Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:17

Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
WOEST!!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
PeterDorr schreef:
tsja, het zal volgens de letter wel waar zijn, maar ik kan je vertellen dat het schuim me op mijn mond stond, ik moest 's avonds nog van Rotterdam naar Eindhoven. Had dus geen licht meer op mijn auto, terwijl mijn lampjes zo ongeveer op de balie lagen....
Heb een auto moeten lenen, maar ik was ook echt WOEST !!

Begrijp ik. Ik zou ondanks mijn wetenschap denk ik hetzelfde reageren, maar de gang van zaken is voor een jurist heel logisch... :wink:

17 aug 2007 15:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
als jij nou kan bewijzen dat het artikel van jou is/was, moeten dergelijke criminelen dan nog afstand doen van het in hun bezit zijnde artikel? Bijvoorbeeld iemand wordt gepakt met de van jou gestolen grasmaaier (met jou postcode en huisnummer erin gegraveerd) en deze vriendelijke man beweert gewoon hem op marktplaats gekocht te hebben? :? :roll:

17 aug 2007 16:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
als jij nou kan bewijzen dat het artikel van jou is/was, moeten dergelijke criminelen dan nog afstand doen van het in hun bezit zijnde artikel? Bijvoorbeeld iemand wordt gepakt met de van jou gestolen grasmaaier (met jou postcode en huisnummer erin gegraveerd) en deze vriendelijke man beweert gewoon hem op marktplaats gekocht te hebben? :? :roll:

Ja, want het is de rechter die beslist. Het is net als met een vordering. Incassobureau "binnen zonder kloppen" mag ook niet jouw geld in beslag nemen, ook al staat vast dat jij een betalingsverplichting hebt.

17 aug 2007 16:44
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
ECT schreef:

Was dat voor bullshit. Dat is de wereld op zijn kop. Het is toch gestolen!?! Niks eigendom.... Hij moet gewoon met zijn tengels van andermans spullen afbljven... Ik ga hiervan schuimbekken.

Niet helemaal juist. Ten eerste wordt de houder vermoed eigenaar te zijn en als iemand iets niet wil afgeven moet e.e.a. via de rechter lopen. Dat is zo gek nog niet. Natuurlijk zijn er situaties waar e.e.a. duidelijk ligt, maar we moeten eigendomskwesties niet door agenten op laten lossen...

:roll:

Devils son.... je weet toch dat er heel veel rechters rondlopen die niet alleen wereldvreemd en autistisch zijn maar ook nog een portie achterlijk zijn? Ik word nu echt gek: iemand jat bv. in het openbaar iets van mij en dan moet ik naar de rechter stappen om hem terug te krijgen? Nou als dat zo gaat dan weet ik wat de volgende keer doe als iemand iets van mij steelt: dan pak ik het af met een knupppel in de hand en tegelijkertijd krijgt die van mij zo'n geweldige oplawaai dat hij het nooit meer doet. Maar goed.... we leven in een dermate achterlijk en autistisch land waarbij boeven en tuig beter beschermd worden dan goede burgers!! Ik heb geen vertrouwen in het rechtssysteem. Kijk maar eens om je heen wat er allemaal rond loopt.

17 aug 2007 17:02
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Je hebt helemaal gelijk ECT, ik weet EXACT wat jij nu voelt. Heb in het verleden ook eens iets ernstigs meegemaakt [een categorie erger als dit], en ben sinds dit voorval in 1991 totaal mijn vertrouwen kwijt in justitie. Ik ben destijds bij de rechtzaak geweest, en als je dan ziet hoe zo iets gaat :roll: , justitie van het slappe handje, ik was nog woester toen ik naar buiten ging. Eigen rechter volgende keer [die er hopelijk nooit komt].

mhaschreurs.hyves.nl

17 aug 2007 17:17
Profiel Facebook 
Bericht 
ECT schreef:

Devils son.... je weet toch dat er heel veel rechters rondlopen die niet alleen wereldvreemd en autistisch zijn maar ook nog een portie achterlijk zijn?

Wereldvreemd: ja, autistisch: neuh, achterlijk: zeker niet. Ik heb ook wel eens moeite met bepaalde uitspraken, maar in zijn algemeenheid is de rechterlijke macht slordig, te gehaast (ook omdat de overheid te weinig geld beschikbaar stelt), enz. maar zeker niet zo slecht als je hier nu schetst.

Citaat:
Ik word nu echt gek: iemand jat bv. in het openbaar iets van mij en dan moet ik naar de rechter stappen om hem terug te krijgen?

In de praktijk zal de dief het wel teruggeven in zo'n situatie. Maar de regel is gebaseerd op het feit dat in het overgrote merendeel van de eigendomsdisputen de eigendom niet zonneklaar is voor iedere idioot en dus heeft de wetgever, terecht, besloten dat de houder wordt vermoed eigenaar te zijn (aangezien dat meestal het geval is) en zodra iemand anders wil claimen dan moet deze dat maar aan de rechter voorleggen.

Ik zal het je anders zeggen. Stel: jij koopt via marktplaats een fiets. Zodra je weg rijdt belt die man de politie. Jij wordt aangehouden (as if... je bent al naar Timboektoe gefietst voordat de koffie op is). Wat moet de politie doen? De fiets maar teruggeven en jij hebt pech? Nee: jij hebt de fiets nu en wordt vermoed eigenaar te zijn (ook al staat de postcode van de ander er in). Als die man die fiets dan terug wil moet deze procederen.

Citaat:
Nou als dat zo gaat dan weet ik wat de volgende keer doe als iemand iets van mij steelt: dan pak ik het af met een knupppel in de hand en tegelijkertijd krijgt die van mij zo'n geweldige oplawaai dat hij het nooit meer doet.

Dat moet ik je afraden. Echt, ik begrijp de gedachte, maar het werkt nu eenmaal niet zo en daar zit een fatsoenlijk systeem achter. Alleen is het systeem niet onfeilbaar en zal er best eens een vervelende uitkomst uit rollen. Maar het systeem doet het in meer dan 99% van de gevallen goed.

Citaat:
Maar goed.... we leven in een dermate achterlijk en autistisch land waarbij boeven en tuig beter beschermd worden dan goede burgers!!

Verdachten hebben terecht rechten. Dat is vooral ook gebaseerd op de mogelijkheid dat je onschuldig op de korrel kan worden genomen. En als jou dat overkomt dan zul je zonder meer piepen dat het schandalig is hoe met verdachten wordt om gegaan...

Citaat:
Ik heb geen vertrouwen in het rechtssysteem. Kijk maar eens om je heen wat er allemaal rond loopt.

Ik heb vaak kritiek op ons rechtssysteem. Het is verre van perfect. Maar er zijn maar weinig landen waar het zo goed is geregeld als in Nederland. Nee, de uitwassen van de striktere regimes (zoals b.v. de VS, waar mensen denken dat het beter werkt dan hier ten aanzien van criminaliteitsbestrijding) zijn vele malen erger dan onze uitwassen. En uitwassen heb je overal.

Ik hoop in ieder geval dat de afwikkeling van de zaak waar dit draadje mee opende jouw vertrouwen in de rechtstaat wat sterker maakt.

17 aug 2007 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 G50 (1989) ex 964 Carrera 2 cabrio (1994) Aston Martin DBS (2009) RS6 C6 (2010) 991 Turbo S
amsterdam
Bericht 
ECT, zie je verhaal nu pas. Ik kook van woede en krijg als advocaat -mag niet/kan niet- steeds meer sympathie voor het talio-beginsel: an eye for an eye, a tooth...etc.

Ik doe normaalgesproken geen pro bono zaken maar maak hier heel graag een uitzondering voor een mede PF-er. Als ik kan helpen: graag (PB).

En nu niet allemaal tegelijk....Devils son is er ook nog en die lijkt meer tijd te hebben ;)

17 aug 2007 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
Het zal aan mij liggen, maar wie willen jullie nou juridisch aanpakken dan? :? :?:

17 aug 2007 23:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
devils son - goed verhaal :thumleft: hoewel de onderbuikgevoelens erg begrijpelijk zijn is het goed om er de objectieve beginsels tegenover te zetten!

18 aug 2007 7:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Devils son schreef:

Niet helemaal juist. Ten eerste wordt de houder vermoed eigenaar te zijn en als iemand iets niet wil afgeven moet e.e.a. via de rechter lopen. Dat is zo gek nog niet. Natuurlijk zijn er situaties waar e.e.a. duidelijk ligt, maar we moeten eigendomskwesties niet door agenten op laten lossen...

Wat een crap, die lui waren op heterdaad betrapt staat er toch? Dan ga je mij niet wijsmaken dat een agent zo'n kwestie niet op mag lossen. Daarnaast: zo'n stuk tuig heeft naar alle waarschijnlijkheid geen P, en dan heel toevallig een ander aanlopen met: 'goh, mijn koplampen zijn gejat'. In dit geval is het wel dubbel zo duidelijk wie er nou fout zit.
Maargoed, NL... hier hebben criminelen inderdaad rechten...

18 aug 2007 9:49
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Volgens mij ie het eerder dat onschuldigen rechten hebben.....maaaaaaaaaaaar dat de schuldigen hier misbruik van maken :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 aug 2007 10:36
Profiel WWW
Bericht 
944 guy schreef:

Wat een crap, die lui waren op heterdaad betrapt staat er toch?

En nu?

Citaat:
Dan ga je mij niet wijsmaken dat een agent zo'n kwestie niet op mag lossen.

Agenten zijn niet onfeilbaar en soms ook niet onpartijdig (denk aan een dorp).

Citaat:
Daarnaast: zo'n stuk tuig heeft naar alle waarschijnlijkheid geen P, en dan heel toevallig een ander aanlopen met: 'goh, mijn koplampen zijn gejat'. In dit geval is het wel dubbel zo duidelijk wie er nou fout zit.

En hoe vaak komt dit nou voor? 1:100.000 eigendomsdisputen? Waarvan 99 vd 100 keer de dief in deze situatie gewoon de zaken af zal geven? Moeten we dan voor die uitzonderlijke situatie een regel gaan maken? En hoe wil je die omschrijven?

Je verlangt van het recht dat het voor iedere situatie een regel heeft. Nou, dat is onmogelijk kan ik je vertellen.

Citaat:
Maargoed, NL... hier hebben criminelen inderdaad rechten...

Nee, ieder mens heeft rechten en overal ter wereld is dat zo. We noemen dat mensenrechten. Jij neemt ze voor lief, maar als jouw mensenrechten een keer goed geschonden worden piep je wel anders. Onze overheid is machtig genoeg...

18 aug 2007 12:05
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Devils son schreef:
Ik heb vaak kritiek op ons rechtssysteem.
Het is verre van perfect.
Maar er zijn maar weinig landen waar het zo goed is geregeld als in Nederland.
Nee, de uitwassen van de striktere regimes (zoals b.v. de VS, waar mensen denken dat het beter werkt dan hier ten aanzien van criminaliteitsbestrijding) zijn vele malen erger dan onze uitwassen.
En uitwassen heb je overal.

Volledig mee eens!
Ondanks de zwaardere straffen (tot aan de doodstraf) zitten de gevangenissen in de VS overvol.
Lekker, zo'n jury met onopgeleide burgers (waaronder ook waarschijnlijk een paar randdebielen), die gaan afwegen welke advocaat een beter verhaal heeft......., zelfs OJ liep weer lachend de zaal uit :shock:
Daarnaast lijken mij 10 jaartjes Bangkok Hilton ook geen feestje, als je wellicht onschuldig bent. :(

Nee, ons rechtssysteem is zeker niet feilloos, maar lijkt mij toch wel één van de beste van deze aardkloot, ook al herken ik die onderbuikgevoelens heel goed en zet zelf ook wel eens grote :?: bij de keuzes die men maakt op het ministerie van Justitie, waardoor zulke gevoelens kunnen ontstaan.

@ECT: ik hoop dat je het snel kan oplossen en dat je met een nieuw dak weer kan gaan genieten van die brullende 12 cilinders. 8)

18 aug 2007 12:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Lees verhaal nu pas, wat een low-lifes... wat bezielt je in hemelsnaam om zo iets te doen... :bang:

Ik hoop zeer dat deze idioten volgens het volwassenen-strafrecht berecht zullen worden en dat als ze niet genoeg middelen hebben om jou schadeloos te stellen, ze de rest van hun leven zullen moeten ploeteren om de lening voor jouw nieuwe kap af te lossen.

Maar idd, als je zoiets op heterdaad zou betrappen op een ander continent sta je gewoon vierkant in je recht als je die lui een schot hagel in hun reet pompt.

Maar waarschijnlijk gaat het om uitkeringstrekkers die zwart bijklussen in de hennep-teelt en daarnaast zo af en toe ook nog even een overvalletje plegen met gewelddadige afloop... van een zekere afkomst die daar wel vaker mee wordt geassocieerd... :twisted:

18 aug 2007 13:39
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
turbocruiser schreef:
Maar idd, als je zoiets op heterdaad zou betrappen op een ander continent sta je gewoon vierkant in je recht als je die lui een schot hagel in hun reet pompt. Ben blij dat ik daar niet woon. :!:

Maar waarschijnlijk gaat het om uitkeringstrekkers die zwart bijklussen in de hennep-teelt en daarnaast zo af en toe ook nog even een overvalletje plegen met gewelddadige afloop... van een zekere afkomst die daar wel vaker mee wordt geassocieerd... :twisted: Finnen? :wink:

Ben het ook eens met Devils son. Hoe onrechtvaardig het soms ook kan voelen, dit systeem is toch het beste.

18 aug 2007 13:43
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Zeker.

Hoewel ik een paar jaar terug een artikel las van een journalist die een week meeliep op de rechtbank Haarlem, afdeling kleine criminaliteit.
Daar werd toen wel erg soft gestraft, sommige verdachten geloofden hun eigen oren niet en liepen gierend van de lach de rechtszaal uit... De grootste jippie werden serieus genomen.

De maatschappij is veranderd sinds de jaren 70, veel rechters zijn daar te weinig in meegegaan.

18 aug 2007 14:04
Profiel
Bericht 
We zijn idd. te soft in NL en op een ongelooflijke manier naief of te lui of te gemakzuchtig. Je gelooft je ogen toch niet dat een crimineel bv. een enkelbandje krijgt zonder GPS en deze nog gemakkelijk kan verwijderen en vervolgens iemand even neersteekt! Wat is dat voor bullshit! Die leipo's moeten ze op een strafkamp zetten ergens in de Stille Oceaan, sleutels weggooien... :P

Maar goed, mijn verzekeraar gaat de schade op de dader verhalen heb ik gisteren vernomen - daarna weer genieten! Auto is inmiddels weggebracht voor een nieuwe dak. Vanochtend reed er een prachtige Vanquish achter me aan!

18 aug 2007 14:27
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Devils son schreef:
Citaat:
Dan ga je mij niet wijsmaken dat een agent zo'n kwestie niet op mag lossen.

Agenten zijn niet onfeilbaar ...

Nee inderdaad, soms menen ze dat ik wel een foto van mezelf wil en de schoften willen er dan ook enkele tientjes voor hebben!

Citaat:
Nee, ieder mens heeft rechten en overal ter wereld is dat zo. We noemen dat mensenrechten. Jij neemt ze voor lief, maar als jouw mensenrechten een keer goed geschonden worden piep je wel anders. Onze overheid is machtig genoeg...

Ja dat snap ik ook wel, laatst in china heb ik wel andere situaties gezien dan hier ;) Maar wat ik niet snap is dat persoon A de rechten van persoon B schendt, dat persoon B nog meer onzin voor zn kiezen krijgt om het recht te krijgen. Van mij mag de dader wel even het onderspit delven, hij heeft bewust die ander het leven zuur gemaakt.
En wat inderdaad gezegd wordt: iemand krijgt wel zo'n enkelband om maar daar zit dan geen GPS op: 'we mogen niet jou privacy schenden maar we willen wel weten wanneer je thuis bent!'. Die jippie zou blij moeten zijn dat hij, zelfs met een onverwoestbare GPS zender om zn enkel, de bak uit mag.

18 aug 2007 14:29
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
Devils son schreef:

Ik heb vaak kritiek op ons rechtssysteem. Het is verre van perfect. Maar er zijn maar weinig landen waar het zo goed is geregeld als in Nederland. Nee, de uitwassen van de striktere regimes (zoals b.v. de VS, waar mensen denken dat het beter werkt dan hier ten aanzien van criminaliteitsbestrijding) zijn vele malen erger dan onze uitwassen. En uitwassen heb je overal.

Devils son, ben je wel eens vaak in de VS geweest? Daar hebben ze nog tenminste respect voor de politie. Er zijn idd. uitwassen , gelukkig zijn ze zeldzaam, maar ik voel me daar vele malen veiliger dan hier. Je kijkt misschien teveel TV. Je kunt daar zelfs ongesloten je cabrio stallen. Ze bewonderen mooie Europese auto's, daar gaan ze graag voor op de foto. Dat zie ik jammer genoeg niet in NL. Jaloezie speelt hier een belangrijke rol, het niet kunnen hebben dat anderen het goed doen.

Ik was medisch expert voor letselschadezaken en adviseerde patienten, letselschadeadvocaten, rechters, verzekeraars, etc. Kreeg daarbij veel juridische en medische dossiers onder ogen, die ook de rechters zijn gepasseerd. Je weet niet wat je leest aan onrecht. Zaken die zo helder waren en ten voordele van patienten hoorden te zijn en uiteindelijk door een of andere dwaze rechter (malloten in mijn ogen) nadelig uitpakten! En dan hebben we het over harde feiten die aan rechters worden voorgelegd. Dan ga je toch achter je oren krabben of rechters wel sporen of dat er iets anders aan de hand is..... Het vervelende is dat rechters vaak nevenfuncties hebben en zo beinvloedbaar zijn.

Ik weet dat rechtszittingen openbaar zijn, maar ik heb niet veel tijd. Is het als burger mogelijk om later in de dossiers van de rechtszaak te snuffelen en hoe? Gewoon in de archieven van hun bibliotheek? Is deze vrij toegankelijk voor burgers?

18 aug 2007 14:48
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ECT schreef:
ben je wel eens vaak in de VS geweest? Daar hebben ze nog tenminste respect voor de politie. Er zijn idd. uitwassen , gelukkig zijn ze zeldzaam, maar ik voel me daar vele malen veiliger dan hier. Je kijkt misschien teveel TV.

Ik ben bang dat je door je woede het perspectief even een beetje kwijt bent geraakt...... :? :shock:

De VS velen malen veiliger dan NL? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben of er te zijn geweest om te weten dat dit niet waar is!
Respect voor de politie? Kijk maar eens na hoeveel politieagenten er in 2006 zijn vermoord/omgekomen :shock: :(
Nee, je kinderen stuur je met een veilig idee naar school of de universiteit :? :roll: (afgelopen april weer 33 studenten neergemaaid).

Als je echt denkt dat daar aan de overkant alles zoveel beter en veiliger is, wat houdt je nu dan nog tegen om een enkele reis te bestellen bij de KLM? :idea:

18 aug 2007 16:27
Profiel WWW
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Als je echt denkt dat daar aan de overkant alles zoveel beter en veiliger is, wat houdt je nu dan nog tegen om een enkele reis te bestellen bij de KLM? :idea:

Wat ben jij een onbeschoft mannetje... maar goed dat ben ik dus ook van plan! Heb jij een gezin of ben je alleen? :lol:

18 aug 2007 17:33
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
ECT schreef:
... wat een kloteland.

ECT schreef:
Conclusie die ik na 40 jaar leven trek: het Nederlands rechtssysteem is een achterlijk systeem bedacht door demente nietsnutten die zich rechters en of politici noemen.

ECT schreef:
... leven in een dermate achterlijk en autistisch land waarbij boeven en tuig beter beschermd worden dan goede burgers!

ECT tegen Rob Herfst die in 1e instantie bijzonder redelijk had gereageerd maar Erland zag dit blijkbaar niet schreef:
Wat ben jij een onbeschoft mannetje...

Ga lekker naar het land van de onbegrensde mogelijkheden Erland.
Er zijn miljoenen die ons 'klote' RECHTSSYSTEEM op waarde schatten en je plaats maar al te graag willen innemen.
Koop wel even een wapen daar. Zul je vast doen, om eigen rechter te kunnen spelen.
Oh nee: toch maar niet, je loopt dan een te grote kans dat je een goede burger zou omleggen, en dat wil je vast niet... (?).

Wat een vandalistische slooppartij door fietsbel die een passende straf verdienen al niet bij mensen naar boven kan brengen.

18 aug 2007 19:07
Profiel
Bericht 
Dat ik zo pissig reageer moeten jullie niet al te persoonlijk nemen.
Helaas ben ik al 5 of 6 keer de sigaar (kun je nagaan dat ik al de tel kwijt ben geraakt) en deze vormen van criminaliteit moet harder aangepakt worden:

Deze kennen jullie vast nog:

AfbeeldingAfbeelding

en nog honderd andere auto’s waren de klos! Schadepost schatting: 100-150.000 euro. Nooit meer wat van de politie gehoord!!! Fijn... voel je lekker in de steek gelaten door ons rechtssysteem en daar word ik op een gegeven moment pissig als het me weer overkomt.

Nederland is een land waar criminelen beter behandeld worden dan goede burgers.... en op kosten van de belastingbetaler verblijven ze in kamers met TV, music, , dak boven hun hoofd, eten, etc en mogen ze hun uitkering ook nog behouden . Wrden ze wel of niet verwend? :evil: In Belgie bv. gaat het toch echt anders aan toe... ook niet je van het maar criminelen worden in ieder geval niet gepamperd.

Maar goed.... mijn auto is weggebracht en eind volgende week mag ik weer in spelen.

18 aug 2007 19:36
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Tip: koop een Opel Astra en je bent ook van je probleem af. :idea:

Laatst bijgewerkt door clemens op 18 aug 2007 19:53, in totaal 1 keer bewerkt.

18 aug 2007 19:51
Profiel
Bericht 
clemens schreef:
Tip: koop een Opel Astra en je bent ook van je probleem af

Ook Astra's en nog goedkopere gebakkies waren de klos... :lol:
:arrow: Trek je conclusie

18 aug 2007 19:52
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende