Auteur |
Bericht |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
 Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Als antwoord op die laatste vraag. Inmiddels zeg ik zeker ja. Dit is echt autorijden 2.0, alles met een verbrandingsmotor is hierbij vergeleken gewoon ouderwets. Kun je wat van vinden, mij best. Feit blijft dat je hierin wel mee zult moeten gaan, dit is de toekomst. Tuurlijk, ook ik zal als fun auto nog een P houden en er komt binnen een jaar een 991 gts als vervanger van de cayenne, maar een elektrische auto als tot nu toe enkel de Tesla (dus niet iedere ev want de rest is wat mij betreft niet voldoende qua range en rijeigenschappen) zullen we moeten accepteren als de toekomst. Mag iedereen anders zien, mij ook best 
|
05 okt 2019 11:35 |
|
 |
Nine-6-four
|
Wij hebben een lease periode van 18 maanden, een mooie periode om eens elektrisch te rijden en het te ervaren. Daarmee laat ik een 4 gran coupe of 5 serie met dikke motor staan. Overigens rij ik de auto’s alleen zakelijk, het argument bijtelling is niet aan de orde.
|
05 okt 2019 11:56 |
|
 |
mark996
|
en een model 3 daarna? Is wel een wereld van verschil tov de bmw (maar is maar mijn mening..)
|
05 okt 2019 13:04 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Bij mij speelt het hele bijtellingsverhaal sowieso niet (want ik woon in het buitenland en heb mijn auto's overigens alle in privé), maar toch ben ik geneigd et "Cazzo model", oftewel een EV voor dagelijkse commute en dan benzinespeelgoed voor de fun ernaast wel aan. Gewoon voor het milieu. We moeten tenslotte allemaal een steentje bijdragen. Daar zullen dan ook wel weer allerlei meningen over zijn.... het zij zo. Zo zie ik het.
Een Tesla is dan misschien overkill (duur en lelijk), maar een eGolf of iets dergelijks moet best kunnen voor dagelijks naar kantoor heen en weer. Waarom niet.
|
05 okt 2019 13:17 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Of meteen cold turkey: een e-UP! 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 okt 2019 17:29 |
|
 |
vaudi
996 C2, 1998
|
Een complete supersnelle Model 3 kost 60K- Heb er 28/9/19 voor het eerst in gereden. Was zeker onder de indruk. futuristisch, fijn sturend en heel erg snel.
|
05 okt 2019 18:17 |
|
 |
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Als ze bij tesla nu het interieur wat hoogwaardiger maken en het uiterlijk wat beter (de model S is wel mooi geworden, front beetje gek maar en profil en van achter mooi) dan overweeg ik het ook wel.
Voor nu: Te klein Te lelijk Te kaal van binnen
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
05 okt 2019 19:19 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Daar zit hem wel de kneep vrees ik. Tegen de tijd dat je het interieur en de bouwkwaliteit op BMW niveau hebt ben je toch wel een flink stuk verder qua prijs
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 okt 2019 21:23 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
De prijzen van de tegenhanger van de Tesla 3 zijn nu ook bekend. € 60k voor de Polestar 2. Standaard met 408pk en een range van 500 km. Ik vind m lekker.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
05 okt 2019 21:38 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Eigenlijk bizar hoe snel zon M3P is. Net een tussensprintje gedaan tegen een E-AMG. Niet normaal hoe snel zon Tesla is. Echt veel sneller ook dan mn 1M, om van de 993 maar helemaal niet te spreken. Denk dat er de komende tijd wel een paar M3's gaan crashen...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 okt 2019 9:46 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Daar zijn bergers niet blij mee...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
07 okt 2019 12:02 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dus ik zie Paul strax op Zandvoort met de Alfa achter de Tesla Mijn bmw lacht erom 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 okt 2019 12:31 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Geen trekhaak onder de M3P helaas, Hans. De X van mn broer heeft er wel 1tje.
Ga zeker een keer met de M3P het circuit op, moet makkelijk onder de 2 min kunnen.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 okt 2019 13:12 |
|
 |
mark996
|
is toch ook al getest? een M3 performance tegen een M3 bij mijn weten (jep, we noemen ze allebei zo..  ). Kwam de Model 3 sneller uit, en zelfs zijn rijgedrag werd beter beoordeeld als ik me niet vergis. Is voor de milieu vriendjes voor Zandvoort ook goed nieuws:)
|
07 okt 2019 15:50 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
07 okt 2019 16:29 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Doe mij dan toch maar de Beamer.
|
07 okt 2019 18:32 |
|
 |
Maarten
|
Mij ook. Blijf zo'n Tesla toch niets vinden
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 okt 2019 20:10 |
|
 |
mark996
|
Valt me wel op dat je ze echt overal ziet.. hier in het dorp is het soms echt met 3/4 achter elkaar aan het dorp in.. en in Adam centrum is het de vervanger van de bakfiets lijkt het wel..  . Kom je ook nog makkelijk langs die beroeps milieu demonstranten..
|
07 okt 2019 20:42 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hier hetzelfde, niet normaal 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 okt 2019 22:09 |
|
 |
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Zijn er wel plannen van Tesla om uitvoeringen op de markt te brengen met minder vermogen en dus meer afstandsbereik......  . Klos hout onder de potentiometer kan ook maar het gaat mij om de aanschafprijs (accupakket) want de prijzen voor een DD zijn voor mij veel te hoog. Bovendien de ‘sportwagen’ prestaties mbt acceleratie en topsnelheid boeien me toch niet. Afgelopen periode Toyota’s bekeken bij de plaatselijk dealer en die zijn een stuk aangenamer; hybride dan.... Binnenkort naar de Renault dealer voor een proefrit. Iig tijd genoeg om te proeven want de markt is in beweging..... 
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
08 okt 2019 7:09 |
|
 |
Maarten
|
Dat valt echt mee. Aantal oplaadplekken is recent uitgebreid maar staan nu toch best vaak leeg
|
08 okt 2019 7:35 |
|
 |
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Verkopen die dan ook Toyota? Succes met de proefrit en keuze.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
08 okt 2019 7:42 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Gefeliciteerd ermee. Stoelen is overigens heel persoonlijk, ik vind ze namelijk wel goed. Niet zo top als in een 911, maar beter dan 95% van de stoelen in andere merken.
|
18 okt 2019 8:42 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zo’n tankstation moet je reserveren, of een half uur wachten voordat er voldoende druk is opgebouwd. Er kan dus welgeteld maximaal 1 auto per half uur plus de tijd om te tanken worden gevuld per pomp. Waterstof is gewoon ongeschikt voor automobiliteit. Nog afgezien van de kosten, want 3 keer zoveel verbruik!
|
18 okt 2019 8:47 |
|
 |
Devils son
|
 |  |  |  | Pascal schreef: Ik lees alleen maar dat er een 1M in de buurt beschikbaar komt  . (Edit: holy moly, ohja die dingen waren eng duur!) Kunnen we de Model-3 geen M3 noemen aub? Dat doet echt pijn aan het hart. Bij ons op de zaak komen ze bij bosjes, als vervangers van de Mercedes 350e en Outlanders. Valt me op hoeveel concessies mensen maken voor de bijtelling. En hoe snel mensen roepen dat het jaloezie is, als je een kritische noot plaatst. (Niet persoonlijk bedoeld, in het algemeen). Eerst hadden ze een grote auto nodig (SUV/station), ivm met familie en kinderen. En een trekhaak voor de caravan. Nu er geen ‘goedkope’ opties meer zijn, stappen ze massaal over in de Tesla’s, en is die grotere auto blijkbaar toch niet nodig. Dus ja: jaloezie op de lage bijtelling is er! Maar nee, elke keer als ik mijn auto zie, ga zitten en start, is het me weer meer dan waard. Na deze drie jaar zien we wel weer verder, wellicht dat BMW dan ook een goede optie heeft. Veel plezier met de Tesla’s, je ziet er op het moment mega veel! Hij rijdt goed, ik vind hem spuuglelijk, en hij is vooral goedkoop (bijtelling dan!). Ik gun het een ieder van harte, maar mijn petrolhead laat een traantje  Oh, nog een oprechte vraag: als de bijtelling nou gewoon hetzelfde zou zijn, zou je dan nog steeds een Tesla rijden? |  |  |  |  |
Laatste vraag: 100% ja. Ik zou nooit meer een ICE nemen voor dagelijks vervoer. In het dagelijks verkeer is de BEV gewoon top en voelt al het andere ouderwets aan.
|
18 okt 2019 8:50 |
|
|