Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Denk dat hier meer 45+ zit dan wat jij denkt.
|
03 maart 2009 20:04 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Ik weet het wel zeker, Wim.......
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
03 maart 2009 21:20 |
|
|
amandus
Timeless
|
_________________________________________ Timeless objects
|
03 maart 2009 21:24 |
|
|
Clemento
|
Stemmen op een poll is toch niet echt moeilijk en waarom zou je er over liegen. Jongeren zitten denk ik vaker op fora dan 45+ of zou ik me vergissen?
|
03 maart 2009 21:42 |
|
|
Lydia
|
Ohja??? Doe ik noooooit ...
|
03 maart 2009 22:14 |
|
|
amandus
Timeless
|
Deed je 14 dagen geleden nog , je zei dat je 36 was geworden
|
03 maart 2009 22:16 |
|
|
Lydia
|
Klopt, daar heb ik gelogen. Want ik moet het nog worden!
|
03 maart 2009 23:00 |
|
|
amandus
Timeless
|
Sharp lady
|
03 maart 2009 23:03 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
_________________________________________ Make the most of now!
|
04 maart 2009 18:37 |
|
|
amandus
Timeless
|
Cool Donkey , en zn speedster bestaat ook nog
|
04 maart 2009 19:20 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
wss rijdt ie samen met elvis in een camper door de states...
_________________________________________ Make the most of now!
|
04 maart 2009 19:45 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
on topic: maar 1% ziet zichzelf als midlife crisis slachtoffer .
Ik zie overigens zelf de aanschaf van de Porsche ook wel, deels, als een statement. Namelijk, je leeft nu, en voor je het weet is het over, dus als hetkon/kan/zal gaan kunnen, ga ervoor. Daarom plach ik mijn Porsche aanschaf toch ook een beetje te zien als een midlife aangelegenheid, zij het dat die midlife dan bij 36 begon en niet boven de 45 (nu maar hopen, dat ik die 90 -2x45- wel in goede gezondheid ga halen ).
|
04 maart 2009 21:04 |
|
|
Clemento
|
idd zodra het kan en het is je droom dan gewoon de P aanschaffen en als dat eerder is dan op de leeftijd van 45+ is dat mooi meegenomen.
|
05 maart 2009 9:29 |
|
|
amandus
Timeless
|
Als een Porsche een aangelegheid is van een "Midlifecrsis" heb ik er al heel wat gehad.....maar ja ...zoals eerder gepost , ben er nooit uitgeweest . Denk eigenlijk net zoals baby's en kinderen dat we onze hele leven groeispurten maken , de oude conservatieve in patronen denkende ouwe hap noemt dat een midlifecrisis/menopauze of penopauze of wat voor pauze dan ook
|
05 maart 2009 9:43 |
|
|
Clemento
|
Eigenlijk is het een soort hokjesdenken maar zoals jij aangeeft zijn het misschien ook groeispurten maar dan ook geestelijk gebied. Het hebben van een P dient ook geen enkel rationeel doel mi maar puur voor de fun
|
05 maart 2009 9:46 |
|
|
HV
|
Rationele doelen:
- het aanscherpen der rijvaardigheid
- het leren waarderen van tijdloze designs
- ervaring opdoen met wielspin
- jaloezie leren interpreteren als waardering
- de focus duurzaam verleggen van snelheidsmeter naar toerenteller - met alle bonnen op de koop toe
- het in stand houden van de waardevastheid van een klassieke Porsche
- etc.
|
05 maart 2009 21:57 |
|
|
Clemento
|
Deze drie doelen kan ik mij nog iets bij voorstellen. Het merk Porsche staat wel voor kwaliteit en door het sportive karakter leer je ook beter voertuig controlle wat misschien de veiligheid ten goede komt maar weet niet of de balans op dat gebied helemaal positief is
Een Porsche draagt door zijn duurzaamheid en tijdloze disign wel bij aan een beter milieu omdat de wagen zelden op de sloop zal belanden. Het verbruikt is natuurlijk wel meer dan een gewone wagen maar door de lage restwaarde is bij een klein mankement de wagen economisch afgeschreven en dat is bij een Porsche niet gouw het geval.
|
06 maart 2009 13:10 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
@HV: En waar is LOL als rationeel doel gebleven?
@amandus : ik heb me laten vertellen dat de laatste tijd "midlifecrisis" nog zelden als diagnose wordt gesteld. Het blijkt als fenomeen passée te zijn, misschien door al die porsches?
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
07 maart 2009 2:07 |
|
|
HV
|
@esgigt: LOL staat dan weer hoog in het lijstje van de vele emotionele voordelen die de aanschaf van een Porsche biedt .
|
08 maart 2009 21:22 |
|
|
amandus
Timeless
|
Dus op zoek naar een nieuwe naam .....Groeispurt oorzaak van aanschaf Porsche ....of zoiets
|
08 maart 2009 22:24 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Ach...inzinking is het synoniem voor mlcrisis.......die inzinkingen komen je hele levenlang wel een paar keer voor. Als dat een goed excuus is voor de aanschaf van een P, doe mij er dan nog 1.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
08 maart 2009 22:44 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Ober! Doe hier eens een rondje inzinkingen! En doe er een portie Porsches bij...
Gelukkig zijn er betere argumenten om een Porsche te kopen. Excuses vind ik een betere term als het kopen van een Porsche fout zou zijn.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
08 maart 2009 23:52 |
|
|
Clemento
|
Misschien is kans een beter word ipv excuus.
Het is gewoon een geweldige kans als je Porsche kan kopen en helemaal mooi als je daar geen excuus voor hoefd aan te voeren.
|
09 maart 2009 8:18 |
|
|
amandus
Timeless
|
Ja dus.......
|
09 maart 2009 8:41 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Gewoon kopen
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
09 maart 2009 8:50 |
|
|