar dat is een persoonlijke mening). Ook zie ik de mondzorg meer als zorginstelling dan als ondernemers en kan me dus voorstellen dat de overheid verder gaat om dat stelsel overeind te houden.

03 apr 2020 10:43
Profiel
993 4S
Ik doelde ook specifiek op de claim tgv omzetverlies. Dan heb je wel lef/een bord voor je kop.

03 apr 2020 12:06
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Kreeg net bericht: schoondochter van mn moeders partner, 44. Eergisteren ziek geworden, coronasymptomen. Nog geen reden voor opname. Vannacht plots overleden. Totaal onverwacht. Man, 2 kinderen....triest.

03 apr 2020 12:15
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 81  Volgende