Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Klopt, te veel....
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
27 sep 2013 21:16 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
27 sep 2013 21:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
wie betaalt bepaalt. ga lekker los!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 sep 2013 22:52 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Eens hoor, mooie voorbeelden maar jij hebt ook nog 4 lampen extra, maakt het net te druk
Hebben die mooie lijnen niet nodig... Prachtig! Kijk ook nog geregeld naar mijn creatie
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
28 sep 2013 8:23 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 okt 2013 13:09 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 okt 2013 13:20 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Reminiscing the summer of... 2013 ©
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 nov 2013 16:55 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Mooie foto's
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
13 nov 2013 17:55 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Net weer een tweetal nieuwe 'dingetjes' voor m'n Speedster ontvangen: Originele koplampgrilletjes! Ik heb nu de -kleinere- klem grilletjes, maar die zijn niet origineel... Het verschil: klemgrilletjes originele grilletjes Komend voorjaar ga ik deze monteren: De klemgrilletjes zijn dan te koop: 50 euro plus verzendkosten...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
27 nov 2013 19:14 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Aangezien het winter is (al zou je dat niet zeggen als je naar buiten kijkt) staat Betty onder een hoes in de garage haar winterslaap te doen en te wachten op beter weer en hogere temperaturen... Dat biedt natuurlijk wel de mogelijkheid om wat verbeteringen en reparaties uit te voeren. Qua temperatuur kan er nu prima geklust worden, natuurlijk! Dus maar begonnen met de toerenteller. Die stopte er vorig jaar mee (eerst gaf 'ie een tijdje een dubbel aantal toeren aan dan ik daadwerkelijk reed, toen begon 'ie te 'flipperen' en ten slotte stopte 'ie er maar helemaal mee ) Nou is een toerenteller natuurlijk niet het allerbelangrijkste instrument in een auto (al plaatst Porsche 'm natuurlijk wel steevast in 't midden van het dashboard hetgeen op z'n minst suggereert dat Porsche daar anders over denkt ) maar het is wel fijn als 'ie werkt... Dus heb ik 'm afgelopen weekend maar eens uitgebouwd en naar CASU in Nieuwegein gebracht ter reparatie. Ik was wel vergeten wat een geklooi het was om dat ding in te bouwen. Bovendien had ik eerst het combi-instrument ingebouwd, daarna de toerenteller en ten slotte de kilometerteller, waardoor je van onder het dashboard er redelijk goed bij komt. Nu moest ik natuurlijk nét het instrument uitbouwen dat aan weerszijden door een ander instrument wordt geflankeerd. Gelukkig heb ik smalle handen en lange vingers en kon ik de toerenteller -liggend onder het dashboard als een slangenmens- uitbouwen zonder de andere instrumenten er (ook) uit te halen. Ik ben wel benieuwd of dat straks ook weer gaat lukken als ik 'm in ga bouwen... Ik kwam er ook achter dat het 'rode bankje' dat ik had ontworpen voor de achterkant (waar een bakje in zit) eigenlijk best veel plaats in beslag neemt en ik ben er afgelopen jaar ook achter gekomen dat ik wel héél weinig bagageruimte heb. Dat bankje heb ik er dus maar even uitgehaald en ik ga nu een (zwart) matje (met gedeeltelijk rood stikwerk) maken dat ik in plaats van die bak achter de stoelen kan leggen. Hierdoor krijg ik wat meer bagageruimte. Ja, je leest het goed: ik ga het zelf maken! Voor het eerst met draad, garen, spoel en naaimachine in de weer... Als zoon van een coupeuse zou dat toch moeten lukken bedacht ik me! Dus m'n moeder maar gecharterd om haar bedrijfsmatige naaimachine te kunnen/mogen gebruiken, zwart kunstleer gekocht (bij de plaatselijke zeilmakerij gekocht; een voordeel als je in Vinkeveen woont: we hebben daar hier echt héél veel van), een malletje gemaakt en een tekening van wat ik wil maken naar m'n moeder gestuurd : Volgens haar moet ik dat kunnen maken, dus ik ga zaterdag -nadat ik het Mecc bezocht heb- bij m'n moeder langs om het zelf (onder haar begeleiding) zelf te gaan maken... Ik heb de hele zondag er vrij voor gehouden Mocht het niettemin tóch hopeloos mislukken, heb ik Rovako op de achterwacht zitten
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 16 jan 2014 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 jan 2014 15:04 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
succes
_________________________________________ de specialist op het interieur gebied!! rovako.com like ons op facebook!!
|
16 jan 2014 17:24 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Dank je! Reken er maar op dat je straks toch aan de bak mag... (wat een vertrouwen in mezelf, hè?)
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 jan 2014 17:34 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Ach lukt jou zeker wel.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
17 jan 2014 0:56 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Met dank aan Emory Motorsports een gave Outlaw pookknop kunnen monteren Ik vinnum cool...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 jan 2014 17:07 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Op deze manier is hij natuurlijk nooit klaar..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
19 jan 2014 20:50 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Tja... Het blijft een 'work in progress'
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
19 jan 2014 21:56 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Ik zou zeggen: "Art in progress" !
|
19 jan 2014 22:30 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Is dit de pookknop waarvan je de schoefdraadmaat niet wist? Ziet er in ieder geval erg mooi uit.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
19 jan 2014 22:46 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Yes, dat is 'm! Ik heb afgelopen zondag zitten ploeteren aan het matje in plaats van het rode kistje achter de voorstoelen. Ik had zelf een malletje gemaakt en ik heb een en ander uit het (kunst)leer geknipt en op een restje kunstleer heb ik mijn eerste meters met een naaimachine gemaakt... Dat viel nog niet mee Mooie rechte banen trekken lijkt zo gemakkelijk, maar is dat -dus- niet. Ook het 'gas geven' was lastiger dan gedacht; ik heb kennelijk een (te) zware rechter voet (al wist ik dat al, gezien de fanmail van het CJIB die ik geregeld ontvang). Uiteindelijk bood mijn moeder aan om het voor me te doen en ze zal het matje naar me toesturen als het klaar is. I'll keep you posted.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 jan 2014 12:35 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Vandaag bracht de postbode een pakketje uit het verre Limburg: mijn moeder had tussen het maken van de carnavalskleding door nog wat tijd gevonden om aan 'het matje' te werken. Ik ben zeer te spreken over het resultaat! Ik had mijn moeder doorgegeven op welke afstand van elkaar de ruiten/banen moesten worden gestikt, maar ik was vergeten om mijn moeder door te geven dat de ruit van mijn auto meer een wiebertje is, dus het ruitstiksel van het matje is wat 'vierkanter' dan de rest van mijn auto... Een kniesoor dat daarop let, natuurlijk... Zo ziet het eruit: en zo in de auto:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
23 jan 2014 17:52 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
top gedaan moeders!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jan 2014 18:01 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Wedden dat jij zo'n kniesoor bent en dat je je moeder gaat vragen een andere te maken?
|
23 jan 2014 23:33 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Als replica van een sixties/seventies SCCA racer, kon natuurlijk een originele (oude) 'SCCA grill badge' niet ontbreken... Het nieuwe SCCA-logo en embleem is veel moderner qua stijl: De originele grill badge zag er anders uit en deze zat ook op tal van racers... Zoals hier achterop: En hier op het spatbord: en zo'n mooie badge heb ik nu op de kop getikt: De kleurencombi past natuurlijk super bij m'n Betty... Moet nog even gaan bezien waar ik deze ga monteren...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 feb 2014 21:42 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Leuk, en ook nog eens zwart-rood.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
07 feb 2014 0:30 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR!
Wat een heerlijke dag vandaag! Tijd om weer eens wat aan m'n karretje te knutselen... Ik heb inmiddels de kappen van de motor verwijderd. Die moeten worden geschuurd en opnieuw gespoten. De lak had gereageerd op de laag eronder (grondlak) en begon overal te bubbelen. De kappen kun je er echter niet zomaar afhalen: daar moet je de carburateurs 'even' voor losmaken en daar had ik vandaag even de tijd voor. Na een kwartiertje 'knutselen' waren de kappen eraf: Klaar om geschuurd te worden: Vervolgens ook met de velgen aan de slag gegaan. De originele velgen die ik op de kop had getikt en die ik heb laten poedercoaten zijn inmiddels verkocht. Via-via ben ik aan een nieuw/ander setje gekomen dat in uitstekende (originele) staat verkeert. Er was alleen 1 klemmetje afgebroken. Dat heb ik vandaag ook maar meteen vervangen: restant van het klemmetje, c.q. de klinknagel uitgeboord en vervolgens het nieuwe klemmetje (dat ik gisteren al alu gespoten had) met een RVS popnagel vastgezet. Daarna het popnageltje nog even met alu verf aangetipt en je ziet er niets meer van... Aangezien ik de auto aan de voorkant wat lager wilde, was ik eerst van plan om de voorkant nog wat te laten zakken. Nu heb ik me even ingelezen in het wat oude literatuur en ik ontdekte dat men in de jaren '50 en '60 in de racerij wat met de bandenmaat 'speelde' om de 356 aan de voorkant iets lager te krijgen. En wat schetste mijn verbazing? Op de nieuwe velgen liggen NOS Firestone Sport 200 banden en om de velgen voor de achterkant zitten 165 brede banden en aan de voorzijde zijn ze 145 breed. Waardoor de banden aan de voorzijde ook minder hoog zijn en dus zal de auto na montage van deze velg- en bandcombinatie aan de voorzijde gaan zakken... De Firestone banden werden vroeger bij de SCCA geregeld gebruikt: Zo ziet dat eruit, voor 145 en achter 165: En dit zijn wat close-ups van de Lemmerz velgen waar deze banden op liggen: En ze zijn -dus- van 1961:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 feb 2014 18:19 |
|
|