Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: VUURWERK!
Woon hier midden in het recreatie gebied van Spaarnwoude en als je af en toe ziet wat ze hier dumpen Ook een prachtige afmeerplaats voor bootjes en als ik daar maandagochtend langsloop wat ze als dank achterlaten dat wil je niet weten Even verderop staat regelmatig zakken met puin, banden, accu's en ook zeer vreemde afval waar ik maar afblijf
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 jan 2014 9:19 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Ik zeg voetbal afschaffen, gewoon een verbod opleggen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
02 jan 2014 9:37 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Er zijn nog maar 25000 klagers.....dus nog 15 miljoen te gaan voordat er een verbod komt op vuurwerk. De knallen kunnen mij niet hard genoeg zijn, ik heb al zoveel liggen dat 1 man het niet kan tillen....en er liggen 4 knalflessen klaar in de koeling. Mensen: voorzichtig met vuurwerk, respect, denk aan de brandveiligheid, kinderen en dieren, handen en ogen.....blijf nadenken....ondanks dat de meesten het niet meer zo goed kunnen beoordelen ( ) Laat maar komen dat nieuwe jaar! Volgens mij wordt het een topjaar! Happy New Year alvast!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
30 dec 2014 15:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Sta wederom verbaasd over die zure azijnpissers op de radio die klagen over de overlast. Twee dagen per jaar. Zeur toch niet zo. Welvaarts problemen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2014 16:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb je net "zwarte piet" achter de rug en dan dit Zeg Steef staat die GTnogwat in de garage
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 dec 2014 16:23 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Kijk zelf ook maar uit voor je ledematen, anders kan je niet meer handmatig schakelen (zie ander topic) . Fijne jaarwisseling en een goed 2015.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
30 dec 2014 16:36 |
|
|
steef
|
Dat gaat al heeeeeel lang goed! Maar ja, schakelen is ook niet meer voor iedereen weggelegd....
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
30 dec 2014 16:38 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Tis hier stil.........aan deze kant grens met de verkoop..... Net over de grens loopt het storm bij de Aldi.....dat wordt knallen met 'duitse' vuurwerk......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
30 dec 2014 17:29 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Hier ook al e.e.a. klaar liggen, mag graag 1x per jaar even uit de band springen, met oog voor de omgeving.....
|
30 dec 2014 17:35 |
|
|
steef
|
Zo zie ik het graag! Have fun! (En is die mat zo'n legale, of met wit-/zilver-/magnesiumkruid?)
|
30 dec 2014 18:04 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Goeiedag Willem dat is geen kattepis, goed jaar gehad met de verkoop van de garage spullen
|
30 dec 2014 18:42 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
@Steef, ik heb geen idee Ik heb het gewoon bij m'n jaarlijkse dealer gekocht. DEMO FILMPJEIk ga er dus vanuit dat het allemaal legaal is @Hans, 2014 was voor ons een beter jaar dan 2012 en 2013, December 2014 zakte weer een beetje in, maar we gaan gewoon weer vol gas in 2015
|
30 dec 2014 19:37 |
|
|
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
ik heb jaren lang vuurwerk afgestoken voor een relatief klein bedrag, nu doe ik het alleen voor de kinderen,, meestal alleen wat sier,, dit jaar probeer ik niks te kopen en af te steken. er word altijd geschermd met de vernielingen en gewonden extreme overlast en agressie tegen hulpverleners : met standaard legaal vuurwerk is het zeer moeilijk om iets te slopen,, een prullenbak of bushokje met standaard legaal vuurwerk worden geen ledematen afgerukt. met standaard legaal vuurwerk en illegaal heb ik nooit de behoefte gehad om rotzooi te trappen richting derden of hulpverleners. met standaard legaal vuurwerk als je dat met gezond verstand correct gebruikt is de overlast wel acceptabel. maar ik weet dat veel van de problemen ontstaan omdat veel van die lui drank op hebben en soms zelfs drugs met de nodige groepsdruk..... en veel van die lui zonder vuurwerk ook niet de meest innemende types zijn , laat staan modelburgers. de mensen die klagen over de kosten van politie, medische kosten, vernielingen,, laten die zich zoals door anderen hier al aangehaald eens kijken wat bepaalde voetbal supporters zo nu en dan doen,, ik woon in de kleinste Twentse stad maar als een bepaalde voetbal club aan de kust komt voetballen veranderd de stad in een soort vesting, wegen afgezet en massale politie en oproer politie op de been. terwijl er ook in de regio een heel groot hippische evenement word gehouden, en daar lopen een paar agenten rond meer zelf te genieten dat ze snuiter druk zijn, terwijl er 3 a 6 x zoveel mensen aanwezig zijn. het enige waar men een punt heeft met de vervuiling,, wat er aan zwavel , fosfor en roet, magnesium in hoeveelheden vrij komt dat wil je niet weten. maar vergeleken met een vulkaan valt dat ook weer mee, laten ze die maar verbieden en zo zal iedere activiteit de ander hinderen of het milieu belasten,, denk wel eens we wonen als mensen te dicht op elkaar, en hebben onderhand lange tenen.
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
30 dec 2014 20:49 |
|
|
DennisvdB
|
Ik heb liever dat ze voetbal verbieden dan vuurwerk, ook al steek ik niks af.
|
30 dec 2014 20:51 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Afschaffen die hap en de gemeenten zelf een vuurwerkshow laten regelen. Houden ze nog geld over ook! Vuurwerk vaak samen met drankje op blijkt een hele slechte combi! Tis trouwens wel zo dat siervuurwerk slechter is voor het milieu, want die mooi kleurtjes heb je niet zo maar! Het naarste zijn de illegale harde vuurwerkbommen die helaas vaak via het internet in het buitenland worden besteld. Hier in Zoetermeer vent in het ziekenhuis met ernstige brandwonden nadat ze een vuurwerkbom onder zijn auto hadden gegooid en hij nog probeerde zijn auto te redden! De "baldadigheid" rond oud en nieuw, als je dat zo nog mag noemen tenminste, geeft het hele vuurwerk gebeuren een grimmigs sfeer.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 dec 2014 20:58 |
|
|
steef
|
Jan, de overheid verdient gruwelijk veel geld aan de vuurwerkhandel.....vele malen meer dan de (materiële) schade die toegebracht wordt. Dat geld wordt in elk geval niet gebruikt om gedupeerden te 'helpen'.
Baldadigheid is er nou eenmaal, dat heeft niets met vuurwerk te maken. Of dacht je soms dat iedereen veilig was bij bij een vuurwerk verbod? Maar er zijn inderdaad 'elementen' die geen vuurwerk in handen zouden mogen hebben, maar dat vindt ik ook van sommige rijbewijshouders... En ondanks een vuurwapenverbod, zijn er een hoop mensen die een illegaal wapen bezitten. Om maar aan te geven dat een verbod eigenlijk niets inhoud. Vuurwerk is juist een leuk volksvermaak. Spectaculair, soms wat gevaarlijk. En dat maakt het misschien ook aantrekkelijk. Een snelle Porsche heeft die elementen ook in zich. Zijn ook hele volksstammen tegen!!!
Ik ben tegen regulering: ik wil niet gedwongen worden in een elektrische auto, en als ik vuurwerk wil afsteken, houdt ik mij aan de regels, maar wil ik wel vuurwerk kunnen aansteken wat in de rest van Europa legaal verkocht wordt. Dat dat hier illegaal is, is een Nederlands probleem. En als er toch een algeheel verbod komt, zijn er gelukkig nog meer wegen die naar Rome leiden. Rij jij altijd de max. toegestane snelheid?
|
30 dec 2014 22:56 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb in het verleden nog wel eens vuurwerk gekocht in Zwitserland, volgens mij was 1 aug. een feestdag. Je kon het overal heel makkelijk kopen en het was ook nog voordelig. Was wel een mooi gezicht in de bergen en dalen al het vuurwerk.
|
30 dec 2014 23:09 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Nee Steef ik rij niet altijd de maximaal toegestane snelheid Zoals zo vaak in dit soort discussies zijn er nu eenmaal altijd verschillende meningen
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 dec 2014 23:11 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Netjes je pijlen en knallers afsteken op oud en nieuw en wekenlang de buurt lopen teisteren met zwaar vuurwerk zijn twee verschillende dingen Steef.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
30 dec 2014 23:13 |
|
|
steef
|
Tja, daar hebben we hier geen last van……dus dat herken ik ook niet. Sinds vandaag hoor en zie je hier en daar wat vuurwerk afgaan. Ik was ooit ook jong, liep ik ook met een blikje met rotjes over straat. Maar ik gooide niets naar dieren, en ook vernielde ik andermans eigendommen niet. En als iemand vroeg of we 'dat' ergens anders wilden doen, dan deden we dat ook. Maar ja, de tijden zijn veranderd, dus je mag blij zijn als je iemand aanspreekt, je geen mes in je rug krijgt. Mentaliteit enzo….
|
30 dec 2014 23:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoorde vandaag op radio 1 een interview dat dit helemaal geen optie is. zijn gewoonweg niet genoeg gecertificeerde mensen voor en is niet haalbaar om voor 1 avond per jaar zoveel mensen op te leiden en te certificeren. Als alle gemeentes zo'n show willen, moet je een megacapaciteit opzetten voor een avond per jaar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 dec 2014 0:07 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat zie ik ook niet gebeuren hoor. En alsof iedereen om twaalf uur naar een aangewezen plek gaat om een georganiseerde vuurwerkshow bij te wonen?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
31 dec 2014 0:46 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gat in de markt misschien? Maar is inderdaad een probleem natuurlijk. Vuurwerk op zich prima, maar de excessen zijn soms stuitend!
|
31 dec 2014 1:12 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Excessen heb je ook zonder vuurwerk. Ga morgenavond maar eens een kijkje nemen in het plaatsje Veen, hier tien kilometer verderop over de Maas.
|
31 dec 2014 1:19 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Geen idee wat ze daar gaan uitspoken, maar blijf maar lekker thuis denk ik!
|
31 dec 2014 1:29 |
|
|