Auteur |
Bericht |
Kees elberse
|
 Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo
Marco, dit is een handrem die je ook in een stand rechtop kan zetten, dus wel degelijk ook juist voor rally auto's, maar in de rechtop stand moet die verder naar voren en dat gaat niet lukken met de schakelstang die daar omhoog loopt. Het gaat mij er om dat ik de weg eens uit kan rijden en de nurnburgring lijkt me ook wel eens wat anders, dan moet die verzekerd zijn en dus apk gekeurd, dus of ik die handrem echt vaak gaat gebruiken  Ben niet zo'n drifter dus ook daarvoor niet. Verzekerd is de Porsche al, heb hem daarvoor ook moeten laten taxeren 
|
12 aug 2009 21:56 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
hou er rekening mee dat je een fly-off of hydraulische handrem nauwelijks als parkeerrem kan gebruiken... 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 aug 2009 1:08 |
|
 |
Kees elberse
|
Even tussendoor een tuin aangelegd en het huis opgeschilderd bij mijn dochter, thuis ook de nodige dingen uitgevoerd......he...he... eindelijk klaar. Zo dan kan ik nu weer verder met de Porsche, vandaag de Bilstein voorpoot gemonteerd, morgen even afmaken en gelijk de nieuwe koelslangen (voor de remmen) aanbrengen dan is de voorkant klaar. Morgen komt ook mijn broer helpen dan gaan we aan de motor beginnen om alles af te monteren. De nieuwe slangen van de olie koeler voor naar de motor en div. olie slangen van de motor zijn nu ook binnen (weer ruim 1000 Eurotjes lichter  ) Dan is er een tapje uit de waste gate afgebroken, gaan we gelijk alle tapjes maar vervangen (waarschijnlijk uitboren) Stabillisatorstang achter weer monteren en dan natuurlijk de uitlaat monteren. Begin nu al te popelen om hem weer te horen lopen Om nu van een bosje slagen een foto te maken...dat doen we wel weer als er e.e.a. gemonteerd is.
|
14 okt 2009 19:37 |
|
 |
RufBTR
|
succes met het uitboren van de wastegate, is best keihard spul.
|
14 okt 2009 21:49 |
|
 |
Kees elberse
|
Waste gate weer nieuw, 5 van de 8 uitgeboord de andere gingen na warmstoken los met een grote tang. Wel gemakkelijk als je een broer heb die dergelijk werk zijn leven lang heeft gedaan Vannavond ga ik verder met de koelslangen aanbrengen, dan is de voorzijde van de auto klaar. Morgenochtend komt mijn broer weer helpen, gaan we verder met de uitlaat, waste gate en turbo monteren Wat is dit een mooi werk dat opbouwen   -   - 
|
15 okt 2009 15:43 |
|
 |
Kees elberse
|
Vandaag begonnen aan de uitlaat en de turbo, was nog een heel werk om pas te maken, rustig alles met beleid doen dan gaat het wel Maandag weer verder, gaat bijna op werken lijken  -   - 
|
16 okt 2009 20:18 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
zonde om mee te gaan rijden 
_________________________________________ oud is beter
|
16 okt 2009 20:25 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Erg strak allemaal!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 okt 2009 20:40 |
|
 |
boxstercup
F360M
|
Mooi spul zeg! 
|
16 okt 2009 20:55 |
|
 |
marcel964
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3Kortenhoef
|
Wat gaaf!!!
_________________________________________ groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3
|
17 okt 2009 13:12 |
|
 |
RG996
N-H
|
|
18 okt 2009 11:09 |
|
 |
Wimpie77
|
Ik heb al 10 jaar mijn rijbewijs, geen schade gereden, 3 snelheidsboetes en rij erg goed!
Ik durf het bijna niet te vragen...
_________________________________________ * * *
|
19 okt 2009 15:37 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
|
19 okt 2009 15:40 |
|
 |
Wimpie77
|
Check! Dank!
|
19 okt 2009 15:43 |
|
 |
Kees elberse
|
Wimpie, ik heb best wel wat schade gereden in mijn leven, (neuzen eraf, op z'n dak, zijkantjes eruit enz.) Dat betekend misschien wel dat ik mijn grenzen Te Ver heb verlegd  Nou wil dat niet zeggen dat ik bang ben om iemand anders in mijn auto te laten rijden............als diegene maar goed luisterd wat die wel of niet mag, dan sluit ik niet uit dat dit een keer met jouw kan gaan gebeuren  Maar nou moet niet gelijk iedereen gaan lopen zeuren, van : dat wil ik ook wel  We zien nog wel. Weer wat verder met de auto, vandaag naar Middenbeemster geweesd om banden op te halen, naar Almere voor koppelingen voor de olie leidingen , naar Nieuwegein voor pakkingen en toen weer terug naar Houten om nog wat verder te gaan met opbouwen, ja je moet er wel wat voor doen 1e foto, zo zat de leiding erop vanaf de turbo terug naar de motor en de foto ernaast zoals ik het nu heb gemaakt.  -  Linkse foto zoals het er nu uitziet en de rechtse foto van de olie leidingen (koper loodgieterswerk) zoals het er onder zat, binnenkort fotos zoals het wordt  -  Voorlopig ben ik blij dat we veel zelf kunnen, er wordt her en der wat afgeknoeid in de racerij  en dat durf ik na al die jaren uiteindelijk best wel eens te zeggen 
|
20 okt 2009 0:54 |
|
 |
horn
PF #57
|
Mooi project! Die fotorechtsonder doet me denken aan de tijd dat we in ons 1921 huis de verwarming gingen vervangen...  Wanneer verwacht je de eerste ronden te gaan rijden? Zal niet ver weg meer zijn toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 okt 2009 7:15 |
|
 |
Kees elberse
|
Horn, Eigenlijk hoop ik dat hij van de week nog loopt, we schieten inderdaad wel op maar mijn broer wil eind van de week zijn camper nog even uitlaten. Dus als het van de week niet lukt kan het wel weer een paar weken gaan duren. Als alles af is moet hij ook nog worden uitgelijnd, camber goed gezet, op hoogte gezet en uitgewogen worden. De uitlaat, waste gate en turbo zijn nu kompleet gemonteerd  -   - 
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 08 nov 2009 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 okt 2009 17:53 |
|
 |
Airhead
1986 C1Friesland
|
Echt VET! Ik zie al dat ik beter kan loodgieten dan Turboblokkies vakkundig in elkaar schroeven. 
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
20 okt 2009 18:16 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
lauw 
_________________________________________ oud is beter
|
20 okt 2009 18:18 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ziet er mooi en netjes uit ... ben ook benieuwd naar de (uiteindelijke) prestaties 
|
20 okt 2009 19:22 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Heej dat is een bekende trackday op Zolder. 2 jaar geleden was ik daar ook (toen nog met GT3), toen werd deze auto toch ook net ingereden?
_________________________________________ Racefun events
|
20 okt 2009 20:45 |
|
 |
Kees elberse
|
Ja Gert, dat klopt, toen had ik hem net gekocht en werd er 3x afgehaald voor teveel geluid. Weet nog dat jij er ook was met het team van Paul Geerdes  kom je de 6e ook? Na de schade van eind vorig jaar ben ik nu bijna een jaar bezig om alles nieuw te maken aan de auto, en dat gaat aardig lukken Zo was die 2 jaar geleden: 
|
20 okt 2009 21:07 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ben er de 6de niet bij, ga een paar dagen later rijden in Assen en dat zal zo'n beetje de laatste trackday van het jaar zijn. Aantal Porsches bij Paul zijn toen ook van de baan gehaald ivm het geluid. Geweldig topic is dit. Iedere update is het weer genieten van de foto's en info. 
_________________________________________ Racefun events
|
20 okt 2009 21:42 |
|
 |
Wimpie77
|
Wauw... Ik hou me aanbevolen!!! Ultieme droom...
|
21 okt 2009 8:58 |
|
 |
RufBTR
|
@ Kees. Aparte constructie zo die retourleiding vanaf de oilcatch tank van de turbo naar de kleppendeksel, ik ben benieuwd of er genoeg olie word afgevoerd. Was dit al zo ?
|
21 okt 2009 9:03 |
|
|