Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Kabinet & zorgverzekering !!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2012 0:04 |
|
|
Wannahave
993 Cabrio, NachtblauwRegio Apeldoorn
|
Gelukkig valt er nog ergens om te lachen... Rutte schijnt trouwens een nieuwe dienstauto te krijgen, een klassieker. Dat rijdt zo lekker voordelig, omdat er geen MRB betaald hoeft worden... of toch wel?
|
02 nov 2012 0:34 |
|
|
CRB
997 C2
958 Cayenne
970 Panamera 4
991 C4S X51
971 Panamera ST
|
Ik zou best wel een paar ton aan inkomstenbelasting willen betalen en enkele duizenden euro's meer aan zorgpremie....
_________________________________________ Wat is beter dan een Porsche? Twee Porsches...
|
02 nov 2012 0:34 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Oké, post effe je NAW en we sturen de acceptgiro's wel effe door naar je.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 nov 2012 0:47 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Goed idee, enige probleem is dat die "enkele duizenden euro's" niet alleen bij de mensen zitten die een "paar ton aan inkomensbelasting" betalen. Als alle berekeningen kloppen, is het geheel erg scheef voor Jan 2x modaal (zijn dat dan Henk en Ingrid? )
|
02 nov 2012 9:43 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Er is momenteel nogal wat ophef en ik moet nog zien of het plan in de huidige vorm doorgang vindt.
|
02 nov 2012 9:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Dat ben ik inderdaad met je eens... En het is handig om inderdaad die berekeningen die gemaakt gaan worden eens te zien. Overigens, wel weer "interessant", dat er geen berekening voor "twee verdieners zonder kinderen" voorgesteld wordt.
|
02 nov 2012 10:07 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Gisteren kwam een wijs man op visite (mijn vader, 71 jaar), die laat je alles weer zo mooi relativeren.
Zegt die: 4000 euro meer lasten jongen, dan moet je zorgen dat je 4000 euro meer verdiend in 2014 dan je nu doet, als je stopt met dat negatieve gezeik is de kans groter dat je dat doet, dus ga er maar wat harder aan trekken en stop met dat negatieve gezeik. Ik heb een pensioentje dat ze ook pakken, en ik kan moeilijk harder aan mijn pensioen gaan trekken om te zorgen dat ik uitkom. Wat ik tekort kom kom ik wel bij jou halen, dus niet zeiken en hup, geld verdienen!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
02 nov 2012 10:11 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Kanttekening, de meeste mensen die tot 2x modaal verdienen, zijn in loondienst. Die verdienen niet eventjes 2-3.000 Euro per jaar netto meer
|
02 nov 2012 10:17 |
|
|
horn
PF #57
|
wat ik wel frappant vind zijn al die vv'd politici die nu roepen dat 'ze de tijd niet hadden in die 2 uur om het regeerakkoord door te rekenen en nu toch wel schrikken van alle berekeningen die in de pers verschijnen....' Beetje als de baas van Jumbo die in de file door de prospectus van C1000 bladert en vervolgens 5 minuten later belt 'we doen het'. Ik mag toch hopen dat er meer overleg, uitleg en achtergrondbesprekingen aan vooraf zouden gaan voordat een fractie zo'n regeerakkoord goedkeurt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2012 10:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. En: EUR 480 per maand moet je toch wel opvallen. Ze roepen dat ik er 0,6% op achteruit zou moeten gaan (wat op zich al bezopen is maar goed) maar als ik het zelf uitreken dan kom ik op 200-300E. Tikje meer dan 0,6%.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 nov 2012 10:34 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Kleine promotie...of een ambitieuze bonusregeling afspreken met de werkgever, en dan knallen om het te halen, deed ik vroeger toen ik in loondienst was ook. Mijn baas dacht dan, dat kan ik wel afspreken, dat haalt hij nooit......en dan in november de cijfers op zijn buro leggen, was altijd lachen!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
02 nov 2012 10:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik zag tot mijn vreugde dat ik ongeveer de doelgroep ben die er het meeste op achteruit gaat. Jippie. (ik schreef hier ook écht jippie trouwens )
|
02 nov 2012 10:46 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee joh, dat zijn de tweeverdieners, boven modaal, zonder kinderen (is altijd al zo, dus waarom zou het nu anders zijn )
|
02 nov 2012 11:34 |
|
|
Robbe
lada
|
Voor Mark, voor Diederik, Reken even mee. Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg “Nederland” om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag EUR 100. Normaal gesproken zou iedereen EUR 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling: De eerste twee (de armsten) betalen niets. De 3de betaalt EUR 1 De 4de betaalt EUR 2 De 5de betaalt EUR 3 De 6de betaalt EUR 5 De 7de betaalt EUR 7 De 8ste betaalt EUR 10 De 9de betaalt EUR 16 De 10de betaalt EUR 56 Hoewel de rijkste meer betaalt dan de andere negen bij elkaar is iedereen tevreden met de oplossing en treffen ze elkaar dag in dag uit in de stamkroeg. Totdat de uitbater op een dag besluit de groep korting te geven. “Omdat jullie al jaren goede klanten zijn en hier iedere dag komen, geef ik jullie vanaf vandaag EUR 20 korting per dag. Ik zal dus nog maar EUR 80 per dag berekenen voor de gedronken biertjes.
Op advies van de kroegbaas besluiten de vrienden de 20% korting door te berekenen op de bedragen die ieder betaalt. Die avond rekenen de mannen als volgt af: De eerste twee betalen nog steeds niets De 3de betaalt EUR 0,80 in plaats van EUR 1 De 4de betaalt EUR 1,60 in plaats van EUR 2 De 5de betaalt EUR 2,40 in plaats van EUR 3 De 6de betaalt EUR 4 in plaats van EUR 5 De 7de betaalt EUR 5,60 in plaats van EUR 7 De 8ste betaalt EUR 8 in plaats van EUR 10 De 9de betaalt EUR 12,80 in plaats van EUR 16 De 10de betaalt EUR 44,80 in plaats van EUR 56
Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen? Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. “Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!” roept de 3de vriend. De 4de zegt: “Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er EUR 11,20 van krijgt!”. “Dat is waar,” zegt de 5de, “waarom moet hij EUR 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!”. “Ho even,” roepen de eerste twee. “Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!”
De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal. De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen!
Van het internet geplukt, originele auteur onbekend, maar vast de 9de of 10de vriend...
|
02 nov 2012 13:54 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
@ Pascal: Daar kun je natuurlijk iets aan doen, trek wat leuks aan, doe een lekker luchtje op, flesje wijn erbij en kijk je eega eens diep in de ogen...
|
02 nov 2012 13:56 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Sterker nog, er zit nog een omslagpunt in waarbij de verlaging van de tarieven van de inkomsten belasting meer voordeel opleveren dan de stijgende lasten van oa de inkomensafhankelijke zorgpremie. Omslagpunt ligt overigens wel boven de 3 ton.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
02 nov 2012 16:44 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
En wat te bedenken van het idee van € 650 eigen risico lees ik net. Dit komt er ook nog bij. Fijn weekend !!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
02 nov 2012 16:56 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Weet je wat ik ga doen? Ik wordt gewoon nooit meer ziek, ja, ik ga zelfs gezond leven! Ze zien me gewoon nooit meer! (de ziekenhuizen klagen nu al dat de omzet schrikbarend terugloopt!! Dat is even wat, na de marktwerking, moeten ze nu ook nog commercieel worden om klanten te werven ) En ja: dat is voor de intellectuelen onder ons ook een doordenkertje.....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
Laatst bijgewerkt door steef op 02 nov 2012 18:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 nov 2012 18:33 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Is juist het stomste wat je kan doen! Betalen moet je toch, dus zou ik maar flink wat ziektekosten maken...
|
02 nov 2012 18:35 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
| | | | Robbe schreef: Voor Mark, voor Diederik, Reken even mee. Tien vrienden gaan elke dag samen naar hun stamkroeg “Nederland” om een paar biertjes te drinken. De rekening bedraagt iedere dag EUR 100. Normaal gesproken zou iedereen EUR 10 moeten afrekenen, maar de vrienden hebben uiteenlopende inkomsten en besluiten de rekening volgens de verdeelsleutel van de Nederlandse belastingen te betalen. Dat geeft de volgende verdeling: De eerste twee (de armsten) betalen niets. De 3de betaalt EUR 1 De 4de betaalt EUR 2 D......................................... ........................................................ De 10de betaalt EUR 44,80 in plaats van EUR 56
Het lijkt een oplossing waarmee iedereen tevreden moet zijn: de twee armste vrienden drinken nog steeds voor niks en iedereen is die avond goedkoper uit. Wie zou er kunnen klagen? Éénmaal buiten, begint iedereen te rekenen. “Ik heb maar 20 cent van de korting gekregen!” roept de 3de vriend. De 4de zegt: “Ik krijg ook maar 40 cent van de 20 euro korting, terwijl de 10de er EUR 11,20 van krijgt!”. “Dat is waar,” zegt de 5de, “waarom moet hij EUR 11,20 krijgen, terwijl ik maar 60 cent krijg? De rijkste krijgt het grootste gedeelte van de korting!”. “Ho even,” roepen de eerste twee. “Wij twee hebben helemaal niets gekregen. Dit systeem buit de armen uit!”
De negen mannen omringen de 10de, intimideren hem en noemen hem asociaal. De volgende avond is de 10de man niet aanwezig. De negen andere nemen plaats en drinken hun biertje zoals altijd. Alles gaat goed tot op het moment dat er betaald moet worden. Ze ontdekken dan iets interessants: ze hebben niet genoeg geld om te betalen, zelfs niet om de helft van de rekening te betalen!
Van het internet geplukt, originele auteur onbekend, maar vast de 9de of 10de vriend... | | | | |
Moraal van dit verhaal: Zorg dat je in de kroeg altijd voldoende vrienden hebt
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
02 nov 2012 18:57 |
|
|
Maarten
|
Hard en droog in het derde oog. Bedankt VVD.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 nov 2012 23:19 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Pffffft, gelukkig ga ik er niet op achteruit!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
02 nov 2012 23:29 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Als ik dat allemaal lees kan ik beter parttime gaan werken !
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
03 nov 2012 0:06 |
|
|
Maarten
|
Wat een pisvl.k die vent. Alsof de sterkste schouders zich al niet helemaal blind betalen. 225E nette per maand is wel ietsje meer dan 0,x procent.
|
03 nov 2012 0:20 |
|
|