Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Re: Audio (thuis)
mbembe schreef:
dit is pertinent onjuist. het verschil in kabels is nl enorm.
Ik weet niet wie jou dit op de mouw spelt, maar ik vermoed de verkoper van de kabels. Zodra er verschil is, is dat doorgaans omdat een van de kabels het geluid niet goed doorgeeft.
Citaat:
het ligt eraan wat je ervoor uit wil geven natuurlijk (wat is het je waard) maar een luidsprekerkabel van een paar euro is echt geen kwaliteit.
Ik gebruik Van Damme. Wordt gebruikt in professionele studio's. Natuurlijk bezuinigen ze daar op kabel ten koste van de kwaliteit... Ruim minder dan 10 euro per meter.
Citaat:
in luistersessies kunnen ze je de verschillen duidelijk laten horen en ook thuis ben ik al een aantal x aan het experimenteren geweest met bekabeling en het verschil is ongelooflijk. dit geldt trouwens ook voor netsnoeren, kabels tussen dockingstation i-pod/cd-speler/platenspeler naar je (voor)versterker. kabels zorgen voor warmte, diepte, kleur en iedere kabel heeft zijn specifieke eigenschap. het verschil tussen een kabel van EUR 150,- p/meter of 350 p/meter is goed hoorbaar, zelfs voor de leek.
*proest*
Vooral die van het netsnoer is hilarisch!!!
Citaat:
of je het belangrijk vind is vers 2. een vriend van mij experimenteert hier erg veel in en heeft bijvoorbeeld een netsnoerkabel voor zijn cd-speler gekocht van 1,5mtr lang van EUR 1200,-. je herkende het geluid niet meer tov zijn vorige kabel.
Heb jij teveel gezopen ofzo? Dit is aantoonbaar klinkklare nonsense. Het enige wat kan is dat de kabel die hij had gewoon sluiting maakte, dan is er duidelijk verschil hoorbaar...
Citaat:
ikzelf heb 2 jaar terug weer een platenspeler gekocht (jaja ben weer over op platen omdat de geluidsbeleving veel mooier is) en had eerst een kabel van 80cm van EUR 300,- en ik vond het geluid niet top, was niet tevreden. heb nu een kabel van EUR 550,- en dat klinkt goed. de kabel van EUR 1000,- klonk nog beter maar dat vond ik het prijsverschil niet waard. echt, als je niet gelooft dat een kabel zoveel verschil maakt ga dan eens in een audiozaak luisteren en laat ze op dezelfde set wat verschillende bekabeling horen en dan weet je dat ik dit niet verzin. en nog een tip: 2 jaar geleden ook een nieuw audiomeubel gekocht. het lijkt net of ik een nieuwe set heb, alleen zo'n meubel maakt al een wereld van verschil. ik wist niet dat mijn set zo goed kon klinken. het lijken vaak kleine (onzin)aanpassingen maar ik heb uit ervaring geleerd dat de verschillen onmiskenbaar zijn!
Ben je nu aan het trollen?
31 aug 2011 0:50
arenarood
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Devils son schreef:
Heb jij teveel gezopen ofzo?
Ben je nu aan het trollen?
Denk het niet hoor ......................zal m'n zoon morgen eens vragen,hij werkt elke dag met kabels
Mijn kabels zijn geweven door elfjes bij maanlicht. Beter kun je ze niet krijgen. En mijn luidsprekers richt ik altijd naar de zuidpool ivm het magnetisch veld. Scheelt ook enorm.
Maar zonder gekheid, ik verkoop bijna dagelijks een instrumentkabel van Monster en dat verschil is hoorbaar tov een kabeltje van een paar euro. Verschil zit 'm meer in het volume dan in de definitie overigens maar dat wordt in de regel wel weer rechtgetrokken dmv een bufferpedaal.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
31 aug 2011 1:59
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het grappige is dat Bryston (de producent van mijn versterker) die Van Damme kabel levert onder eigen naam (voor ruwweg 30 euro per meter!!!) en juist die kabel heeft gekozen omdat na meting bleek dat wat je aan de ene kant erin stopt er aan de andere kant uit komt.
Ik heb nog wat over, dus Franz... als je een keer wat wil testen, be my guest.
Het is ook niet voor niets dat veel professionals werken met Van Damme. Dat zouden ze niet doen als het slecht spul is.
31 aug 2011 9:52
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Precies, gewoon een no-nonsense kabel voor een acceptabele prijs dus. Welke Bryston heb je DS?
Toen ik in 1992 lid werd van de HVT, en Translator met allerlei interlinks op de markt kwam, heb ik tijdens een introductie-actie een metertje of 20 The White Connection gekocht voor een zacht prijsje. Mijn Elipsons kon ik er mooi mee bi-ampen en ben er nu nog steeds ontzettend tevreden over al staat mijn set grotendeels op zolder ivm dochtertje van drie met ontdekkingsdrang.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
Ik ga ook maar eens een netsnoer halen voor € 1.000....
Krijg ik daar dan ook de bekabeling bij van de centrale naar mijn huis???
iemand ervaring mee?
Of kan ik beter eerst vragen bij de netbeheerder of mijn stroom uberhaupt wel goed genoeg is om door zo'n elitekabel heen te stromen?
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
31 aug 2011 14:46
Devils son
Franz schreef:
Precies, gewoon een no-nonsense kabel voor een acceptabele prijs dus. Welke Bryston heb je DS?
Ik heb als pre een BP-25P en als eindversterker een 14B-SST.
Citaat:
Toen ik in 1992 lid werd van de HVT, en Translator met allerlei interlinks op de markt kwam, heb ik tijdens een introductie-actie een metertje of 20 The White Connection gekocht voor een zacht prijsje. Mijn Elipsons kon ik er mooi mee bi-ampen en ben er nu nog steeds ontzettend tevreden over al staat mijn set grotendeels op zolder ivm dochtertje van drie met ontdekkingsdrang.
Als het werkt, werkt het...
Ik moet iig wel lachen. Had recent een audiofiel op bezoek die onder de indruk was van de speakerkabel en van zijn spreekwoordelijke stoel viel toen hij hoorde wat ik ervoor had betaald.
31 aug 2011 14:53
Devils son
de Fiscalist schreef:
Krijg ik daar dan ook de bekabeling bij van de centrale naar mijn huis???
iemand ervaring mee?
Als jij dat netsnoer via mij bestelt krijg je deze gratis mits jij de bekabeling van de wandcontactdoos totaan de centrale ook via mij aanschaft voor het zachte prijsje van 10 euro de meter. En dan is die kabel ingezegend door de plaatselijke pastoor, priester, rabbijn en imam!
Koopje!
Citaat:
Of kan ik beter eerst vragen bij de netbeheerder of mijn stroom uberhaupt wel goed genoeg is om door zo'n elitekabel heen te stromen?
Speciaal abonnement moet je wel nemen. Voor 14 euro per kilowattuur ben je het mannetje. Maar je kan ook nog kiezen voor the power of gods, dan betaal je 35 euro per kilowattuur, maar dan klinkt de set meteen 10x beter. Dat hoor je meteen!
31 aug 2011 14:58
horn
PF #57
de Fiscalist schreef:
ik wist niet dat het bestond. blijf me verbazen over 'andere werelden van -fielen'. erg leuk om mee te kijken met mensen die ergens erg enthousiast over kunnen worden... zo was ik afgelopen zaterdag met de kids bij Rading Spoor - allemaal oude mannen die gek zijn van stoomtreinen... kids vonden het ook top. Vreemde hobby's hebben mensen toch...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
doe mij dan "The Power of Gods" graag een maandje op proef....
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
31 aug 2011 15:20
Devils son
Even met essent bellen. Die helpen je verder. Gewoon vragen naar the power of gods voor 35 euro per kilowattuur. Moet te regelen zijn!
Neem je het gesprek wel even op om het hier te laten horen?
Die twee pinnetjes in de gaatjes, maar waar is de randaarde???
31 aug 2011 15:52
arenarood
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Met stroom door kernenergie krijg je dit en heeft het voordeel,dat je in het donker er niet over valt
de Fiscalist schreef:
Die twee pinnetjes in de gaatjes, maar waar is de randaarde???
Randaarde? Daardoor kunnen de electronen hun geheugen verliezen, met als gevolg dat de soundstage tot wel 20% minder lang wordt. Pas daar dus mee op!
31 aug 2011 16:11
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
@devils son: ik zeg niet dat jouw Van Damme kabel niet de goede zou zijn (1 van mijn kabels is trouwens ook een Van Damme) maar dat er verder niets meer zou zijn of dat meer uitgeven of een andere kabel uitproberen geen verschil zou maken is echt te kort door de bocht. Maar goed, er is niemand die mij iets op de mouw heeft gespeld, ik hoor het verschil duidelijk en er zijn hele magazines die alleen maar gewijd zijn aan dit fenomeen. allemaal onzin? gebruik je oren eens en hoor de verschillen en dan val je pas echt van je stoel. wel eens dat duurder niet altijd mooier/beter klinkt, zeker niet.
jij hoeft er niet voor open te staan en hoeft het niet te geloven, alleen wil dat niet automatisch zeggen dat het ook niet waar is. maar goed het was niet mijn intentie om een welles-nietes spelletje op te zetten dus ik zal het hier verder wel bij laten. geniet van je muziek op jouw manier, doe ik ook!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
31 aug 2011 17:23
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
3AE '99 schreef:
Citaat:
@Mbembe, ik kan je verhaal beamen, soms zijn het kleine aanpassingen, die overigens helemaal niet duur hoeven zijn, die een 'grote' verbetering teweeg kunnen brengen. Een goed meubel is er ook zo één. Al eens een AHP-zekering geprobeerd in de meterkast i.p.v. het standaard schakelautomaatje? ...oh jee, wat zeg ik nou, da's wachten op de sceptici....
een AHP-zekering? nee nog nooit geprobeerd, da's leuk voor een winteravond om eens uit te proberen! zal het ook aan die vriend van mij zeggen want die is echt helemaal maf en is alleen maar met dat soort dingen bezig om zn geluid verder te verfijnen. Soms kom ik binnen en kan ik gewoon niet geloven dat het dezelfde set is waar ik naar luister en dan heeft ie alleen maar 1 nieuw kabeltje o.i.d. Echt bizar! erg grappig maar het blijft uiteindelijk voor mij wel om de muziek gaan dus goed is goed. maar het testen en luisteren om de voor jou optimale mix te krijgen is leuk om te doen. Zelfs mijn vrouw hoort soms het verschil als ik eens iets heb veranderd. haha, het is wat die audiofielen!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
31 aug 2011 17:30
Devils son
mbembe schreef:
@devils son: ik zeg niet dat jouw Van Damme kabel niet de goede zou zijn (1 van mijn kabels is trouwens ook een Van Damme) maar dat er verder niets meer zou zijn of dat meer uitgeven of een andere kabel uitproberen geen verschil zou maken is echt te kort door de bocht. Maar goed, er is niemand die mij iets op de mouw heeft gespeld, ik hoor het verschil duidelijk en er zijn hele magazines die alleen maar gewijd zijn aan dit fenomeen. allemaal onzin? gebruik je oren eens en hoor de verschillen en dan val je pas echt van je stoel. wel eens dat duurder niet altijd mooier/beter klinkt, zeker niet.
Zijn dat die magazines die leven van de advertentie inkomsten van (onder meer) de producenten van die kabels? Ja, dan geloof ik het ook wel.
Maar vertel mij eens hoe jij verschillen kan horen die niet of nauwelijks meetbaar zijn? Want dat is de echte verrassing in dezen... Dat jij verschillen kan horen die er op grond van metingen niet of niet significant zijn.
En daar waar ze er wel zijn, zijn het verschillen die voortkomen uit niet goed functionerende kabel. Als het Van Damme lukt om voor 7,50 per meter (want dat is de adviesprijs als ik mij niet vergis) het signaal van A naar B te brengen zonder significant verlies, hoe kan het dan nog beter?
Citaat:
jij hoeft er niet voor open te staan en hoeft het niet te geloven, alleen wil dat niet automatisch zeggen dat het ook niet waar is.
Geloven doen we in de kerk.
Er zijn heel veel artikelen geschreven over de zin en onzin van dure kabels. Misschien moet je ze eens goed lezen. Een dure speakerkabel die anders klinkt dan de Van Damme die ik gebruik verandert het signaal. Het kan natuurlijk dat jij dat mooier vind klinken (net zo goed als dat soms de optie blurring in photoshop de foto mooier laat zijn voor sommigen), maar het is geen betere kabel. En persoonlijk zou ik dan gewoon gaan werken met een equalizer, want dan kun je het signaal manipuleren zoals je dat zelf wil.
31 aug 2011 18:10
Devils son
mbembe schreef:
Soms kom ik binnen en kan ik gewoon niet geloven dat het dezelfde set is waar ik naar luister en dan heeft ie alleen maar 1 nieuw kabeltje o.i.d. Echt bizar!
En toevallig ook het parket vervangen door vloerkleed mag ik aannemen? Of nieuwe gordijnen?
Want anders vermoed ik dat er placebo op staat... En dan heb ik het niet over de muziek.
31 aug 2011 18:12
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Ik wilde nog wel mijn Quad33, 303 en FM3 radio laten reviseren. Loop denk iets achter
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
31 aug 2011 19:02
MY00
Cayman S
Niet nodig gewoon een kabel kopen van 850 euro en het klinkt als een setje van 10k met een kabel van slechts 400 euro.
PS. Ik ben zelf ook van mening dat het op een bepaald moment ophoud met de kwaliteitsverbetering door gebruik van duurdere kabels. De kabel welke DS noemt heeft idd een erg priijs/kwaliteits verhouding.
_________________________________________ Mvg,
René
31 aug 2011 20:04
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Devils son schreef:
de Fiscalist schreef:
doe mij dan "The Power of Gods" graag een maandje op proef....
Even met essent bellen. Die helpen je verder. Gewoon vragen naar the power of gods voor 35 euro per kilowattuur. Moet te regelen zijn!
Neem je het gesprek wel even op om het hier te laten horen?
Hij wilde het zelf niet opnemen maar heb ff gefilmt toen hij in de hifi-winkel aan de balie stond:
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
31 aug 2011 21:18
koen85
voor de audiogek AVNU dit weekend in beatrix in utrecht.
Altijd leuk om weer te zien whats new is op audio gebied
20 okt 2011 17:58
3AE '99
987.2 Cayman S
Roosendaal
Iemand toevallig vorig jaar naar AV-Nu geweest? Vergelijkbaar met de vroegere VAD?
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
20 okt 2011 20:06
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Ja, sla m dit jaar over
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum